logo
برچسب ها:
آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی البرز
12

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی البرز

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی البرز

برای دانش آموزان کنکوری یکی از مهم ترین مسائل بعد از انتخاب رشته، انتخاب دانشگاه است. اگر تصمیم قطعی در مورد رشته پزشکی گرفته اید و فقط میخواهید بدانید که آیا دانشگاه علوم پزشکی البرز مناسب شما هست یا خیر، این مقاله کاملا به درد شما خواهد خورد. مسائلی از قبیل سطح علمی دانشگاه، نزدیکی به محل سکونت، فعالیت های دانشگاه در زمینه های مختلف، اعتبار مدرک هر دانشگاه و… از جمله فاکتور های مهم برای این انتخاب است. دانشگاه علوم پزشکی البرز تقریبا تازه تاسیس است و سابقه ی کوتاهی در زمینه پزشکی دارد. دانشجویان این دانشکده هنگام معرفی دانشگاه خود به اقوام و آشنایان در نود درصد موارد با این جمله مواجه میشوند که : مگه کرج هم پزشکی داره؟!… به همین دلیل منطقا نمی توان انتظار دانشگاه هایی با سابقه ی هشتاد ساله همچون دانشگاه تهران را از آن داشت، اما به نسبت سابقه ی کوتاه این دانشگاه روند پیشرفت آن تا به حال به نسبت خوب بوده است و میتوان آینده ی خوبی را برای آن متصور شد.

به علت نزدیکی شهر کرج به تهران، دانشجویان فرصت بیشتری برای تعامل با دانشگاه های بزرگ کشور و استفاده از امکانات پایتخت دارند. شما به راحتی به وسیله ی مترو میتوانید در عرض نیم ساعت از کرج به تهران برسید. اگر ساکن تهران هستید مخصوصا نواحی غربی تهران، حتی نیاز به گرفتن خوابگاه هم ندارید و میتوانید به کمک مترو به کرج رفته و از ایستگاه فردیس با سرویس های دانشگاه تا ساختمان دانشکده بروید. در کل بسته به منطقه سکونتتان مسیری حدود یک تا دو و نیم ساعته از منزل تا دانشگاه داریدالبرز دانشجویان مستعدی دارد. رتبه های ورودی های به این دانشگاه در حدود ۱۵۰ تا ۴۵۰ منطقه یک، تا حدود ۵۰۰ منطقه دو و ۱۲۰۰ منطقه سه میباشند که جزو رتبه های نسبتا خوب در کنکور سراسری هستند.

 

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی البرز – فضای دانشگاه

ساختمان دانشکده پزشکی به تازگی جا به جا شده و ساختمان جدید فضای بزرگ تری در اختیار دانشجویان می گذارد. البته همچنان فضای کلاس ها به نسبت تعداد دانشجویان، کوچک است و گاهی عبور از میان صندلی هایی که همه به هم چسبیده اند برای رسیدن به در خروجی، کار چندان آسانی نیست. اما در کل نسبت به ساختمان قبلی بسیار بزرگ تر است. البته ساختمان جدید هنوز کمبود هایی از نظر امکانات رفاهی دارد از قبیل نبود سایت برای استفاده دانشجویان از سیستم های کامپیوتری، وجود فقط یک آسانسور کوچک، نداشتن دستگاه  ATM، کوچک بودن بوفه دانشکده و نبود کافه تریا و… البته در بوفه ی دانشگاه میتوانید چای، نسکافه و هات چاکلت فوری به همراه آب جوش پیدا کنید، اما  اگر هوس قهوه تازه با کیک شکلاتی یا پیتزا و… کنید، متاسفانه مجبورید سوار اتومبیل خود شده و مقداری از دانشگاه دور شوید تا بتوانید کافی شاپی پیدا کنید. در غیر این صورت به ناچار باید به همان کافی میکس و آب جوش دانشکده بسنده کنید.

ساختمان جدید دانشکده در کوهپایه های البرز قرار گرفته است و اطراف دانشگاه نمیتوانید امکانات زیادی از قبیل رستوران، کافی شاپ، داروخانه، سوپر مارکت و… پیدا کنید و برای رسیدن به این امکانات نیازمند وسیله ی نقلیه هستید که میتوانید از خودرو شخصی خود و یا ون های دانشکده استفاده کنید که شما را از ساختمان دانشکده تا سه راه حسن آباد میبرند. اما قرار گرفتن در کوهپایه مزیت هایی هم دارد. مثلا منظره بسیار زیبای دانشکده که گویی کل کرج در زیر پای شما قرار دارد. به علاوه هوای خنک و تمیز منطقه به نسبت مرکز شهر، حتی گاهی در روز های بارانی پاییز، در میان مه کوهپایه منظره ی فوق العاده ای را ایجاد میکند.

