logo
راهنمای خرید دفتر نقاشی
0

راهنمای خرید بهترین دفتر نقاشی

با رسیدن ماه شهریور، در همه خانه‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند شور و شوق خاصی به پا می‌شود. در این ماه، بیشتر فروشگاه‌ها پر از والدینی است که به همراه فرزندشان مشغول خرید وسایل مدرسه از کیف و کفش گرفته تا لوازم تحریرهایی مانند دفتر مشق ، مداد، مداد رنگی ، پاک کن و کاغذ هستند.

خیلی از افراد به خرید لوازم تحریر علاقه دارند و خرید دفتر نقاشی از آن چیزهایی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد. همه در هر سنی که باشند، می‌توانند برای ثبت طرح‌ها و ایده‌هایی که در ذهن دارند، یکی از آن‌ها را بخرند. در ادامه این مطلب از چی بخونم قصد داریم در مورد ویژگی‌های بهترین دفتر نقاشی صحبت کنیم. با ما همراه شوید.

چرا به دفتر نقاشی نیاز داریم؟

حتما شما هم مانند بسیاری از والدین دلتان می‌خواهد فرزندتان هر روز بیشتر از قبل رشد کند و مهارت‌هایش را توسعه دهد. یکی از بهترین چیزهایی که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد، تهیه یک دفتر نقاشی برای آن‌هاست. نقاشی کردن فواید زیادی برای کودکان دارد و می‌تواند به روش‌های مختلف منجر به رشد آن‌ها شود. در ادامه به برخی از مزایای تهیه بهترین دفتر نقاشی برای کودکان می‌پردازیم.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

کمک به توسعه مهارت های حرکتی ظریف

یکی از مزایای نقاشی این است که به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی ظریف خود را توسعه دهند. به عنوان مثال، اگر کودک شما در نگه داشتن مداد به درستی مشکل دارد، می‌توانید از او بخواهید در یک دفترچه نقاشی تمرین کند. با این کار، این فرصت در اختیارش قرار می‌گیرد تا روش‌های مختلف گرفتن مداد را امتحان کند و ببیند کدام برایش بهتر است.

تشویق به داشتن خلاقیت بیشتر

یکی دیگر از مزایای نقاشی این است که خلاقیت را تشویق می‌کند. بچه‌هایی که در فعالیت‌های خلاقانه شرکت می‌کنند، احتمال موفقیت بیشتری در مدرسه و شغلشان دارند. کودکان با نقاشی کردن می‌توانند از طریق رنگ‌ها، شکل‌ها و سبک‌های مختلف، آثار هنری منحصر به فردی خلق کنند.

تمرین صبر و تمرکز

در دنیای امروزی، تمرین صبر و تمرکز برای کودکان بسیار مهم است. با تمرکز روی نقاشی می‌توان به این هدف دست پیدا کرد. این تمرینات در مدرسه و آینده شغلی آن‌ها بسیار تاثیرگذار خواهند بود. وقتی بچه‌ها تمرکز کردن را یاد می‌گیرند، می‌توانند مطالب بیشتری را حفظ کنند و کارهایشان را به طور موثرتری انجام دهند.

افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از مزایای بزرگ نقاشی این است که می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد. کودکانی که به توانایی‌های خود اطمینان دارند، در مدرسه و زندگی موفق‌تر خواهند بود. آن‌ها با دیدن پیشرفت هایشان در هر نقاشی، از دستاوردهای خود احساس غرور خواهند کرد.

بهبود مهارت های حل مسئله

درنهایت، نقاشی می‌تواند به بهبود مهارت‌های حل مسئله کمک کند. کودکانی که در حل مشکلات مهارت دارند، در مدرسه و شغل خود موفق‌تر خواهند بود. نقاشی یک راه عالی برای بچه‌ها برای تمرین حل مسئله است. آن‌ها می‌توانند برای کشیدن یک طرح راه‌حل های مختلف را آزمایش کنند تا زمانی که بهترین راه‌حل پیدا شود.

ویژگی های بهترین دفتر نقاشی

مانند هر وسیله دیگری، هنگام خرید بهترین دفتر نقاشی یک سری نکات وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

قطع کاغذ

دفترهای نقاشی سایزهای مختلفی دارند که هر کدام دارای کاربردهای متفاوتی است:

  • سایز A3: دفتر نقاشی‌های سایز A3 بهترین گزینه برای دانشجویان رشته طراحی یا مهندسی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانند طرح هایشان را در فضای کافی رسم کنند.
  • سایز A4: این دفتر نقاشی‌ها کمی از A3 کوچک‌تر هستند و بیشتر مناسب افرادی هستند که در رشته‌های هنری و طراحی لباس فعالیت می‌کنند. با استفاده از دفترهای نقاشی سایز A4 می‌توان جزئیات طرح‌ها را هم کشید.
  • سایز B5: دفتر نقاشی‌های سایز B5 بهترین دفتر نقاشی برای دانش آموزان پایه‌های مختلف ابتدایی هستند که اندازه آن‌ها مناسب بوده و حمل آسانی هم دارند.
  • سایز A5: دفترهای سایز A5 نسبت به بقیه سایزها دارای اندازه کوچک‌تری هستند و برای افرادی ساخته شده‌اند که دلشان می‌خواهد همیشه یک دفتر کوچک را برای کشیدن طرح‌های ناگهانی همراهشان داشته باشند.

