logo
بهترین ایده ها برای هدیه روز کودک
0

بهترین ایده ها برای هدیه روز کودک

روز کودک فرصتی عالی است تا با دادن هدیه ای به فرزندتان او را شاد کنید. در این روز عموماً پدر و مادرها کودکان خود را با دادن هدیه روز کودک که لزوما هم گران قیمت نیست غافلگیر می‌کنند. برای هدیه دادن به کودک باید سن او را در نظر بگیرید، قاعدتا هدیه‌ای که برای یک نوزاد تهیه می‌کنید مناسب یک نوجوان نخواهد بود.

برای مثال کودکانی که هنوز با فضای مدرسه آشنا نشده‌اند بیشتر تمایل دارند که اسباب بازی هدیه بگیرند و برعکس آن‌هایی که به مدرسه می‌روند و در حال درس خواندن هستند تمایل بیشتری دارند که لوازم مخصوص نوشتن هدیه بگیرند.

روز جهانی کودک چه روزی است؟

روز جهانی کودک روزی است که تمام دنیا این روز رو گرامی می‌دارند. این روز در سال 1925 برای اولین بار در ژنو و در جریان کنفرانس جهانی رفاه کودکان اعلام شد و از آن به بعد هر ساله همه کشورها این روز را جشن می‌گیرند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

هدیه روز کودک چگونه باید باشد؟

بعضی از کشورها 1 ژوئن را روز جهانی کودک اعلام می‌کنند اما بضی دیگر یک هفته را از 20 تا 27 دسامبر به این روز اختصاص می‌دهند. هدیه روز کودک با توجه به سن و جنسیت کودک می‌تواند متفاوت باشد.

اهمیت پرداختن به موضوع آموزش و پرورش در روز جهانی کودک

هر سال اول ژوئن، جهانیان برای جشن گرفتن این روز گرد هم می‌آیند. این روز به صورت رسمی توسط سازمان ملل متحد یا سایر سازمان‌های بین المللی ثبت نشده است. اما همه بخصوص مدارس در سراسر جهان این رویداد و رویدادهای مهم را در تقویم با خودکار علامت زده و برای دانش آموزان خود جشن برپا می‌کنند، این روز برای آن‌ها پر از رقص، خنده و آواز است.

چالش دسترسی به فضاهای آموزشی با کیفیت از گذشته تا به امروز ادامه داشته و نیاز است که تلاش‌های بسیاری در این راستا صورت گیرد تا امکان تحصیل برای همه کودکان در سراسر دنیا فراهم شود. مدرسه یکی از آن دسته فضاهایی است که در رشد فردی و اجتماعی کودک موثر است و تاثیر قابل توجهی در زندگی آن‌ها دارد.

نکته خیلی مهمی که یونیسف هم به آن اشاره کرده مسئله فقر بوده که در طول این سال‌ها دسترسی کودکان را به تحصیل با مشکل مواجه کرده است.

مواردی همچون زیرساخت‌های ضعیف، امکانات آموزشی ناکافی، شیوع بیماری‌ها، گرسنگی و کار کودکان نمونه‌ای است از این که چگونه فقر با آموزش در هم آمیخته شده و یک چرخه معیوب را بوجود آورده است، برای حل آن باید جمعی از دولت‌ها، سازمان‌های بین المللی و همه اقشار در جهت یک هدف مشترک قدم بردارند، این مورد می‌تواند هدیه روز کودک به تمام کودکان دنیا باشد فارغ از هر پیشینه اجتماعی و اقتصادی آن‌ها.

مهم‌ترین تاثیرات هدیه دادن به کودکان

هدیه دادن در بین اکثر خانواده‌ها مرسوم است و در مناسبت‌های مختلف افراد به یکدیگر و حتی کودکان خود هدیه می‌دهند. هدیه روز کودک به شکل گیری شخصیت و هویت کودکان کمک کرده و این حس را در آن‌ها ایجاد می‌کند که ارزشمند و قابل احترامند و همچنین می‌توانند این حس را به دیگران انتقال دهند.

بهترین هدیه روز کودک

باید به کودکان یاد داد که هدیه دادن یک عمل محبت آمیز است و مهربانی با دیگران کیفیت زندگی خانوادگی و اجتماعی را بهبود می بخشد و عمل بخشیدن و هدیه دادن می‌تواند به درس‌های عمیقی تبدیل شود که به کودک شفقت و مهربانی را آموزش دهد.

خرید هدیه برای روز جهانی کودک

به دنبال خرید هدیه روز کودک هستید؟ چه هدایایی برای کودک شما مناسب است؟ خیلی از والدین تلاش می‌کنند که از بدو تولد کودک خود را به بازی‌های فکری و آموزشی عادت دهند و آن‌ها را به رمان و کتاب خواندن ترغیب کنند، اما والدینی هم هستند که با این مسئله رو به روهستند که کودکانشان علاقه‌ای به کتاب خواندن ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند که خود را با بازی‌های کامپیوتری سرگرم کنند.

باید این نکته را متذکر شویم که دادن کتاب به همراه نشانگر کتاب به عنوان هدیه روز کودک کافی نیست، والدین باید با کودکان خود همراه شوند و با آن‌ها کتاب بخوانند، همراهی والدین، انگیزه کودک را برای مطالعه بالا می‌برد. در کل والدین باید به گونه‌ای رفتار کنند که هر روز برای کودکان روز خاصی باشد.

