logo
معرفی 12 مورد از بهترین مداد نوکی ها در سال 2022
0

معرفی 12 مدل از بهترین مداد نوکی ها در سال 2022

مداد نوکی ابزاری پرکاربرد میان بسیاری از مردم از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان، طراحان، معماران و هنرمندان است. برای انتخاب و خرید بهترین مداد نوکی در بین انواع برندها و مدل‌های مختلف ابتدا باید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شوید.

مداد نوکی با کیفیت می‌تواند همراه همیشگی شما در زندگی باشد؛ چرا که این نوع مداد ها دوام و ماندگاری بالایی دارند و برای استفاده طولانی مدت بهترین انتخاب هستند. فرقی نمی‌کند برای استفاده معمولی به دنبال مداد نوکی باشید یا استفاده حرفه‌ای، درهرحال کیفیت و نوشتار آسان در این محصول پرطرفدار حرف اول را می‌زند.

امروزه بازار لوازم تحریر گزینه‌های زیادی از مداد نوکی‌ها را به شما ارائه می‌دهد؛ به همین دلیل، انتخاب بهترین مداد نوکی می‌تواند چالش برانگیز باشد و باید بر اساس نیازهایتان مناسب ترین مدل را برای نوشتن متن هایتان انتخاب کنید.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

در این مطلب ۱۲ مداد نوکی با قابلیت های کاربردی و منحصربه فرد را معرفی خواهیم کرد. این مدادها با توجه‌ به ویژگی‌هایی همچون کیفیت ساخت، وزن سبک، درجه سختی گرافیت، اندازه مغزی مداد ، ساختار ظاهری، قیمت و… توانسته‌اند جایگاه خود را در بازار لوازم تحریر پیدا کنند و جزو مدادهای با کیفیت دسته بندی شوند.

با مطالعه این مطلب با مزایا و ویژگی‌های بهترین مداد نوکی‌ها آشنا می‌شوید و به تناسب نیازهایتان می‌توانید بهترین مدل را برای استفاده طولانی مدت انتخاب کنید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای انتخاب بهترین مداد نوکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از خرید مداد نوکی خوب است بدانید، این محصول‌ در انواع مختلفی به بازار عرضه شده است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله انواع مداد نوکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. مداد نوکی فشاری: دکمه‌ای در بالای اتود برای کمک به بیرون آمدن نوک مداد قرار داده شده است.

۲. مداد نوکی اتوماتیک: درصورت تمام‌ شدن نوک مداد به‌ صورت خودکار نوک به اندازه چند میلی‌متر تنظیم می‌شود.

۳. مداد نوکی دکمه کناری: برای سهولت استفاده دکمه‌ای در کنار مداد برای تجدید نوک قرار گرفته است.

۴. مداد نوکی لرزشی: نوک مداد با تکان دادن مداد تجدید می‌شود؛ شایان ذکر است که این مدل همواره دارای دکمه است.

۵. مداد نوکی محفظه‌دار: در مداد نوکی محفظه‌دار چندین محفظه برای قراردادن نوک‌های با ضخامت مختلف تعبیه شده است.

۶. مداد نوکی رنگی: در این مدل از گرافیت‌ رنگی به‌جای گرافیت سیاه استفاده می‌شود و می‌توانید متن‌هایتان را با گرافیت‌های رنگی روی کاغذ بنویسید.

اگر مدل مناسب با سلیقه و نیازتان را بشناسید، می‌توانید مداد نوکی با کیفیتی انتخاب کنید. انتخاب مداد نوکی خوش دست با طراحی منحصربه فرد میتواند حس خوبی را در نوشتن متن‌ها به شما انتقال دهد.

کیفیت ساخت بدنه

در انتخاب مداد نوکی به جنس بدنه مانند فلزی یا پلاستیکی بودن توجه کنید. عموماً مدادهای از جنس فلز و فولاد ضد زنگ داوم و ماندگاری بالایی دارند؛ این در حالی است که مدادهای از جنس پلاستیک وزن سبکی دارند و راحتی استفاده در مداد نوکی های پلاستیکی بیشتر است.

اندازه نوک

قطر نوک مداد برحسب میلی متر محاسبه می‌شود و معمولاً مداد نوکی‌ها با قطرهای «۰.۳»، «۰.۵»، «۰.۷»، «۰.۹» و موارد مشابه ارائه می‌شوند. قطرهای کوچکتر نوشتار ظریف و با افزایش قطر نوک، ضخامت نوشتار هم افزایش پیدا می‌کند.

