logo
برچسب ها:
معرفی مهم ترین و برترین سایت های آموزشی آنلاین در جهان
17

معرفی مهم ترین و برترین سایت های آموزشی آنلاین در جهان

آشنایی با برترین سایت های مهم آموزشی آنلاین دنیا و سایت های مورد استفاده دانشجویان از این جهت می تواند مورد اهمیت باشد که ما را با روش های نوین آموزش مجازی آشنا می کند و ضمن آن می تواند به عنوان مرجعی برای آموزش مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین معلمان عزیز می توانند از روش ها و ابزارهای آموزشی برای تدریس خود استفاده کنند.

آموزش از راه دور چیست؟

یکی دیگر از موارد مهم در بررسی سایت های مهم آموزشی جهانی، پر رنگ شدن آموزش از راه دور با پیشرفت ابزارهای ارتباطی است، به طوری که عده زیادی امروز در دنیا از روش آموزش از راه دور اقدام به تحصیل و اخذ مدرک می کنند و پس از آن وارد بازار کار می شوند.

آموزش از راه دور در واقع به این معنی است که دانشجو بدون حضور در کلاس درس و از طریق فیلم های آموزشی آفلاین و آنلاین آموزش لازم را می بینید و به شکل آنلاین در آزمون های پایانی نیز شرکت می کند و سرانجام با گذراندن دوره های لازم مدرک مورد نظرش را دریافت می کند. در اینجا می خواهیم 5 سایت معتبر آموزشی دنیا را بررسی کنیم.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

معرفی 5 تا از بهترین سایت های آموزش مجازی (آموزش از راه دور) جهان

سایت study.com

سایت study یک سایت امریکایی است و جزء معتبرترین و بروز ترین سایت های آموزشی آنلاین دنیا می باشد. این سایت بازدید کننده زیادی دارد و از نظر تعداد بازدید کننده، رتبه  281 در بین سایت های امریکایی و رتبه 675 را بین سایت های دنیا دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این سایت این است که از سطح راهنمایی (متوسطه اول) تا دانشگاه را پوشش می دهد. روش آموزش در این سایت از طریق فیلم آموزشی و آزمون (کوییز) است. موضوعاتی که در این سایت دارای فیلم های آموزشی هستند، شامل زیست شناسی، فیزیک، شیمی، محیط زیست، زمین شناسی، ریاضی، اقتصاد و تجارت، روان شناسی، تاریخ، زبان انگلیسی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، زبان اسپانیایی و … است.

علاوه بر فیلم های آموزشی، ابزارها و نرم افزارهای مناسب برای تدریس نیز در این سایت وجود دارد که می توانند برای معلمان مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی های جالب این سایت صفحه فیلتر و دسته بندی این سایت است که در آن براساس موضوع و سطح آموزش می توانید فیلم مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید.

در سایت اِستادی با خرید اکانت می توانید برای دریافت یک مدرک ثبت نام کنید. به این صورت که پس از ثبت نام و برگزاری آزمون های میان ترم، پایان ترم و آزمون های آن درس، می توانید مدرکی از این سایت دریافت کنید که نشان دهنده گذراندن آن درس در این سایت معتبر می باشد.


محصولات مرتبط: کنکوریوم انسانی


سایت khanacademy.org

سایت khanacademy نیز یک سایت آمریکایی است و با تعداد بازدید کننده زیادی که دارد، دارای رتبه 105 در میان سایت های آمریکایی و رتبه 341 در میان سایت های دنیا است. این سایت طراحی بسیار زیبا و جذابی دارد و دسترسی کاربری بسیار خوبی دارد، طوری که در نگاه اول و در چند دقیقه می توانید کار کردن با آن را یاد بگیرید.

آموزش در این سایت از طریق فیلم های آموزشی و کوییز (آزمون) هایی است که با آنها همراه شده اند. در صفحه هر فیلم چند کوییز در نظر گرفته شده است که می توانید توانایی خود را بعد از هر فیلم ارزیابی کنید. سایت خان آکادمی شامل سطوح مختلف از ابتدایی تا دانشگاه است و این در حالی است که سایت های آموزش دوره ابتدایی بسیار محدود هستند.

تنوع موضوعاتی که در این سایت پوشش داده می شوند، نیز زیاد است و شامل ریاضی، علوم پایه و مهندسی مثل فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مهندسی برق، علوم سلامت و بهداشت و نجوم و همچنین هنر و علوم انسانی مثل تاریخ و علوم سیاسی، اقتصاد و امور مالی است. یک نکته جالب در مورد فیلم های سایت خان آکادمی این است که زیرنویس انگلیسی دارند و البته می توانید با ملاحظه فیلم ها با زیر نویس، زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید.

