logo
برای فیزیک یازدهم چی بخونم؟ بهترین کتاب های فیزیک یازدهم
0

برای فیزیک یازدهم چی بخونم؟ بهترین کتاب های فیزیک یازدهم

در زمینه آموزش فیزیک یازدهم، کتاب‌های مختلف و متنوعی تالیف شده‌اند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. به دلیل تنوع در منابع تالیف شده، یکی از دغدغه های اصلی دانش‌آموزان انتخاب منبعی مفید و بهینه است. از طرفی دیگر بسیاری از منابع موجود در بازار استاندارد‌های کافی را ندارند و به دلیل غلط‌های علمی بسیاری که در آنها وجود دارد، دانش آموزان دچار سردرگمی خواهند شد. با این مقدمه تعدادی از مطرح ترین کتاب‌های بازار را بررسی می‌کنیم.

 

بهترین کتاب های تست فیزیک یازدهم کدامند؟

در بین کتاب هایی که از جنبه های مختلف آموزشی، استاندارد هستند و کیفیت های لازم را دارند، کتابی که بتوان گفت بهترین مطلق است، وجود ندارد، زیرا هر کتاب ویژگی‌های خاصی دارد که آن را برای گروه خاصی از دانش آموزان مناسب می‌کند. دانش آموزان ابتدا باید نقطه ضعف خود را شناسایی کنند و سپس کتابی مطابق با نیاز خود انتخاب کنند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

فیزیک یازدهم پاور تست مهروماه

در کتاب «فیزیک یازدهم مهروماه» مباحث مربوط به کتاب درسی سال یازدهم به تفصیل آموزش داده‌شده و درسنامه‌های بسیار کامل و مفصلی در آن وجود دارد. در تمام درسنامه‌ها، مباحث از ساده ترین قسمت تا دشوارترین آن، با لحنی صمیمی و قابل فهم به طور کامل آموزش داده شده‌اند؛ در کنار درسنامه‌های با کیفیت، بانک تست قوی نیز قرار گرفته‌است که تمامی تیپ‌های مختلف تست، به صورت میکروطبقه بندی چیده شده‌اند. دانش آموزان متوسط می‌توانند از این کتاب بیشترین بهره را ببرند.

پاور تست فیزیک یازدهم تجربی
پاور تست فیزیک یازدهم ریاضی

 

فیزیک یازدهم آبی قلمچی

درسنامه های کتاب «فیزیک یازدهم آبی قلم چی» مختص به دانش‌آموزان قوی و متوسطی است که سرکلاس دبیر مدرسه مطالب را شنیده‌اند و نسبت به موضوعات اندکی ذهنیت دارند، زیرا درس​نامه های این کتاب آبی قلم چی بیشتر جنبه مرور و یادآوری دارد و مفاهیم مختلف را به طور خلاصه و مفید بیان کرده‌اند. به همین دلیل دانش‌آموزان ضعیف نمی توانند با درسنامه‌ها ارتباط برقرار کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که این کتاب دارد، دسته‌بندی خاص تست هاست. در این کتاب تست‌ها به صورت میکروطبقه بندی و در پیمانه های 10 یا 20 سوالی تقسیم‌بندی شده‌اند. هر دانش‌آموزی که بخواهد میزان تسلط خود را در بخش‌های مختلف محک بزند، می‌تواند با در نظر گرفتن 15 دقیقه برای پاسخگویی به تست‌های پیمانه‌های 10 سوالی و 30 دقیقه برای حل تست‌های پیمانه های 20 سوالی، به حل تست‌های این کتاب بپردازد.

این پیمانه‌های استاندارد، ابزار بسیار خوبی برای مسلط شدن روی تست‌های مختلف است. در پایان هر فصل نیز آزمون جمع بندی و تست‌های سخت ویژه دانش‌آموزان برتر قرار داده شده‌است.

