logo
برچسب ها:
آشنایی با انواع کتاب های انتشارات مبتکران
38

آشنایی با انواع کتاب های انتشارات مبتکران

مبتکران جز قدیمی هاست. انتشارات مبتکران را با صعود و افول های زیادی از دیرباز یعنی قبل از اینکه بزرگان نشر ظهور پیدا کنند می شناسیم. پایبندی به اصول مهم آموزش از ویژگی هایی ست که باعث شده کتاب هایی از این انتشارات به چاپ های بالای 200 برسند.

بعد از تغییر نظام آموزشی از 5-3-4 به 6-3-3 مبتکران پیشگام ترین انتشارات برای مطابقت خود با نسل جدید کتاب های درسی بود و با نشر کتاب های سری رشادت و مرشد قدم بزرگی برای حفظ اعتبار خود در بازار برداشت.

در بعضی موارد برای یک درس چندین عنوان کتاب مثل رشادت و مرشد و … (مخصوصا دروس هفتم و هشتم و نهم) میتوان یافت که شاید از نظر خریدار یا حتی معلم گیج کننده باشد. شاید بتوان گفت پرفروش ترین و معروف ترین کتاب های تست مبتکران کتاب های شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازهم بهمن بازرگانی و زبان اگلیسی شهاب اناری باشند.

تخفیفات نوروزی

کتاب های رشادت مبتکران

رشادت مجموعه کتاب هایی است که انتشارات مبتکران برای پایه های اول تا نهم منتشر کرده است. شاید بتوان این کتاب ها را معادل سیر تا پیاز های گاج دانست. چراکه در این کتاب ها درسنامه ها به همراه نمونه سوالات تشریحی و تست های چهار گزینه ای ترتیب داده شده است.

در این کتاب ها عموما تست های سطح بالاتر هم وجود دارند که با علامتی از سایر تست ها متمایز شده اند. کتاب های رشادت مبتکران مورد استقبال دانش آموزان تیزهوش که داوطلب شرکت در آزمون تیزهوشان هستند، قرار گرفته است. کتاب های عربی هشتم رشادت، عربی نهم رشادت، علوم هشتم رشادت و علوم نهم رشادت جزء پرفروش ترین کتاب های این دسته هستند.

کتاب های مرشد مبتکران

مرشد سری کتاب هایی است که انتشارات مبتکران برای پایه های پنجم تا دوازدهم منتشر کرده است و در آن به نیاز دانش آموزان برای تست بیشتر پاسخ داده است. عموما در این کتاب ها در پاسخ تشریحی درسنامه های مختصری هم یافت می شود.

ضمنا معمولا نمونه سوالات المپیاد های علمی و آزمون های ورودی مدارس مثل تیزهوشان در کتاب های مرشد مبتکران موجود است. کتاب های ریاضی هفتم مرشد، ریاضی هشتم مرشد و ریاضی نهم مرشد در این دسته مورد پسند مخاطبان قرار گرفته اند.

کتاب های فیل مبتکران

فیل سری خلاصه مبتکران است که البته برای دروس محدودی چاپ شده که به قلم دو نویسنده معروف مبتکران نوشته شده است. فیل را نه برای آموزش بلکه برای مرور و جمع بندی در دوره های ویژه ای مثل دی ماه و ماه های بعد از عید تا کنکور باید خواند.

معلوم است که سری کتاب های فیل بیش از هر کسی بدرد کنکوری ها می خورد. در این کتاب ها درسنامه های خلاصه و تست های کنکور های داخل و خارج از کشور چند سال اخیر به طور فشرده و بامزه ای جمع آوری شده است. فیل شیمی دهم و فیل شیمی یازدهم برای دوران جمع بندی بسیار مناسب اند.

کتاب های کار و تمرین و یوز مبتکران

سری کتاب های کار مبتکران برای پایه های هفتم تا نهم چاپ شده تمرین متنوع و مفصلی برای کار در کلاس و همچنین تمرین در منزل طراحی شده است. البته بازهم یاد آور می شویم که مجموعه کتاب های کار از هر انتشاراتی که باشند باید با مشورت معلم مربوطه و زیر نظر او تکمیل شوند.

در این سری کتاب ها تمرین های متنوع و خلاقانه و مجموعه سوالات امتحانی ترم هم به چشم می خورد. کتاب های کار ریاضی چهارم، کار ریاضی پنجم و کار ریاضی ششم از پرفروش ترین کتاب های این دسته هستند.

کتاب های شهاب مبتکران

مجموعه کتاب های شهاب مبتکران در پایه های پنجم تا دهم در بعضی دروس خاص به چاپ رسیده و مجموعه ایست از درسنامه های پیشرفته و تمارین و تست های چهار گزینه ای. به نظر می رسد با هدف طراحی یک کتاب با سطحی بالاتر از کتاب درسی و تست های پیشرفته این سری از کتاب ها نوشته شده اند.

از ویژگی های این کتاب ها سطح بندی سوالات است که شاید در استفاده مفید از وقت به دانش آموز کمک بکند. کتاب های ریاضی هشتم شهاب، ریاضی دهم شهاب و ریاضی یازدهم شهاب با استقبال خوبی مواجه شده اند.

کتاب های کنکور پلاس مبتکران

کتاب های کنکور پلاس مبتکران برای برخی از دروس عمومی و اختصاصی بخصوص رشته انسانی چاپ شده اند و به لحاظ ساختاری تقریبا مشابه کتاب های تست مبتکران هستند. در آنها درسنامه ای نسبتا خلاصه و تست های تالیفی و کنکور سراسری جا گرفته اند.

