logo
راهنمای خرید بهترین مداد نوکی
0

راهنمای خرید بهترین مداد نوکی – انتخاب اتود مناسب برای کاربردهای مختلف

مدادهای معمولی که نوشتن با آنها به تراشیدن و تیز کردن مداوم نوک نیاز دارد، جزو انواع لوازم تحریر کلاسیک و سنتی محسوب می‌شوند. پیدایش مداد نوکی باعث شد استفاده از مدادهای معمولی در دنیای امروزی روز‌به‌رو کم رنگ‌تر شود و جای خود را به بسته‌های نوک با ضخامت‌های مختلف بدهد.

مداد نوشت افزار پرکاربرد میان تمامی افراد از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا افراد حرفه‌ای مانند هنرمندان و طراحان و… است. برای آنکه بتوانید بهترین مداد نوکی را برای استفاده بلند مدت خود انتخاب کنید، باید با ویژگی‌ها، انواع و مزایای آن بیشتر آشنا شوید.

در این مطلب می‌خواهیم شما را با هر آنچه باید درباره راهنمای انتخاب و خرید بهترین مداد نوکی بدانید، بیشتر آشنا کنیم. اگر می‌خواهید بدانید مداد اتود چیست، چه مزایا و معایبی دارد و مداد نوکی چند دهم بهتر است، تا انتهای مقاله راهنمای خرید بهترین مداد نوکی با ما همراه باشید.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

مداد اتود چیست؟

مداد اتود چیست؟

مداد اتود (Mechanical Pencil یا Étude Pencil) که به عنوان مداد نوکی، مغزی، فشاری، مکانیکی و… هم شناخته می‌شود، نوعی مداد است که به تراشیدن نیاز ندارد و در آن مغزی (نوک) قرار می‌گیرد. در صورت اتمام مغزی می‌تواید آن را تجدید کرده و و سال‌ها از مداد خود برای نوشتن استفاده کنید.

در واقع، مداد اتود نوعی لوازم التحریر است که از نظر ساختار ظاهری و کارکرد با مدادهای معمولی تفاوت زیادی دارد. اما هسته و مغزی آن مانند مدادهای معمولی از گرافیت تشکیل شده است.

مغزی که به نوک مداد اتود هم معروف است، اندازه‌ کوچک و جنس شکننده‌ای دارد و از نظر ظاهری می‌تواند به باریکی سوزن باشد. نوک مداد اتود قطرهای مختلفی از ۰.۲ میلی‌متر تا ۵/۶ میلی‌متر دارد و بعد از تمام شدن نوک می‌توانید به‌ راحتی آن را تجدید کنید.

آشنایی با اجزای مداد نوکی

در ساختار ظاهری مداد نوکی‌ها خبری از چوب یا روزنامه نیست و بدنه آن بیشتر اوقات از فلز یا پلاستیک یا به‌ صورت ترکیبی از هر دو (فلز و پلاستیک) ساخته می‌شود.

در ساختار اتود، مغزی مداد نوکی به‌ کمک فنر به یک دکمه متصل‌ می‌شود و با قرار دادن نوک در محفظه‌ نگهدارنده‌ و فشار از انتها به دکمه، مداد اتود آماده استفاده می‌شود. بدین ترتیب به کمک دکمه مداد نوکی می‌توانید نوک باریک و نرم آن را به بیرون هدایت و برای نوشتن متن‌هایتان از آن استفاده کنید.

در قسمت سر مداد نوکی مانند خودکار یک درپوش جدا شونده به حالت قطعه پیچی (فلزی یا پلاستیکی) قرار دارد که برخی اوقات در آن یک پاک کن کوچک برای مواقع ضروری قرار داده می‌شود. در نهایت، مانند خودکارها روی بدنه مداد نوکی یک گیره معمولاً فلزی برای حمل آسان در جیب و کیف قرار می‌دهند.

به طورکلی، مداد نوکی ابزار مغزی‌خور است که نوک قابل تعویض در اندازه‌ها و قطرهای گوناگون در آن قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که مغزی مداد جنس‌های مختلفی دارد و پنج گروه B ،HB ،F ،H ،2H و 2B را شامل می‌شود. همچنین، نرمی یا سفتی مغزی مداد نوکی شماره هایی همچون ۰/۷ یا ۰/۹ میلی‌متری دارد و براساس شماره ضخامت های متفاوتی را ارائه می‌دهد.

آنچه باید درباره انواع مداد نوکی بدانیم!