فیزیک یازدهم تجربی آبی
فیزیک یازدهم ریاضی آبی

 

فیزیک یازدهم سه بعدی نشر الگو

استفاده از کتاب «فیزیک یازدهم سه بعدی نشر الگو» برای دانش‌آموزان قوی جذاب خواهد بود و دانش‌آموزان دیگر نمی‌توانند به خوبی با این کتاب ارتباط برقرار کنند. زیرا اگرچه در ظاهر درسنامه‌ها مطالب را به طور کامل آموزش داده‌اند، اما نحوه توضیح مباحث و طرز بیان مفاهیم مختلف برای دانش‌آموزان ضعیف بسیار ثقیل است.

درسنامه‌های این کتاب کامل هستند و هیچ موضوعی از قلم نیفتاده است، اما دانش‌آموزان باید مطالب را بلد باشند تا بتوانند با توضیحات و آموزش‌های درسنامه همگام شوند. تست‌های در نظر گرفته شده نیز به همین صورت است و چون اکثر تست‌ها سطح بالا هستند، اگر دانش آموزان ضعیف و متوسط به سراغ آن‌ها بروند، ممکن است امید خود را از دست بدهند.

بانک تست این کتاب نیز به صورت طبقه‌بندی است و حل سوالات چالشی و پیچیده‌ای که در بین تست‌های متوسط قرار گرفته، برای دانش‌آموزان قوی بسیار جالب خواهد بود. در بین سوالات تشریحی و تستی، سوالاتی وجود دارد که خارج از آموزه های کتاب درسی است که این سوالات با ستاره مشخص شده‌اند.

کتاب فیزیک یازدهم سه بعدی الگو شامل سه بخش است:

  1. درسنامه
  2. سوالات تشریحی
  3. سوالات تستی
فیزیک یازدهم سه بعدی تجربی
فیزیک یازدهم سه بعدی ریاضی

 

فیزیک یازدهم میکرو گاج

درسنامه کتاب «فیزیک یازدهم میکرو گاج» برای دانش‌آموزان ضعیف و متوسط بسیار مفید می باشد. زیرا مولفین مطالب ‏را به صورت جامع و کامل بیان کرده‌اند و از بیان نکات کنکوری خاص که فقط تعداد کمی از سوالات را حل می‌کند، اجتناب شده‌‏است.

از آنجایی که مطالب از پایه ای ترین قسمت بررسی شده‌اند و توضیحات کاملی برای آموزش‌دادن به دانش‌آموزان بیان شده، ‏برای رشد سطح علمی دانش‌آموزان ضعیف بسیار مفید می‌باشد.

مولفین کتاب فیزیک یازدهم میکرو گاج در تمامی قسمت‌های درسنامه سعی کرده‌اند، در مسیر کنکور سراسری حرکت کنند و مطلبی خارج از کنکور که به درد ‏دانش آموزان نمی‌خورد، بیان نکنند. مثال‌های درسنامه نیز بسیار خوب و دقیق انتخاب شده‌اند. ساده بودن تست های ابتدایی نیز در ‏نظر گرفته شده‌است. دانش‌آموزان با مطالعه و تسلط بر درسنامه می‌توانند بیش از 80 درصد سوالات تستی موجود در این کتاب را ‏خودشان پاسخ دهند.

فیزیک یازدهم میکرو گاج تجربی
فیزیک یازدهم میکرو گاج ریاضی

 

گذرنامه فیزیک یازدهم مبتکران

درسنامه های کتاب «گذرنامه فیزیک یازدهم مبتکران» کامل هستند و تمامی مطالب را به خوبی آموزش داده‌اند و در قسمت پاسخنامه نیز نکات مختلفی بیان شده که مکمل درسنامه‌هاست. در درسنامه های این کتاب تمامی مطالب از ساده ترین و ابتدایی ترین قسمت آموزش داده شده اند. به طور مثال در شروع فصل الکتریسیته ساکن تاریخچه الکتریسیته بیان شده و معنی کهربا توضیح داده شده‌است.

در قسمت‌های مختلف درسنامه‌ها دانش‌آموزی فرضی سوالاتی را مطرح می‌کند و مولف به آن‌ها پاسخ می‌دهد. به طور مثال دانش‌آموز می‌پرسد کوانتیده یعنی چه؟ و یا می‌پرسد: ببخشید چطور می‌توانیم اجسام را باردار کنیم؟ با پرسیدن این سوالات و پاسخ به آن‌ها آموزش‌های درسنامه جلو می‌رود. تعداد سوالات این کتاب نیز مناسب است و می‌تواند منبع خوبی برای ایام تحصیل دانش‌آموزان باشد.

