logo
برچسب ها:
مواد امتحانی، تعداد سوالات و مدت زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
99

مواد امتحانی، تعداد سوالات و مدت زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

دانش آموزانی که تحصیل خود را در دوره دبستان به اتمام رسانده اند و مایل به پذیرش در مدارس برتر کشور، از جمله مدارس تیزهوشان هستند، در صورتی که شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم را دارا باشند، می توانند شانس خود را در این خصوص امتحان کنند.

این مدارس جزء بهترین مدارس کشور به شمار می روند که در سال های اخیر با برگزاری آزمون سنجش هوش، اقدام به ثبت نام دانش آموزان در دوره های متوسطه اول و دوم می نمایند. پذیرش مدارس تیزهوشان در دوره اول متوسطه از طریق برگزاری آزمون ششم به هفتم صورت می گیرد.

معمولا والدین تمایل دارند که فرزندانشان در بهترین مدارس کشور تحصیل کنند و تحت نظر معلمان برتر آموزش ببینند. از همین رو انتخاب کتاب ها و منابع مناسبی که بتواند موفقیت دانش آموزان را به ارمغان بیاورد، همواره جزء دغدغه های آن ها بوده و هست.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در سال های گذشته پرسش های آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم از کتاب های درسی ریاضی، فارسی و علوم تجربی پایه ششم ابتدایی طراحی می شد، اما آزمون تیزهوشان پایه ششم نسبت به دوره های گذشته دچار تغییر و تحولاتی شده است و گزینش دانش آموزان جهت ورود به مدارس استعدادهای درخشان، بر اساس سنجش هوش، استعداد و خلاقیت آن ها و توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان صورت می گیرد.

بنابراین برای موفقیت در این رقابت تنگاتنگ نیازی به مطالعه و تسلط بر کتب درسی نمی باشد، بلکه دانش آموزان می بایست با حل سوالات هوش، آمادگی لازم را برای رقابت با دیگر دانش آموزان کسب نمایند.


محصولات پیشنهادی: مجموعه کتاب های تیزهوشان ششم


مواد امتحانی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

از سال تحصیلی 97 – 98 محور طرح سوالات این آزمون به "هوش"، "استعداد" و "خلاقیت" تغییر کرد. در این آزمون، 60 سوال تستی و چندگزینه ای در یک دفترچه سوال در اختیار داوطلبان قرار داده شد و شرکت کنندگان مدت زمان 50 دقیقه برای پاسخ گویی به آن ها فرصت داشتند.

هم چنین 5سوال تشریحی نیز در برگه ای جداگانه به دانش آموزان ارائه می شد که 10 دقیقه فرصت پاسخگویی به آن ها را داشتند. اما در آزمون سال 98 – 99 تعداد سوالات دوره اول متوسطه به 100 پرسش با مهلت زمانی 80 دقیقه افزایش یافت.

در آزمون ورودی این پایه هیچ گونه سوالی از مباحث درسی مطرح نمی شود و دانش آموزان صرفا می بایست کتاب های کمک آموزشی محتوی موضوعات مطرح شونده را مورد مطالعه قرار دهند. بنابراین تعداد پرسش ها در سال های مختلف، متغیر است و نمی توان عدد مشخصی را برای آن تعیین کرد.

موضوعات تست های آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در مجموع می توان گفت که پرسش های این آزمون بر مبنای شکل های هندسی، استدلال های تحلیلی، تصویری و فضایی، عبارت های کلامی، روابط ریاضی و درک منطقی طراحی می شود. دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارند، با مطالعه و حل سوالات سال های گذشته این آزمون، به آمادگی بیشتری در زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم دست می یابند.

در آزمون تستی تیزهوشان پایه ششم، هر پاسخ نادرست یک سوم از نمره کل آزمون را کم می کند و در صورتی که بیش از یک گزینه را برای تستی انتخاب کرده باشید، به آن سوالنمره منفیتعلق می گیرد.

تعداد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

در این آزمون برای هر داوطلب یک پاسخبرگ و دو دفترچه داده می شود. تعداد سوالات و زمان هر یک از دفترچه ها در جدول زیر آمده است:

دفترچه تعداد سوالات مدت زمان (دقیقه)
1 60 60
2 40 20

ساعت پایان آزمون تیزهوشان سنجش هوش 10:20 صبح است و ساعت خروج داوطلبان از حوزه امتحانی ساعت 10:30 صبح می باشد.

58 دیدگاه
  • امیرعلی پاسخ دهيد 28 / 08 / 1402

    تیزهوشان

  • نیکا پاسخ دهيد 8 / 07 / 1402

    سلام من میخواستم بپرسم از کدوم درس ها میاد به جز تست های هوش؟؟؟
    و اینکه به نظر شما کلاس برم یا خودم بخونم بهتره؟؟؟

    • چی بخونم (مدير) در پاسخ به نیکا پاسخ دهيد 10 / 07 / 1402

      توی آزمون تیزهوشان سال ششم فقط سوال‌های استعداد تحلیلی و هوش مطرح هستن و از کتاب‌های درسی سوالی نمیاد. درباره کلاس هم کاملا به شرایط فردی هر متقاضی بستگی داره و باید بسنجید که درس خوندن و تمرین کردن توی کدوم شرایط برای شما راحت‌تره.