مداد نوکی دسته‌بندی‌های مختلفی دارد و هر کدام ویژگی‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. اتودهای استاندارد بهترین مداد نوکی‌هایی هستند که به‌ صورت روزمره از آن‌ها استفاده می‌شود. این مدادها به شما کمک می‌کنند تا متن هایتان را با خطی خوانا و مرتب در دفتر و کتاب خود بنویسید.

عمده کاربرد مدادهای استاندارد برای استفاده روزمره است. نوع دیگری مداد نوکی وجود دارد که از آن برای طراحی و نقاشی یا نقشه کشی و مهندسی استفاده می‌شود. این مداد ها در دسته اتودهای حرفه‌ای قرار دارند و بالطبع قیمت و امکانات بیشتری را هم ارائه می‌دهند.

اتودهای رنگی از جالب ترین و شگفت‌انگیزترین انواع مداد نوکی هستند. رنگدانه‌های مغزی این نوع مدادها در رنگ‌های متنوع ارائه می‌شود و می‌توانید مانند یک خودکار یا مداد رنگی معمولی متن‌هایتان را با مداد نوکی رنگی روی کاغذ بنویسید.

مداد نوکی‌های دارای گریپ پلاستیکی روی بدنه راحتی بیشتری در نوشتن برایتان فراهم می‌کنند و عمدتاً ساختار ارگونومیک و زیبایی دارند. این مداد برای افرادی مناسب است که به‌ دنبال نوشتارهای مرتب، خوانا درعین راحتی و سهولت استفاده هستند.

مداد بهتر است یا اتود

مداد بهتر است یا اتود

انتخاب بین مداد معمولی و مداد نوکی به نیازهای و سلیقه شما بستگی دارد. هر کدام از این دو محصول مزایا و معایب‌ خاص خود را دارند. مهم ترین تفاوت مداد با اتود در دقت نوشتار و راحتی استفاده و تنوع نوک است.
درصورت خرید مداد معمولی با تراشیدن می‌توانید نوک آن را تیز کنید و اندازه و قطر متنوع برای نوک آن وجود ندارد. این در حالی است که مدادهای نوکی دارای مغزی با جنس و اندازه مختلفی هستند که می‌توان با توجه به نیازها، قطر نوک را انتخاب کرد.

اتودها به‌ دلیل قابلیت تعویض مغزی و استفاده دوباره از نوک‌ها راحتی بیشتری در استفاده دارند. برای کارهای فنی و حرفه‌ای مداد نوکی‌های گزینه بهتری هستند، چراکه نوک باریک و متنوعی دارند و می‌توانید بر اساس نیاز از آن برای طراحی، نقشه‌کشی، تست‌زنی و یادداشت برداری استفاده کنید.

اگرچه مداد نوکی‌ها امروزه توانسته‌اند محبوبیت زیادی به‌دست آورند. اما مدادهای معمولی با ساختار کلاسیک و سنتی خود در رقابت با اتودها پیشتاز مانده‌اند و اتودها با قابلیت‌های چشم‌گیر خود نتوانسته‌اند چرخه استفاده از مدادهای معمولی را قطع کنند. در مداد معمولی می‌توانید با فشار روی کاغذ خطوط و طرح‌های با زوایه‌های مختلف ایجاد کنید.

مدادهای معمولی با رنگدانه‌های نرم و با کیفیت در طراحی و هنر کاربرد فراوانی دارند و ایجاد زاویه‌ها و طرح‌های مختلف و سایه‌زدن در نقاشی و طراحی با این نوشت‌افزار آسان‌تر است. این در حالی است که مداد اتود سرعت و راحتی بیشتری برای یادداشت برداری ارائه می‌دهد.

مزایای مداد نوکی

بهترین مداد نوکی مزایایی دارد که باعث می‌شود برای استفاده‌های بلند مدت گزینه مناسبی باشد. درادامه برخی مزایای مداد اتود را معرفی می‌کنیم.

عدم نیاز به تراش

عدم نیاز به تراش یکی از مهم ترین مزایای مداد نوکی است چرا که برای تیزکردن نوک به ابزار اضافه‌ای نیاز ندارید و با قرار دادن مغزی داخل مخزن نگهدارنده مداد نوکی، فرایند تیز شدن به‌ صورت خودکار انجام می‌شود. این ویژگی تجربه نوشتار بهتری برایتان فراهم می‌کند و باعث می‌شود زمانتان را برای تراشیدن تلف نکنید.