درجه سختی گرافیت

مانند مدادهای معمولی، سختی گرافیت از دیگر مواردی است که در کیفیت مداد نوکی مؤثر بوده و باید به آن توجه کنید. گرافیت مداد نوکی سختی و نرمی متفاوتی دارد و در دامنه «B» ،«H» ،«HB» ،«F» درجه بندی می‌شود.

بهترین درجه سختی گرافیت HB است که درجه سختی و نرمی آن متعادل است. از مداد نوکی با درجه سختی گرافیت B برای نوشتار پررنگ و درجه H برای نوشتارهای ظریف می‌توانید استفاده کنید. نرمی سرب با «B» و سختی سرب با «H» مشخص می‌شود.

ساختار ارگونومیک

طراحی ارگونومیک بدنه مداد نوکی مانند خودکار برای در دست گرفتن اهمیت بسیار بالایی دارد. عموماً مداد نوکی‌ها با سطح مقطع دایره‌ای یا مثلثی و شش و هشت ضلعی طراحی شده و برای جلوگیری از تعرق و لغزش شیارهایی روی بدنه آن‌ها ایجاد می‌شود. درصورت استفاده طولانی مدت باید مطمئن شوید بدنه مداد در برابر لغزش مقاوم بوده و استفاده راحتی دارد و در بلندمدت دست را خسته نمی‌کند.

معرفی ۱۲ مدل مداد نوکی باکیفیت

با خرید مداد نوکی با کیفیت می‌توانید متن هایتان را برای زمان طولانی با یک مداد بنویسید و به تعویض متعدد مداد نوکی یا معمولی نیاز نداشته باشید. علاوه براین کیفیت و عملکرد مداد نوکی در خوانایی و دقت نوشتن شما مؤثر است.

اگرچه به‌ راحتی می‌توانید با یک پاک کن اشتباهات نوشتاری‌ خود را پاک کنید. اما با یک مداد با کیفیت بدون شک اشتباهاتتان هم کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید متن‌های با خط زیبا و خوانا بنویسید. در ادامه شما را با ۱۲ مدل برتر مداد نوکی با کیفیت و با عملکرد درخور توجه آشنا می‌کنیم.

مداد نوکی مکانیکی روترینگ ۶۰۰

۱. مداد نوکی مکانیکی روترینگ ۶۰۰

ویژگی های کلیدی

  • بدنه و گیره فلزی با کیفیت
  • استفاده از مکانیسم برنج (Brass Mechanism) برای کنترل حرکت نوک مداد
  • ساختار شش ضلعی زیبا برای جلوگیری از لغزش و راحتی در استفاده و در دست‌ گرفتن

اگر به‌ دنبال مداد مکانیکی با دوام و با کیفیت هستید، بدون شک «مداد نوکی مکانیکی rOtring 600» یکی از بهترین گزینه‌هایی است که باید از آن استفاده کنید. روترینگ برند آلمانی است که لوازم تحریرهای با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند و محصول‌های این برند به‌ دلیل کیفیت ساخت بالا طرفداران زیادی دارد.

این محصول بدنه تمام فلزی با وزن نسبتاً سبک دارد و ساختار شش ضلعی آن باعث می‌شود در دست گرفتن آن راحت باشد و از خستگی دست، سُرخوردگی هنگام قرارگرفتن بین انگشتان و تعرق زیاد جلوگیری می‌کند. این مداد با اندازه نوک متفاوتی ارائه می‌شود و بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید اندازه گوناگونی را برای نوشتار متن‌هایتان انتخاب کنید.

جنس بدنه برنج و روکش استیل مات اتود روترینگ ۶۰۰ این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از آن برای طولانی‌ مدت بهره‌مند شوید. مداد نوکی روترینگ ۶۰۰ از مکانیسم منحصربه فرد فشار و کلیک استفاده می‌کند و می‌توانید به‌ راحتی نوک آن را تجدید کنید.

ساختار ارگونومیک این محصول مورد تأیید کشور آلمان بوده و طراحی بسیار زیبایی را به نمایش می‌گذارد. بدنه تمام فلز مداد نوکی مکانیکی rOtring 600 کیفیت ساخت فراوانی دارد و در قسمت بالای آن پاک کن کوچک برای مواقع ضروری و نشانگر سختی سُرب تعبیه‌ شده است تا با یک نگاه متوجه شوید از کدام نوع آن استفاده می‌کنید.

