logo
برچسب ها:
آشنایی با انواع کتاب های انتشارات مهروماه
13

آشنایی با انواع کتاب های انتشارات مهروماه

کتاب های جامع و تست مهروماه

کتاب های جامع و تست مهروماه مثل همه مشابه های آن در بازار دارای درسنامه و تست است. اول برویم سراغ درسنامه ها که مشابه با اکثر کتاب های این مدلی بازار، نسبتا خلاصه هستند و مهم ترین نکات کاربردی برای حل تست ها را شامل می شوند.

بعد از آن هم تست های تالیفی و کنکور سراسری با روند مناسبی در کنار هم قرار گرفته اند. معمولا این روند مشابه بقیه کتاب ها ساده به سخت است و بعضا در پایان فصل تست هایی هم برای دانش آموزان قوی تر به شکل جداگانه آمده است.

در بعضی از موارد تست های آزمون های قلم چی و یا حتی تست های کنکورهای قدیمی نیز تحت عنوان زیرخاکی در میان تست ها دیده می شوند. کتاب های ریاضی تجربی مهروماه، عربی جامع مهروماه و هندسه جامع مهروماه از پرفروش ترین کتاب های این دسته هستند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

کتاب های لقمه مهروماه

انتشارات مهروماه با کتاب های لقمه رو آمد و ماندگار شد. کتاب هایی که خیلی مورد علاقه دانش آموزان است. کتابی خلاصه که مثل یک لقمه بتوان آن را خورد. کتاب های لقمه در واقع درسنامه های خلاصه ای بود که با موضوعات کنکوری شروع شد و کم کم به سمت کتاب های موضوعی (مثل آرایه ادبی و تاریخ ادبیات و …) رفت و در نهایت شامل کتاب های تکنیکی (مثل تکنیک ضرب و تقسیم و محاسبات سریع و …) هم شد.

اما بخش اعظم لقمه ها درسنامه های خلاصه و جمع جوری هستند که می توان برای روزهای قبل از یک آزمون آزمایشی از آنها استفاده کرد. یادتان باشد که کسی با خواندن یک درسنامه خلاصه یک مطلب را یاد نمی گیرد، یا حداقل خوب یاد نمی گیرد ولی اگر برای یک آزمون تستی اصلا درس نخوانده اید و خیلی دیر شده، از کتاب های لقمه استفاده کنید.

در کل باید گفت که کتاب های لقمه مهروماه برای مرور زمان های پایانی قبل امتحان واقعا مناسب و کامل اند. قطع کوچک این کتاب ها واقعا آن را لقمه کرده است، جوری که در جیب جا می شوند! از پرفروش ترین کتاب های این بخش می توان به لقمه تکنیک های محاسبات سریع ریاضی مهروماه، لغت و املای فارسی لقمه، واژگان تکمیلی کنکور لقمه و لقمه حفظیات شیمی کنکور اشاره کرد.

کتاب های کنکوریوم مهروماه

مهروماه اولین ناشری بود که کنکورهای سال گذشته را به کنکور نزدیک تر کرد! عموما دانش آموزان در روزهای پایانی منتهی به کنکور، فضای آزمون سراسری را برای خود شبیه سازی می کنند. مهروماه نیز مشابه بسیاری از ناشرین کنکورهای سال های گذشته داخل و خارج از کشور را در مجموعه ای به نام کنکوریوم گردآوری کرد، اما با این تفاوت که این مجموعه کاملا شبیه به آزمون سراسری است.

هر آزمون دارای دو دفترچه عمومی و اختصاصی است و یک پاسخبرگ کلیدی مشابه کنکور هم دارد. پاسخنامه تشریحی نیز در جلدی جداگانه قرار دارد. همچنین دفترچه ای شامل نکات مشاوره ای و اطلاعات آماری از کنکورهای سال گذشته در این مجموعه قرار دارد. نکته جالب این است که سعی شده تمام ظواهر نیز مشابه کنکور باشد و حتی فونت و صفحه آرایی دفترچه ها از این قاعده مستثنی نیست.

