فیلتر محصولات logo
مرتب سازی بر اساس
  • 14 کالا

ادگار آلن پو

«ادگار آلن پو»، نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل بوستون آمریکا بود. او در نوزدهم ژانویه ی 1809 در بوستون، چشم به جهان گشود. والدین او هر دو بازیگر بودند؛ الیزابت آرلوند هاپکینز پو و دیوید پو جونیور. او دومین فرزند آنها بود.

وقتی ادگار یک سال داشت، پدرش، خانواده را ترک کرد و یکسال بعد از آن مادرش درگذشت. پس از این اتفاقات، جان و فرانسیس آلن از ویرجینیا، سرپرستی اش را برعهده گرفتند. با این که آن ها هیچ گاه سرپرستی او را به رسمیت قبول نکردند، اما او تا اواخر نوجوانی اش کنار آنها زندگی کرد.

بین ادگار و جان، تنش هایی به دلیل بدهی ها ایجاد شد، به خصوص آنهایی که مربوط به قمار بود و باعث شده بود آلن پو نتواند به دانشگاه برود. او تنها، یک ترم در دانشگاه ویرجینیا درس خواند و به دلیل مشکلات مالی، نتوانست ادامه دهد.

 

آغاز نویسندگی ادگار آلن پو

هم زمان با درگیری اش با جان برسر مخارج تحصیل وارد ارتش شد و کار نویسندگی را آغاز کرد و اولین کتاب شعرش «تیمور لنگ و دیگر اشعار» را با نام مستعار «یک بوستونی» منتشر کرد. پس از مرگ فرانسیس در سال 1829، رابطه اش با جان بهتر شد. ادگار در ارتش هم ناموفق بود.

در این زمان او تمرکزش را از شعر به نثر تغییر داد و سال های بعد را صرف نوشتن در مطبوعات و گاه نامه های ادبی کرد. دلیل مشهور شدنش در آن زمان، شیوه نقد منحصر به فردش بود. آلن پو به دلیل کارش، چندین بار محل زندگی اش را به بالتیمور، فیلادفیا و نیویورک سیتی تغییر داد.

 

آثار ادگار آلن پو

آثار او را می توان به سه بخش داستان، اشعار و مقالات، دسته بندی کرد.

 

داستان های ادگار آلن پو

از یکی از زیباترین آثار او «تیمارستان استون هیرست» هست که فیلم آن نیز ساخته شده است.

 

اشعار ادگار آلن پو

 

مقالات ادگار آلن پو

  • «اصل شاعری»
  • «ترکیب فلسفه»
  • «فلسفه مبلمان»

 

سبک ادگار آلن پو

لازم به ذکر است که آثار آلن پو، تاثیر زیادی بر ادبیات ایالات متحده و جهان داشت، از جمله استفاده وی از کیهان شناسی و رمزنگاری در داستان هایش. از بسیاری از آثارش در ادبیات، فرهنگ عامه، موسیقی، فیلم و تلویزیون استفاده می شود.

سبک نوشتاری آلن پو رمانتیسم بود و از نویسندگانی چون «چارلز دیکنز»، «الیزابت برت براونینگ»، «ارنست هوفمان» و «توماس د. کوئینسی» تاثیر پذیرفته است. او یکی از بنیان گذاران جنبش رمانتیک آمریکا بود.

دلیل مشهور شدن داستان های ادگار، رازآلود و ترسناک بودن آنها بود. او از اولین نویسندگان داستان کوتاه اهل آمریکاست که از ژانر علمی تخیلی​ نیز استفاده کرده است و همچنین از او به عنوان مبدأ داستان های کارآگاهی یاد می شود.

 

ازدواج و مرگ

در سال 1835، در بالتیمور، با دخترعمه ی سیزده ساله اش، ویرجینیا کلم، ازدواج کرد. ده سال بعد، شعر «غراب» را منتشر کرد و باعث موفقیتش شد. دوازده سال بعد، همسرش به دلیل سل در گذشت و این حادثه باعث سرخوردگی و ناامیدی اش شد و غم و اندوهش بر آثار وی تاثیر داشت.

او سال ها در تلاش بود تا مجله ی خود را راه بیندازد، اما پیش از آن که موفق شود از دنیا رفت. آلن پو در هفتم اکتبر 1849، درحالی که چهل سال بیش تر نداشت در بالتیمور، چشم از جهان فروبست. وی را در حال خلسه، روی نیمکت پارکی پیدا کردند و به بیمارستان بردند و پس از گذشت چهار روز در حال مرگ و زندگی، هذیان گفت، اما نتوانست بگوید چه بلایی بر سرش آمده است.

علت مرگ آلن پو، مشخض نیست اما می تواند بر اثر موارد زیادی از جمله الکل، انسداد شریان، مواد مخدر، بیماری قلبی، وبا، هاری، سل یا خودکشی بوده باشد. جسد او به همراه استخوان های ویرجینیا در مقبره ای در گورستان وست مینستر هال که امروزه بخشی از دانشگاه مریلند در بالتیمور است، دفن شدند. ناگفته نماند که تعدادی از خانه های وی به موزه تبدیل شده است.

داستان های شگفت انگیز - اثر ادگار آلن پو - انتشارات امیرکبیر
داستان های شگفت انگیز
مولف:  ادگار آلن پو
مترجم:  حسن صدر حاج سیدجوادی, دانشجو
سال چاپ:  1392
تعداد صفحه:  104
9789640014134
دسته محصول:
در قلمرو وحشت - اثر یاکوب واسرمان، جک لندن، ادگار آلن پو - انتشارات ققنوس
مولف:  ادگار آلن پو, جک لندن, یاکوب واسرمان
مترجم:  پریسا رضایی
سال چاپ:  1400
تعداد صفحه:  144
9799643115707
دسته محصول:
چند داستان کوتاه - همراه با تحلیل 4 - ترجمه شادمان شکروی - انتشارات ققنوس، هیلا
مولف:  آلیسا آلرینگ, ادگار آلن پو, برنارد مالامود, دبورا رودریگز, روت پراوار جاب والا, ساندرا سیسنروس
مترجم:  شادمان شکروی
سال چاپ:  1394
تعداد صفحه:  176
9786005639513
دسته محصول:
در قلمرو مرگ - مترجمه رضا نجفی، پریسا رضایی - انتشارات چشمه
مولف:  ادگار آلن پو, اونوره دو بالزاک, توماس مان, چارلز دیکنز, راینر ماریا ریلکه, کلاوس مان, هاینریش بل
مترجم:  پریسا رضایی, رضا نجفی
سال چاپ:  1396
تعداد صفحه:  252
9789643624781
دسته محصول:
داستان های کوتاه ادگار آلن پو - اثر ادگار آلن پو - انتشارات نگاه
داستان های کوتاه ادگار آلن پو
مولف:  ادگار آلن پو
مترجم:  پریسا سیلمان زاده اردبیلی, زیبا گنجی
سال چاپ:  1399
تعداد صفحه:  365
9786003760684
دسته محصول:
پیش کسوت های داستان کوتاه جهان - اثر نیکلای گوگول - انتشارات نیلوفر
پیش کسوت های داستان کوتاه جهان
مولف:  آنتوان چخوف, ادگار آلن پو, ارنست همینگوی, خورخه لوئیس بورخس‏, نیکولای گوگول
مترجم:  جمال میرصادقی
سال چاپ:  1394
تعداد صفحه:  280
9789644484483
دسته محصول:
مرتب سازی بر اساس