گذرنامه فیزیک یازدهم تجربی
گذرنامه فیزیک یازدهم ریاضی

 

بهترین کتاب های آموزش و کار فیزیک یازدهم کدامند؟

فیزیک یازدهم سیر تا پیاز گاج

کتاب «فیزیک یازدهم سیرتا پیاز گاج» تلفیقی از درسنامه، بانک تست و سوالات تشریحی است و برای دانش‌آموزان ضعیف پایه یازدهم بسیار مناسب است. دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه دقیق درسنامه‌ها و حل سوالات، خودشان را برای امتحانات تشریحی مدرسه و امتحانات دی ماه و خرداد ماه آماده کنند.

 

کامل ترین منبعی که دانش‌آموزان ضعیف و متوسط سال یازدهم می‌توانند از آن استفاده کنند، همین کتاب است. در این کتاب تمام مباحث کتاب درسی سال یازدهم با جزئیات تمام آموزش داده شده‌اند و نحوه نگارش درسنامه‌ها خودآموز است و به همین دلیل مطالعه این کتاب نیازی به آمادگی ذهنی ندارد. دانش آموزان سال یازدهم باید ابتدا درسنامه ها را به طور دقیق مطالعه کنند و سپس سوالات امتحانی را حل کرده و راه حل خود را با پاسخنامه تطابق دهند و در ادامه نیز برای تسلط کامل بر مطالب به سراغ سوالات تستی بروند.

سیر تا پیاز فیزیک یازدهم گاج تجربی
سیر تا پیاز فیزیک یازدهم گاج ریاضی

 

آموزش شگفت انگیز فیزیک یازدهم خیلی سبز

درسنامه های کتاب «آموزش شگفت‌انگیز فیزیک یازدهم خیلی سبز» کامل ترین و جامع ترین حالت ممکن هستند و همچنین مطالب را بسیار ساده و قابل فهم توضیح داده‌اند. دانش‌آموزان ضعیف با دیدن صفحات جذاب و نحوه آموزش خوشمزه و فوق‌العاده مطالب، مجذوب فیزیک خواهند شد و با اختصاص دادن زمان کافی برای مطالعه درسنامه ها و حل تست‌های موجود در کتاب، می‌توانند سطح علمی خود را در این درس بسیار رشد دهند.

دانش‌آموزانی که اصلا به درس فیزیک علاقه ندارد و از این درس گریزان هستند، اگر بتوانند با مولف همراه شوند و پابه‌پای درسنامه‌ها پیش بروند، قطعا به این درس علاقه مند خواهند شد. مطالعه این کتاب به دلیل طولانی بودن و حجیم بودن درسنامه‌ها برای دانش‌آموزان متوسط و قوی کسل کننده است.

در متن درسنامه‌های این کتاب همواره دانش‌آموزی فرضی حضور دارد و سوالاتی که ممکن است در ذهن خواننده ایجاد شود را از آقای فرید شهریاری (نویسنده) می‌پرسد و ایشان نیز به طور کامل سوال را پاسخ می‌دهد و به همین دلیل هیچ سوال و ابهامی در ذهن خوانندگان این کتاب باقی نمی‌ماند.

آموزش شگفت انگیز فیزیک یازدهم تجربی
آموزش شگفت انگیز فیزیک یازدهم ریاضی

 

کتاب کار فیزیک یازدهم مهروماه

هر فصل از «کتاب کار فیزیک یازدهم مهروماه» بر اساس کتاب درسی، به چند بخش تقسیم شده و در ابتدای هر بخش درسنامه‌های کوتاه و مفیدی قرار گرفته‌اند تا دانش‌آموزان در شروع کار راحت تر باشند. در این کتاب انواع گوناگون پرسش‌ها و تمریناتی مانند درست-نادرست، جای خالی، مفهومی و مسئله آورده شده تا زیر و بم مباحث را یاد بگیرید.