انواع دفتر

دفتر ابزاری از جنس کاغذ است و برای نوشتن و یادداشت‌برداری از اتفاقات روزمره و ثبت وقایع، لیست خرید از لوازم ضروری کاربرد دارد و همچنین کودکان برای نوشتن مشق‌های خود به آن نیاز ضروری دارند. شاید بتوان گفت دفاتر و یا دفتر یادداشت ها دیگر مثل گذشته پرکاربرد نیستند.

افراد زیادی با پیشرفت تکنولوژی یادداشت‌های خود را در کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا موبایل ثبت و ذخیره می‌کنند، اما هنوز هم هستند افرادی که نسبت به نوشتن حس خوشایندی دارند و ترجیح می‌دهند به جای استفاده از لپ‌تاپ با مداد یادداشت برداری و اشتباهات خود را به جای پاک کردن با یک دکمه با پاک کن اصلاح کنند.

دفاتر با توجه به کاربردهای مختلف تنوع زیادی پیدا کردند. دفتر مشق، دفتر نقاشی، بولت ژورنال ، دفتریادداشت همه در لیست دفاتر قرار می‌گیرند، این که شما هدفتان از نوشتار چه چیزی است در انتخاب دفتر مناسب تاثیرگذار خواهد بود، هر کدام از این دفترها کاربرد مخصوص به خود را دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود می‌تواند یکی از این دفاتر را انتخاب کند. دفتر نقاشی و مشق بیشتر برای کودکان کاربرد دارند و می‌توانند بهترین هدیه روز کودک باشند.

انواع دفتر هدیه مناسب برای روز کودک

وسایل نقاشی

ابزار و وسایل نقاشی بسته به فرد می‌تواند از آماتور تا حرفه‌ای دسته‌بندی شوند. اگر پدر و مادری هستید که برای هدیه روز کودک قصد خرید لوازم نقاشی دارید بهتر است دو چیز را مدنظر قرار دهید:

  • از مسئول فروشگاه راهنمایی بخواهید تا با توجه به سن کودکان ابزار مناسب را به شما پیشنهاد دهد.
  • علاقه کودک را ملاک خرید قرار دهید.

معمولا مسئولین فروشگاه‌های لوازم نقاشی و هنری یا علاقه بسیاری به این حوزه دارند و شناختشان از ابزارها کامل است و یا خود هنرمند هستند و از همه ابزارها در طول کارهای هنری خود استفاده کردند و برند‌های معروف را می‌شناسند و کیفیت آن‌ها را از نزدیک دیدند و می‌توانند بهترین مشاور برای شما باشند.

به همین خاطر است که خیلی از فروشگاه‌های لوازم نقاشی فروشنده‌هایی را استخدام می‌کنند که دانش آموخته هنر بوده و به خوبی با ابزارهای‌ نقاشی و هنری کار کرده‌اند تا بتوانند مشاوره درستی به مشتری‌ها دهند، برای مثال پدر و مادر‌ها می‌توانند با مشاوره درست تشخیص دهند ابزاری مثل آبرنگ برای سنین پایین مناسب است یا خیر؟! آیا کودک آن‌ها از کار کردن با آبرنگ لذت خواهد برد؟!

لوازم تحریر

به مجموعه‌ای از ابزارهای مخصوص نوشتن و سطوح مختلف که نوشتن بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد لوازم تحریر می‌گویند. معمولا همه افراد از کودک تا بزرگسال براساس نیاز خود از آن استفاده می‌کنند. لوازم تحریرها شامل دفاتر و ابزارهای نوشتن و رنگ آمیزی مانند مداد رنگی می‌شوند. بیشترین مصرف‌کننده این نوع لوازم کودکان و محصلان هستند که خود را برای مدرسه آماده می‌کنند.

کتاب کمک آموزشی و رمان

کتاب‌های کمک آموزشی همان‌طور که از نامش مشخص است برای کمک به آموزش بهتر دانش‌آموز تولید می‌شود، این نوع کتاب‌ها در کنار کتاب‌های درسی می‌توانند دانش‌آموزان را فارغ از زمان و مکان یاری دهند و آن‌ها را قادر ‌سازند که هر زمان تمایل به یادگیری داشتند با انگیزه به سراغ کتاب‌های کمک آموزشی بروند، همچنین از کتاب‌های کمک آموزشی هم می‌توان به عنوان هدیه روز کودک استفاده کرد و به بالا بردن سطح آموزش کودک کمک کرد.

کتاب کمک آموزشی و رمان، هدیه های مناسب روز جهانی کودک

رمان یک اثر نسبتا طولانی که در قالب نثر نوشته می‌شود و در آن تخیل انسانی و واقعیت در هم می‌آمیزد. رمان ها خود به دو بخش تقسیم می‌شوند، کوتاه و بلند و سبک‌های مختلفی دارند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترسناک
  • اساطیری و افسانه‌ای
  • تریلر(هیجان انگیز)
  • کارآگاهی – جنایی
  • تاریخی
  • رئالیسم
  • معمایی
  • عاشقانه
  • علمی-تخیلی
  • فانتزی
  • رئالیسم جادویی

هر فرد از کودک و بزرگسال ممکن است که به خواندن یک سبک از رمان تمایل داشته باشد، این نوع کتاب‌ها می‌توانند بهترین هدیه برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان اهل مطالعه باشند.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.