logo
برچسب ها:
معرفی و انتخاب بهترین کتاب های آمادگی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم
72

معرفی و انتخاب بهترین کتاب های آمادگی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

شیوه طرح سوالات در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم، به صورت ترکیبی و شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. در واقع هدف از طراحی سوالات بخش استعداد تحلیلی، تخمین و بررسی وضعیت هوش و استعداد دانش آموز می باشد.

از آزمون سال تحصیلی 99 – 1400 به بعد، 50 سوال در بخش استعداد تحلیلی مطرح می گردد که داوطلبان 50 دقیقه فرصت دارند به آن ها پاسخ دهند. البته در آزمون سال 98، این بخش از سوالات شامل 15 سوال بود که شیوه بودجه بندی سوالات و زمان پاسخ گویی به آن ها در سال 99، دستخوش تغییراتی شده است.

نیمی از امتیاز آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز به سوالاتی اختصاص می یابد که از کتب درسی پایه های هشتم و نهم دوره اول متوسطه مطرح می شود. مجموع سوالات آزمون استعداد تحصیلی نیز شامل 50 سوال است و دانش آموزان می بایست در مدت زمان 70 دقیقه، به آن ها پاسخ دهند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

هر یک از مواد امتحانی دارای ضریب مختص خود بوده و برخی از آن ها نیز با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضای دانش آموز، متفاوت می باشند. مطابق با آن چه در دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم قید شده است، سوالات استعداد تحصیلی از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم و پایه نهم می باشد و داوطلبان می توانند با تسلط کافی بر این منابع، از پس سوالات این آزمون برآیند.

به علاوه این که مطالعه کتاب های کمک آموزشی نیز تسلط و درک هر چه بیشتر مفاهیم را به دنبال دارد و تاثیر مثبتی بر حضور موفق دانش آموزان در جلسه آزمون می گذارد. سوالات استعداد تحلیلی بر مبنای ارزیابی هوش و توانایی دانش آموز طراحی می شوند و داوطلبان می توانند با حل تست های گوناگون، ذهن خود را برای حل این دست از سوالات آماده سازند.

از همین رو، در ادامه ‎ی مقاله به معرفی چند کتاب کمک آموزشی از انتشارات های معتبر می پردازیم که مطالعه هر کدام از آن ها می تواند شما را در کسب نتیجه مطلوب یاری نماید. توجه داشته باشید که برای حل سوالات استعداد تحصیلی، نیازمند تمرین و مطالعه مستمر هستید.

حتمن بخوانید: مواد امتحانی، تعداد سوالات و مدت زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم


مقالات مرتبط: تخمین رتبه کنکور سراسری


معرفی و بررسی بهترین کتاب های آمادگی بخش استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم

کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز?​

در همه‌ی آزمون‌هایی که قصد سنجش هوش شرکت کنندگان را دارند، آزمون هوش و استعداد تحلیلی بر مبنای شکل‌های هندسی، عبارت‌های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی بررسی می‌شوند. این کتاب نیز با همین هدف نوشته شده که دانش‌آموزان با این سوالات روبه‌رو و آشنا شوند.

این اثر به عنوان یک منبع مطالعاتی جامع و مستند در اختیار دانش‌آموزان پایه‌ی نهم قرار گرفته است. کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم تیزهوشان خیلی سبز شامل سه فصل مختلف بوده که هر فصل به چند بخش تقسیم شده است که در قسمت درس‌نامه، مطالب هر بخش به طور جامع و کامل توضیح داده شده است.

علاوه برآن جهت یادگیری عمیق‌تر مطالب، سوالات تستی در هر بخش درنظر گرفته شده است تا دانش‌آموزان با بررسی این سوالات درک بهتری از مطالب آن بخش داشته باشند. در قسمت بعدی هر بخش، سوالات چند گزینه‌ای مرتبط با مطالب درسنامه، منتخب از آزمون‌های ورودی مدارس برتر، آزمون‌های معتبر داخلی و خارجی جهت تسلط و تثبیت بخش‌هایی که در آن فصل خوانده شده، قرار داده شده است.

در قسمت پایانی هم پاسخ تشریحی و جامع سوالات چند گزینه‌ای آورده شده تا دانش‌آموزان در صورت بروز هرگونه ابهام و عدم توانایی در حل سوالات و آشنایی با راه‌حل‌های متفاوت از این قسمت استفاده کنند.

