logo
بهترین پاک کن های سال 1401
0

بهترین پاک کن های سال 1401

پاک کن، یارِ جدا نشدنی مداد و تراش؛ یک لوازم التحریر بسیار ضروری است که هر دانش‌آموز، دانشجو و طراح به آن نیاز دارد. این ابزار، به شما کمک می‌کند خطا هایی که هنگام نوشتن و طراحی کردن، ایجاد شده پاک کنید و مجددا بنویسید یا بکشید.

اما همه پاک‌کن‌ها عملکرد یکسانی ندارند و برخی از آن‌ها کیفیت بهتر و عملکرد روان‌تری و برخی بی‌کیفیت و جنسی خشن دارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بهترین پاک کن برای کنکوری‌ها و هنرمندان چه ویژگی باید داشته باشد و در نهایت چند برند با‌کیفیت و پرفروش به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های بهترین پاک کن ها

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

ویژگی های یک پاک کن خوب

پاک‌کن یک نوشت‌افزار پرکاربرد است که در تمام مقاطع تحصیلی و سنین نیاز داریم. برای اینکه پاک‌کن بتواند وظیفه‌ خود را به خوبی انجام دهد، باید استانداردهای خاصی داشته باشد. این استانداردها باعث می‌شوند که پاک‌کن راحت، سالم، مقاوم و کارآمد باشد. در ادامه به برخی از این استانداردها اشاره می‌کنیم:

قدرت پاک کنندگی بالا:

قدرت پاک کنندگی یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب یک پاک‌کن مناسب است. پاک کن خوب باید با حداقل فشار و تعداد جابجایی رو نوشته، اثر مداد را از روی کاغذ حذف کند. البته پاک‌کن باید متناسب با نوع مدادی باشد که استفاده می‌شود.

برخی از پاک‌کن‌ها فقط برای مدادهای گرافیت مناسب هستند و برخی برای مدادهای رنگی. اما بهترین پاک کن باید توانایی پاک کردن همه نوع مداد، چه گرافیت و چه رنگی را داشته باشد و باعث آسیب به کاغذ نشود.

رعایت ارگونومی در ساخت:

ارگونومی یکی از عوامل مهم در طراحی پاک‌کن‌ها است. پاک‌کن باید دارای شکل و اندازه‌ای باشد که به نحو درست با دست و انگشتان فرد هماهنگ شود و اجازه دهد که با حداقل فشار و تنش عضلانی، اشتباهات نوشته شده را پاک کند. در غیر این صورت، استفاده طولانی مدت از پاک‌کن ممکن است باعث خستگی، درد و آسیب به دست و مچ شخص و آسیب به کاغذ شود. بنابراین، پاک‌کن باید سطح نرم و لغزنده، ضخامت مناسب و وزن کم داشته باشد.

مهم ترین ویژگی های بهترین پاک کن های شناخته شده

غیر‌سمی بودن:

پاک‌کن‌هایی که در ساخت شان از مواد شیمیایی pvc free استفاده شده، حساسیت پوستی ایجاد خواهند کرد. این ماده با هدف بالا بردن قدرت پاک کنندگی، در تولید پاک‌کن‌ها استفاده می‌شود که گاز کلرید هیدروژن تولید کرده و اثرات بدی برای محیط زیست و سلامتی ما دارد.

برند‌های معتبر از این ماده در تولید نوشت افزار‌های خود استفاده نمی‌کنند. هنگام خرید می‌توانید به جلد لوازم تحریر توجه کنید که آیا ماده pvc یا pvc free روی آن نوشته شده یا خیر.

مقاومت در برابر شکستگی:

مقاومت در برابر شکستگی یکی از خصوصیات مورد نیاز یک پاک‌کن خوب است. پاک کن باید سفتی و تراکمی مناسبی داشته باشد تا فشار دست را تحمل کند، نشکند و نصف نشود. پاک‌کن‌های شکننده و نرم براده زیاد تولید می‌کند، ممکن است خط و خش روی کاغذ ایجاد کند و کاغذ را خراب کند. بنابراین، پاک‌کن مقاوم و با‌کیفیت انتخاب کنید.

پوشش مناسب (محافظ):

پوشش مناسب یکی از عوامل مهم در کیفیت و دوام یک پاک‌کن است. پاک‌کن باید دارای یک لایه محافظ باشد که از تماس مستقیم با دست و انگشتان جلوگیری کند. این لایه محافظ می‌تواند از جنس کاغذ، پلاستیک، فوم یا هر ماده دیگری باشد که قابل جدا شدن و حرکت باشد. محافظ پاک کن از چرک شدنِ سطح پاک‌کن جلوگیری می‌کند.

تولید براده لوله‌ای شکل:

بهترین پاک‌کن، پاک‌کنی است که برداه‌های لوله‌ای شکل دارد. پاکن‌های بی‌کیفیت براده‌هایی به صورت خرد شده دارند، فاسد و بی‌کیفیت هستند و موجب کثیفی فضای کار شما خواهد شد. علاوه بر این، رد مداد را نا‌مرتب پاک می‌کند.