این مجموعه شامل کنکوریوم ریاضی، کنکوریوم تجربی و کنکوریوم انسانی است و همچنین مجموعه سوالات دروس عمومی کنکور در جلدی جداگانه تحت عنوان کنکوریوم عمومی قرار دارد تا دانش آموزان از سوالات عمومی سایر رشته ها از جمله کنکور هنر و زبان نیز بهره ببرند.

کتاب های جمع بندی (کتاب آخر) مهروماه

کتاب های جمع بندی مهروماه تقریبا سیاست یکسانی با کتاب های لقمه را دارد. درسنامه هایی خلاصه مخصوص ایام جمع بندی و روزهای پایانی منتهی به آزمون های آزمایشی. البته یکی از مهم ترین تفاوت های کتاب های جمع بندی مهروماه با لقمه ها، تعداد تست های آن و بعضا آزمون های تستی درون آن است.

همیشه روی این موضوع تاکید کرده ایم که نباید کتاب های جمع بندی را مبنایی برای آموزش قرار بدهید. ولی اگر برای آمادگی برای یک آزمون دیر شده، از این کتاب ها استفاده کنید. جمع بندی شیمی، جمع بندی عربی، جمع بندی دین و زندگی و جمع بندی فارسی مهروماه در این سری از کتاب ها با استقبال خوبی مواجه شده اند.

کتاب های سمپادیوم مهروماه

بعد از تجربه موفق کتاب های کنکوریوم که شبیه سازی کنکور سراسری بود حالا نوبت به شبیه سازی آزمون تیزهوشان بود که در مجموعه ای تحت عنوان سمپادیوم اتفاق افتاد.

این سری برای آزمون های تیزهوشان ششم و نهم آماده و چاپ شده و در آن آزمون های سال های گذشته تیزهوشان ششم و نهم به شکل دفترچه و با همان ظاهر و حال و هوا در کتاب های سمپادیوم ششم و سمپادیوم نهم در اختیار خواننده قرار می گیرند. حتی پاسخبرگ آزمون هم مشابه آزمون تیزهوشان تدارک دیده شده است.

کتاب های آزمون پلاس مهروماه

کتاب های آزمون پلاس مهروماه محصولی معادل فصل آزمون های خیلی سبز یا موج آزمون های نشر الگو هستند. آزمون پلاس های مهروماه درسنامه های بسیار جمع و جور و خلاصه ای دارند که عموما از چند صفحه برای هر فصل تجاوز نمی کنند.

در واقع کاربرد این درسنامه ها ماه های پایانی قبل از کنکور و آزمون های آزمایشی است. همچنین تست های آن به شکل آزمون محور شامل موضوعات ریزتر و آزمون های پایانی فصل است.

همچنین تعدادی آزمون مشابه با برنامه آزمون های گزینه دو و قلم چی تدارک دیده شده تا دانش آموزانی که در این آزمون ها شرکت می کنند بتوانند قبل از این آزمون ها آمادگی خود را با یک آزمون استاندارد بسنجند. در پایان کتاب نیز چند آزمون جامع و شبیه ساز کنکور قرار گرفته است. آزمون پلاس ریاضی تجربی از عناوین پرفروش این مجموعه است.

کتاب های آموزش فضایی مهروماه

کتاب های آموزش فضایی مهروماه در عناوین محدودی فعلا چاپ شده اند. شاید بتوان این کتاب ها معادل با سری شگفت انگیز خیلی سبز یا سه بعدی نشر الگو دانست. همان طور که مشخص است عمده حجم این دسته از کتاب های مهروماه را درسنامه تشکیل می دهد. درسنامه هایی که با سرعت کم پیشروی می کنند و از مثال تشریحی و تست گرفته تا مکالمه با دانش آموز فرضی را بعضا شامل می شوند.

