فیلتر محصولات logo
مرتب سازی بر اساس
  • 25 کالا

محمود دولت آبادی

زندگینامه محمود دولت آبادی

«محمود دولت آبادی» متولد 10 مرداد 1319 در سبزوار، نویسنده ی اهل ایران است. او در نوزده سالگی از سبزوار به تهران مهاجرت کرد و در این شهر بازیگری در تئاتر و نویسندگی را آغاز نمود.

 

آثار محمود دولت آبادی

برجسته ترین اثر محمود دولت آبادی را می توان رمان ده جلدی «کلیدر» دانست. نگارش این رمان پانزده سال زمان برده و یکی از زیباترین و مهم ترین آثار ادبیات فارسی به شمار می رود. رمان کلیدر را انتشارات فرهنگ معاصر به چاپ رسانده و تاکنون بیش از سی بار تجدید چاپ گشته.

این رمان طولانی ترین رمان فارسی و دومین رمان طولانی جهان است. اگرچه این طولانی بودن، شامل هیچ بیهوده گویی یا تکراری نمی شود، بلکه تمام این ده جلد با دقت و ظرافت هر چه تمام تر نوشته شده اند که مخاطب اهل کتاب یک نفس تمامش را بخواند. رمان کلیدر با شخصیت های گل محمد و مارال، روایتی واقع گرایانه از خانواده ای ایرانی ست که در اطراف سبزوار زیست می کنند.

از آثار دیگر محمود دولت آبادی می توان به «جای خالی سلوچ» اشاره کرد که راجع به زنی به نام مرگان است. محمود دولت آبادی در دورانی که در زندان بوده، ایده این داستان را خلق کرده و پس از آزادی طی هفتاد روز آن را بر روی کاغذ آورده است. این رمان نیز در سبک رئال و واقع گرایی نوشته شده و به درد و رنج مردم خراسان می پردازد.

دیگر آثار محمود دولت آبادی عبارت اند از:

 

بخشی از افتخارات و جوایز محمود دولت آبادی

  • برنده جایزه ی ادبیات بین المللی خانه فرهنگ های برلین سال 2009
  • برنده جایزه ادبی هوشنگ گلشیری در سال 2012
  • برنده جایزه ادبی واو 1390
  • برنده نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه در سال 2014
  • برنده جایزه ی ادبی یان میخالسکی سوییس در سال 2013

عجوزک و عیاران - قصه ای برگرفته از هزار و یک شب، شب های 699 تا 719
عجوزک و عیاران – قصه ای برگرفته از هزار و یک شب، شب های 699 تا 719
مولف:  محمود دولت آبادی
سال چاپ:  1400
تعداد صفحه:  86
9786220109105
دسته محصول:
مرتب سازی بر اساس