logo
برچسب ها:
برای شیمی یازدهم چی بخونم
7

برای شیمی یازدهم چی بخونم؟

کتاب درسی شیمی یازدهم همانند کتاب شیمی دهم دارای 3 فصل است. شاید تنوع مطالب نسبت به سال گذشته کمتر باشد اما تمرکز و تمعق مطالب در شیمی یازدهم بیشتر است و در مورد حجم درس ها، با دو فصل اول حجیم و نسبتا حجیم و فصل سوم که حجم کوتاه تری دارد، روبرو هستیم.

شیمی یازدهم علاوه بر اینکه تقریبا 33 درصد کنکور را تشکیل می دهد، قابلیت ترکیب شدن و ارتباطات زیادی با دیگر فصل ها و دیگر پایه ها نیز دارد.

 

تخفیفات نوروزی

بهترین کتاب های آموزش و تست شیمی یازدهم کدامند؟

شیمی یازدهم تست نشر الگو

در کتاب «شیمی یازدهم تست نشر الگو»، درسنامه ها منطبق بر کتاب درسی و به صورت کامل هستند ولی خلاصۀ نکات مهم در ابتدای فصل و همچنین جمع بندی مطالب در انتها آمده است. مخاطب درسنامه ها، دانش آموزان ضعیف و متوسط هستند و این از سبک قرارگیری درسنامه در پاسخ های تشریحی هم تا حدودی مشخص می گردد.

درسنامه ها در مقایسه با کتاب های دیگر حجم معقول تری دارد و اساسا می توانیم بگوییم که کتاب نخواسته درسنامه داشته باشد، بلکه صرفا به قسمت هایی از کتاب را توجه کرده است.

تفکیک سؤال ها از لحاظ سطح دشواری و ترتیب آن ها از ساده به سخت با نشان A و B و C، وجود سوالات ترکیبی از چند زیر فصل و جامع کل فصل، پوشش سؤال های کنکور مرتبط با هر زیر فصل در بین سؤال ها، فصل صفر با عنوان ترفندهای محاسباتی برای حل سریع تر محاسبات مسأله های شیمی و همچنین کدهای هوشمند صوتی برای توضیح برخی تست های نکته دار از ویژگی های خاص این کتاب هستند. اگر دنبال سوالات جدید و غیریکنواخت هستید، باید سراغ کتاب شیمی یازدهم الگو بیایید.

 

شیمی یازدهم تست خیلی سبز

درس نامه های «شیمی یازدهم تست خیلی سبز» (مطابق روند آموزشی تست ها و به صورت موضوعی) در پایان تست ها و در لابه لای پاسخ های تشریحی قرار دارند. سعی شده تا تمامی مطالب درسی با توسل به جداول، نمودارها، نکات و توضیحات کامل، بررسی و برای دانش آموزان مختلف در هر سطحی تفهیم و تثبیت شود.

حجم درس نامه ها با عنایت به مفاهیم کتاب درسی بسیار زیاد است. تست های سطح بالاتر و ایده داری که در سری Z آورده شده اند، برای دانش آموزان متوسط و قوی بسیار مناسب هستند. استفاده از کتاب شیمی 11 تست خیلی سبز به عنوان منبعی برای درس نامه و تست در سال یازدهم پیشنهاد می شود و بهترین زمان استفاده از این کتاب فقط در سال یازدهم است. البته سوالات مهم تر با علامت + مشخص شده اند تا بتوان در دوران جمع بندی و در صورت کمبود زمان نیز از این کتاب بهره برد.

 

شیمی یازدهم تست مبتکران (تک جلدی)

درسنامه های «شیمی یازدهم مبتکران (تک جلدی)» کامل و جامع ولی تا حد امکان ساده و قابل فهم اند. درسنامه ها با کاریکاتورهای زیاد! برای تثبیت در ذهن خواننده تبدیل به منبعی خود آموز شده اند که برای پیش خوانی قبل از تدریس مناسب اند.

