logo
راهنمای خرید لوازم تحریر+ مهم‌ترین نکات
0

راهنمای خرید لوازم تحریر + مهم‌ترین نکات

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی برای خرید به مغازه یا فروشگاه رفته‌اید با دیدن تنوع محصولات سردرگم شوید و قدرت تصمیم گیری نداشته باشید. آنجاست که به یک نفر احتیاج دارید تا کمکتان کند و با توجه به انتظاراتتان شما را در خرید محصول مورد نظر یاری کند.

این مقاله چی بخونم به عنوان راهنمای خرید لوازم تحریر مورد نیازتان، شما را در خرید محصولات مورد نظرتان یاری و مهم ترین نکات را به شما یادآوری می‌کند، پس با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات در خرید لوازم تحریر

امروزه خیلی از افراد، به خصوص در ادارات مدرن به جای استفاده از لوازم التحریر با کامپیوتر نیاز خود را رفع می‌کنند اما با این همه، نمی‌توان نیاز به لوازم تحریر را نادیده گرفت و هنوز هم جزء جدایی ناپذیرهرسازمانی به شمار می‌رود و امکان حذف صد درصدی این محصولات وجود ندارد. در ادامه به چند نکته که می‌تواند راهنمای خرید لوازم تحریر مورد نیاز شما باشد اشاره شده است.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

تهیه لیست: خرید بر اساس نیاز(عمده یا تک)

اگر مدیر یک شرکت هستید و قصد خرید لوازم التحریر و لوازم اداری برای مجموعه خود را دارید، پیشنهاد می‌شود که ابتدا لیستی از اقلام مورد نیاز تهیه کنید. سپس بعضی از موارد پر کاربرد به صورت عمده خریداری شوند و هر چند وقت یکبار به آن لیست مراجعه و براساس آن مجددا خرید انجام دهید.

این کار کمک می‌کند تا در زمان و تلاش شما صرفه جویی شود. اما اگر محصل و یا دانشجو هستید لیستی از موارد ضروری را که بیشتر با آن ها سر و کار دارید شناسایی و بعد اقدام به خرید کنید.

قیمت

قیمت یکی از مهم ترین عوامل در خرید لوازم تحریر است، این که می‌خواهید برای خرید یک محصول چقدر هزینه کنید درانتخاب شما تاثیرگذار است. در اکثر موارد هر چه هزینه بیشتری پرداخت شود امکان خرید جنس با کیفیت‌تر بیشتر است. بنابراین نه تنها از خرید خود راضی خواهید بود بلکه آن محصول تا سال‌های سال قابل استفاده و ماندگار است.

کیفیت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بر سر دوراهی انتخاب لوازم تحریر گران و با کیفیت و نمونه های ارزان آن مانده باشید. در این صورت، پیشنهاد ما این است که حتی‌الامکان نمونه های گران‌تر انتخاب شوند تا در هزینه های شما صرفه جویی شود. ناگفته پیداست که می‌توانید نمونه های ارزان‌تر را نیز انتخاب کنید، اما قطعا مجبور می‌شوید هر چند وقت یکبار، هزینه مجددی را برای آن در نظر بگیرید.

خرید محصولات سازگار با محیط زیست

خرید محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند، این نکته را به ما یادآوری می‌کند که به عنوان انسان باید نسبت به فضای زندگی خود و محیط اطرافمان مسئولیت پذیر باشیم. بنابراین بهتر است از محصولات بازیافتی مثل کاغذ بازیافتی یا محصولات پلاستیکی بازیافتی استفاده کنیم و آن‌ها را در اولویت خرید قرار دهیم.

خرید از فروشگاه هایی با تنوع بالا

شاید تا چند سال پیش برای خرید لوازم التحریر گزینه‌های محدودی وجود داشت و هر کس برای تامین لوازم تحریر مورد نیاز به اولین مغازه‌ای که در نزدیکی محل زندگی خود بود مراجعه می‌کرد و طبیعتا گزینه های خرید زیادی هم وجود نداشت.