جنس کاغذ دفتر نقاشی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید بهترین دفتر نقاشی به آن توجه شود، جنس کاغذ دفتر است. دفترهای نقاشی از کاغذهای مختلفی مانند کاغذ کارتریج، کاغذ آبرنگ، کاغذ رنگی، کاغذ نرمال یا کاغذ مشکی درست می‌شوند.

هر کدام از این کاغذها کاربردهای متفاوتی دارند و انتخاب نوع کاغذ به استفاده شما از دفتر و ابزارهایی که قرار است به کار ببرید بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت انواع مختلف کاغذ نقاشی در نوع صیقلی بودنشان با هم تفاوت دارند.

کاغذهایی که صیقلی و کمی بافت‌دار هستند برای نقاشی با مداد و خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاغذهای بافت‌دار هم برای نقاشی با آبرنگ استفاده می‌شوند. یکی از باکیفیت ترین کاغذها برای این منظور، کاغذ کارتریج است که به صورت صیقلی و بافت‌دار موجود است و از آن برای نقاشی یا طراحی استفاده می‌شود.

کاغذ آبرنگ هم مناسب نقاشی با اکریلیک و آبرنگ است این نوع کاغذ ضد آب بوده و باعث براق شدن نقاشی می‌شود. هنگام خرید کاغذ آبرنگ به میزان پنبه کاغذ توجه کنید؛ هرچه میزان پنبه بیشتر باشد، طول عمر کاغذ نیز بیشتر است.

جنس و طرح جلد

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید بهترین دفتر نقاشی، در نظر گرفتن جلد دفتر است. هرچه جلد سخت‌تر باشد، برای دفتر نقاشی بهتر خواهد بود؛ چون علاوه بر اینکه از نقاشی‌های شما محافظت می‌کند، می‌تواند نقش یک میز کار را هم ایفا کند و در مواقعی که پشت میز نیستید هم بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

طراحی روی جلد دفتر هم اهمیت زیادی دارد. طرح‌ها و رنگ‌هایی که روی جلد به کار می‌رود باید به گونه‌ای باشد که کودکان را جذب کند و ایده پردازی مناسبی برای نقاشی در اختیارشان قرار دهد.

نوع صحافی

برای صحافی بهترین دفتر نقاشی از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. صحافی‌ها دارای انواع مختلفی ازجمله چسبی، دوخت، منگنه و سیمی هستند. بیشتر هنرمندان و هنرجویان، دفترهای سیمی را ترجیح می‌دهند؛ علتش هم این است که در این نوع صحافی می‌توان دفتر را 180 درجه باز کرد.

علاوه بر این، می‌توان برگه‌ها و جلدها را 360 درجه چرخش داد. اگر صحافی عمودی سیمی هنگام طراحی دستتان را اذیت می‌کند، می‌توانید نوع افقی را انتخاب کنید.

وزن دفتر نقاشی

اگر قرار است مدام دفتر نقاشی را با خودتان حمل کنید، یکی از موارد مهمی که باید در نظر بگیرید وزن دفتر است. برای فرزندانتان دفترهایی را بخرید که تعداد برگه‌های کمتری دارند تا وزن کوله مدرسه آن‌ها زیاد نشود. اگر اصرار به خرید دفترهایی با تعداد برگه‌های زیاد دارند، گرم کاغذ را در نظر بگیرید. بهترین دفتر نقاشی برای مدرسه باید کاغذهای هشتاد تا صد گرمی داشته باشد.

دفتر نقاشی مناسب برای کودکان

کودکان به طور مرتب در حال اسکن محیط اطرافشان هستند و از این طریق چیزهایی را یاد می‌گیرند و انجام می‌دهند. اینکه رفتار و شخصیت آن‌ها در بزرگسالی چگونه خواهد بود، به محیطی که در آن قرار می‌گیرند، کارتون‌هایی که می‌بینند، کتاب‌هایی که می‌خوانند و دوستانی که دارند بستگی دارد.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در الگوبرداری آن‌ها تاثیرگذار باشد، طرح روی جلد دفتر نقاشی است. این طرح‌ها مرتب جلوی چشمانشان هست و می‌تواند برای کودکان یادآور شخصیت کارتونی محبوب‌شان و غیره باشد؛ بنابراین، در خرید دفتر نقاشی مناسب برای کودکان دقت کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، خرید بهترین دفتر نقاشی برای فرزندان با مزایای زیادی همراه خواهد بود. نقاشی می‌تواند به روش‌های مختلف به یادگیری و رشد آن‌ها کمک کند. اگر به دنبال راهی برای تقویت مهارت‌های فرزندتان هستید، یک سرمایه گذاری کوچک روی یک دفتر نقاشی داشته باشید!

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.