تمام آنچه که باید را پوشش میدهند و تمارین کتاب درسی و نکات کنکور سال های اخیر به خوبی در آن گنجانده شده است. مخاطب درسنامه ها دانش آموز با هر سطحی میتواند باشند. با توجه به حجیم بودن درسنامه ها و همچنین تعداد بسیار بالای تست ها، بهترین زمان استفاده از کتاب شیمی 11 تست مبتکران (تک جلدی) از ابتدای سال یازدهم می باشد.

 

شیمی یازدهم میکرو گاج

درسنامه های «شیمی یازدهم میکرو گاج» با حجم مناسب، بیانی روان و صمیمی، موضوع را ساده و قابل فهم منتقل می کند. مخاطب درسنامه دانش آموز پایه ‏یازدهم حتی با سطح علمی ضعیف نیز می تواند باشد.

بعد از هر قسمت آموزشی، تعدادی تست آورده شده که به شکل ‏میکروطبقه بندی و به ترتیب بسته های درسنامه هستند. در انتها نیز تست هایی تحت عنوان «تست های پخش و پلا» آورده ‏شده است. سؤالات متداول و بعضا غیر متداول که برای فهم بهتر موضوع هستند، در قالب آیکون «آقا اجازه» در کتاب بررسی ‏شده اند.

 

شیمی یازدهم IQ گاج

کتاب «شیمی یازدهم آی کیو گاج» با درسنامه های منظم، با بیانی روان و قابل فهم و تست هایی کامل تر و منظم تر از درسنامه ها و پاسخ نامه تشریحی باکیفیت است. این کتاب را به عنوان منبع اول کتاب تستی خود می توانید ببینید. تست های کنکور سراسری اخیر مرتبط با فصل های پایه یازدهم را در انتهای کتاب قرار گرفته اند.

 

کتاب درسی شیمی یازدهم زیر ذره بین کاپ

کتاب «شیمی یازدهم زیر ذره بین کاپ» با حجمی کم دارای هدفی بزرگ است و آن هدف این است که نشان دهد با اطلاعات کتاب درسی و تسلط به آن می توان به تست های کنکور که در لابه لای درسنامه امده پاسخ صحیح داد.

در این حالت شما با نگاهی متفاوت تر و عمیق تر به سراغ این کتاب ها رفته و بیشترین برداشت را در زمان کوتاهی خواهید داشت. همچنین می توانید در دوران جمع بندی برای مرور کتاب درسی از کتاب زیر ذره بین استفاده کنید.

هدف از تالیف کتاب درسی شیمی 11 زیر ذره بین، بررسی خط به خط متن کتاب درسی است. این اتفاق بیشتر در قالب نکته افتاده که بیشتر برای امتحان نهایی مناسب است. کل متن و محتویات کتاب درسی به همان ترتیب آورده شده و در جاهایی که به نظر مولف نکته ای مطرح بوده، آن نکته در کنار متن مورد نظر آورده شده است.

کاری که معمولا خود دانش آموزان سر کلاس درس بر اساس گفته های معلم و برداشت شان از آنها انجام دهند. بنابراین برای دانش آموزانی که به هر نحوی معلم ندارند، این کتاب منبعی مناسب است. همچنین تعدادی انگشت شمار تست دارد.

 

شیمی یازدهم آبی قلم چی

تمامی درسنامه ها و هرآن چیزی که در کتاب «شیمی یازدهم آبی قلم چی» وجود دارد به صفحه مطلب مورد نظرش در کتاب درسی سنجاق شده و آدرس داده شده است. یعنی با کتابی روبرو هستیم که با توجه به درسنامه های مختصر و سهل الفهم بودن آن و طبقه بندی تست ها، کتابی خوب برای تست زنی در سطح کتاب است.

سعی شده سطح تست ها پاسخگوی داوطلبان آزمون های قلم چی باشد بنابراین تست ها چندان پوشش دهنده همه تیپ ها نیستند و تست های سخت و چالش برانگیز هم در آن به چشم نمی خورند.