اما امروزه با وجود انواع فروشگاه‌های تخصصی لوازم التحریر دست مشتریان برای خرید باز است. پس مشتری امکان این را دارد که از بین برندها با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های متنوع، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کند.

مداد در راهنمای خرید لوازم تحریر

راهنمای خرید نوشت افزار

فروشگاه‌های لوازم التحریر و نوشت افزار، نقش مهمی در ارائه ابزارهای لازم دانش آموزان و بزرگسالان برای تکمیل تکالیف و مطالعه خود دارند. برای خرید انواع نوشت افزار شما می‌توانید به فروشگاه‌های عرضه کننده آن مراجعه حضوری کنید و یا از طریق وب سایت های آنلاین و چرخیدن در اینترنت اطلاعات لازم را کسب کنید.

سایت چی بخونم اینجاست تا راهنمای خرید لوازم التحریر و نوشت افزار مورد نیاز شما باشد، در این قسمت ما شما را با پرکاربرد ترین نوشت افزارها آشنا می‌کنیم.

مداد

مداد، ابتدایی ترین ابزاری است که برای نوشتن اختراع شده است و از گذشته تا به امروز، همواره در بین مردم طرفداران زیادی داشته و دارد. هر مداد از نظر ظاهری شامل یک پوسته چوبی است که مغز گرافیتی را در برگرفته است. این ابزار نسبت به گذشته تنوع بسیاری پیدا کرده است. به طوری که هر فرد بسته به نیازخود از آن بهره می‌برد.

مدادها، درجه سختی‌های متفاوتی دارند که هر کدام برای کاری مناسب است. مدادهایی که نوک نرمی دارند، برای هنرمندانی که به کار طراحی و نقاشی اشتغال دارند گزینه مناسبی هستند. برای مهندسین و معماران، مدادهایی با نوک‌های سخت‌تر مورد نیاز است. مداد با درجه سختی متوسط، برای عموم افراد از جمله دانش آموزان و دانشجویان و… مناسب است.

مداد ها به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • گرید H (سخت)
  • گرید HB (متوسط)
  • گرید B (نرم)

پاک کن یکی از بخش های مهم در راهنمای خرید لوازم تحریر است.

پاک کن

همان طور که از نام پاک کن مشخص است، ابزاری برای پاک کردن اثرات مداد بر روی سطوح کاغذی است. پاک کن‌ها در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند. پاک کن‌ها از نظر مواد تشکیل دهنده با هم متفاوت هستند و به چند دسته تقسیم می‌شوند. آن‌ها برای مصارف مختلفی کاربرد دارند. در زیر به مهم ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • پاک کن خمیری
  • پاک کن وینیل
  • پاک کن آدامسی
  • پاک کن شنی
  • پاک کن لاستیکی

خودکار

خودکار

خودکار ابزاری شبیه به مداد است که می‌توان با آن بر روی کاغذ نوشت اما تفاوت‌های زیادی با مداد دارد. هر خودکار دارای یک لوله می‌باشد که جوهر داخل آن قرار می‌گیرد و وقتی جوهر آن به خورد کاغذ برود، قابل پاک شدن نیست.

بعضی خودکارها قابل شارژ هستند. ولی بیشتر خودکارها، یک بارمصرف هستند. خودکارها با توجه به ساختار نوک، در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم:

  • Ballpoint pen (خودکار نوک ساچمه ای)
  • Fountain Pen (خودنویس)
  • Rollerball Pen (روان نویس)
  • Gel Pen (خودکار ژله ای)
  • Felt Tip Pen (خودکار نمدی)

مداد تراش

با اختراع مداد، طبیعتا نیاز به وسیله‌ای دیگر برای تیز کردن نوک آن احساس شد. وسیله ای که بتواند چوب اطراف مغز مداد را بتراشد. همین نیاز به تراشیدن باعث شد بعدها ابزاری به نام تراش یا مداد تراش بوجود بیاید تا بتوان مدادها را به وسیله آن تیز کرد.

