logo
برچسب ها:
0

اعلام ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی جدید و تكمیل ظرفیت برخی از رشته‌های تحصیلی در آزمون سراسری 1396

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور درباره اعلام ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی جدید و تكمیل ظرفیت برخی از رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال 1396

 

سازمان سنجش آموزش كشور به اطلاع كلیه داوطلبانی كه در آزمون سراسری سال 1396 شركت كرده و در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، می‌رساند بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون فوق علاوه بر ظرفیت‌های‌ مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2)، برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت جدید نموده و یا متقاضی تکمیل ظرفیت بعضی از رشته‌های خود شده‌اند، لذا کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون با نمره کل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به كارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در این اطلاعیه و دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 و سایر اطلاعیه‌های مربوط، از روز ‌شنبه مورخ 96/09/04 لغایت ‌شنبه مورخ 96/09/11 به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تكمیل فرم انتخاب رشته (حداكثر 50 كدرشته محل) به روش اینترنتی، اقدام نمایند.

تبصره: در آن دسته از رشته‌های تحصیلی كه پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد، متقاضیان اعم از اینكه در آزمون سراسری سال 1396 ثبت‌نام و درجلسه آزمون حاضر بوده یا نبوده ­اند و یا حتی در آزمون سراسری سال 1396 ثبت نام ننموده اند، می‌توانند متقاضی شوند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی قبلاً در آزمون سراسری، ثبت‌نام و شركت ننموده‌اند، می‌بایست برای ثبت‌نام پس از واریز مبلغ 200،000 (دویست هزار) ریال بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به تكمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

تخفیفات نوروزی

 

موارد قابل توجه:

1- آن دسته از داوطلبانی كه در یكی از رشته‌های تحصیلی متمركز آزمون سراسری سال 1396 پذیرفته شده‌اند، با رعایت ضوابط مربوط و در نظر گرفتن تبصره‌های ذیل در صورت تمایل می‌توانند متقاضی شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه شوند.

تبصره 1: در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، قبولی قبلی آنان «كان‌لم یكن» تلقی خواهد شد و چنانچه داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه مندرج در این اطلاعیه پذیرفته شوند، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق انتخاب رشته‌های دوره روزانه را در آزمون سراسری سال بعد (1397) نخواهند داشت. لذا به پذیرفته‌شدگان تأكید می‌شود در تكمیل فرم تقاضانامه شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه دقت كافی مبذول دارند، در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

تبصره 2: در صورت قبولی نهایی این دسته از داوطلبان در این گزینش، با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد.

2- پذیرفته‌شدگان متمركز آزمون سراسری در هر یك از كد رشته‌های تحصیلی بورسیه و یا شرایط خاص كه به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی كه متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در گزینش رشته‌های تحصیلی مندرج در این اطلاعیه نمی‌باشند.

3- كلیه داوطلبانی كه در آزمون سراسری سال 1396 حاضر بوده و دارای نمره كل مساوی و یا بیشتر از یک (با توجه به كارنامه نتایج علمی اولیه) می‌باشند، می‌‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در این اطلاعیه و دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 و سایر اطلاعیه‌های مربوط متقاضی كدرشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به شرح مندرج در این اطلاعیه شوند.

4- داوطلبان هر یك از گروه‌های آزمایشی ضرورت دارد در انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد علاقه، به شرایط و ضوابط هر یك از رشته‌های انتخابی و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط كه در دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون سراسری سال 1396، این اطلاعیه و سایر اطلاعیه‌های مربوط درج شده است، توجه نمایند.

تبصره 1: داوطلبان لازم است در انتخاب رشته‌های مربوط به دانشگاه‌ فرهنگیان به شرایط و ضوابط این‌ دانشگاه (علی‌الخصوص داشتن نمره كل 6500 و بالاتر و حداقل معدل كل دیپلم  15/00)، مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، توجه نمایند.

تبصره 2: داوطلبانی كه در جلسه آزمون شركت نموده ولی در زمان انتخاب رشته، علاقمندی خود را به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان اعلام ننموده و هزینه مربوط به اعلام علاقمندی به این رشته‌ها را به مبلغ 51/000 (پنجاه و یك هزار) ریال از طریق درگاه پرداخت الكترونیكی سازمان، واریز ننموده‌اند، در صورت تمایل به انتخاب رشته‌های دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) بایستی مبلغ فوق بابت هزینه ثبت‌نام را از طریق كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب از طریق سایت سازمان پرداخت نمایند.

5- نیمسال پذیرش دانشجو در هر یك از كدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امكانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، خواهد بود.

6- داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانند كدرشته‌های‌ انتخابی‌ دارای شرایط خاص و مصاحبه مندرج در این اطلاعیه را از جداول‌ مربوط استخراج‌ و به‌ ترتیب‌ اولویت‌ علاقه‌ از طریق اینترنت در فرم‌ انتخاب‌ رشته‌های ‌‌تحصیلی‌ مرحله تكمیل ظرفیت به‌ همراه‌ سایر كدرشته‌های‌ مربوط در هر اولویتی‌ كه‌ علاقه‌ دارند بر اساس ضوابط و توضیحات مربوط به رشته‌های دارای شرایط خاص دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) وارد نمایند. ضمناً واحد اطلاعات و پاسخگویی به سؤالات، در رابطه با این اطلاعیه همه روزه در وقت اداری و به غیر از ایام تعطیل آماده پاسخگویی به سؤالات می‌باشد. لذا داوطلبان گرامی می‌توانند در صورت نیاز فقط با شماره تلفن‌: 42163-021 تماس حاصل نموده و از مراجعه حضوری در این خصوص جداً خودداری فرمایند.

دريافت فايل جداول رشته هاي تكميل ظرفيت آزمون سراسري آبان ماه 1396 فرمت : PDF

 

​منبع خبر : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.