نیاز نداشتن به تراش این امکان را به شما می‌دهد تا نوشتار شما دقیق‌تر و مرتب‌تر باشد؛ چرا که نوک آن همیشه باریک و تیز است و در خط شما با توجه به تغییر ضخامت و تیزی نوک تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

اگر نوک مداد اتود بشکند، با یک کلیک به دکمه انتهای آن می‌توانید مغزی موجود در مخزن را به بیرون هدایت کنید. نیاز نداشتن به تراش بدین معناست که هیچ درختی برای ساخت مداد چوبی قطع نشده است و این موضوع به محیط زیست هم آسیب نمی‌رساند.

ضخامت ثابت نوک

برخلاف مدادهای معمولی که ضخامت شان با نوشتن تغییر می‌کند، مغزی مدادهای اتود ثابت است و باعث می‌شود مطالب نوشته‌ شده با این محصول مرتب و یک دست باشند و خوانایی مطالب را بیشتر و خط را زیباتر می‌کند.

مداد نوکی‌ها طراحی ارگونومیک دارند و ساختار ظاهری آن‌ها به گونه‌ای است که دست در طولانی مدت خسته نشود. برای مثال، وجود گریپ پلاستیکی یا شیارهایی در محل قرارگرفتن انگشتان باعث خوش دست بودن مداد نوکی نسبت به مداد معمولی می‌شود.

این در حالی است که ساختار بدنه مداد معمولی صاف و بدون هرگونه برجستگی است. این موضوع باعث می‌شود مداد از دست سُر بخورد یا در استفاده بلند مدت دست خسته شود.

در واقع، مدادهای نوکی معمولاً طراحی ارگونومیک‌تری دارند و شکل ظاهری آن‌ها متناسب با ساختار دست طراحی می‌شود. به همین دلیل برای نوشتارهای طولانی انتخاب مناسب‌تری هستند. مداد اتود دست را خسته نمی‌کند و راحت در دست جای می‌گیرد و حتی از بین انگشتان سُر نمی‌خورد.

ظاهر مدرن و زیبا

مداد نوکی‌ها در سبک و طرح‌های مختلف ارائه می‌شوند و تنوع ظاهری آن‌ها بسیار بیشتر از مدادهای معمولی است. اگر به زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهید و می‌خواهید لوازم‌التحریر مدرن و زیبا داشته باشید، مداد نوکی می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

طول عمر بالا

مداد نوکی‌ها تراشیده نمی‌شوند و طول آن‌ها برای همیشه ثابت است و فقط به تعویض مغزی نیاز دارند. با خرید مداد اتود با کیفیت و استفاده درست از آن می‌توانید برای سالیان طولانی از آن استفاده کنید. این محصول‌ها طول عمر بالایی دارند و از نظر اقتصادی در طولانی مدت مقرون‌به‌صرفه‌تر از مدادهای معمولی هستند.

انتخاب بهترین مداد نوکی

معایب مداد نوکی

مداد نوکی در کنار مزایای بی‌شمار خود معایبی هم دارد که ممکن است برای همه افراد خوشایند نباشد. در این راهنمای خرید بهترین مداد نوکی به معایب مداد نوکی نیز پرداخته ایم. می‌توان از این معایب به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت بالاتر مداد نوکی نسبت به مداد

طبیعی است که مداد نوکی با توجه به مزایا و امکانات زیادی که نسبت به مداد معمولی دارد، قیمت بالاتری داشته باشد. شایان ذکر است که با توجه به طول عمر بالا خرید مداد نوکی در بلندمدت از نظر اقتصادی می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. درهرحال قیمت خرید آن نسبت به مدادهای معمولی بیشتر است.

ضخامت نوک قابل تغییر نیست

ثابت‌ بودن ضخامت نوک مداد اتود هم یک مزیت است و هم یک عیب. چراکه در کاربردهایی مانند نقاشی و طراحی، کاربر نیاز دارد تا بتواند برخی اوقات خطوط دلخواه خود را با تغییر فشار و زاویه ترسیم کند که این قابلیت با استفاده از مداد نوکی امکان‌پذیر نیست. همچنین، در این مدل باید نوک مداد را با خود به همراه داشته باشید، تا درصورت اتمام از آن استفاده کنید.

مدادهای معمولی برای طراحی مناسب‌ترند

مدادهای معمولی معمولاً بیشتر از مدادهای نوکی برای طراحی استفاده می‌شوند. مغزی این نوع مداد را می‌توان تراشید تا خط‌هایی با ضخامت‌ و زاویه های متنوع ایجاد کند. بنابراین، در مدادهای معمولی بسته به نوع خطی که به آن نیاز دارید، می‌توانید نوک مداد را در قطرهای بزرگتر یا کوچکتر تیز کنید.

