logo
برچسب ها:
0

کلید سوالات کنکور سراسری ۹۶ امروز 18 تیر ماه منتشر می شود

کلید سوالات کنکور سراسری ۹۶ امروز 18 تیر ماه منتشر می شود

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۹۶ در صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶ در حوزه های امتحانی مربوطه برگزار شد که در این آزمون ۹۳۰ هزار و ۲۰۸داوطلب با هم به رقابت پرداختند، از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر معادل ۵۸.۹۶ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر معادل ۴۱.۰۴ درصد مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: کلید سوالات کنکور سراسری ۹۶ (داخل کشور) از ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۱۸تیر ماه و کلید سوالات کنکور سراسری ۹۶ (خارج از کشور) روز چهارشنبه بعدازظهر ۲۱ تیر ماه روی سایت سازمان سنجش قرار می‌‌گیرد.

وی بیان کرد: آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال ۹۶ با تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب نسبت به آمار سال ۹۵ که ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر بوده ۷.۵ درصد بیشتر است.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

توکلی با بیان اینکه در سال های اخیر تعداد دختران داوطلب کنکور سراسری از پسران پیشی گرفته است، مطرح کرد: در آزمون سراسری سال ۹۶ پسران در گروه علوم ریاضی و فنی و دختران در سایر گروه ها از جمله علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی پیشتاز هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور یاد آور شد: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از ۱۴۸ هزار۵۰۰ داوطلب ،۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر مرد  هستند؛ هم چنین در گروه علوم انسانی از ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر داوطلب،۱۱۵ هزار و۴۶۶ نفر زن، و۶۸ هزار و۷۲۹ نفر مرد هستند.

توکلی عنوان کرد: در گروه علوم تجربی از ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر ۳۶۷ هزار و۷۹۳نفر زن و۲۱۲ هزار و ۷۷۷نفر مرد، در گروه هنر هم از مجموع ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر داوطلب هشت هزار و ۴۹ نفر زن و ،۲هزار و ۶۲۶نفر مرد و همچنین در گروه زبان های خارجی از مجموع ۶هزار و۲۶۸ نفر داوطلب چهار هزار و ۵۹۵نفر داوطلب زن و یک هزار ۶۷۳ نفر مرد هستند.

وی گفت: سوالات آزمون هر گروه آزمایشی ۲ساعت پس از برگزاری بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان

2 دیدگاه