logo
برچسب ها:
شهریور برای یک کنکوری ، تهدید یا فرصت؟
1

شهریور برای یک کنکوری ، تهدید یا فرصت؟

شهریور برای یک کنکوری ، تهدید یا فرصت؟

شهریور برای یک کنکوری تا حدی آزادانه تر می گذرد. خیلی از مدارس کلاس های تابستانی شان تمام شده و در شهریور ماه دانش آموزان را به حال خود رها می کنند و تعداد کمی از آنها اردوهای مطالعاتی برگزار می کنند. این مقاله برای آن دسته از کنکوری هایی است که مدرسه شان برنامه مدون و دقیقی در اختیار آنها قرار نمی دهد و یا اردویی با هدف گذاری قبلی برگزار نمی کند. مخاطب این نوشته کسانی است که شهریور را به خاطر بی برنامگی هدر می دهند و یا از آن استفاده بهینه نمی کنند.

در شهریور همان طور که ذکر شد، عده ی زیادی از سر غفلت استفاده مفیدی از زمان نمی کنند، پس فرصت سبقت از رقیبان شما برایتان فراهم است، بنابراین شهریور برای یک کنکوری یک فرصت عالی ست. از طرفی دیگر شهریور برای مطالعه بعضی مباحث (که در ادامه راجع به آنها صحبت می کنیم) تنها زمان باقیمانده است پس از دست دادن این بازه زمانی، تهدید بزرگی است.

 

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

کنکوری ها معمولا در شهریور چه می کنند؟

با توجه به اینکه آزمون های آزمایشی اوایل مهر با سرفصل دروس پایه برگزار می شود، خیلی از کنکوری ها دروس پایه را مطالعه می کنند. البته با توجه به حجم زیاد دروس پایه بعضا به شکل زوج درس (مثلا یکی از ادبیات های 10 یا 11) مطالعه می کنند.

 

بهترین کار در شهریور برای کنکوری چیست؟

بیشتر مدارس طی تابستان حدود 2 ماه کلاس دارند که معمولا آموزش را با دروس دوازدهم آغاز می کنند. حتمن طی این 2 ماه موضوعاتی را خوب نفهمیده اید و یا فرصت نکرده اید برای آنها به اندازه کافی تست بزنید. پس یکی از اقدامات مهم بازخوانی و زدن تست مطالبی است که در تابستان تدریس شده است. به ویژه بعضی از مطالب هستند که به شکل پایه ای و زنجیر وار به موضوعاتی که در آینده قرار است بخوانید مرتبط می شوند. مثلا یک دانش آموز رشته ریاضی احتمالا در درس حسابان دوازدهم، تابع را در تابستان فرا می گیرد. تابع، در فصل های حد و پیوستگی، مشتق و کاربرد مشتق کاربرد دارد. بنابراین دانش آموز ریاضی اگر در تابع احساس ضعف می کند نباید این مشکل را با خود به مهرماه منتقل کند.

کنکوری ها، در شهریور باید نیم نگاهی هم به دروس پایه داشته باشند. بعضی از مباحث پایه هستند که همیشه در طول سال دچار کم لطفی اند و حتی بعضا با وجود سادگی به آنها کم توجهی می شود. بعضی از موضوعات پایه را که شهریور زمان مناسبی برای مطالعه آنهاست مرور می کنیم:

  1. فارسی دهم (لغات، املا و تاریخ ادبیات)
  2. دین و زندگی دهم (برای دانش آموزان ریاضی و تجربی)
  3. مجموعه ها، الگو و دنباله، توان های گویا و عبارت های جبری، مثلثات، تابع، معادله و نامعادله و تعیین علامت از ریاضی دهم و حسابان یازدهم  (برای دانش آموزان ریاضی) و ریاضی دهم و یازدهم (برای دانش آموزان تجربی)
  4. فصل 1 آمار و احتمال و شمارش از ریاضی دهم (برای دانش آموزان ریاضی)
  5. هندسه دهم (برای دانش آموزان ریاضی)
  6. فیزیک یازدهم (برای دانش آموزان ریاضی و تجربی)
  7. شیمی دهم (برای دانش آموزان ریاضی و تجربی)
  8. زیست دهم (برای دانش آموزان تجربی)

پشت کنکوری ها بهتر است طبق سرفصل آزمون های آزمایشی شان پیشروی کنند. یعنی بهترین کار برای آنها این است تمام تمرکز شان روی مباحث پایه باشد.


 

حتمن بخونید :

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.