انواع مداد نوکی

انواع مداد نوکی

مداد نوکی‌ها انواع مختلفی دارند که باعث می‌شود انتخاب آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. انواع مداد اتود را می‌توان از نظر ضخامت یا نوع خروج نوک به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در ادامه انواع مداد نوکی را معرفی می‌کنیم.

از نظر ضخامت نوک

احتمالاً هنگام خرید مداد اتود با سایزهای مختلفی از آن روبه‌رو شده‌اید. از نظر ضخامت نوک یا همان مغزی اتودهای انواع مختلفی دارند. مداد نوکی‌ها از قطری بین ۰/۲ تا ۵/۶ میلی‌متری دارند و هر کدام برای کاربردهای به خصوصی استفاده می‌شوند. ضخامت نوک سایزهای ۰/۵، ۰/۷ و ۰/۹ کاربرد بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. انتخاب اندازه نوک به نیازهای شما و کاربرد استفاده بستگی دارد.

مداد نوکی ۰/۳ میلی‌متر

مداد نوکی با ضخامت ۰/۳ میلی‌متری جزو باریک ترین‌ اتودها محسوب می‌شود و برای نوشتارهای دقیق و کارهای فنی مانند نوشتار بسیار ظریف یا ترسیم جزئیات در یک اثر هنری مناسب است. این نوع مداد خطوط باریک و دقیق را با جزئیات زیادی روی کاغذ ترسیم می‌کند.

مداد نوکی ۰.۵ میلی‌متر

اتود ۰/۵ دهم یکی از رایج ترین انواع مداد نوکی است که نوشتار باریک و متوسطی دارد. از این اتود برای نوشتار روزمره، یادداشت برداری و کارهای فنی مختلف استفاده زیادی می‌شود.

مداد نوکی ۰/۷ میلی‌متر

مداد نوکی ۰/۷ دهم نوشتار نسبتاً ضخیم دارد و برای نوشتارهای بزرگ و ضخیم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این نوع مداد محبوبیت بالایی میان دانش آموزان و دانشجویان دارد و می‌توان از آن برای نوشتار معمولی یا کارهای فنی مانند طراحی و نقشه‌کشی استفاده کرد.

مداد نوکی ۰/۹ میلی‌متر

مداد ۰/۹ دهم جزو ضخیم ترین اتودها شناخته می‌شود و بیشتر اوقات از آن برای ایجاد نوشتار بزرگ‌ و ضخیم‌ و طراحی و نقاشی یا حتی استفاده روزمره استفاده می‌شود. چرا که نوک نوشتاری نرم و روان و مقاومی دارد.

معمولاً نوک‌های ۰/۵ و ۰/۷ و ۰/۹ میلی‌متر برای نوشتار روزمره و یادداشت‌برداری و نوک‌های با ضخامت خیلی کوچک برای کارهای طراحی و نقاشی یا سایر کارهای فنی استفاده می‌شوند. هرقدر اندازه نوک‌ها کمتر باشد، بدین معنی است که قطر کوچکتر و نوک تیزتر و باریک‌تر خواهد بود.

شایان ذکر است که برای هر اتود فقط از نوک با ضخامت متناسب با خود آن می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، استفاده از نوک با قطر ۰/۵ برای مداد اتودهای با قطر۰/۷ امکان‌پذیر است. البته تنها استثنا در مدادهای محفظه‌دار است که درادامه آن را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید مداد نوکی مخصوص طراحی

از نظر روش خروج نوک

روش خروج مغزی مدادها و مکانیسم به کار رفته در ساختارشان برای هدایت نوک به سمت بیرون متفاوت است. به همین دلیل، از نظر روش خروج نوک، مداد نوکی انواع مختلفی مانند موارد زیر را شامل می‌شود.

مداد نوکی فشاری

مداد نوکی فشاری یکی از انواع پرطرفدار اتودها است که یک دکمه در انتهای آن قرار داده شده است. با فشردن دکمه نوک مداد از مخزن آن به بیرون هدایت شده و آماده نوشتن می‌شود.