تولید براده لوله ای شکل از ویژگی های بهترین پاک کن هاست.

حرکت نرم روی کاغذ:

پاک‌کن باید به صورت ملایم و روان روی سطح کاغذ حرکت کند تا هم به کاغذ آسیب نزند و هم باعث خستگی شما نشود. حرکت نرم باعث می‌شود که پاک‌کن به خوبی با بافت کاغذ هماهنگ شود و نقوش و نوشته‌ها را بدون ایجاد خط و لک، پاک کند.

شکل مناسب داشته باشد:

یک پاک کن خوب باید شکل مناسب داشته باشد، یعنی راحت در دست جای بگیرد. برخی از پاک کن‌های شکل: شش گوش، هشت گوش، استوانه‌ای و مستطیل دارند.

بهترین پاک کن برای کنکور

برای دانش‌آموزان و دانشجویان که قصد شرکت در آزمون مهم و سختی مانند کنکور را دارند، انتخاب پاک‌کنِ مناسب بسیار مهم است. چرا‌ که با انتخاب، نادرست هر یک از نوشت افزار‌ها لازم (مثل مداد تراش، مداد، پاک‌کن، خودکار)، مدیریت زمان از کنترلتان خارج می‌کند.

با انتخاب پاک‌کن بی‌کیفیت، رد خطوط در گزینه اشتباه می‌ماند و ممکن است به گونه‌ای باشد که هنگام بررسی برگه پاسخ توسط سیستم، گزینه اشتباه شما اعمال شود. بهترین پاک‌کن برای افراد کنکوری باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • راحت در دست جای بگیرید
  • سفید باشد
  • نرم‌ باشد تا به آسانی روی کاغذ حرکت کند
  • قدرت بالایی در پاک کردن داشته باشد

براساس ویژگی‌هایی که گفته شد، می‌توانید پاک‌کن فابر کاستل، فکتیس، پیکاسو را برای کنکور در نظر بگیرید.

بهترین پاک کن برای کنکور

بهترین پاک کن برای طراحی

پاک‌کن‌ یکی از مهم ترین و ضروری‌ترین ابزارها، برای هر هنرمند است. انتخاب پاک کن با‌کیفیت و مناسب برای نوعِ تکنیک طراحی می‌تواند تاثیر بسزایی در خروجی اثر هنری داشته باشد. وقتی می‌خواهید بهترین پاک‌کن برای طراحی را خریداری کنید، گزینه‌های مختلفی در بازار موجود است.

برای انتخاب پاک‌کن، بسته به نوع تکنیک هنری‌تان، یک مارک خاص را خریداری کنید. اگر با مداد، گرافیت، زغال یا پاستل طراحی می کنید، یک پاک‌کن متفاوتر از آن چیزی که برای مدادهای معمولی، جوهر و خودکار استفاده می‌کنید لازم دارید.

علاوه بر این هنرمندان حرفه‌ای، از پا‌ک‌کن به عنوان خلق اثرات بصری مختلفی در طرح خود استفاده می‌کنند و با استفاده از آن عمق و بُعد به طرح خود اضافه می‌کنند. بنابراین، برای طراحان حرفه‌ای و علاقمندان به نقاشی، انتخاب پاک‌کن مناسب، بسیار مهم است.

این نوشت‌افزار مهم، باید به طور دقیق و ظریف خط‌ها و سایه‌ها را پاک کند و امکان کشیدن افکت‌های مختلف را به شما بدهد. همچنین باید از پخش شدن رنگ‌ها و آسیب به کاغذ جلوگیری کند. پاک‌کن خمیری از بهترین پاک کن ها برای طراحی است. پاک کن خمیری از لاستیکِ خمیر‌شده ساخته شده و برای طراحی و نقاشی با مدادهای مختلف مناسب است.

این پاک کن بسیار نرم است و قابلیت شکل دادن دارد و هرگز روی کاغذ ضایعات به جای نمی‌گذارد. عمر طولانی دارد و به کاغذ صدمه نمی‌زند. قبل از استفاده، می‌توانید پاک کن را به اندازه و شکل مورد نظر خود تغییر دهید و حتی نقاط کوچک را هم پاک کنید.

پاک کن خمیری با ضربه زدن به سطح کاغذ، رنگ مداد را بالا می‌کشد و این امکان را می‌دهد که هنرمندان با ضربه‌زدن به بخش‌هایی از طرح، سطح برجسته‌ای در نقاشی خود خلق کنند. پاک‌کن خمیری نسبت به پاک‌کن‌های معمولی، لکه گذاری کمتری روی کاغذ دارد.

بهترین برندهای پاک کن

در این بخش به شما بهترین پاک کن از برند‌های مختلف را معرفی می‌کنیم که هر یک دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند:

پاک کن فابرکاستل

پاک کن فابرکاستل (Faber Castell) یک محصول با‌کیفیت از شرکت فابر کاستل است که در زمینه ساخت لوازم التحریر شناخته شده است. این وسیله برای حذف اثر مداد تحریر و مداد‌رنگی از روی کاغذ طراحی شده است و نرم، سفید و بدون لکه است.

