logo
برچسب ها:
برای ریاضی هفتم چی بخونم
2

برای ریاضی هفتم چی بخونم؟

آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است و باید قبل از شروع هر بحثی راجع آن صحبت کرد این است که هیچ منبع، کتاب یا جزوه ای نمی تواند جایگزین تدریس دبیر و جزوه ایشان باشد. پس توصیه ما به همه شما این است است ابتدا به طور کامل در کلاس درس مباحث و مطالب را یاد بگیرید، ایرادات و ابهامات را برطرف سازید و سپس با توجه به نیاز خود به سراغ سایر منابع بروید. پس از یادگیری مبحث اولیه بهترین منبع کتاب درسی است و شما باید از این کتاب شروع کنید و سوالات آن را حل نمایید. حل تمامی سوالات کار در کلاس ها، تمارین و حتی فعالیت های موجود در کتاب شما را به این اطمینان خاطر می رساند که تسلط کامل و کافی رو مبحث پیدا کرده اید. 

بهترین کتاب های کار ریاضی هفتم

در مرحله بعد توصیه ما به شما استفاده از کتاب های کار است. این کتاب ها که هم سطح کتاب درسی هستند می توانند برای شروع خیلی خوب شما را راهنمایی کنند. از ویژگی خیلی خوب این نوع کتاب ها میتوان به درس نامه ها و انواع سوال مختلف اشاره کرد که تداعی کننده سوالات و درس نامه کتاب درسی هستند. در ادامه چندین مورد از این کتاب ها را به شما معرفی میکنیم:

کتاب

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

سال چاپ

قیمت پشت جلد

تعداد صفحه

قطع

کتاب کار ریاضی هفتم خیلی سبز

1400

93000

206

رحلی

کتاب کار ریاضی هفتم کامل طلایی

1400

90000

272

رحلی

کتاب کار و تمرین ریاضی هفتم مبتکران

1400

88000

192

رحلی

کار و تمرین ریاضی هفتم منتشران

1400

54000

102

رحلی

کتاب کار جویای مجد ریاضی هفتم

1400

68000

272

وزیری

 

کتاب کار ریاضی هفتم خیلی سبز

  • قیمت: 93000
  • تعداد صفحه: 206
  • مولف: هوشنگ علیمرادی

کتاب کار ریاضی هفتم خیلی سبز که با هدف ارایه نمونه سوالات متنوع و متعدد تالیف شده است و جزء منابعی می باشد که با استفاده از آن براحتی می توانید تسلط و مهارت خود را روی مباحث و مطالب افزایش دهید. زیرا هم شامل درس نامه های کامل است و هم نمونه سوالات تشریحی آن متنوع و در برگیرنده تمام عناوین کتاب درسی است. این کتاب هم سطح ریاضی هفتم است و مباحث پیچیده و فراتر از کتاب درسی در آن جایی ندارند. تنوع تمارین و استاندارد بودن آن شما را وامیدارد تا با انگیزه کافی به ادامه حل سوالات بپردازید.

? دانلود نمونه این کتاب

.

کتاب کار ریاضی هفتم کامل طلایی

  • قیمت: 90000
  • تعداد صفحه: 272
  • مولف: محمد رضا اریسی، محمد هادی ابراهیمی

کتاب کار ریاضی هفتم کامل طلایی نیز مانند سایر کتابهای کار موجود با هدف ارایه نمونه سوالات متنوع تالیف شده است و برای اینکه بتوانید با ذهنی آسوده سوالات را حل کنید قبل از آن درس نامه هایی تالیف کرده است. درس نامه ها هم سطح کتاب درسی هستند و به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. کتاب صرفا روی عناوین کتاب درسی مانور داده است و خبری از مباحث تیزهوشان و فراتر از کتاب درسی نیست.  مثال های آموزشی مرتبط با نکات، نمونه سوالات پس از هر درس نامه، تمرین های درس به در س به همراه آزمون های مستمر و آزمون پایان فصل و پایان نوبت از ویژگی های بارز این کتاب است. پاسخ نامه کتاب بسیار دقیق است به طوریکه توضیحات مرتبط به هر سوال، به خوبی مسیر را به شما نشان می دهد.