 

سیر تا پیاز شیمی یازدهم گاج

کتاب «شیمی یازدهم سیر تا پیاز گاج» مثل بقیه کتاب های این سری، سه کتاب در یک جلد است. (آموزش، تمرین و تست) در بخش درسنامه و در آموزش هر مطلب تعدادی مثال و تست آمده اند که عموما تست ها سطح بالاتری از مثال ها دارند. در آخر هر درسنامه تمامی مطالب در بخشی جمع بندی شده اند.

ترتیب تست ها و تمرین های کتاب از آسان به سخت و به صورت موضوعی می باشد. برای موفقیت در امتحانات نهایی تعدادی سوال تشریحی نیز در کتاب وجود دارد. همچنین تست های VIP و ویژه علاقه مندان در انتهای هر فصل ارائه برای دانش آموزان با سطح بالاتر آمده اند.

 

بهترین کتاب های جمع بندی شیمی یازدهم کدامند؟

فیل شیمی یازدهم مبتکران

کتاب «فیل شیمی یازدهم مبتکران» در اصل با هدف چکیده و جمع بندی کتاب های شیمی تک جلدی یا دو جلدی از همین انتشارات هستند و حجم کم کتاب داوطلب کنکور یا دانش آموز سال یازدهم را با توجه به اینکه تمام نکات را بیان می کند، در مرور سریع یاری می نماید.

مباحث هر فصل کتاب شیمی 11 فیل مبتکران شامل سه گام است: آشنایی، چکیده و خلاصه درس، حل تمرین (حل مثال های کنکوری و تالیفی)

تست های کتاب در قالب آزمون های مینی (10 یا 15 تایی) قرار گرفته اند. این تست ها از فضای درس و کنکور خارج نشده و مناسب تمام دانش آموزان در هر سطحی است. تعداد تست ها برای هر موضوع کافی است اما می توانست بیشتر هم باشد و دانش آموزان را با انواع بیشتری از تست ها آشنا کند. پاسخ نامه این کتاب هم کامل است.

 

جمع بندی شیمی یازدهم نشر الگو

درس نامه ها کتاب «جمع بندی شیمی یازدهم نشر الگو» به شکلی است که در آن جملات و شکل های مهم کتاب درسی بررسی شده است و مطالب اضافی و زائد در آن ها دیده نمی شود. هر فصل نیز به چهار زیرفصل تقسیم شده و در پایان هر زیرفصل یک آزمون کوچک قرار داده شده است.

ابتدای هر زیر فصل درس نامه قرار دارد، پس از آن یک آزمون کوچک که شامل سؤالات درست و نادرست و تست است و در پایان هر فصل 2 آزمون جمع بندی 10 سواله قرار دارد.

 

جیبی شیمی یازدهم خیلی سبز

کتاب «شیمی 11 جیبی خیلی سبز» درسنامه های نسبتا کامل ولی مختصر و مفیدی همراه با مثال ها و تست های گوناگون دارند. ترتیب سوالات از ساده تا کمی سخت هستند و آخر هر فصل آزمون هایی ده سواله برای جمع بندی و سنجش آمده اند. سری کتاب های جمع بندی خیلی سبز علاوه بر درسنامه توجه به تست نیز دارند، اما به ظاهر کتاب های جیبی درسنامه مفصل تری دارند، ولی تست کمتری را در خود جای داده اند.

 

شیمی یازدهم توربوجت کلاغ سپید

به هدف ایجاد چالش بین دو گزینه و آموزش عمیق و دقیق تمام مفاهیم شیمی یازدهم با تعداد زیادی تست دو گزینه ای با پاسخ کلیدی و بدون پاسخ تشریحی و درسنامه در کتاب «شیمی یازدهم توربوجت کلاغ سپید» قرار گرفته اند. اکثر عبارت ها کوتاه هستند و خبری از عبارات های بلند نیست!