کتاب های تیزهوشان مبتکران

برای دانش آموزان پایه های ششم و نهم که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند انتخاب منبع مناسب از دغدغه های مهم محسوب می شود. کتاب های تیزهوشان مبتکران برای آن دسته از دانش آموزان پایه های ششم تا نهم در نظر گرفته شده اند که قصد دارند مطالب را کمی عمیق تر بررسی و سوالات چالش برانگیز را حل کنند. کتاب های ریاضی هفتم، ریاضی هشتم و ریاضی نهم از این سری جز کتاب های پرفروش هستند.

کتاب های المپیاد مبتکران

کتاب های مجموعه سوالات آزمون IMC و همچنین مجموعه سوالات المپیاد ریاضی ششم تا نهم در دسته کتاب های المپیادی این ناشر قرار می گیرند. در کتاب های المپیاد ریاضی سوالات تالیفی و زیبا برای دانش آموزان قوی قرار گرفته اند.

کتاب های حرفه ای های مبتکران

کتاب های حرفه ای های مبتکران فقط برای پایه نهم به چاپ رسیده اند و مناسب دانش آموزان تیزهوش هستند که خود را برای آزمون های ورودی مدارس برتر آماده می کنند. ریاضی نهم حرفه ای ها از این دسته کتابی خوش نام است که دارای درسنامه و تمارین متنوع است که در لابه لای آنها از آزمون های معتبر ریاضی هم سوالاتی دیده می شود.

کتاب های موضوعی یا محک مبتکران

کتاب های موضوعی مبتکران مربوط به بخش های مختلف درس ادبیات فارسی و برای داوطلبان کنکور است. قرابت معنایی محک و آرایه های ادبی محک از این دسته هستند.

کتاب های اقیانوس و گذرنامه مبتکران

​کتاب های نکته و تست مقطع متوسطه دوم مبتکران در سری جدید از مجموعه اقیانوس و گذرنامه چاپ می شوند. کتاب های گذرنامه به شکل پایه به پایه چاپ شده اند و دارای درسنامه و نمونه سوالات تشریحی و تستی هستند. کتاب های اقیانوس هم به همین شکل و دارای درسنامه های نکته و تستی و در نهایت تست های میکروطبقه بندی شده هستند.

مقالات مرتبط به این موضوع :

173 دیدگاه
  • نیکی پاسخ دهيد 8 / 03 / 1400

    و اینکه یک سوال دیگه هم داشتم می خواستم بگم که کتاب ایکیوسان بهتره یا مرشد و مبتکران هفتم برای درس ریاضی؟
    با تشکر از تیم فعال و خوبتون

  • نیکی پاسخ دهيد 8 / 03 / 1400

    سلام من وارد پایه هفتم شدم و می خواستم از شما یک سوالی بپرسم
    ما در مدرسمون کتاب های نشر الگو را با ما کار میکنن و اینکه من یک کتاب کمک درسی تستی ریاضی و علوم می خواهم که سطح علمی ان در سطح مدارس ابوریحان و روشنگران و تیزهوشان باشه.شما چه کتابی را توصیه می کنید؟؟
    ممنون

  • محمد پاسخ دهيد 3 / 12 / 1399

    دوستان خوب به چیزی که میگم توجه کنین من دهم هستم و سال قبل قبول شدم از تیزهوشان و نمونه دولتی.اونم فقط در 3ماه!!!!!!!!!!!برای علوم حتما حتما حتما حتما مرشد بخرین که کامل در حد ازمون ورودی تیزهوشان هستش و من علومم رو کامل زدم.پس واقعا بخواین علوم رو خوب بزنین مرشد هشتم و نهم فراموش نشه!اگه دیگه میخواین درصد 100 رو تضمین کنین مثل من از ایکیوسان هم استفاده کنین(هم هشتم هم نهم)ادبیات گرچه کامل زدم ولی واقعا نمیتونم بگم چه منبعی خوبه.ایکیوسان رو که داشته باشید برای ادبیات(ایکیوسان کتاب جامع هستش و همه دروس رو داره حتی مطالعات و قران)من خودم پیشتاز رو هم داشتم از انتشارات خیلی سبز و کتاب خوبی بود ولی حتما نمیگم که بخرین تحقیق کنین دربارش.مطالعات هم ایکیوسان و یک درسنامه خوب کفاف میکنه.ریاضی اگه زیاد وقت دارین مرشد و ایکیوسان و اگه وقتتون کمه مثلا از ابی قلمچی و ایکیوسان یا یه همچین ترکیبی استفاده کنین(من از اینا استفاده کردم هر کتاب دیگه ای هم میتونه خوب باشه)ریاضی ایکیو سان فوق العاده است و من وقتی سوالای ریاضی رو سر ازمون دیدم همش برام تکراری بود.زبان منبعی نداشتم چون زبانم خوب بود(نمونه دولتی)برای عربی از مرشد استفاده کردم و فکر میکنم کتاب خوبیه(برای نمونه)قران هم از مرشد و هم از ایکیوسان استفاده کردم ولی سوالات ازمونی که دادم بیشتر به سوالات ایکیوسان شباهت داشت.دینی هم از مرشد و ایکیوسان.ایمیل بنده هست هرسوالی داشتید در خدمتمmmad86a@gmail.com

  • محمد مهدی پاسخ دهيد 16 / 11 / 1399

    سلام برای قبولی در نمونه دولتی چه کتابایی رو پیشنهاد می کنید؟
    با تشکر

  • رضا پاسخ دهيد 27 / 09 / 1399

    سلام لطفاً پاسخ سوال منو بدید خیلی سردر گمم.
    کتاب ریاضیات نهم خوبه یا مسابقه ریاضیات نهم مبتکران مجموعه مرشد ۳۰۰۰تست .

    خیلی ممنون میشم پاسخ دهید.???