 

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی البرز – سطح علمی

از نظر سطح علمی در مقطع علوم پایه، اساتید دانشگاه سطح متوسطی دارند. البته تقریبا دوازده بیمارستان و سه مرکز درمانی تحت نظر دانشکده هستند و تعداد مراجعین در شهر کرج بسیار زیاد و متنوع است که برای تجربه ی کار بالینی در مقاطع استاجری و اینترنی برای دانشجویان فوق العاده است و شما اگر خودتان بخواهید و کمی زرنگ باشید فرصت برای تبدیل شدن به یک پزشک ماهر و با تجربه مهیاست. اگر علاقه مند به پژوهش، پرپوزال نویسی، مقاله و… هستید، بسیاری از اساتید دانشکده در این زمینه فعالیت میکنند که میتوانید از کمک آنها بهره ببرید. سایر مسئولین دانشکده نیز شما را تا حدودی همیاری خواهند کرد اما باید پشتکار زیاد و صبر بالایی داشته باشید. چون انجام کارهای پژوهشی چندان سریع و آسان نیست.

فضای کار عملی علوم پایه نیز بد نیست. هر درس عملی آزمایشگاه مخصوص به خود را دارد که به تازگی تجهیزات آنها را نیز کمی بهبود بخشیده اند (خرید میکروسکوپ جدید و…) در مورد کادر اداری دانشکده باید بگویم که متاسفانه عملکرد مناسب و رفتار خوشایندی ندارند و اگر خدایی نکرده سر و کارتان به سمت آموزش بیفتد، معلوم نیست کی بتوانید به نتیجه برسید یا مجبور شوید با چند نفر سرو کله بزنید. متاسفانه فضای اداری چندان دانشجو محور نیست. در آخر باید بگوییم در مورد پزشکی مهم تر از همه چیز علاقه ی شما به این رشته می باشد. اگر صرفا به دلیل پرستیژ یا درآمد، این رشته را انتخاب کرده اید ممکن است نتوانید تا انتها دوام بیاورید یا در نهایت پزشک خوبی نخواهید شد. تصور نکنید با گذر از کنکور تمام مشکلات را پشت سر گذاشته اید. باید بگوییم تازه در نقطه آغاز راه قرار گرفته اید. اما اگر عاشق این رشته باشید، همه سختی های این راه برایتان لذت بخش خواهد بود.

نگارنده : وحید شهنواز

 

مقالات مرتبط :

دانشگاه شریف یا دانشگاه تهران

آشنایی با دانشگاه علم و صنعت

آشنایی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

آشنایی با دانشگاه صنعتی امیر کبیر

رتبه بندی دانشگاه ها و تاثیر آن بر انتخاب رشته

6 دیدگاه
  • امیر پاسخ دهيد 22 / 09 / 1401

    به نظر بنده همه این دانشگاه ورودی ماشین رو و سر درب یا تابلو بسیار بسیار مضحکی داره و واقعا ادم تعجب میکنه این ورودی و تابلو کار کدوم انسان کج سلیقه و ناتوانی هست اخه هم درب فلزی ورودی باریکه به طوری که کارگاه های فکسنی درب ورودیشون بهتر از اینه و جالب اینکه تابلوش هم یک بنر ساده هست واقعا متاسفم برای طراح و یا پیمانکار یا متولی دانشگاه که اینقدر بی توجه هستند و واقعا شایسته دانشکده پزشکی به هیچ عنوان نیست و فاجعه هست

  • ملیحه پاسخ دهيد 18 / 05 / 1401

    واقعا در مورد برخورد بد آموزش گل گفتید. به طرز عجیبی رفتارشون بده.

  • محمد پاسخ دهيد 4 / 05 / 1399

    ای جانم دانشگاه نزدیک مدرسه ماست تو عظیمیه سردرشو ک میبینم دلم ضعف میرهه برااش هر روز از کنارش رد میشم و با حسرت نگاش میکنم

  • محمد پاسخ دهيد 14 / 01 / 1399

    مطلب خوبی بود . فقط باید بگم درمورد منطقه ای ک دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته . این ک این داشنگاه تو منطقه عظیمیه هست و جزو مناطق خوب کرج هست و اطراف دانشگاه ب دلیل قرار گرفتن توی این منطقه پر کافه و یا رستوران هست . فقط یه بدیی ک داره اینه ک سربالایی و شیب خیلی تندی داره و حتما باید ماشین داشته باشید حتی برای 100 متر رو! چون خیلی خسته میشید

    • پارسا در پاسخ به محمد پاسخ دهيد 14 / 05 / 1400

      ساختمان اداری دانشگاه در منطقه عظیمیه است
      مهم دانشگده پزشکی است که در همان منطقای که در مطلب بالا گفته شده قرار دارد

  • علی مهرگان پاسخ دهيد 29 / 10 / 1397

    عالی