شایان ذکر است که نوک فلزی این محصول قابلیت جمع شدن ندارد و بهتر است نهایت دقت را برای محافظت از آن به‌ کار بگیرید. اگر به‌ دنبال محصول با کیفیت برای استفاده بلند مدت هستید، مداد نوکی مکانیکی روترینگ ۶۰۰ می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

مداد نوکی مکانیکی پیشرفته یونی کورو توگا

۲. مداد نوکی مکانیکی پیشرفته یونی کورو توگا

ویژگی های کلیدی

  • ساخت ژاپن
  • کیفیت ساخت کم نظیر با گریپ، گیره و نوک فلزی و بدنه پلاستیکی
  • استفاده از تکنولوژی محافظت از نوک برای جلوگیری از شکستن نوک مداد
  • گریپ فلزی ضد لغزش برای سهولت استفاده از مداد نوکی Uni Kuru Toga
  • استفاده از مکانیسم «W Speed یا محرکه سرعت W» که باعث می‌شود نوک مداد با سرعت بیشتری در هر دَوران تجدید شود.

در مدادهای معمولی با هر بار فشار به انتهای مداد، نوک به بیرون هدایت‌ شده و آماده نوشتن می‌شود. اگر از کلیک های پی در‌پی به مداد نوکی‌های معمولی خسته شده اید و می‌خواهید متن هایتان را با سرعت و کیفیت بهتری بنویسید، استفاده از مداد نوکی مکانیکی پیشرفته یونی کورو توگا را یک‌ بار برای همیشه امتحان کنید.

این محصول با بهره‌مندی از یک قلاب مکانیکی فنری رویکرد متفاوتی در حرکت نوک به بیرون دارد و عملکرد حرکت نوک به بیرون یا داخل را به آرامی مدیریت می‌کند. در این صورت در هنگام نوشتن، نوک مداد به آرامی به بیرون هدایت می‌شود و به تلاش زیادی برای حرکت آن به بیرون نیاز نیست. در واقع، مکانیسم فنری، نوک مداد را به سمت جلو حرکت داده و پیشروی آن را با کم کردن کلیک‌های تکراری آسان‌تر می‌کند.

با این ویژگی نه تنها به کلیک های متعدد برای حرکت‌ دادن نوک مداد به بیرون نیازی ندارید، بلکه باعث دَورانِ نوک مداد می‌شود تا تمام لبه‌های آن قابل استفاده باشد. بنابراین، نوک مداد در استفاده بلند مدت در یک طرف تیز نمی‌ماند و می‌توانید از تمام لبه‌های نوک مداد به‌ صورت یکنواخت استفاده کنید.

بدین ترتیب، این مداد با بهره‌مندی از مکانیسم قلاب فنری این امکان را به شما می‌دهد تا از تمام لبه های نوک به‌ صورت یکنواخت استفاده کنید و برای نوشتن متن‌های طولانی نوک مداد شما به یک طرف میل نمی‌کند. در نهایت، در نوشتارهای طولانی نگرانی بابت تیزشدن یک طرف نوک مداد نخواهید داشت.

در زیر درپوش مداد نوکی Uni Kuru Toga یک پاک‌کن کوچک قرار داده شده است تا بتوانید از آن برای پاک کردن متن‌هایتان استفاده کنید. اگر به دنبال مداد با کیفیت ساخت بالا، قابلیت کلیک کم و نوک یکنواخت با نوشتار آسان هستید، این محصول مناسب شما است.

مداد مکانیکی پنتل شارپ کری

۳. مداد مکانیکی پنتل شارپ کری

ویژگی های کلیدی

  • قابلیت شارژ و تعویض پاک کن موجود در انتهای مداد
  • هدایت نوک مداد به بیرون حتی درصورت وجود درپوش
  • دست ساز با کیفیت بالا، جزئیات دقیق و ارزش هنری کم نظیر

اگر به دنبال طراحی کلاسیک مناسب برای فعالیت‌های حرفه‌ای هستید، مداد پنتل شارپ کری می‌تواند سال های زیادی یارو یاور همیشگی شما باشد. برخلاف سایر محصولات معرفی شده در این مطلب، مداد نوکی Pentel Sharp Kerry ویژگی اضافه‌ای دارد که آن را از سایر مدادهای مکانیکی متمایز می‌کند.