مداد نوکی اتوماتیک

مداد نوکی‌ اتوماتیک از مکانیسم های پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که تجدید نوک فقط زمانی انجام می‌شود که نوک آن تمام شود. این مدادها از تکنولوژی پیشرفته و عملکرد اتوماتیک مغزی طراحی شده و مصرف بی‌رویه نوک جلوگیری می‌کند و گزینه مناسبی برای کودکان هستند.

در این صورت وقتی نوک مداد تمام می‌شود، مغزی مداد به طور اتوماتیک به اندازه مشخص به بیرون هدایت می‌شود و می‌توان از آن برای نوشتن استفاده کرد.

مداد نوکی لرزشی

مداد نوکی‌های لرزشی بسیار زیبا و منحصربه فرد هستند. در این اتودها با حرکت دادن مداد یا ضربه به نوک آن، مغزی به بیرون حرکت می‌کند و می‌توانید از آن برای نوشتن متن‌هایتان استفاده کنید.

مداد نوکی دکمه کناری

در اتودهای دکمه کناری برای بیرون آمدن نوک مداد دکمه‌ای روی بدنه قرارداده شده که با فشردن آن نوک به بیرون هدایت می‌شود.

مداد نوکی محفظه‌دار

مداد نوکی محفظه دار بهترین مداد نوکی حرفه‌ای است که در آن محفظه هایی برای قرار دادن چندین مغزی با ضخامت مختلف تعبیه شده است و شما می‌توانید نوک‌ها با ضخامت‌های گوناگون را در آن قرار دهید. این مدل مداد نوکی جزو مدادهای حرفه‌ای محسوب می‌شود و با تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته شده است.

انواع نوک مداد نوکی از نظر درجه سختی مغزی

مغزی مداد نوکی مانند مدادهای معمولی سختی و نرمی متفاوتی دارد و دامنه آن بین دامنه H9 تا B9 درجه بندی می‌شود. بهترین مداد نوکی برای استفاده روزمره اتود با درجه سختی HB است که نوشتار نرم و روان را فراهم می‌کند.

درجه سختی H

درجه سختی مغزی اتود را با حرف H و شماره گذاری کنار آن می‌توانید تشخیص دهید. دراین صورت نرمی مداد را با عبارت‌هایی مثل H2 یا H3 مشخص می‌کنند. هرقدر عدد کنار H بیشتر باشد، سختی مغزی مداد بیشتر و یک خط بسیار کم‌رنگ ایجاد می‌شود. بنابراین، H3 خطوط کم‌رنگ‌تری نسبت به H2 ایجاد می‌کند.

درجه سختی B

نرمی مغزی مداد با حرف «B» شماره گذاری کنار آن مشخص می‌شود. هرقدر اعداد شماره گذاری کنار B بیشتر باشد، بدین معنی است که مداد اتود نوک ظریف‌تر و مغزی نرم‌تر و پررنگ‌تری دارد. برای مثال، B5 سختی بیشتری نسبت به B2 دارد. بدین ترتیب B5 تیره‌تر از B2 خواهد بود.

درجه سختی HB

رایج ترین درجه سختی مداد اِچ‌بی است که نرمی مغزی اتودهای HB در دسته متوسط قرار دارد. پرکاربردترین مداد اتودها با درجه سختی اِچ‌بی و اندازه ۰/۵ و ۰/۷ میلی‌متر هستند.

اتود چند دهم بهتر است؟

اتود چند دهم بهتر است؟

ضخامت مداد نوکی به نیازهای شما بستگی دارد. با توجه به نیازهایتان می‌توانید مدادهای با اندازه نوک گوناگون را انتخاب کنید. برای استفاده روزمره و یاداشت برداری مداد نوکی‌های با قطر ۰/۵، ۰/۷ می‌توانند گزینه مناسبی باشند. چراکه خطوط با اندازه متوسط و ضخیم را ایجاد می‌کنند.

برای کارهای دقیق‌تر و نقاشی‌هایی با جزئیات ریز مدادهای با نوک باریک و اندازه ۰/۲ یا ۰/۳ و… می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد. برای خطوط ضخیم‌تر و نقاشی‌های هنری اتودهای ۰/۹ یا ۱/۰ میلی‌متر می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

کدام مداد نوکی برای چه کاری بهتر است؟

اتود مدرسه با طراحی و نقشه‌کشی متفاوت است و هنگام خرید بهترین مداد نوکی باید به درجه سختی و اندازه مغزی مداد توجه کنید.

