فیلتر محصولات logo
مرتب سازی بر اساس
  • 2 کالا
دارای تحلیل نحسی ستاره های بخت ما - اثر جان گرین - انتشارات آموت
نحسی ستاره های بخت ما
مولف:  جان گرین
مترجم:  آرمان آیت اللهی
سال چاپ:  1399
تعداد صفحه:  320
9786003840072
دسته محصول:
مرتب سازی بر اساس

آرمان آیت اللهی

زندگینامه آرمان آیت اللهی

«آرمان آیت اللهی» متولد سوم تیرماه سال 1374، یکی از جوانان اهل ایران است که تاکنون دو کتاب پرفروش را به فارسی ترجمه کرده است. او در مقطع کارشناسی از رشته برق دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت کسب و کار تحصیل می کند.

آرمان آیت اللهی در سن هجده سالگی موفق به ترجمه رمان «نحسی ستاره های بخت ما» شد و توانست لقب جوان ترین مترجم را از آن خود کند. او علاوه بر زبان انگلیسی، بر زبان اسپانیایی هم اشراف دارد.

 

آثار آرمان آیت اللهی

رمان «نحسی ستاره های بخت ما» که اولین بار در زمستان 1395 در نشر آموت به چاپ رسید، اولین تجربه ی ترجمه ی آرمان آیت اللهی بود. او در آن زمان فقط هجده سال داشت اما به قدری خوب از پس ترجمه ی این اثر برآمد که آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین آثار نشر آموت کرد.

رمان نحسی ستاره های بخت ما داستان دختر نوجوانی به نام «هیزل» است که با سرطان و افسردگی دست و پنجه نرم می کند، او به درخواست پزشکش وارد یک گروه حمایتی می شود. در این گروه فرصت آشنایی با کسی را پیدا می کند که تمام آینده ی او را تغییر داده و عشق را مهمان زندگی اش می کند.

این رمان بهترین داستان عاشقانه دهه اخیر، پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز، کتاب سال مجله TIME، و یک شاهکار است. رمان نحسی ستاره های بخت ما، ششمین رمان «جان گرین»، نویسنده ی آمریکایی است که در مدت کوتاهی در صدر لیست کتاب های پرفروش قرار گرفت و فیلمی با همین نام نیز بر اساس آن ساخته شد.

مترجمین زیادی دست به ترجمه این رمان برده اند، اما بی شک بهترین آن ها ترجمه ی آرمان آیت اللهی ست که توانسته خیلی خوب و خالصانه احساسات داستان را به مخاطب منتقل کند. او با انتخاب واژگان مناسب روح داستان را از بین نبرده و توانسته با برگرداندن داستان به زبان فارسی، باز هم حق مطلب عاشقانه داستان را ادا کند. این رمان بیش از هفده بار در نشر آموت تجدید چاپ گشته است.

رمان «وفور کاترین ها»، دومین تجربه ی آرمان آیت آللهی در ترجمه است. این رمان نیز در انتشارات آموت به چاپ رسیده و اثر جدیدی به حساب می آید. رمان وفور کاترین ها نیز اثر دیگری از جان گرین نویسنده ی رمان نحسی ستاره های بخت ما می باشد.

او در این رمان داستان «کالین سینگلتن» را روایت می کند؛ کسی که تنها به دخترانی که نامشان کاترین است علاقه مند می شود! اگرچه این علاقه هم چندان به ثمر نمی نشیند و به شکست می انجامد. او در تلاش است تغییری در این الگوی مخرب به وجود بیاورد. رمان وفور کاترین ها فینالیست جایزه پرینتز، فینالیست جایزه کتاب لس انجلس تایمز و برنده ی جایز ه ی کتاب سال کایرکاس است.

آرمان آیت اللهی در این دو تجربه، نشان داده که چه آینده درخشانی در پیش دارد. او کتاب هایی که قصد ترجمه اش را دارد، با وسواس انتخاب کرده و توانسته ترجمه خوبی از آن ها ارائه دهد. هردوی این کتاب ها در دسته ی داستانی، به خصوص عاشقانه قرار می گیرند و از کتاب های پرفروش این ژانر محسوب می شوند.

بیشتر