چند کتاب دیگر برای آمادگی بخش استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم:

معرفی و بررسی بهترین کتاب های آمادگی بخش استعداد تحصیلی آزمون تیزهوشان نهم به دهم

اولین منبع معرفی شده برای مطالعه آزمون استعداد تحصیلی، کتاب های درسی می باشد و استفاده از منابع کمک آموزشی بعد از تسلط بر کتاب های درسی، توصیه می شود. در واقع مطالعه منابع کمک آموزشی برای تمرین بیشتر و تقویت دانسته ها و اطلاعات دانش آموز می باشد و در صورت عدم تسلط بر مباحث کتاب درسی، استفاده از منابع کمک آموزشی چندان موثر نخواهد بود. از جمله منابع مناسب برای این بخش از سوالات آزمون به شرح زیر می باشد.

کتاب جامع تیزهوشان نهم مهروماه ?

این کتاب مجموعه کاملی از 7 کتاب است که برای پاسخ‌گویی به نیاز داوطلبان آزمون‌های استعدادهای درخشان و مدارس نمونه تدوین شده است. هفت بخش این کتاب شامل موارد زیر است:

1- ریاضی شامل 629 تست، 2- علوم تجربی شامل 619 تست، 3- فارسی شامل 250 تست، 4- پیام‌های آسمان شامل 169 تست، 5- قرآن شامل 78 تست، 6- مطالعات اجتماعی شامل 255 تست و 7- آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان 4 سال اخیر است که می‌تواند به عنوان منبعی برای جمع‌بندی مورد استفاده قرار گیرد. گروه مؤلفین مهروماه، در قسمت پاسخ‌نامۀ تشریحی کتاب با ارائۀ راهکارها و نکات مورد نیاز، بار آموزشی کتاب را به نحو چشم‌گیری افزایش داده‌اند.

معرفی بهترین کتاب های ریاضی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

مهم ترین اصل در یادگیری درس ریاضی، تمرین و حل مسئله های متعدد و متنوع می باشد تا بتوانید با نحوه طراحی سوالات آشنا شوید. در واقع مطالعه درس ریاضی نباید با مطالعه درسی مانند ادبیات یکسان باشد، زیرا سوالات این درس بیشتر به صورت مسئله و مفهومی مطرح می گردد.

کتاب ریاضی تیزهوشان نهم انتشارات خیلی سبز

​کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز در دو جلد چاپ شده که جلد اول شامل درسنامه، مثال و تست و جلد دوم پاسخ نامه تشریحی سوالات تستی جلد اول است. این کتاب یکی از کامل ترین منابع آزمون نهایی و تیزهوشان می باشد که در تالیف آن به تمامی نکات و مسائل مربوط به کتاب درسی اشاره شده است.

در واقع در این کتاب پس از درسنامه مفصل، به حل مثال ها و سوالاتی پرداخته تا دانش آموز بتواند درس را به صورت مفهومی و کلی فرا گیرد. همچنین در پایان هر فصل تست هایی جهت آمادگی دانش آموزان برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان وجود دارد.

جلد اول کتاب ریاضی نهم تیزهوشان خیلی سبز در برگیرنده تمام مسائل پایه نهم (جبر و هندسه) است و از ذکر مطالب مربوط به پایه های بالاتر خودداری شده است. این کتاب با لحنی کاملا رسمی اما شیوا، به بیان مطالب پرداخته است که دانش آموز با مطالعه آن نه تنها خسته نمی شود بلکه با شور و اشتیاق بیشتری به ادامه مطالعه می پردازد.

کتاب ریاضی نهم حرفه‌ای‌ها تیزهوشان انتشارات مبتکران ?

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان حرفه ای های مبتکران، جهت آمادگی دانش آموز برای آزمون های ورودی مدارس برتر و تیزهوشان با لحنی کاملا رسمی و ادبی تالیف شده است. کتابی که شامل تست ها و تمرینات تشریحی مختلط و متنوع از بخش های مختلف کتاب است و هر بخش شامل هر دو نوع سوال می باشد.