استفاده از درپوش برای محافظت از نوک مداد قابلیت منحصربه فردی است که سال‌های زیادی مورد توجه بسیاری از کاربران بوده است. علاوه بر بحث حفاظت از نوک، استفاده از درپوش امکان حمل مداد در جیب را فراهم می‌کند تا مانند خودکار بتوانید مداد نوکی خود را در جیب خود حمل کنید.

وقتی بخواهید از مداد نوکی پنتل شارپ کری استفاده کنید، درپوش آن را بردارید تا به راحتی در دست شما قرار بگیرد. با این کار نوک مداد نمایان می‌شود و می‌توانید از آن برای نوشتن استفاده کنید. همچنین، با برداشتن درپوش امکان استفاده از دکمه انتهای مداد برای حرکت دادن نوک به بیرون فراهم می‌شود. بنابراین شما می‌توانید نوک مداد را به بیرون هدایت کرده و از آن برای نوشتن استفاده کنید.

این محصول فقط با اندازه نوک ۰.۵ و ۰.۷ میلی‌متری عرضه می‌شود و درصورت تمایل به نوشتن متن‌های ظریف با اندازه نوک کوچکتر باید به دنبال محصول دیگری باشید. مداد مکانیکی Pentel Sharp Kerry در ۴ رنگ ارائه می‌شود تا بتوانید به دلخواه بر اساس سلیقه و علاقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مداد مکانیکی استدلر Mars technico از بهترین مداد نوکی های ساخت آلمان در سال 2022

۴. مداد مکانیکی استدلر Mars technico

ویژگی های کلیدی

  • ساخت آلمان
  • قابلیت تیزکردن نوک مداد با استفاده از دکمه فشاری
  • دارای گریپ فلزی با برجستگی‌ها و شیارهای کوچک برای جلوگیری از لغزش و قرارگیری آسان مداد در دست

اگر به دنبال مداد مکانیکی با نوک ضخیم هستید، استفاده از مداد نوکی Staedtler Lead Holder می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این محصول اندازه نوک به ضخامت ۲ میلی‌متر دارد که در مقایسه با سایر محصول‌ها ضخیم تر است. بیشتر هنرمندان و طراحان از این مداد برای خط کشی و کار با خطوط و سایه زدن استفاده می‌کنند.

اگرچه کاربرد این مداد برای فعالیت‌های حرفه‌ای است، اما باز هم می‌توانید از آن برای نوشتارهای معمولی مانند یادداشت برداری و… استفاده کنید. بدنه فلزی این مداد دوام و ماندگاری بالایی دارد و احتمال آسیب پذیری و شکستن را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است که مداد مکانیکی استدلر مدل Mars technico برای هدایت نوک به بیرون به جای استفاده از مدل کلاسیک فشاری که احتمالاً با آن آشنا هستید، از قلاب یا کلاچ قطره‌ای استفاده می‌کند. در این مکانیسم با بازشدن قلاب یا همان قفل مداد، نوک به‌ صورت خودکار به بیرون حرکت می‌کند و می‌توانید طول نوک مداد را برای نوشتن تنظیم کنید.

بنابراین، به فشار دادن دکمه‌های پیشروی نیاز ندارید و امکان تنظیم طول نوک مداد به‌ صورت دقیق و سریع فراهم می‌شود. اگر دوست دارید حس استفاده از مداد چوبی ضخیم را داشته باشید؛ درحالی‌که به‌ دنبال محصول مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر برای استفاده بلند مدت هستید، مداد نوکی Staedtler Lead Holder انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

مداد مکانیکی زبرا M-350 از بهترین مداد نوکی های ساخت ژاپن در سال 2022

۵. مداد مکانیکی زبرا M-350

ویژگی های کلیدی

  • ساخت ژاپن
  • بدنه فلزی
  • پاک‌کن داخلی
  • گریپ پلاستیکی برای جلوگیری از لغزش و تعرق و در دست گرفتن آسان مداد

زبرا یکی از برندهای معتبر و پرطرفدار ژاپنی است که لوازم‌ تحریرهای با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کند. خودکار و مدادهای این شرکت کیفیت ساخت بالا و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند که مداد مکانیکی M-350 نیز از این قاعده مستثنی نیست. قرارگیری گریپ پلاستیکی در قسمت نگهدارنده دست، راحتی را در نوشتن و در دست گرفتن مداد برایتان فراهم می‌کند.