 

کتاب کار و تمرین ریاضی هفتم مبتکران

  • قیمت: 88000
  • تعداد صفحه: 192
  • مولف: حسام سبحانی طهرانی

کتاب ریاضی هفتم سری کار و تمرین مبتکران به منظور تثبیت بهتر و یادگیری آسان تر ریاضی هفتم تالیف شده و تمرکز اصلی آن روی نمونه سوالات استاندارد و متنوع است، البته درس نامه هم برای آن در نظر گرفته شده، منتهی این درس نامه ها صرفا جهت یادآوری بیان شده اند تا مخاطب راحت تر و بهتر مطالب را به خاطر بیاورد. سطح سوالات نیز هم سطح کتاب درسی است و کتاب صرفا به عنوان یک منبع کمک آموزشی برای تسلط روی مباحث پایه هفتم تالیف شده است. طبقه بندی پرسش ها و سوالات بر اساس مباحث از ویژگی خوب کتاب است، به طوریکه مخاطب می تواند بعد از هر مبحث سوالات مربوط به آن را حل کند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کار و تمرین ریاضی هفتم منتشران

  • قیمت: 54000
  • تعداد صفحه: 102
  • مولف: امید باقری

کتاب کار و تمرین ریاضی هفتم منتشران فاقد درس نامه است، پس برای استفاده از آن باید کمی محتاط عمل کرد. لازمه استفاده از این کتاب تسلط کامل و کافی بر مباحث کتاب درسی است و پس از تمارین کتاب درسی به خوبی می تواند با ارائه نمونه سوالات متنوع و مختلف شما را به مسیری که مدنظر است برساند. سوالات بسیار کامل و جامع هستند و تمامی مباحث کتاب را پوشش می دهند. طبقه بندی سوالات بسیار عالی انجام شده و بر اساس چینش کتاب درسی پیش رفته است که این یک فرصت خیلی خوبی است تا پس از اتمام هر درس نمونه سوالات بیشتری در دسترس داشته باشید.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب کار ریاضی هفتم جویا مجد 

  • قیمت: 68000
  • تعداد صفحه: 272
  • مولف: سارا شمیم، سیمین سادات صدیقی، علی خالقی، غلامرضا قدیری، کریم کرمی، مریم کریم، نسرین صادقی، یاسره قاسمی

کتاب کار ریاضی هفتم جویای مجد صرفا روی سوالات متنوع و متعدد مانور داده است و فاقد درس نامه می باشد. هر فصل کتاب درسی را در چندین عنوان و درس بررسی نموده که هر بخش شامل انواع سوالات می باشد. وجود سوالات صحیح و غلط، جای خالی، تستی چهار گزینه ای، تشریحی پاسخ بلند و کوتاه این فرصت را به مخاطب می دهد تا از جوانب مختلف و متعدد کتاب را بررسی کند.

 

بهترین کتاب های امتحان نهایی و تشریحی ریاضی هفتم

برخی از دانش آموزان با توجه به محدودیت زمانی به دنبال کتاب هایی هستند که آن ها را برای شرکت در آزمون های نهایی و تشریحی آماده سازد یا در کنار نمونه سوالات متنوع به دنبال کتاب هایی هستند که آزمون های استاندارد نیز داشته باشند. این دسته از دانش آموزان می توانند از کتاب های زیر استفاده کنند:

کتاب

سال چاپ

قیمت پشت جلد

تعداد صفحه

درسنامه

کتاب ریاضی هفتم سری سیر تا پیاز گاج

1400

215000

512

مفصل با توضیات کامل و خود آموز

شب امتحان ریاضی هفتم خیلی سبز

1400

19000

62

در برخی موارد بیان به صورت نکته وار

ماجراهای من و درسام ریاضی هفتم خیلی سبز

1400

82000

191

مفصل با شیوه آموزش عمیق مفاهیم

کندو ریاضی هفتم

1398

49000

212

خلاصه و مفید

 

سیر تا پیاز ریاضی هفتم گاج

  • قیمت: 215000
  • تعداد صفحه: 512
  • مولف: صادق ثابتی

کتاب سیرتاپیاز ریاضی هفتم شامل سه بخش جداگانه است. در بخش اول درس نامه هایی با نگاه آموزشی تالیف شده است. این درس نامه ها خود آموز و با توضیحات بسیار کامل هستند، به طوریکه خواننده به خوبی می تواند با آن ارتباط برقرار کند. علاوه بر درس نامه مثال های آموزشی متنوع و کاربردی آورده شده تا شیوه استفاده از درس نامه به طور کامل به مخاطب انتقال پیدا کند. بخش دوم کتاب نمونه سوالات استاندارد برای آمادگی در آزمون های داخلی آورده شده است تا مخاطب بتواند به خیالی آسوده تسلط خود را محک بزند و در بخش سوم روی تست مانور داده شده تا مخاطبین کتاب به خوبی بتوانند روی مهارت تست زنی خود تمرکز کنند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب شب امتحان ریاضی هفتم خیلی سبز