حتمن بخونید: همه چیز درباره مطالعه و تست زنی زبان انگلیسی کنکور

سایت alison.com

سایت آلیسون سایتی هندی است که بازدید کننده زیادی دارد و در میان سایت های هندی دارای رتبه 956 و همچنین رتبه 3771 در میان سایت های دنیا است. موضوعاتی که در این سایت دارای فیلم آموزشی هستند بسیار گسترده است. از جمله موضوعات آن می توان به فناوری اطلاعات (IT)، نرم افزار و بازی های رایانه ای، برنامه نویسی اشاره کرد.

همچنین آموزش زبان های اسپانیایی، آلمانی، انگلیسی، ایرلندی، فرانسوی، چینی، عربی، سوئدی و ژاپنی در این سایت دارای ویدیوهای آموزشی هستند و این گستردگی زبان های پوشش داده شده باعث شده تا این سایت به عنوان یکی از بهترین سایت های آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی شناخته شود.

موضوعات علوم پایه از جمله زیست شناسی، محیط زیست، فیزیک، شیمی و مهندسی مکانیک، صنایع، برق و … نیز دارای فیلم های آموزشی مناسبی در این سایت هستند. در شاخه علوم انسانی، تاریخ، حقوق، جغرافیا، علوم سیاسی، جامعه شناسی، علوم اقتصادی و تجارت، بازاریابی و … و در شاخه علوم پزشکی، پرستاری، داروسازی و سبک زندگی نیز پوشش داده می شوند. شاید این تنوع در فیلم های آموزشی را در کمتر سایتی بیابید.

یک ویژگی جالب در این سایت امکان برنامه ریزی در سایت است. یعنی در صفحه شخصی خودتان می توانید برای یک درس زمانی را در تقویم شخصی خودتان تعیین کنید و در آن زمان سایت به شما هشدار خواهد داد. دوره های پولی در سایت Alison.com نیز امکان اعطای مدرک را نیز دارند.

سایت educationstudies.yale.edu

این وب سایت توسط دانشگاه yale ایجاد شده که قدمت بیش از 300 ساله در آمریکا دارد. در واقع در این سایت، فیلم ضبط شده کلاس های این دانشگاه است. در این فیلم ها اساتید در کلاس درس و در حضور دانشجویان در حال تدریس هستند و از این نظر فیلم های آموزشی سایت به حال و هوای کلاس درس و فضای آن بسیار نزدیک است.

طبیعتا با این تفاسیر، تمام فیلم های سایت دانشگاه یِل در سطح علوم دانشگاهی هستند. در صفحه هر فیلم نمونه تمرین های نیز وجود دارند و فیلم ها دارای زیرنویس انگلیسی نیز هستند که می توان از آنها برای تقویت توانایی های شنیداری (listening) در زبان انگلیسی نیز استفاده کرد.

از جمله موضوعاتی که در این سایت پوشش داده شده اند، می توان به روان شناسی، جامعه شناسی، فلسفه، تاریخ، زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی، نجوم، مهندسی پزشکی، اقتصاد، محیط زیست، زیست شناسی، علوم سیاسی و مذهبی اشاره کرد.

حتمن بخونید: رتبه بندی دانشگاه ها و تاثیر آن بر انتخاب رشته​

سایت brightstorm.com

سایت برایت استورم نیز یک سایت آمریکایی است و دارای فیلم های متنوعی در سطح دبیرستان (متوسطه دوم) است. این فیلم ها موضوعات ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی را پوشش می دهند. این سایت با ظاهر ساده کاربری برای مخاطب خود را بسیار آسان می کند.

حتمن بخونید: همه چیز درباره مطالعه و تست زنی فیزیک کنکور

خلاصه مطالب بالا در مورد این 5 سایت را می توانید در جدول زیر ببینید:

سایت کشور سازنده اعطای مدرک سطح علمی حوزه های مرتبط
study.com امریکا دارد متوسطه اول، متوسطه دوم و دانشگاه علوم پایه و علوم انسانی
khanacademy.com امریکا ندارد ابتدایی، متوسط اول، متوسطه دوم و دانشگاه علوم پایه، مهندسی و علوم انسانی
Alison.com هند دارد دانشگاه علوم پایه، زبان های خارجی، علوم انسانی، پزشکی، علوم کامپیوتر و …
educationstudies.yale.edu امریکا ندارد دانشگاه علوم پایه و علوم انسانی
brightstorm.com امریکا دارد متوسطه دوم علوم پایه

در پایان سایت آموزش مجازی آلاء ، یکی از بهترین سایت های آموزش ایرانی را معرفی می کنیم که در سال قریب 3 میلیون دانش آموز از آن استفاده می کنند. این سایت دارای فیلم های آموزشی دروس دوره دبیرستان (متوسطه دوم) یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم است و رشته های ریاضی، تجربی و انسانی را پوشش می دهد.

9 دیدگاه
  • سمیع الله پاسخ دهيد 10 / 01 / 1403

    سلام من می‌خواهم درسایت سپتی نام کنم درس بخونم لطفا راهنمایی کنید

  • عالی پاسخ دهيد 22 / 02 / 1402

    سلام سایتی ھست کہ ما بتنیم در سایت تدریس داشتہ باشیم?تدریس ریاضی