مداد مکانیکی زبرا M-350 یکی از بهترین مداد نوکی‌هایی است که استفاده زیادی بین دانش آموزان و افراد حرفه‌ای دارد. روی بدنه این مداد گیره فلزی برای نگهداری آن در جیب یا آویزان کردن آن از کیف قرار گرفته و یک پاک کن پنهان در انتهای آن تعبیه شده است.

پاک‌کن این مداد قابل شارژ و تعویض است و می‌توانید هنگام خراب شدن آن را با پاک کن‌های موجود جایگزین کنید. مداد نوکی زبرا مدل M-350 فقط با نوک ۰.۷ میلی‌متری ارائه می‌شود. به همین دلیل، اگر به دنبال نوشتار ضخیم هستید، این محصول با کیفیت ساخت و دوام و ماندگاری بالا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مداد مکانیکی مینی زبرا Techo TS-3

۶. مداد مکانیکی مینی زبرا Techo TS-3

ویژگی های کلیدی

  • ساخت ژاپن
  • طراحی کوچک و جمع وجور
  • دارای بدنه فلزی و پاک کن داخلی

اگر به دنبال مداد کوچک و جمع وجوری هستید که فضای زیادی را در جیب یا کیف شما اشغال نکند، از مداد Zebra Techo TS-3 Mini غافل نشوید. این مداد نوکی باریک و تمام فلزی با قطری که در ضخیم ترین نقطه خود فقط ۵.۷ میلی‌متر دارد، همراه عالی برای افرادی است که می‌خواهند متن‌هایشان را با سرعت و دقت بالایی بنویسند.

وقتی قابلیت‌های کاربردی همچون ظرافت و نرمی را به این مداد اضافه کنیم، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند. شایان ذکر است که این مداد با نوک ۰.۵ میلی‌متری ارائه می‌شود و یک پاک‌کن داخلی دارد که با برداشتن درپوش انتهایی آن می‌توانید از آن استفاده کنید.

مداد مکانیکی پارکر Jotter

۷. مداد مکانیکی پارکر Jotter

ویژگی های کلیدی

  • ساخت آمریکا
  • پاک‌کن داخلی
  • جنس استیل ضد زنگ

یکی از طراحی‌های شیک و جذاب بین مدادهای مکانیکی بدون شک «مداد نوکی Parker Jotter» است. این مدل طرفداران زیادی دارد و سال های سال است که کاربران از ویژگی‌های منحصربه فرد این مداد استفاده می‌کنند.

این مداد نوکی ابزاری برای نوشتاری حرفه‌ای نیست و نباید از آن برای استفاده‌های حرفه‌ای مانند طراحی، نقشه کشی و فنی-مهندسی توقع زیادی داشته باشید. اما به همان اندازه به جزئیات و طراحی کُلی توجه ویژه‌ای داشته و مانند سایر محصول‌های معرفی شده در این لیست برای استفاده روزمره و نوشتن متن‌های سریع انتخاب مناسبی است.

مداد مکانیکی پارکر Jotter وزن سبکی داشته به‌ دلیل استفاده از بدنه استیل ضد زنگ مقاومت بالایی در برابر ضربه‌ها یا شکستگی‌ها دارد. به طورکلی، با توجه به جنس سخت و محکم خود تقریباً می‌تواند هرچیزی را تحمل کند. اندازه نوک این مداد ۰.۵ میلی‌متر است و از نظر فشاردادن یا همان کلیک برای حرکت نوک به بیرون یا داخل عملکرد رضایت بخشی ارائه می‌دهد.

مداد مکانیکی کاوکو اسپشیال از بهترین مداد نوکی های پاک کن دار

۸. مداد مکانیکی کاوکو اسپشیال

ویژگی های کلیدی

  • پاک‌کن داخلی
  • طراحی مینیمالیستی
  • استفاده از مکانیسم ژاپنی

مداد مکانیکی کاوکو اسپشیال طراحی کلاسیک و خاصی را از یک مداد نوکی به نمایش می‌گذارد. شما هیچ‌ وقت این مداد را با سایر مدادها اشتباه نمی‌گیرید؛ چراکه بدنه آلومینیومی و هشت ضلعی منحصربه فردی دارد. در عین حال که مداد به‌ صورت ارگونومیک طراحی شده و به‌ راحتی در دست قرار می‌گیرد.