 

بهترین کتاب های امتحانی شیمی یازدهم کدامند؟

شب امتحان شیمی یازدهم خیلی سبز

کتاب «شیمی یازدهم شب امتحان خیلی سبز» شامل مطالب زیر است:

  • خلاصه هایی از مباحث در انتهای کتاب با حجم کم (تنها در 17 صفحه)
  • نمونه امتحانات نوبت اول
  • آزمون های فصل به فصل
  • آزمون های نهایی جامع نوبت دوم (خرداد) همراه با پاسخ های تشریحی

 

پرسمان شیمی یازدهم گاج

درس نامه کتاب «پرسمان شیمی یازدهم گاج» به نوعی شرحی مختصر و مفید از کلیت مباحث را ارائه می دهد و سپس با فهرست بلند بالایی از انواع و اقسام سؤالات و تمرین های کاربردی و بانک سؤالات امتحانی روبرو هستیم که سطح اطلاعات و یادگیری دانش آموز را می سنجد. نمونه سوالات آزمون های نوبت اول و دوم همراه با پاسخ های کاملا تشریحی نیز از نکات مثبت این کتاب است.

 

ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز

در کتاب «ماجراهای من و درسام شیمی یازدهم خیلی سبز» با درسنامه هایی نسبتا کامل، اما در قالب جمع بندی و خلاصه نکات و مفاهیم روبرو هستیم. از نکات خوب کتاب جذابیت بصری بالا همراه با تصویرگری است که از خستگی جلوگیری می کند.

کتاب اندکی سعی دارد زاویه دید مخاطب را نسبت به مهارت حل مساله همراه با یادگیری تغییر دهد. محتوای آموزشی این کتاب مناسب برای جمع بندی و مرور است، زیرا سه مولفه­ی حجم مناسب و نمونه سؤالات امتحانی استاندارد و همچنین جواب های تشریحی در زمان امتحانات را دارد.

 

کتاب کار شیمی یازدهم گاج

اگر به دنبال مشاهده ی پرسش های کاملا منطبق با مباحث کتاب درسی هستید، بهترین انتخاب می تواند «کتاب کار شیمی یازدهم گاج» باشد، زیرا همان کتاب درسی است، اما به صورت نمونه سوال با پرسش های طبقه بندی و تیپ بندی شده.

در هر تیپ سوالات از آسان به سخت چیده شده و پوشش انواع مختلف سؤال (چهارگزینه ای، جای خالی، درست یا نادرست، انتخاب کنید، پرسش های مفهومی، تکمیل جدول و سؤالات تشریحی) صورت گرفته است.

همچنین ارائه ی پرسش های چهارگزینه ای با سطح ساده که برای دانش آموزان ضعیف می تواند به عنوان منبع اول استفاده شود از نقاط قوت دیگر کتاب است. مولف به منظور بررسی درستیِ پاسخ ها، جواب آخر پرسش های منتخب را در پایان کتاب پیوست کرده است.

 

سوال های پرتکرار شیمی یازدهم قلم چی

ارائه درخت دانش و فهرست دقيق مباحث و جمع بندی واژه های كليدی هر فصل در درخت دانش، از ویژگی مشترک تمام کتاب های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) است.

در کتاب «سوال های پرتکرار شیمی یازدهم قلم چی» گزيده ای از مفاهيم و نكات در هر مبحث مطرح می شود. ارائه نکات به شکلی است که هر مطلب، مطلب بعدی را آموزش می دهد و بعد از آن مجموعه ای از سؤالات تأليفی و شناسنامه دار مرتبط، متن، تمرين ها و شكل های كتاب درسي را تکمیل می کنند.

همچنین پاسخ تشريحی در انتهای كتاب گردآوری شده است و دو آزمون پايان ترم اول و پايان سال با پاسخ تشريحی نیز در همین بخش قرار دارد.

 

بهترین منابع دوم برای زدن تست پیشرفته یا آزمون محور برای شیمی یازدهم کدامند؟

آزمون شیمی یازدهم فار

به روز رسانی و تغییر تست های کنکور شیمی نظام قدیم و همخوانی آن با شیمی نظام جدید، اولین اقدام کتاب «آزمون شیمی یازدهم فار» بوده است. تست های موجود در آزمون ها مطابق با درجه دشواری سؤالات کنکور تنظیم شده است که باعث جلوگیری از دشوار شدن غیرمنطقی سؤالات می شود.

