logo
برچسب ها:
بنر برای زیست کنکور چی بخونم؟
3

برای زیست کنکور چی بخونم؟

اهمیت درس زیست شناسی در رشته تجربی بر هیچ دانش آموزی پوشیده نیست. بالاترین ضریب را در بین تمام دروس عمومی و اختصاصی دارد، همچنین بیشترین تعداد تست را به خود اختصاص می دهد. دشواری و پیچیدگی زیاد برخی مباحث این درس و سطح بالای تست های طرح شده در کنکور سراسری، نیاز داوطلبان به کتاب های متعدد را دو چندان کرده است. در این قسمت سعی می کنیم با بررسی مهمترین منابع زیست شناسی دوازدهم، پایه و کتاب های جامع، دانش آموزان را برای انتخاب منبعی مطمئن و کارا یاری دهیم.

برای زیست کتاب های موضوعی بگیرم یا جامع؟

کتاب های پایه به پایه بخرم یا یک کتاب جامع برای هر سه پایه؟

انتخاب یک کتاب مناسب با توجه به نقاط ضعف و قوت یک دانش آموزان و همچنین زمان استفاده از آن متفاوت می باشد. بعنوان مثال در فاصله زمانی 3 ماه تا کنکور سراسری بهتر است به کتاب های جمع بندی مراجعه شود و یا ممکن است که دانش آموزی در درک مباحث مفهومی گیاهی ضعف بیشتری داشته باشد که در تمام این موارد می بایست از منابع متفاوتی استفاده کند. در مجموع چنانچه دانش آموز در مقطع دهم و یا یازدهم است می بایست از کتاب های پایه به پایه غیر موضوعی استفاده کند و اگر در سال 12 به سر می برد، باید با مطالعه کتاب های جامع برای هر سه پایه، ضمن مرور مطالب پایه های گذشته در ارتباط دهی مباحث وابسته برای حل تست های ترکیبی و تفهیمی بهره مند شود.

بهترین کتاب های آموزش و تست زیست دوازدهم کدامند؟

در زیر برخی از بهترین کتاب های تست و آموزش بهمراه نقاط قوت و ضعف آنها معرفی می شود تا داوطلبان کنکور با انتخاب صحیح، بیشترین بهره را از منابع مطلوب و مناسب زیست شناسی کسب کنند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

درسنامه جامع زیست شناسی کنکور خیلی سبز

  • قیمت: 210000
  • تعداد صفحه: 544
  • مولف: مالک اشتر اسفندیاری، موسی بیات
  • تعداد تست: –

بدون شک یکی از بهترین منابع کنکور سراسری که مخاطب آن می تواند طیف وسیعی از دانش آموزان با سطوح تحصیلی مختلف را تشکیل دهد کتاب زیست جامع خیلی سبز است. زبان ساده و روان درسنامه ها بهمراه توضیحات مفصل و همچنین نکات ترکیبی و کنکوری فراوان از کتاب خیلی سبز منبعی ایده آل برای درک مفاهیم و مطالب زیست شناسی ساخته است. درج مطالب مرتبط و وابسته از کتاب های زیست شناسی پایه از دیگر ویژگی های مناسب این کتاب می باشد. با این وجود، با توجه به حجم بالای درسنامه ها و توضیحات مفصل آن، داوطلبان کنکور می بایست زمان لازم را برای مطالعه کتاب های خیلی سبز داشته باشند، بعبارت دیگر در بازه زمانی کوتاه تا کنکور سراسری استفاده از این کتاب کارایی لازم را ندارد.

? دانلود نمونه این کتاب

 

زیست شناسی راه ابریشم آلاء

  • قیمت: 232560
  • تعداد صفحه: 646
  • مولف: جلال موقاری
  • تعداد تست: 3600

کتاب زیست راه ابریشم آلاء دارای درسنامه های خلاصه بهمراه سوالات تستی می باشد که مطالب هر 3 پایه زیست شناسی را شامل می شود. کل محتوای کتاب در 9 فرسنگ و در یک بخش مقدماتی تحت عنوان پیله ارائه شده است. شیوه آموزشی کتاب خلاصه و نکته محور می باشد بطوریکه سعی شده، تمام مطالب و مباحث به کوتاهترین شکل ممکن درون درسنامه ها بازگو شود. تست های تالیفی متنوع و ترکیبی از دیگر ویژگی های مثبت کتاب را ه ابریشم می باشد که مطالعه آن به داوطلبان کنکور سراسری توصیه می شود.

