logo
برچسب ها:
همه چیز درباره «سهمیه بهیاران» در کنکور سراسری 1400
0

همه چیز درباره «سهمیه بهیاران» در کنکور سراسری 1400

طبق مصوبات جلسه ۱۴۰ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 1399/09/18 از سال ۱۴۰۰ سهمیه ویژه بهیاران به مدت ۵ سال به میزان ۵٪ از ظرفیت هر یک از رشته محل های دوره روزانه مقطع کارشناسی پیوسته رشته پرستاری به بهیاران حائز شرایط به شرح ذیل اختصاص می یابد:

  • برخورداری از سلامت کامل جسمی و روانی
  • دارا بودن گواهینامه اشتغال به خدمت، اعم از دولتی و یا غیر دولتی به تایید دفتر پرستاری محل خدمت
  • دارا بودن حداقل سه سال سابقه خدمت اعم از دولتی و غیردولتی به عنوان «بهیار» در استان محل خدمت پس از دریافت مدرک دیپلم بهیاری به تایید دفتر پرستاری محل ارائه خدمت
  • دارا بودن دیپلم بهیاری نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله) و یا دیپلم بهیاری نظام جدید آموزش متوسطه (سه ساله) به اضافه دریافت مدرک پیش دانشگاهی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ 1400/06/31
  • کسب حدنصاب ۷۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد

 

متقاضیان سهمیه بهیاران باید کدام استان را انتخاب کنند؟

استان بومی، استان محل خدمت (محل اشتغال) بهیار می باشد. متقاضیان حق انتخاب کدرشته محل های ایجاد شده در استان های همجوار را ندارند. در صورت عدم رعایت این ضابطه در صورت قبولی، قبولی داوطلب لغو خواهد شد.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp
  • طول دوره تحصیل و نظام آموزشی مطابق آیین نامه آموزشی مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است.

 

آیا متقاصیان سهمیه بهیاران می توانند انتقالی بگیرند؟

پذیرفته شدگان این سهمیه مجاز به انتقال و جابجایی نمی باشند. برنامه آموزشی مطابق برنامه آموزشی مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی است. درس هایی که دانشجو در دوره بهیاری گذرانده است در مقطع کارشناسی پیوسته، تطبيق واحد داده نمی شود و دانشجو ملزم است کلیه دروس مقطع کارشناسی پیوسته را بگذراند.

نکته: متقاضیانی که با توجه به ضوابط فوق علاقه مند به استفاده از سهمیه بهیاران در رشته پرستاری می باشند، لازم است علاوه بر انتخاب یکی از سهمیه ها (بند ۲۶)، بر حسب مورد، وضعیت خود را با علامت گذاری قسمت مربوط در بند ۳۱ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی مربوط تعیین نموده و همچنین استان محل خدمت (استان محل اشتغال به حرفه بهیاری) خود را در بند ۳۶ فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند و مدارک لازم را نیز تهیه کنند تا از اولویت اختصاص داده شده برای رشته ذی ربط استفاده نمایند.

 

حتما بخونید: همه چیز درباره سهمیه رزمندگان در کنکور 1400

حتما بخونید: همه چیز درباره سهمیه ایثارگران در کنکور 1400

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.