تراش‌ها به صورت دستی، مکانیکی و یا الکتریکی در سایزهای مختلف بوجود آمدند تا هر فردی بسته به نیاز خود آن‌ها را انتخاب و خریداری کند. مداد تراش ها در دو نوع برقی و دستی عرضه می‌شوند. مداد تراش های برقی بزرگتر بوده و برای قرار دادن بر روی میز تحریر و یا کار مناسب هستند و به برق وصل می‌شوند.

تراش های برقی موتوری دارند که تیغه را می‌چرخاند و مداد را تیز می‌کند. برخی از تراش های برقی دارای ویژگی توقف خودکار هستند. به این صورت که وقتی مداد تیز شد، تراشیدن آن متوقف می‌شود. تراشیدن مداد با تراش های دستی به کمک دست انجام می‌گیرد. مداد را داخل تراش قرار داده و تا وقتی که نوک آن تیز شود آن را می‌چرخانند.

تراش‌های دستی معمولا کوچک هستند و به راحتی داخل جامدادی جا می‌شوند. یک ویژگی مشترک مداد تراش های برقی و بعضی تراش‌های دستی، مخزن‌دار بودن آنهاست. آن‌ها دارای مخزنی شفاف هستند که وقتی پر از تراشه شد، کاملا مشخص شوند.

خط کش

خط کش یک سطح پلاستیکی، چوبی، فلزی و یا حتی ژله‌ای دراز مدرج است که برای اندازه گیری اشیا و رسم خطوط مستقیم کاربرد دارد. معمولا با توجه به درجه بندی روی خط کش‌ها، می‌توان به صورت میلی‌متر، سانتی‌متر و اینچ اندازه‌گیری را انجام داد.

علاوه بر خط کش هایی که برای اندازه‌گیری سطوح صاف کاربرد دارند، خط کش‌هایی هم هستند که برای اندازه‌گیری سطوح مدور کارایی دارند. این خط کش‌ها از جنس طلقی نازک هستند که به دور شیئی مدور پیچیده می‌شوند و سپس اندازه‌گیری توسط آنها صورت می‌گیرد. از نظر ماندگاری خط کش‌های فلزی عمر طولانی‌تری دارند و تا سال‌های سال می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مداد نوکی

مداد نوکی، اتود یا مداد مکانیکی اسامی‌ای هستند که به این نوع مداد نسبت داده می‌شود. این نوع مدادها تفاوت‌های بسیاری با مدادهای معمولی دارند. نوع نوشتار مداد مکانیکی یکنواخت است، نیاز به تیز کردن ندارد و برای کارهای ظریف مناسب است.

این ابزار برای مهندسین پرکاربرد است. اتود دارای نوک‌هایی با ضخامت‌های متفاوت است که هر کس بسته به نوع فعالیت خود آن را انتخاب و خریداری می‌کند. از جمله نوک‌های پرکاربرد مداد نوکی ها با ضخامت‌های متفاوت به شرح زیرهستند.

  • 0.5 میلی متر
  • 0.7 میلی متر
  • 0.9 میلی متر
  • 1.3 میلی متر

دفتر مشق

دفتر مشق یکی از پرکاربردترین محصولات در دسته‌بندی لوازم تحریر است که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. انواع دفتر مشق با تعداد برگ‌ها و طرح روی جلدهای متنوع توسط تولید کننده‌های داخلی با برندهای مختلف به بازار عرضه می‌شود.