? دانلود نمونه این کتاب

 

زیست جامع میکرو گاج

  • قیمت: 190000 / 295000
  • تعداد صفحه: 448 / 1112
  • مولف: اسفندیار طاهری، بهروز شهابی، حسن قائمی، محمد عیسایی
  • تعداد تست: 3369

کتاب زیست جامع میکرو، همه آن چه را که یک داوطلب کنکور به آن نیاز دارد را در یک کتاب دو جلدی ارائه می دهد. در نگاه اول بنظر می رسد که مجموعه دو جلدی زیست میکرو فاقد درسنامه می باشد و فقط از بانک تست و پاسخنامه تشریحی تشکیل شده است. اما کافی است کتاب را ورق بزنید تا سیل عظیمی از کادرها، جداول و نمودارهای متنوع و آموزنده را مشاهده کنید. تعدد تست های مفهومی، استنباطی، خط به خط، ترکیبی و…با درجات سختی متفاوت و همچنین درج نکات کنکوری فراوان از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه دو جلدی است.

? دانلود نمونه این کتاب

 

زیست شناسی دوازدهم IQ گاج

  • قیمت: 240000
  • تعداد صفحه: 624
  • مولف: اسفندیار طاهری، محمد عیسایی
  • تعداد تست: 1257

صرف نظر از تفاوت های جزئی، سبک آموزشی کتاب زیست آیکیو دوازدهم گاج دقیقاً مشابه کتاب میکرو می باشد. اگر دانش آموزی علاقه مند به قبولی رشته های پزشکی می باشد، چاره ای جز کسب درصدهای بالای زیست شناسی ندارند که این امر نیز با حل تست های دشوار و هم سطح با کنکور سراسری محقق می شود. درجه سختی تست های کتاب IQ دقیقاً مطابق با کنکور 99 می باشد. پاسخنامه این کتاب کاملاً تشریحی و آموزشی است. با مطالعه پاسخنامه های پر محتوای کتاب IQ، داوطلبان دیگر نیازی به سایر منابع نخواهند داشته چرا که سخت ترین و پیچیده ترین نکات هم قابل درک خواهد بود.

? دانلود نمونه این کتاب

 

زیست شناسی دوازدهم نسل جدید نشر الگو

  • قیمت: 200000 / 97000
  • تعداد صفحه: 496 / 292
  • مولف: اشکان هاشمی
  • تعداد تست: 2221

کتاب زیست شناسی دوازدهم نسل جدید نشر الگو با روشی ابتکاری و جدید، مطالب درسی را به موثرترین و خلاصه ترین شیوه در قالب نمودارهای درختی و جدول های طبقه بندی شده ارائه داده است. با توجه به درسنامه های کوتاه و خلاصه، این کتاب می تواند از کتاب های مهم در دوران جمع بندی باشد که بیشتر بر روی آزمون و تست تمرکز دارد. تست های آموزشی فراوان در هر فصل بهمراه آزمونک ها و پاسخ های تشریحی که در کتاب حاضر وجود دارد، همگی در ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان و آماده سازی آنها برای کسب درصدهای بالای زیست شناسی موثر می باشد. درسنامه ها با جملاتی کوتاه، موردی اما کامل و جامع تدوین و نگارش شده است. سادگی جملات به انضمام بیان شیوا و همچنین پرهیز از درج مطالب اضافی، زائد و وقت گیر همگی از ویژگی های خوب درسنامه ها می باشند که به افزایش سطح علمی دانش آموزان ضعیف کمک می کند. درسنامه های درختی بهمراه کدهای هوشمند، درج تله های تستی در پاسخنامه ها و ویژگی های مثبت دیگر از کتاب حاضر منبعی مطمئن و ایده آل برای کنکور سراسری می سازد.

? دانلود نمونه این کتاب

عکس و مکث زیست کنکور میکرو طلایی گاج

  • قیمت: 139000
  • تعداد صفحه: 520
  • مولف: سوگل فرقانی، علی اکبر ظهری، مهدی ضرغام
  • تعداد تست: 42

در سال های اخیر طرح سوالات کنکور بطور مستقیم و غیر مستقیم از شکل های کتاب درسی افزایش یافته است که این نشان دهنده اهمیت بیش از پیش یادگیری شکل ها می باشد. در کتاب عکس و مکث زیست گاج، تمام شکل های کتاب در هر سه پایه، با دقت بسیار بالا بررسی و نکات مربوط به آن بخوبی تجزیه و تحلیل شده است. در بررسی شکل ها بخش های مهم بصورت جای خالی قرار داده شده است تا دانش آموزان بتوانند با بکارگیری دانسته های خود به تجزیه و تحلیل شکل ها بپردازند.