کتاب ریاضی نهم تیزهوشان حرفه ای ها مبتکران فاقد درس نامه می باشد و در یک جلد شامل دو بخش، بخش اول تستمرین و بخش دوم پاسخ نامه تشریحی چاپ شده است. سوالات طبق سرفصل کتاب درسی و براساس مطالب پایه ای تا تیزهوشان از آسان به مشکل طبقه بندی شده است.

معرفی چند کتاب دیگر ریاضی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم:

معرفی بهترین کتاب های علوم تجربی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

علوم تجربی شامل ترکیبی از سوالات حفظی و مفهومی می باشد، بنابراین برای پاسخگویی به سوالات این درس نیازمند تسلط بر همه مباحث هستید. منابع کمک آموزشی پیشنهادی برای درس علوم تجربی به شرح زیر هستند:

معرفی بهترین کتاب های فارسی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم

درس فارسی شامل 10 سوال و ترکیبی از سوالات مربوط به آرایه ها، تاریخ ادبیات، املاء، واژه و … می باشد. بهترین منبع برای مطالعه درس فارسی، کتاب درسی است، ولی در صورتی که دانش آموز پس از مطالعه کتاب درسی، نیاز به تمرین بیشتری داشته باشد می تواند منابع زیر را تهیه نماید:

جهت پاسخ به سوالات دو درس مطالعات اجتماعی (تاریخ ، جغرافیا و اجتماعی) و قرآن و معارف اسلامی (قرآن و پیام های آسمانی)، مطالعه جزء به جزء کتاب درسی کفایت می کند و اگر تسلط لازم بر مطالب کتاب را داشته و با نمونه سوالات این درس نیز آشنا باشید، نیازی به هزینه اضافی و تهیه کتاب کمک درسی نمی باشد.

البته حل تست های جامع تیزهوشان که در ادامه معرفی خواهیم کرد، می تواند شما را در این امر یاری کند. مطالعه کتاب هایی که در ادامه معرفی شده اند، برای دوران جمع بندی و مرور مطالب خوانده شده، بسیار مفید می باشند:

32 دیدگاه
  • ... پاسخ دهيد 13 / 11 / 1402

    کتاب ۳۱ استان چی؟
    اگه تست های کتاب ۳۱ استان رو بزنید قبولیتون برای نمونه دولتی ۱۰۰ درصده..

  • آریا پاسخ دهيد 20 / 10 / 1402

    سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم در رابطه با آزمون تیزهوشان، من الان یه چندتا کتاب کمک درسی گرفتم که نکات اضافه خیلی زیادی رو گفته الان برای آزمون باید تمامی ابنا رو بلد باشیم؟؟ یا تنها متن کتاب درسی کفایت میکنه؟

    • چی بخونم (مدير) در پاسخ به آریا پاسخ دهيد 27 / 10 / 1402

      قطعا برای موفقیت در آزمون باید دانش‌ عمیق‌تری نسبت ب کتاب درسی داشته باشید.

  • شبنم پاسخ دهيد 7 / 09 / 1402

    کتابای علامه حلی جاش ایجا خالیه واقعا

  • کسری پاسخ دهيد 9 / 08 / 1402

    سلام کتابای ریاضی نهم علامه حلی و فیزیک نه علامه حلی و شیمی نهم علامه حلی و زیست نهم علامه حلی با آزمونستان‌های نهم علامه حلی و ساندویچ هوش و دروس حلی رو بخرم بنظرتون قبول میشم تو آزمون تیزهوشان؟ شنیدم کتابای خوبی هستند.

    • چی بخونم (مدير) در پاسخ به کسری پاسخ دهيد 10 / 08 / 1402

      تحلیل کتاب‌ها رو مطالعه کنید تو سایتمون. در بخش دسته‌بندی محصولات هم بخشی مختص کتاب‌های تیزهوشانی داریم که حتما بهش مراجعه کنید و بقیه عناوین رو ببینید.

    • سیمین در پاسخ به کسری پاسخ دهيد 15 / 08 / 1402

      من تا الان توی دو پایه از کتابای حلی استفاده کردم راضی بودم. توی تیزهوشان از بقیه بهتره سطحش

  • تا شناس پاسخ دهيد 19 / 02 / 1402

    کتاب برای هوش ET هوش فرا زمینی و هوش کمپلکس خوبه ولی نظره من ET. کامل تره