مداد نوکی‌های مخصوص مدرسه

مداد نوکی مخصوص مدرسه معمولاً ساختار ظاهری زیبا و جذاب و دوام و ماندگاری نسبتاً طولانی دارد. برای نوشتن متن‌های با خطوط متوسط، خوانا و مرتب باید از مدادهایی با درجه سختی متوسط مانند HB و اندازه خطوط ۰/۵ یا ۰/۷ دهم که نوشتار با ظرافت و ضخامت متوسطی دارند استفاده کنید.

مدادهای مدرسه دوام و ماندگاری کمتری نسبت به مدادهای حرفه‌ای دارند. عموماً قیمت مداد اتود مدرسه مقرون‌به‌صرفه است و با ساختار ارگونومیک ساخته می‌شوند تا در بلندمدت دست را خسته نکند. جنس و شکل بدنه مداد مانند دایره‌ای، مثلثی، هشت ضلع و… را متناسب با سن و سلیقه انتخاب کنید.

برای مدرسه باید مداد احساس راحتی به شما بدهد، چراکه قرار است به‌ مدت طولانی از آن برای نوشتن مطالب درسی استفاده کنید. ازجمله برندهای معروف مناسب برای خرید اتود مدرسه، برندهای «Bic» ،«Paper Mate» ،«Pentel» و «Zebra» هستند.

مداد نوکی‌های مخصوص طراحی و نقشه کشی

برای کارهای طراحی و نقشه‌کشی تنها چیزی که مهم است، ایجاد خطوط ظریف، دقیق و مرتب است. برای این کار باید از مدادهای با نوک باریک ۰/۲ دهم و موارد مشابه استفاده کنید. شایان ذکر است که قیمت مدادهای حرفه‌ای بیشتر است اما دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و می‌توانید برای سالیان‌ طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

ازجمله برندهای معروف برای خرید بهترین مداد نوکی مخصوص طراحی و نقشه‌کشی می‌توان به برندهای Pentel ،Zebra ،Pilot ،Steadtler و Faber-Castell اشاره کرد.

هنگام خرید مداد نوکی به چه مسائلی باید بیشتر دقت کنیم؟

هنگام خرید مداد نوکی به چه مسائلی باید بیشتر دقت کنیم؟

همانطور که گفتیم اولین نکته مهم در هنگام خرید بهترین مداد نوکی توجه به نیازهایتان است. پس از اینکه مشخص کردید برای چه کاری به مداد اتود نیاز دارید. باید قطر مغزی (از ۰/۲ میلی‌متر تا ۵.۶ میلی‌متر)، میزان سختی گرافیت (H و B و HB)، طراحی ظاهری، ساختار ارگونومیک، جنس (فلز یا پلاستیک)، وزن مداد (سبک یا سنگین) و لوازم جانبی مثل پاک‌کن یا نوک اضافه توجه کنید.

به طور کلی، مدادی بخرید که متناسب با نیازهایتان باشد و استفاده از آن حس خوبی به شما بدهد و بتوانید نوشتار نرم و روان را با آن تجربه کنید.

مشهورترین برندهای تولید کننده مداد اتود

  • فابر کاستل (Faber-Castell)
  • روترینگ (rotring)
  • پارکر(Parker)
  • پنتل (Pentel)
  • اونر (Owner)
  • زبرا (Zebra)
  • بیک (Bic)
  • کنکو (Canco)
  • گرافیک (Graphic)
  • لاتن (Laton)
  • استدلر (Steadtler)
  • استورم (Storm)
  • پیپرمیت (Paper Mate)
  • پایلوت (Pilot)
  • پارسی‌کار (Parsikar)

جمع بندی

بهترین مداد نوکی برای هرکس مشخصات متفاوتی دارد. با شناخت ویژگی‌ها و انواع مداد نوکی می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. پس از تعیین نیازها و قابلیت‌های مداد نوکی باید برند معتبری را برای خرید انتخاب کنید. برخی اتودها قیمت بالا و کیفیت کم‌نظیری دارند که می‌توانید سال‌های زیادی بدون نیاز به خرید مداد جدید از آن‌ها استفاده کنید.

شما کدام را ترجیح می‌دهید مداد معمولی یا مداد نوکی؟ به نظر شما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ استفاده از کدام مداد تجربه بهتری به شما می‌دهد، مداد معمولی یا مداد نوکی؟ نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها می‌توانید با ما در میان بگذارید.

اگر به‌دنبال خرید بهترین مداد نوکی با کیفیت فراوان و دوام و ماندگاری بالا هستید، خوب است صفحه محصولات مداد نوکی چی بخونم را بررسی کنید.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.