logo
برچسب ها:
دورخیز برای موفقیت در مطالعه به سبک کنکور
4

دورخیز برای موفقیت در مطالعه به سبک کنکور

دورخیز برای موفقیت در مطالعه به سبک کنکور

ساعت مطالعه م رو افزایش دادم ولی درصدهام کم شده! چند وقته شروع کردم فیزیک رو جدی تر می خونم، نتایجم بدتر شده! حتمن تا حالا از این حرف ها یا به دیگران گفتید یا از دیگران شنیدید. راز موفقیت در مطالعه به سبک کنکور چیه ؟ آیا واقعا ممکنه وقتی تلاش مون برای یک درس یا به طور کلی همه درس ها زیاد می شه، نتیجه عکس بده؟

جواب:  بله، ممکنه چطور ممکنه؟ وقتی تصمیم می گیریم کمی جدی تر برای یک درس تلاش کنیم احتمالن قبلن که برای اون درس کمتر تلاش می کردیم، تست های اون درس رو در آزمون ها نمی زدیم. الان که تلاشمون بیشتر شده، حساسیت مون بیشتر شده و برامون حساسه که تست های اون درس رو تو آزمون بزنیم. چون اوایل کار جدی ما در اون درس است، هنوز کاملن روی اون مسلط نیستیم ، پس در حل تست ها به مشکلات زیر بر می خوریم :

  • گاهی با سواد نصفه نیمه ای که بدست آوردیم دو تا از گزینه ها رو حذف می کنیم و دو به شک می شویم. تست رو غلط می زنیم و…
  • گاهی چون تست ها ترکیبی هستند، اوایل راه حل تست رو جلو می ریم و بعد در قسمت های نامرتبط به موضوع اصلی گیر می کنیم. پس تست رو نمی زنیم ولی کلی زمان از دست دادیم و…
  • گاهی روی یک تست تعصب پیدا می کنیم به خودمون میگیم هر طور شده باید اون تست رو حل کنم و کلی بیشتر از زمان یک تست رو برای اون صرف می کنیم و…

با توجه به نمره منفی تست های غلط، زمان از دست رفته، اعصاب خرد شده و … درصد مون در اون درس افت می کنه. چرا که قبل از این، ما کلا به اون درس به چشم درسی نگاه می کردیم که انتظاری ازش نداشتیم و وقتی به تست هاش می رسیدیم دنبال یکی دوتا تست می گشتیم که کاملا روی اونا مطمئن بودیم، همونا رو حل می کردیم و یک درصد معمولی می آوردیم، ولی الان که بیشتر می خونیم انگار مشکلاتمون بیشتر شده. پس واقعا با شروع کار جدی برای یک درس نتایج مون افت خواهد کرد، ولی بدانید که این شرایط همیشه باقی نمی ماند. در حقیقت شما دارید برای موفقیت در مطالعه یک درس دورخیز می کنید. برای یک پرش مناسب باید هم دورخیز کرد. یعنی باید چند قدم به عقب بردارید. پس به تلاش تان ادامه دهید تا سواد نصفه نیمه تان در آن درس تکمیل شود. به محض تکمیل شدن سوادتان خواهید پرید.

تخفیفات نوروزی

 

حتمن بخونید :

2 دیدگاه