? دانلود نمونه این کتاب

 

5000 گزاره زیست شناسی قلم چی

  • قیمت: 55000 / 95000
  • تعداد صفحه: 276 / 468
  • مولف: هیات مولفان کانو
  • تعداد تست: 5000

اگرچه کتاب 5000 گزاره زیست قلم چی یک کتاب تست و درسنامه نیست، اما مطالعه گزاره های بسیار مهم آن به هر داوطلب کنکور توصیه می شود. این کتاب دو جلدی مجموعه ای از گزاره های صحیح و غلط بهمراه پاسخنامه تشریحی می باشد که برای کنکور سراسری نگارش شده است. کتاب های 5000 گزاره بمنظور پاسخ دهی به سوالات مفهومی و تقویت دیدگاه ترکیبی دانش آموزان در درس  زیست شناسی تالیف شده است که با توجه به طرح گزاره های استاندارد، متنوع و جامع با مطالعه مناسب می توان به این مهم دست یافت. گزاره ها تمام مطالب کتاب های درسی و خط به خط مباحث را در بر می گیرند، علاوه بر این، نکات مربوط به شکل ها و فعالیت ها نیز در کتاب گزاره بخوبی قرار داده شده است.

 

زیست میگ میگ دوازدهم فاگو

  • قیمت: 75000
  • تعداد صفحه: 131
  • مولف: پیمان رسولی، فردین جوادی
  • تعداد تست: –

کتاب زیست دوازدهم میگ میگ که از خانواده کتاب های زیست شناسی فاگو می باشد شامل جزوه ای کم حجم  بهمراه نکات کنکوری و تکمیلی می باشد که بمنظور آمادگی داوطلبان آزمون سراسری به چاپ رسیده است. کتاب فاگو با وجود درسنامه های کوتاه، بسیار کامل می باشد و تقریباً تمام مطالب و نکات کنکوری را در بر می گیرد. درسنامه های موردی و کنکوری برای دوران جمع بندی و مرور مطالب بسیار مناسب و موثر می باشد. بهتر است داوطلبان پس از مطالعه کتاب درسی و تسلط بر روی موضوعات و مفاهیم اقدام به مطالعه کتاب فاگو کنند. کتاب فاگو تنها شامل درسنامه های زیست شناسی دوازدهم می باشد و فاقد تست و پرسش نامه است لذا قالب کلی آن درسنامه هایی است که منطبق با مطالب کتاب درسی درج شده است. درسنامه ها به شکل موردی و کنکوری تالیف شده است و از درج جملات طولانی و خسته کننده و همچنین مطالب زائد و اضافی در خلال درسنامه ها خود داری شده است. این شیوه آموزشی از این رو برای داوطلبان مفید است که هم مدت زمان مطالعه را کاهش می دهد و هم نکات کنکوری را حاضر و اماده در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. درج جداول مقایسه ای از دیگر مزایای درسنامه ها می باشد که در جمع بندی و مرور مطالب بسیار مفید می باشد.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب قیمت پشت جلد تعداد صفحه تعداد تست
درسنامه جامع خیلی سبز 210000 544
راه ابریشم آلا 232560 646 3600
جامع میکرو گاج 448 / 190000 / 295000 1112 3369
دوازدهم آیکیو گاج 240000 624 1257
نسل جدید الگو 200000 / 97000 496 / 292 2221
عکس و مکث گاج 139000 520 42
5000 گزاره قلم چی 55000 / 95000 276 / 468 5000
میگ میگ دوازدهم فاگو 75000 131

بهترین کتاب های جمع بندی زیست کنکور کدامند؟

دوران جمع بندی یکی از دوره های طلایی برای موفقیت در کنکور محسوب می شود، با توجه به اینکه زیست شناسی از دروس تأثیرگذار در کنکور تجربی می باشد، با برنامه ریزی اصولی و استفاده از بهترین منابع جمع بندی کنکور سراسری می توان شانس قبولی در رشته های برتر تجربی را افزایش داد.

جمع بندی زیست شناسی کنکور مهروماه

  • قیمت: 89000
  • تعداد صفحه: 495
  • مولف: علی پناهی شایق
  • تعداد تست: 370

کتاب جمع بندی زیست مهر و ماه دارای درسنامه های مطلوب برای دوران مرور و جمع بندی کنکور می باشد. با توجه به شرایط ویژه دوران جمع بندی، درسنامه های این نوع کتاب ها می بایست هماهنگ با زمان کوتاه این زمان باشد همچنین باید حتی الامکان تمام مطالب کتاب های درسی را به شکلی فشرده ولی کامل پوشش دهد. گزیده ای از بهترین تست های تالیفی و کنکور در پرسش نامه قرار داده شده است. در مجموع، مطالعه این کتاب کم حجم، می تواند بالاترین بازده را برای موفقیت در کنکور زیست شناسی داشته باشد.

