logo
برچسب ها:
چگونه تراز خود را در آزمون آزمایشی افزايش دهیم ؟
1

چگونه تراز خود را در آزمون آزمایشی افزايش دهیم ؟

چگونه تراز خود را در آزمون آزمایشی افزايش دهیم ؟

  • چگونه ترازم را افزايش دهم ؟
  • كجاي كارم مي لنگه ؟
  • اشتباهات من چي بود ؟

اين ها سوالاتیست كه بعد از شركت در آزمون های آزمايشی و دريافت كارنامه ذهن ما رو حسابی مشغول می كنه. بخشي از نتيجه ای كه در هر آزمون كسب مي كنيد تحت تاثير كارهايی ست كه قبل از آزمون انجام داده ايد و بخشی ديگر منوط به روز آزمون و شرايط و مديريت آن است. در اين مقاله قصد داريم در رابطه با عامل اول يعنی كارهای قبل از آزمون صحبت كنيم. فرض كنيم شما در يك آزمون آزمايشی شركت كرده ايد و كارنامه را گرفته ايد و الان درصدد برنامه ريزی برای آزمون بعد هستيد و میخواهید تراز خود را در آزمون آزمایشی افزايش دهید. اين كارها رو انجام بديد:

 

تخفیفات نوروزی

تحليل آزمون قبل

تحليل آزمون فقط محاسبه درصدها نيست. تحليل حتی مهم تر از حل سوالات نزده و غلط آزمون است. تحليل يعنی مثلا سوالات نزده و غلط من در ادبيات قرابت معنايی است يا آرايه های ادبی؟ زبان فارسی است يا تاريخ ادبيات؟ يعنی در هر كدام از زير موضوعات چند غلط و نزده دارم. با اين كار ضعف های اساسی هر درس مشخص می شوند. همه درس ها دارای زير موضوعاتی هستند كه به خوبی آنها را مي شناسيد.

 

علت شناسی كنيد

مثال١: اگر معمولا سوالات لغت را غلط می زنم چه علتی دارد؟ شايد عادت دارم كه در بين چند معنی ای كه در آخر كتاب برای يك لغت ذكر شده فقط يكی يا دوتا را حفظ می كنم. پس اگر در آزمون از ساير معانی آن سوالي طرح شده باشد شك می كنم، گزینه اشتباه را انتخاب می كنم يا سوال را نمی زنم.

مثال٢: چندين بار در سوالات دامنه توابع مشكل پيدا كردم، چه علتی دارد؟ شايد اصول دامنه توابع را بلدم، ولي خوب نمی تونم نامعادله يا تعيين علامت بكنم.

 

علت ها را رفع كنيد

حالا كه علت شناسی كرديد، علت ها را رفع كنيد.

 

كيفيت را دريابيد

اگر كلی دين و زندگی خوانده ايد و درصدی كه كسب كرده ايد انتظارات تان را بر آورده نمی كند. اگر تمام سرفصل های زيست را خوانده ايد ولي هنوز از نتيجه راضی نيستيد و … كيفيت مطالعه پايين است. كيفيت را دريابيد! يك قانون نانوشته می گويد مطالعه يك صفحه زيست و يك صفحه دين و زندگی به ترتيب حدود ٢٠ و ١٠ دقيقه بايد طول بكشد. اگر شما در زمان های كمتری اين كارها را انجام می دهيد وسواس تان را زياد كنيد.

نكته : مطالعه سطحی نتيجه عكس می دهد! وقتی سطحی مطالعه می كنيد تمام مطالب را خوانده ايد ولی نه در حدی كه بتوانيد به تست های آزمون آزمایشی جواب بدهيد. سر جلسه آزمون چون متن و گزينه تست ها برايتان آشنا هستند تعصب داريد كه حتمن تست را بزنيد و چون سوادتان سطحی ست، معمولا غلط می زنيد و نمره منفی مي گيريد. پس مطالعه سطحی بدتر از مطالعه نكردن است.

 

كميت را دريابيد

اگر در آزمون وقت نمی كنيد حتی تمام سوالات رو بخونيد، كم تمرين كرده ايد. تعداد تست هايی كه قبل از آزمون برای هر درس می زنيد را افزايش دهيد. خلاصه اينكه : تغيير كنيد. اگر قرار است همان كارهايی را بكنيد كه برای آزمون قبل كرده ايد، انتظار پيشرفت و افزايش تراز هم انتظار بجايی نيست. پس تغيير كنيد!

 

مقالات مرتبط:

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.