تمرینات هر بخش به ترتیب آموزشی کتاب درسی و از ساده به دشوار چیده شده اند تا یادگیری برای شما دانش‌آموزان عزیز آسان‌تر شود. این کتاب برای مسلط شدن بر روند حل سوالات و آمادگی دانش‌آموزان برای آزمون‌های دی ماه و خردادماه است.

کتاب کار فیزیک یازدهم مهروماه تجربی
کتاب کار فیزیک یازدهم مهروماه ریاضی

 

بهترین کتاب های مناسب برای امتحانات نهایی فیزیک دوازدهم کدامند؟

منطق و ساختار تمام کتاب‌هایی که با محوریت امتحان نهایی تالیف شده‌اند، یکسان است و به همین دلیل بخش عمده‌ای از سوالات این کتاب‌ها مشابه می باشند. به همین دلیل از توضیحات اضافی در رابطه با هر کتاب اجتناب می‌کنیم.

فیزیک یازدهم 6420 گاج

یکی از کتاب هایی که برای ایام امتحانات دانش‌آموزان بسیار مفید و راهگشا است، «مجموعه کتاب های 6420» می‌باشد که در 64 صفحه، دانش‌آموزان می‌توانند کلیه نمونه سوالات امتحانی را مرور کنند و به راحتی 20 بگیرند. در این کتاب درسنامه‌های بسیار خلاصه و مفیدی وجود دارد که دانش‌آموزان قبل از شروع پاسخگویی به سوالات می‌توانند، با مطالعه درسنامه مد نظر، مطالب را در ذهن خود مرور کنند.

 

شب امتحان فیزیک یازدهم خیلی سبز

در کتاب «فیزیک یازدهم شب امتحان خیلی سبز» نیز نمونه هایی از امتحانات نهایی سال‌های گذشته به همراه سوالاتی که در قالب آزمون نهایی طراحی شده اند قرار دارند و دانش‌آموزان می‌توانند در ایام امتحانات با حل و تصحیح این سوالات، هم مطالب را مرور کنند و هم میزان تسلط خود را بر مطالب کتاب درسی بسنجند.

شب امتحان فیزیک یازدهم تجربی
شب امتحان فیزیک یازدهم ریاضی

 

پرسمان فیزیک یازدهم گاج

در «پرسمان فیزیک یازدهم گاج»، هر فصل به چند بخش بسیار کوچک تقسیم شده و در هر بخش درسنامه‌ای نسبتا خلاصه قرار گرفته که البته در آن چند مثال تشریحی هم حل شده است. پس از سوالات تشریحی، برای تمرین بیشتر، تمارین کتاب درسی مرور شده‌اند و بلافاصله بعد از آن پاسخنامه تشریحی سوالات آمده است و همین روند تا پایان کتاب ادامه دارد.

پرسمان فیزیک یازدهم تجربی
پرسمان فیزیک یازدهم ریاضی

​​

سوال های پر تکرار فیزیک یازدهم قلمچی

کتاب «سوال‌های پرتکرار فیزیک یازدهم قلم چی» مجموعه ای از سوالات تشریحی است که دانش‌آموزان برای امتحانات تشریحی دی ماه و خرداد ماه می‌توانند از آن استفاده کنند. در این کتاب درسنامه‌ای وجود ندارد و فقط انواع نمونه سوالات تشریحی اعم از صحیح و غلط، جای خالی و … قرار گرفته است. سطح سوالات این کتاب متوسط است و تمامی دانش‌آموزان سال یازدهم می‌توانند از این کتاب بهره کافی را ببرند.

سوال های پر تکرار فیزیک یازدهم تجربی
سوال های پر تکرار فیزیک یازدهم ریاضی

 

ماجرا های من و درسام فیزیک یازدهم خیلی سبز

تمامی مطالب کتاب درسی به صورت کامل و جامع، با لحنی صمیمی و بسیار ساده و قابل فهم، در کتاب «ماجراهای من و درسام فیزیک یازدهم خیلی سبز» آموزش داده شده است. روند آموزش و توضیحات درسنامه به قدری شیوا و مناسب است که می‌توان گفت درسنامه‌ها خودآموز self study) (بوده و دانش‌آموزانی که سر کلاس مدرسه نیز حضور نداشته‌اند، با مطالعۀ این کتاب می‌توانند به خوبی بر مطالب مسلط شوند.