? دانلود نمونه این کتاب

 

جمع بندی زیست شناسی کنکور خیلی سبز

  • قیمت: 100000
  • تعداد صفحه: 591
  • مولف: محمد رسول خنجری، محمد کریم آذرمی، ملیکا ارژنگ زاده، مهران غزالی بینا
  • تعداد تست: 100

کتاب جمع بندی کنکور زیست شناسی خیلی سبز با درسنامه های روان و ساده هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل می شود. در متن درسنامه ها به خوبی به بررسی نکات مهم کتاب درسی پرداخته می شود همچنین با جمع بندی و دسته بندی و مقایسه مفاهیم درسنامه ها مفاهیم به بهترین شکل ممکن، مرور و دوره می شود. تمامی اشکال کتاب به صورت کاملا رنگی چاپ شده است و مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین با استفاده از جدول‌ها و نمودارهای متنوع مباحث به خوبی توضیح داده شده است. این کتاب به دانش آموز کمک می‌کند در زمان کوتاه، یک دوره کامل از تمام مفاهیم اصلی و مهم را در یک مجموعه داشته باشند. پرسش‌های چهار گزینه‌ای مربوط به هر فصل نیز در انتهای همان فصل آورده شده است.

? دانلود نمونه این کتاب

کتاب زیست شناسی جامع کنکور تجربی سری خط ویژه گاج

  • قیمت: 99000 / 75000
  • تعداد صفحه: 312 / 238
  • مولف: احمد آقاجانپور، حمیدرضا زارع
  • تعداد تست: 192

نسبت به سایر کتاب های کنکور، محتوای درسنامه های کتاب زیست خط ویژه، کامل تر و جامع تر می باشد. درسنامه های آن مملو از نکات تکمیلی و ترکیبی هست که همگی به صورت نمودار و جداول تفکیک شده قرار داده شده است. تمام شکل های کتاب درسی با دقت بسیار همراه با جزئیات تشریح و بررسی شده است. با توجه به حجم کم این کتاب دو جلدی، درسنامه های آن برای دوران جمع بندی و مرور ایده آل بنظر می رسد. تست های انتهای فصل، به انضمام پاسخنامه کاملاً تشریحی از دیگر مزایای استفاده از کتاب خط ویژه می باشد.

? دانلود نمونه این کتاب

 

بهترین کتاب های مناسب برای امتحانات نهایی زیست دوازدهم کدامند؟

در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر افزایش 60 درصدی تاثیر سوابق تحصیلی بر آزمون سراسری 1402 شنیده می شود. با توجه به تائید خبر فوق توسط منابع موثق و معتبر، اهمیت امتحانات نهایی بیش از پیش محسوس شده است و دیگر نمی توان مانند گذشته از آزمون های پایان ترم غافل شد. ما در این بخش قصد داریم با معرفی چند کتاب مخصوص امتحانات نهایی، داوطلبان را در انتخاب هر چه بهتر منابع راهنمایی کنیم.

ماجراهای من و درسام زیست دوازدهم خیلی سبز

  • قیمت: 120000
  • تعداد صفحه: 337
  • مولف: عباس راستی بروجنی

دانش آموزان در هنگام تدریس دبیر و مطالعه کتاب درسی، به یک منبع کامل شامل درسنامه و سوالات با تیپ های متنوع و هم سطح امتحان نهایی نیاز دارند تا علاوه بر یادگیری بیشتر و درک عمیق تر مطالب درسی، با سوالات مشابه امتحانات نهایی نیز آشنا شوند. کتاب ماجراهای من و درسام زیست دوازدهم تمام مزایای ذکر شده را دارا می باشد و منبع مناسبی برای امتحان نهایی است. سوالات متنوع (جای خالی، تستی، تشریحی، صحیح و غلط و…) در این کتاب به وفور مشاهده می شود.

? دانلود نمونه این کتاب

 

کتاب شب امتحان زیست شناسی دوازدهم خیلی سبز

  • قیمت: 19000
  • تعداد صفحه: 67
  • مولف: جمال نیکنام، صابر یاوری

​کتاب شب امتحان از 4 بخش اصلی تشکیل شده است. درسنامه های کامل شب امتحانی، آزمون های نوبت اول و دوم و در نهایت پاسخنامه تشریحی آزمون از جمله قسمت های مهم این کتاب می باشد. آزمون های هر فصل، 20 نمره بارم دارد و مشابه امتحان پایان ترم می باشد. نکات مشاوره ای که درون این کتاب قرار داده شده است، دانش آموزان را در مطالعه بهتر فصول و پاسخگویی به آزمون های پایان فصل راهنمایی می کند. نمونه سوالات نوبت دوم امتحان‌های نهایی برگزار شده در سال‌های 98 تا 1400 و انواع آزمون های طبقه بندی شده از ویژگی های منحصر به فرد کتاب شب امتحان می باشد.

? دانلود نمونه این کتاب

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.