با توجه به حجم بالای درسنامه تعداد تست ها در این کتاب ها کمتر از سری تست و پاورتست است. بنابراین اگر بدنبال درسنامه مفصل هستید و ضعف های پایه ای در درسی دارید این سری از کتاب های مهروماه برای شما مناسب ترند. آموزش فضایی ریاضیات تجربی جامع مهروماه اولین کتاب این سری بود و با فروش خوبی روبرو شد.

کتاب های تیزهوشان و کمپلکس مهروماه

کتاب های تیزهوشان و کمپلکس مهروماه از جمله کتاب هایی هستند که در میان دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول از محبوبیت زیادی برخوردار است. این کتاب به شکل تک درس در دروس مهم منتشر شده اند. همچنین به شکل تخصصی تر برای پایه های ششم و نهم که می توانند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند کتاب هایی در این باره با نام کمپلکس تالیف شده اند.

می دانیم بخشی از آزمون تیزهوشان را سوالات استعداد تحلیلی تشکیل می دهد که مهروماه برای این سوالات هم راه چاره ای دارد و کتاب های 1000 تست استعداد تحلیلی ششم و نهم و 1500 تست استعداد تحلیلی نهم را در این زمینه در اختیار مخاطبانش قرار داده است.

کتاب های کار آموز (کتاب کار) مهروماه

کتاب های کار مقطع ابتدایی و متوسطه اول با عنوان کار آموز از انتشارات مهروماه چاپ می شوند. این کتاب ها درسنامه های نسبتا مختصری دارند و بعد از آن تمرین و گاهی چند تا تست و در پایان آزمون های تشریحی مشابه با آزمون های پایانی نیمسال اول و دوم آورده شده است.

یادآوری می کنیم که کتاب های کار را فقط با مشورت معلم تان انتخاب کنید. کتاب های کارآموز ریاضی نهم و کار آموز فارسی دوم دبستان فروش خوبی داشته اند.

کتاب های آموزش و تست یا پاورتست مهروماه

آموزش و تست یا پاور تست مهروماه در واقع شبیه همه کتاب های نکته و تست موجود در بازار است. فرق آن با کتاب های جامع آن است که سری پاورتست فقط برای یک کتاب درسی هستند و شامل چند کتاب نمی شوند. درسنامه هایی نکته وار بعلاوه تعدادی تست طبقه بندی شده که با تیتر های زیادی از هم جدا شده اند.

تست های آزمون ها آزمایشی و کنکور های چند سال اخیر هم مانند مشابه های آن در بازار در این کتاب آورده شده است. بعضی از درس ها هم کتاب آموزش و تست دارند و هم پاورتست که در واقع پاورتست به عنوان مکمل قابل استفاده است. پاورتست ریاضی دهم، پاورتست ریاضی یازدهم، پاورتست آمار و احتمال و پاورتست حسابان یازدهم از کتاب های این بخش هستند که فروش خوبی را تجربه کرده اند.

کتاب های امتحانوفن مهروماه

مجموعه کتاب های امتحانوفن مهروماه در واقع کتاب های آمادگی برای امتحانات تشریحی (نهایی) است. درسنامه هایی خلاصه دارد و بعد از آن سوالات امتحانات نهایی در آن طبقه بندی شده است. اگر فرصت قبل از امتحان را از دست داده اید و میخواهید به شکل دوپینگی نتیجه بگیرید سری امتحانوفن انتخاب خوبی محسوب می شود.

کتاب های درس پک مهروماه

کتاب های درس پک مهروماه مجموعه کتاب های گام به گام حل تمارین کتاب های درسی است که به صورت پایه ای منتشر شده است. تمام جواب های تمارین کتاب های درسی یک پایه در یک جلد گردآوری شده اند تا دانش آموزانی که در کلاس درس نبوده اند یا به هر نحوی نیاز به جواب های سوالات کتاب را دارند، از آن بهره مند شوند.