حجم درسنامه‌ها با توجه به محتوایی که ارائه شده، بسیار خوب و معقول می‌باشند. اکثر مثال‌های موجود در درسنامه، تالیفی هستند. در کنار مثال‌های تالیفی از سوالات امتحانات تشریحی و سوالات کنکورهای سراسری (گزینه‌های تست‌های کنکورهای سراسری حذف شده‌اند و به شکل مثال تشریحی مطرح گردیده‌اند) نیز استفاده شده‌است. برخی از مثال‌های درسنامه مشابه تمارین کتاب درسی هستند، اما بهتر بود تعداد این مثال‌ها بیشتر باشد و این تشابه با کتاب درسی در متن مثال ذکر می‌شد.

ماجراهای من و درسام فیزیک یازدهم تجربی
ماجراهای من و درسام فیزیک یازدهم ریاضی

 

بهترین منابع دوم برای زدن تست پیشرفته برای فیزیک یازدهم کدامند؟

فیزیک یازدهم نردبام خیلی سبز

همان طوری که روی جلد کتاب «فیزیک 11 نردبام خیلی سبز» درج شده است، سطح کتاب پیشرفته است و مخاطب اصلی این کتاب دانش‌آموزان قوی می‌باشند، به همین دلیل درس نامه‌ها نیز در سطح بالا نوشته شده اند و نوع بیان مطالب به گونه ای اند که دانش‌آموز به تفکر وا داشته شود.

 

این کتاب جزء کتاب‌های آموزش از راه تست می‌باشد. در این کتاب مؤلفان سعی کرده‌اند با تنوع دادن، عمق بخشیدن به مفاهیم و طراحی پرسش‌های جدید، خواننده را مجبور به تفکر بیشتری کنند و از این راه، مهارت او را در حل پرسش‌ها (به ویژه پرسش‌هایی با سبک جدید) افزایش دهند و به علم او عمق ببخشند.

در درس نامه‌های کتاب فیزیک 2 نردبام خیلی سبز از تست‌های مختلف و متنوع برای تفهیم بهتر استفاده شده است و گاهی تست‌ها مشابه مثال‌های کتاب درسی می‌باشند. برای هر مثال دو راه حل بیان شده است، در راه حل اول سؤال به صورت تشریحی حل شده‌است و در راه حل دوم با عنوان تیز باش، راه حل کنکوری و سریع تست‌ها بیان شده‌است.

درسنامه ها نه به اندازه یک درسنامه خودآموز طولانی و مفصل‌اند و نه به اندازه یک درسنامه جمع‌بندی کوتاه اند. مطالب کتاب درسی، کامل و مفهومی توضیح داده شده‌اند، اما به صورت خلاصه، مختصر و مفید.

فیزیک یازدهم نردبام تجربی
فیزیک یازدهم نردبام ریاضی

 

فیزیک یازدهم سه سطحی قلم چی

کتاب «فیزیک یازدهم سه سطحی قلم چی» درسنامه ندارد و هدف آن ارائه کتاب تست مکمل است. با توجه به تعداد تست‌ها مشخص است که دانش‌آموزان متوسط و قوی می‌توانند در ایام جمع بندی و یا طی سال تحصیلی از این کتاب در کنار کتاب دیگری استفاده کنند.

ویژگی مهم این کتاب سطح بندی تست های آن است که به علمی ترین شکل ممکن اتفاق افتاده است و آن هم براساس نتایج دانش‌آموزان در آزمون‌های قلم‌چی است. در واقع تست‌های فیزیک 11 سه سطحی تماما تست‌های آزمون‌های قلم‌چی است که براساس درصد پاسخگویی دانش آموزان در آن آزمون، به سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تقسیم شده‌اند.

سه سطحی فیزیک یازدهم تجربی
سه سطحی فیزیک یازدهم ریاضی
مفید بود؟
4
0
1 دیدگاه