هر سه نوع آزمون فصل به فصل (مجموعا 19 آزمون، 20 سواله)، مروری فصلی (4 آزمون 20 سواله) و جامع (4 آزمون) ارزش چند بار مرور کردن در زمان های مختلف را دارد. تا حد زیادی مطالب کتاب درسی (مطالب حفظی، مسائل، شکل ها، خودآزمایی، با هم بیندیشیم و کاوش کنید) به صورت تست پوشش داده شده است.

درسنامه ها (شامل جدول و نمودار) به صورت یک جا و همچنین در کادرهای خاکستری رنگی بعد از اتمام آزمون ها در خلال پاسخنامه تشریحی آمده اند. بیان نکات ترکیبی با تیتر «یادآوری» مطالبی از شیمی دهم است که قابلیت ترکیب با مباحث شیمی یازدهم را دارد، از نکات مثبت کتاب آزمون شیمی 11 فار است. نکته پایانی درباره درسنامه، عدم رعایت ترتیب مباحث کتاب درسی، در برخی از موارد است.

در پاسخنامه تشریحی، سطح تست ها با علامت وزنه مشخص شده است. به این معنا که هر چه وزنه سنگین تر باشد، سؤال دشوارتر است.

 

پاور تست شیمی یازدهم مهروماه

آموزش در دو بخش کتاب «پاور تست شیمی یازدهم مهروماه» قرار گرفته است. بخش اول قبل از تست های هر مبحث، به شکل مفهومی و همراه با راهبرد استراتژیک محاسباتی و ترفند های ریاضی برای حل مسائل و همچنین فلش بک هایی در ابتدای فصل های 1 و 3 برای مرور مباحث پایه و مرتبط از شیمی دهم و بخش دوم در پاسخ تشریحی و در باکس های آموزشی تحت عنوان راهبرد، به عنوان «مکمل تکنیکی-آموزشی» حل تست ها و همچنین ایستگاه های شارژ.

ویژگی عمومی تست ها پوشش تمام مباحث کتاب درسی و حتی بیشتر از آن است، اما ویژگی طلایی آنها، به روز بودن تست های تألیفی و انطباق آن با کنکورهای جدید است.

 

شیمی یازدهم پیشرفته نردبام خیلی سبز

درسنامه های عمیق و جامع با حجمی معقول و همچنین پاسخنامه های تشریحی کامل از مهم ترین ویژگی های «شیمی یازدهم پیشرفته نردبام خیلی سبز» است. در نگارش تست های این کتاب، اولویت با کنکور سراسری بوده و به استاندارد سبک جدید کنکور سراسری نزدیک تر است. تست های ایده دار، نو و سطح بالا نیز در درسنامه ها وجود دارد.

تست ها به شکل میکرو طبقه بندی و متناسب با حجم مطالب و اهمیت هر موضوع از نظر تعداد و سطح هستند. تیپ ها و سبک های مختلف را تحت پوشش قرار می دهند. استفاده از این کتاب به عنوان منبع تست خوب و قوی در پایه ی یازدهم پیشنهاد می شود.

 

سه سطحی شیمی یازدهم قلم چی

همانطور که می دانید منبع و مرجع گزینش سوالات در کتاب های سه سطحی، آزمون های کانون فرهنگی آموزش یا قلم چی هستند.

در کتاب «سه سطحی شیمی یازدهم قلم چی» مجموعه ای از تست ها انتخاب و گردآوری شده اند تا بتوان از آنها به عنوان منبع دوم، در زمانی که تست های منبع اول برایمان تکراری شده یا زمان جمع بندی، در سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر استفاده کنیم.

علی رغم حجم کم کتاب، می تواند تاثیر چشمگیری در بالابردن تراز دانش آموزان (متوسط رو به بالا) داشته باشد. قیمت این مجموعه ها در مقایسه با سایر کتاب های موجود در بازار کمتر است و این هم یکی دیگر از مزایای این کتاب هاست.

مفید بود؟
6
4
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.