  • قیمت: 19000
  • تعداد صفحه: 62
  • مولف: محمد رضا محمدی

کتاب ریاضی هفتم شب امتحان به صورت ویژه هم روی درس نامه و هم روی سوالات متمرکز شده است. درس نامه کتاب بسیار کامل است به طوریکه کتاب ریاضی را پوشش میدهد و تمامی عناوین و مباحث را شامل می شود. سوالات کتاب به دوصورت طبقه بندی شده فصل به فصل و و آزمون های پایان نوبت آورده شده اند که مخاطبین کتاب می توانند بنا بر نیاز خود در زمان های مناسب از این کتاب استفاده کند. پاسخ نامه کتاب بسیار کامل است و توضیحات آن هر آنچه که لازم است مخاطب بنویسد را ذکر کرده است.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب ماجراهای من و درسام  ریاضی هفتم خیلی سبز

  • قیمت: 82000
  • تعداد صفحه: 191
  • مولف: محمد رضا محمدی

هدف اصلی تالیف کتاب ماجراهای من و درسام ریاضی هفتم تکمیل فرآیند یادگیری است به طوریکه در کنار توضیحات کتاب درسی به خوبی می تواند مخاطب را به هدف خود نزدیک کند. کتاب هم برای درس نامه و هم برای سوالات به صورت ویژه وقت گذاشته است.  مهم ترین بخش و در واقع اصلی ترین بخش کتاب ماجراهای من و درسام درس‌نامه های آن است. سوالات کتاب در سه بخش متفاوت و مجزا آورده شده اند. در بخش اول سوالات درس به درس قرار دارند تا مخاطب پس از هر درس بتواند خود را محک بزند. بخش های دوم و سوم مربوط به سوالات پایان نوبت و میان نوبت هستند  که مخاطب متناسب با نیاز خود می تواند از آن استفاده کند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب ریاضی هفتم کندو گامی تا فرزانگان

  • قیمت: 49000
  • تعداد صفحه: 212
  • مولف: 

هدف اصلی تالیف کتاب ریاضی هفتم کندو آموزش عمیق مباحث و مطالب پایه ای کتاب درسی است و صرفا روی کتاب مانور داده شده است. هم برای درس نامه و هم برای سوالات بخش های جداگانه در نظر گرفته شده تا مخاطب هم زمان بتواند از دو بخش بهره ببرد. درس نامه ها ساده و روان هستند به طوریکه  مخاطب در ارتباط با  آن ها به مشکلی برنخواهد خورد. سوالات هم تستی و هم تشریحی هستند. در ابتدای کتاب برای ارزیابی پایه ششم یک آزمون از این پایه در نظر گرفته اند تا ابهامات و ایرادات شناسایی شوند. سوالات تشریحی به صورت درس به درس طبقه بندی شده اند و در انتهای هر فصل سوالات مروز فصل نیز قرار دارند . قسمت ویژه ای نیز برای سوالات وجود دارد که سوالات چالشی و ترکیبی در آنجا قرار دارند.

 

بهترین کتاب های تیزهوشان ریاضی هفتم

بسیاری از دانش آموزان مایلند مباحث را به صورت کامل تر و همراه با مباحث تیزهوشان و فراتر از کتاب درسی آموزش ببینند تا خود را برای شرکت در آزمون های تیزهوشان آماده نمایند. برای این دسته از دانش آموزان کتاب های جامع  زیر پیشنهاد می شود:

کتاب

تعداد جلد

سال چاپ

قیمت پشت جلد

تعداد صفحه

درسنامه

تعداد تست

تیزهوشان کاهه

1

1400

135000

471

توضیحات کامل و آموزش عمیق

1518

تیزهوشان خیلی سبز

2

1400

115000/117000

331/311

توضیحات کامل در مفاهیم وخلاصه در مباحث پیشرفته

1769

تیزهوشان مبتکران

1

1400

110000

272

آموزش پایه ای و مفصل با توضیحات جانبی

446

مرشد مبتکران

2

1400

106000/101000

250/236

ندارد

2033

 

