logo
برچسب ها:
0

تعیین کف نمره برای ورود به رشته‌های ریاضی و تجربی

(تعیین کف نمره برای ورود به رشته‌های ریاضی و تجربی)

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد : تعیین کف نمره برای ورود به رشته‌های ریاضی و تجربی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای هدایت تحصیلی دانش آموزان آماده‌ایم و فراهم آوری مقدمات آن از مهر سال گذشته شروع شده است گفت: هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می‌شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم.

عظیم محبی مدير كل دفتر آموزش دوره اول متوسطه درباره میزان آمادگی مدارس متوسطه برای اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم اظهار کرد: هدایت تحصیلی از سوی معاونت پرورشی پیگیری می شود، اما در مجموع می توان گفت اقدامات لازم برای انجام هدایت تحصیلی از مهرماه سال گذشته شروع شده است.

تخفیفات نوروزی

وی افزود: فرهنگسازی و آموزش مدیران و مشاوران انجام شده است. در درس کاروفناوری بخشی تحت عنوان هدایت تحصیلی وجود دارد و اکثر استان ها دانش آموزان خود را برای آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای به بازدیدهایی از هنرستان‌ها برده‌اند و مشاوران جلساتی با دانش آموزان برگزار کرده‌اند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ضوابط هدایت تحصیلی اواخر سال گذشته ابلاغ شد گفت: از جمله این ضوابط آن است که برای رشته‌ها کف نمره در دروس تخصصی تعیین شده است که به عنوان مثال برای رشته علوم تجربی و رشته ریاضی باید 14 باشد. ضابطه دیگر این که مبنای کف نمره مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است که البته نمره سال نهم ضریب 3 و نمره سال هفتم و هشتم ضریب یک دارد.

محبی ادامه داد: پس از پایان امتحانات نمره‌های سال هفتم و هشتم هم وارد سامانه شده و اولویت های دانش آموز مشخص می شود. پس از امتحانات خرداد کارنامه کتبی در اواخر خرداد صادر می شود و پس از آن کارنامه هدایت تحصیلی هم در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا بتوانند برای ثبت نام به مدارس متوسطه دوم بروند.

وی تاکید کرد: هدایت تحصیلی طبق شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر منطقه انجام می شود و امسال مشکلی برای اجرای هدایت تحصیلی نداریم.

منبع : سايت معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.