ساختار هشت ضلعی آن از افتادن روی میز یا سطح های صاف جلوگیری می‌کند. در این صورت مداد شما به‌ راحتی روی زمین نمی‌افتد و از آسیب و ضربه های احتمالی در امان خواهد بود. برای حرکت نوک ۰.۷ میلی‌متری به بیرون در انتهای مداد یک دکمه فشاری با صدای کلیک رضایت بخش قرار داده شده است.

زمانی که درپوش مداد را بردارید با یک پاک کن کوچک مخفی روبه رو می‌شوید که کمک رسان شما در مواقع ضروری خواهد بود. در هنگام خرید مداد نوکی Kaweco Special توجه کنید که این مداد با گیره ارائه نمی‌شود و باید گیره آن را به‌ صورت جداگانه سفارش دهید.

این محصول در دسته لوازم تحریرهای بادوام و مقاوم و سبک و خوش دست قرار دارد و با قطر نوشتاری «۰.۵»، «۰.۷»، «۰.۹» و«۲» میلی‌متری در بازار عرضه شده است.

مداد مکانیکی یونی بال Pipe Lock

۹. مداد مکانیکی یونی بال Pipe Lock

ویژگی های کلیدی

  • نوک فلزی جمع شونده
  • دارای گریپ فلزی و بدنه پلاستیکی
  • امنیت جیبی برای نگهداری امن در جیب با استفاده از درپوش محافظ یا مکانیسم قفل
  • گریپ فلزی با برجستگی‌ها و شیارهای کوچک برای راحتی در استفاده و جلوگیری از تعرق و لغزش

پیدا کردن مداد مناسب طراحی کار سختی به‌ نظر می‌رسد. استفاده از مدادهای مختلف که مشکلاتی مانند لغزش گریپ محل قرارگیری دست، نداشتن گیره یا شکستن مداوم نوک مداد دارند، می‌تواند بسیار آزاردهنده و غیرقابل تحمل باشد. مداد نوکی Uni-Ball Pipe Lock خوشبختانه هیچ یک از این مشکلات را ندارد و با ویژگی‌های بالقوه خود بهترین گزینه برای طراحی و کارهای حرفه ای است.

البته می‌توانید از آن برای نوشتار معمولی هم استفاده کنید. این مداد با طراحی زیبا و فلزی براق خود امکان جمع شدن نوک مداد را فراهم کرده است تا به خوبی از نوک آن محافظت شود. در این صورت دیگر نگران آسیب پذیری یا شکستگی نوک فلزی مداد نوکی‌ یونی بال نخواهید بود.

همچنین، شیارهای فلزی موجود در محل قرارگیری انگشتان این امکان را به شما می‌دهد تا در زمان استفاده لغزش و تعرق زیاد را تجربه نکنید و مداد از دستتان سُر نخورد. بدین ترتیب، مداد نوکی Uni-Ball Pipe Lock نوک ۰.۵ میلی متری جمع شونده دارد و با طراحی حرفه‌ای و خاص خود، بهترین انتخاب برای طراحی و نوشتن متن‌های طولانی است.

مداد مکانیکی پنتل GraphGear 1000 یکی از بهترین مداد نوکی ها در سال 2022

۱۰. مداد مکانیکی پنتل GraphGear 1000

ویژگی های کلیدی

  • ساخت ژاپن
  • دارای بدنه فلزی
  • نوک جمع شونده دوکاره
  • نشانگر داخلی سختی نوک مداد مانند HB یا موارد مشابه روی بدنه
  • گریپ فلزی با بریدگی‌های خاص برای جلوگیری از لغزش و زیبایی مداد

مداد مکانیکی پنتل GraphGear 1000 جزو محصول های خاص و با کیفیت محسوب می‌شود که ساختار فلزی محکم، گیره فنری و گریپ نقطه‌ای لاتکسی دارد که سبک کلاسیکی به آن بخشیده است. این مداد به‌ دلیل کیفیت ساخت بالا سال هاست که جزو محصول‌های پرفروش و پرطرفدار است و با استفاده از گیره فنری می‌توانید جمع شوندگی نوک فلزی به بیرون یا داخل را تنظیم کنید.