کتاب ریاضی هفتم کاهه

  • قیمت: 135000
  • تعداد صفحه: 471
  • مولف: محمد حسن کاهی، محمد رضا فلاح نرگس

کتاب ریاضی هفتم کاهه با هدف آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در آزمون های تیزهوشان تالیف شده است و درس نامه ها و سوالات آن با همین هدف آورده شده اند. درس نامه ها کامل و با توضیحات فراوان هستند و علاوه بر کتاب درسی مباحث فراتر را نیز پوشش می دهند. سوالات کتاب به صورت تستی هستند و کتاب فاقد سوال تشریحی می باشد. عمده این سوالات تالیفی هستند و در برخی موارد سوالاتی از آزمون های متنوعی چون تیزهوشان سال های مختلف، وردوی مدارس برتر، آزمون کانگورو و … قرار دارد. سوالات ترکیبی نیز در بخشی جدا قرار دارد تا علاقه مندان بیشتر روی آن تمرکز کنند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم خیلی سبز

  • قیمت: 115000 / 117000
  • تعداد صفحه: 311 / 331
  • مولف: آرش کریمی

کتاب تیزهوشان ریاضی هفتم خیلی سبز با هدف ارایه درس نامه های کامل و نکات کاربردی برای آماده سازی دانش آموزان جهت فراگیری مطالب و مباحث هم سطح و فراتر کتاب درسی تالیف شده است. درس نامه های کتاب مطالب پایه ای را به طور کامل توضیح داده اند و برای مباحث پیشرفته و فراتر در برخی مواقع از نکات و توضیح خلاصه استفاده کرده است و طبیعتا تنها دانش آموزان قوی و مستعد مخاطب کتاب خواهند بود. سوالات کتاب که همگی تستی هسند نیز در همین راستا آورده شده اند تا مخاطب با استفاده از نکات و درس نامه ها به آن ها پاسخ دهد. سوالات متنوع و در برخی موارد از آزمون های متنوع گرفته شده اند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب ریاضی هفتم تیزهوشان مبتکران

  • قیمت: 110000
  • تعداد صفحه: 272
  • مولف: حسین انصاری، سیامک قادر

سال هاست که کتاب ریاضیات هفتم تیزهوشان مبتکران به عنوان یک منبع آموزشی که شامل درس نامه های کامل و دقیق و همچنین سؤالات تشریحی و تستی است، جای خوبی میان دانش آموزان پیدا کرده است. این کتاب به خوبی توانسته با توجه به روند تغییرات خود را به روز نگه دارد. درس نامه کتاب بسیارعالی نوشته شده اند. در مورد مباحث پایه ای و هم سطح کتاب، از صفرتا صد هر موضوع را به صورت آموزش عمیق بیان کرده است. ارتباط با درس نامه ها به راحتی صورت می پذیرد. سؤالات کتاب در دو قسمت تألیف شده اند. بخش اول سؤالات و تمرینات تشریحی است که پس از هر فصل آورده شده است و بخش دوم، سؤالات تستی هستند که به صورت فصل به فصل در پایان کتاب قرار داده‌ شده است.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب ریاضی هفتم مرشد مبتکران

  • قیمت: 101000 / 106000
  • تعداد صفحه: 236 / 250
  • مولف: وحید اسدی کیا

​کتاب مسابقات ریاضی هفتم مرشد مبتکران با هدف آماده سازی دانش آموزان ممتاز و تیزهوش برای شرکت در آزمون های ورودی مدارس و مسابقات مختلف تالیف شده است و فاقد درس نامه است. در جلد اول کتاب سوالات تستی متنوع و پاسخ نامه کلیدی قرار دارد. طبقه بندی سوالات بر اساس مباحث کتاب درسی است. علاوه بر کتاب، مباحث فراتر نیز پوشش داده شده اند. تنوع و تعداد بالای تست در هر فصل کتاب را به یک منبع قوی تبدیل کرده است. مخاطب اصلی تست ها دانش آموزان تیزهوش هستند. جلد دوم کتاب پاسخ‌نامه تشریحی به همراه 300 نکته تستی متنوع و پرکاربرد است. جواب ها به‌صورت کامل و با توضیح ساده آورده شده‌اند.

? دانلود نمونه این کتاب

1 دیدگاه
  • پرهام پاسخ دهيد 9 / 08 / 1402

    کتاب ریاض هفتم علامه حلی هم خیلی عالیه