این سری از کتاب های مهروماه را می توان معادل کتاب های دروس طلایی کاگو یا کتاب های گام به گام (درس یار) منتشران دانست. گام به گام دوازدهم مهروماه از پرفروش های این دسته هستند.

کتاب های آزمون سراسری مهروماه

کتاب های آزمون سراسری مهروماه در واقع دفترچه های کنکور سراسری چند سال اخیر است که مشابه با ظاهر دفترچه واقعی کنکور به چاپ رسیده اند. این مجموعه شامل کنکورهای نظام جدید یعنی از سال 1398 به بعد هستند که در برای رشته های ریاضی، تجربی، انسانی شامل کنکورهای داخل و خارج از کشور می شوند.

کتاب های استراتژی کنکور

کتاب های استراتژی کنکور که فعلا کتاب استراتژی کنکور از این مجموعه چاپ شده است، در زمینه مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی قدم برداشته اند. موضوعی که دانش آموزان امروزه بسیار به محتوای غنی و کارآمد در این زمینه احتیاج دارند.

قرار است سری کتاب های استراتژی کنکور برای درس های مختلف به چاپ برسند و نحوه مطالعه و تست زنی را به شکل تخصصی در هر درس بررسی می کنند.

کتاب های تمرین تنوری مهروماه

​کتاب های تمرین تنوری مهروماه از سری کتاب های جدید این ناشر محسوب می شود که فعلا فقط یکی از کتاب های این مجموعه به نام تمرین تنوری ریاضی هشتم به چاپ رسیده است. این کتاب در واقع همان کتاب کار است که شامل انواع و اقسام سوالات از سوالات تشریحی تا تستی می شود. برخلاف کتاب های کار معمول این کتاب ها دارای پاسخنامه نیز هستند.

 

مقالات مرتبط به این موضوع :

11 دیدگاه
  • سانی پاسخ دهيد 29 / 08 / 1399

    من کتاب لقمه برای واژه ها و نکات دستوری زبان میخواستم چون در درس زبان ضعیفم چه کتاب لقمه خوبه برای کنکور ؟
    برای شیمی که فرمول ها و نکات کنکوری چی خوبه ؟
    و ادبیات قسمت املا و واژگان؟
    ودر آخر دین و زندگی لقمه که آیات و روایات تاکید کرده باشه و از هر نظر عالی باشه چی خوبه ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  • علیرضا زارع پاسخ دهيد 17 / 10 / 1398

    سلام و خسته نباشید امیدوارم حالتون خوب باشه..ببخشید من بعضی ای کتاب های تستمو،تستاشو تا حالا چند بار زدم و تکراری شده..کتابی هست که حجم تست هاش کم باشه ولی کامل و جامع همه ی مطالب رو در بگیره (بجز کتاب های جامع بندی )

    • مشاور آموزشی (مدير) در پاسخ به علیرضا زارع پاسخ دهيد 20 / 10 / 1398

      سلام سری کتابهای موج ازمون الگو یا فصل ازمون خیلی سبز…

  • رها پاسخ دهيد 4 / 08 / 1398

    سلام بنظر شما کتاب حسابان جامع مهروماه برای چ دوره ای برای درس خوندن ی کنکوری مناسبه اصلا سوالاش بدرد کنکور میخورن؟

    • مشاور آموزشی (مدير) در پاسخ به رها پاسخ دهيد 8 / 08 / 1398

      سلام نمونه فایل کتاب رو ببینید. با توجه به حجم تست ها باید در طول سال تحصیلی استفاده بشه

  • مهدی پاسخ دهيد 31 / 02 / 1398

    عالی و نسبتا دقیق

  • نرگس مهربانی پاسخ دهيد 16 / 10 / 1397

    سلام
    ممنون از توضیحات خوبتون
    واقعا کتاب های مهروماه عالین هم ازنظر محتوا هم از نظر کیفیت کتاب