در این مداد مکانیسم جذاب کلیک وجود دارد و به شما کمک می‌کند مطمئن شوید آیا نوک بیرون آمده است یا خیر. در واقع، وقتی روی دکمه انتهایی مداد نوکی پنتل کلیک کنید؛ صدایی تولید می‌شود که نشان دهنده بیرون آمدن نوک و آماده بودن برای استفاده است.

مداد مکانیکی پنتل GraphGear 1000 در اندازه‌های «۰.۳»، «۰.۴»، «۰.۵»، «۰.۷» و «۰.۹» با رنگ بندی قرمز، سبز، آبی، زرد و مشکی ارائه شده است. این مداد یک پنجره کوچک روی بدنه دارد که به شما نشان می‌دهد از چه نوع سختی گرافیتی استفاده می‌کنید.

ویژگی جمع شونده نوک در بهترین مداد نوکی پنتل خبر خوب برای افرادی است که نگران آسیب‌رسیدن به نوک فلزی نازک این محصول هستند.

مداد مکانیکی پنتل GraphGear 500

۱۱. مداد مکانیکی پنتل GraphGear 500

ویژگی های کلیدی

  • پاک‌کن داخلی
  • گریپ فلزی و بدنه پلاستیکی
  • طراحی‌شده برای نوشتار آسان
  • گریپ فلزی با بریدگی‌ها و شیارهای ریز برای راحتی در استفاده

یکی دیگر از بهترین مداد نوکی‌های پنتل مدل GraphGear 500 آن است که بهترین انتخاب برای افرادی است که به نوشتن متن هایشان به دقت فنی و تکنیک خاص نیاز دارند. این مداد در اندازه های گوناگون «۰.۳»، «۰.۵»، «۰.۷» و «۰.۹» میلی‌متری به بازار عرضه شده است. بنابراین، با توجه به نیازهای خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

شایان ذکر است که مداد نوکی پنتل مدل GraphGear 500 نوک فلزی با قطر ۰.۴ میلی‌متری دارد که در کنار نوشتن متن‌های روزمره باعث افزایش دقت در طراحی و نقشه کشی می‌شود و می‌توانید از آن برای رسم قاعده T-square استفاده کنید. بدین ترتیب، امکان ترسیم خطوط به‌ صورت عمودی یا افقی روی کاغذ فراهم می‌شود و می‌توانید با دقت بالایی خطوط صاف و موازی رسم کنید.

مداد مکانیکی Everyman Grafton

۱۲. مداد مکانیکی Everyman Grafton

ویژگی های کلیدی

  • پاک‌کن داخلی
  • جنس بدنه آلومینیومی
  • سازگار با دو نوع نوک مختلف

مداد نوکی Grafton از برند Everyman با طراحی خاص و شکیل خود توانسته جای خود را در بازار پیدا کند. این محصول یکی از بهترین مداد نوکی‌ها محسوب می‌شود و بدنه آلومینیومی و گیره دارد که می‌توانید از آن برای حمل در جیب استفاده کنید. این مداد وزن سبکی دارد و روی بدنه آن برای راحتی در دست گرفتن گریپ با شیارهای یکنواخت تعبیه شده است.

مداد مکانیکی Everyman Grafton اندازه نوک «۰.۵» و« ۰.۷» میلی‌متری دارد و در انتهای آن پاک کن مخفی با قابلیت تعویض قرار گرفته است. با استفاده از قابلیت تعویض نوک مداد با دو اندازه مختلف می‌توانید از دو نوک با ضخامت متفاوت برای نوشتن متن هایتان استفاده کنید.

جمع بندی

بهترین مداد نوکی برای هرکس مشخصات و قابلیت‌های متفاوتی دارد که باید بر اساس نیازهایتان مداد مدنظر خود را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کردیم ۱۲ تا از بهترین مداد نوکی‌های موجود در بازار را معرفی کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای نوشتارهای معمولی یا حرفه‌ای مانند طراحی، فنی-مهندسی، معماری و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

شایان ذکر است که این مدادها با توجه به کیفیت ساخت کم نظیر ممکن است قیمت بالایی داشته باشند. اما به‌ دلیل داوم و ماندگاری بالا می‌توانید سال های سال از آن‌ها استفاده کنید و هزینه اضافه‌ای را برای مدادهای بی کیفیت نپردازید.

مفید بود؟
16
2
1 دیدگاه
  • رویا پاسخ دهيد 14 / 08 / 1402

    عالی بود به نظر من ۰،۷ بهتره