پاک کن فابرکاستل در اشکال، رنگ‌ها و اندازه‌های متنوعی عرضه می‌شود و به راحتی در دست جای می‌گیرد. برخی از پاک‌کن‌های فابرکاستل دارای پوشش یا قاب محافظ هستند که از خوردگی و گرد و غبار جلوگیری می‌کنند. برخی دیگر نیز دارای بخش غلط‌گیر هستند که برای حذف جوهر خودکار یا محو کن مناسب هستند.

پاک کن فابرکاستل یکی از بهترین پاک کن ها برای کنکور

پاک کن فکتیس

پاک کن فکتیس (factis) یک پاک کن خمیری است که از لاستیک سنتتیک ساخته شده است. این پاک کن نرم و انعطاف پذیر است و بر روی کاغذ ملایم حرکت می‌کند. این پاک‌کن می‌تواند گرافیت، زغال، پاستل و مداد رنگی را پاک کند. پاک‌کن فکتیس به شکل‌های مختلفی طراحی شده تا به راحتی در دست قرار گیرد و دست را خسته نکند.

این پاک‌کن بدون براده و پرز است و اثری از اشتباه نوشتاری را روی کاغذ به جا نمی‌گذارد. همچنین بدون PVC است و در نتیجه زیست تخریب پذیر و سالم است. این برند علاوه بر پاک کن، مداد‌های مخصوص هنرمندان، دانش‌آموزان و حرفه‌ای‌ها را هم تولید می‌کند. محصولات فکتیس در بسیاری از کشورهای جهان در دسترس هستند.

پاک کن پیکاسو

پاک کن پیکاسو یک برند ایرانی است که با هدف تولید محصولات تحریر با‌کیفیت و قیمت مناسب فعالیت می‌کند. این برند خودکار، دفتر ، مداد، پاک کن، غلط‌گیر، نشانگر، هایلایتر، دفتر مشق ، قیچی و غیره را نیز تولید می‌کند. پاک‌کن‌های پیکاسو از لاستیک سنتتیک ساخته شده‌اند و بافت صاف و نرمی دارند.

این نوع پاک‌کن می‌تواند خطوط مداد را بدون آسیب به کاغذ و بدون براده‌زدایی پاک کند. همچنین به شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی شده‌اند تا جذاب و خوش دست باشند. بعضی از آن‌ها دارای خواص فسفرسانس هستند و در تاریکی نور می‌دهند. پاک‌کن پیکاسو یک گزینه مناسب برای دانش‌آموزان، دانشجویان، هنرمندان و کارمندان است.

پاک کن الیپون

پاک کن الیپون یک نوع پاک کن ساخته شده از لاستیک سنتتیک است و می‌تواند خطوط اشتباه نوشته شده توسط مداد را بدون آسیب به کاغذ پاک کند. این پاک کن بافت صاف و لطیفی دارد و بدون براده و پرز است.

پاک‌کن الیپون به شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی شده است تا جذاب و خوش‌دست باشد. بعضی از آن‌ها هم دارای خواص فسفر‌سانت هستند و در تاریکی نور ساطع می‌کنند. این برند علاوه بر پاک کن، غلط‌گیر هم تولید می‌کند. محصولات الیپون در بین دانشجویان و کارمندان بسیار محبوب هستند.

پاک کن الیپون

پاک کن کنکو

پاک‌کن کنکو در رنگ‌های بسیار متنوع در اشکال مختلف (مکعب مستطیل و مثلث) تولید می‌شود. این برند در ساخت نوشت افزار‌هایش از مواد اولیه شیمیایی استفاده نمی‌کند و هیچگونه حساسیتی ایجاد نخواهند کرد. پاک‌کن کنکو بدون فشار زیاد به راحتی اثر مداد را پاک کرده و ضایعات کمی دارد.

پاک کن کرند

کرند یکی از برند‌های برتر در تولید پاکن‌های نرم و با قدرت پاک‌کندگی بالا است. برداه‌های لوله مانند از خود به جای گذاشته و در رنگ‌ها و اشکال مختلف موجود است. بسیار خوش دست بوده و مواد حساسیت‌زا در ساخت آن به کار نمی‌رود.

پاک کن سی کلاس

پاک کن c class، آنقدر نرم و راحت است که از پرفروش ترین پاکن‌ها به شمار بازار به شمار می‌رود. با کمترین فشار، اثرات مداد را روی کاغذ پاک می‌کند و هیچگونه آسیبی به کاغذها وارد نخواهد کرد.

پاک کن پنتر

یکی دیگر از بهترین پاک کن‌ها، برند پنتر است. از ویژگی‌های منحصر‌به فرد آن، آنتی باکتریال بودن در برابر بیماری و تولید فتیله کم است. قدرت پاک کنندگی قابلِ قبولی داشته و اثری روی کاغذ باقی نمی‌گذارد. این پاک کن، بسیار منسجم و مقاوم است.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.