دفاتر دارای قطع های مختلفی هستند و هر کدام بسته به تعداد برگ‌ها صحافی مناسب خود را دارند. از جمله قطع‌های مختلف دفتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رحلی
  • خشتی
  • وزیری
  • رقعی
  • پالتویی
  • جیبی

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسوری

دفتر کلاسورها به لحاظ ظاهری از یک جلد و چندین کاغذ تشکیل شده‌اند که در میان دانشجویان، بزرگسالان و دانش آموزان پرطرفدار هستند. بعضی از دفتر کلاسورها این امکان را دارد که به آنها برگه اضافه کنید و بعضی دیگر این امکان را ندارد.

دفتر کلاسورها دارای قطع‌های مختلفی هستند که قطع‌های وزیری و رقعی بیشترین کاربرد را دارند. این نوع دفاتر از «4»، «2»، «6»، «20»، «26» حلقه تشکیل شده است که حلقه‌های آن ها می‌تواند فلزی یا پلاستیکی باشد.

جلد این نوع دفاتر متنوع است و می تواند از پارچه، مقوا، چوب، طلق و غیره با طرح‌های متنوع ساده و فانتزی تشکیل شده باشد. بعضی از دفتر کلاسورها دارای دیوایدر یا جداکننده هستند تا دانش آموزان بتوانند بخش‌های مختلف جزوات خود را از این طریق جدا کنند.

دفتر نقاشی

دفتر نقاشی‌ها هم همانند دفترمشق ها دارای تعداد برگ‌های مختلف هستند و طرح جلدهای متنوع که بسته به سن وسال می‌تواند فانتزی یا کلاسیک باشد. این نوع دفاتر در قطع‌های «A5» ،«B5» ،«A4» ،«A3» تولید می شوند. البته قطع‌های بزرگتر بیشتر مخصوص هنرمندان است و برای دانش آموزان کمتر کارایی دارد. کاغذهایی که برای دفتر نقاشی بیشتر استفاده می‌شود، غالبا کاهی، سفید، کرافت هستند.

کاغذ دفتر نقاشی‌ها ممکن است از 80 گرم تا 100 گرم باشند. هر چه گرماژ کاغذ بیشتر شود، کاغذ ضخیم‌تر می‌شود. گرماژهای 200 به بالا بیشتر برای هنرمندان و نقاشان قابل استفاده است. صحافی دفتر نقاشی‌ها ممکن است به صورت سیمی از بالا یا کنار باشد که این می‌تواند در بهتر ورق زدن کاغذها و جدا کردن آن‌ها کمک بسیاری کند.

دفتر یادداشت

دفترچه یادداشت

دفترچه یادداشت همانطور که از نامش مشخص است، دفتر کوچک و قابل حملی است که برای یادداشت نکات مهم و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع، یادداشت‌ها برای افرادی کارایی دارند که عاشق نوشتن هستند و از آن لذت می‌برند.

این نوع دفترها می‌توانند خط دار یا بدون خط با کاغذهای رنگی، سفید و یا کرم رنگ باشند. بعضی از کاغذ یادداشت‌ها چسبدار هستند و برای یادآوری کارها و وظایف مهم و چسباندن به مانیتور و یا سطوح دیگر کاربرد دارند. ابعاد دفترچه یادداشت ها مختلف است و بستگی دارد که به چه منظوری مورد استفاده قرار بگیرند.

امروزه تبلت‌ها و موبایل‌ها امکاناتی را در اختیار کاربران قرارمی‌دهند که می‌توانند یادداشت های خود را در آن‌ها نگهداری کنند و وظایفی را که نیاز به یادآوری دارد، طبق تاریخ، روز و ساعت مشخص به خود یادآوری کنند. به این ترتیب شاید خیلی از افراد استفاده از دفترچه یادداشت برایشان دیگر مثل گذشته مفهومی نداشته باشد، اما هنوز هم هستند کسانی که این عادت قدیمی را در خود زنده نگه داشته اند.

دفتر برنامه ریزی یا پلنر

پلنر یا دفنر برنامه ریزی

پلنرها یا دفاتر برنامه ریزی، ابزاری هستند که برای نوشتن وظایف و فعالیت‌های روزانه، ماهانه و یا حتی سالانه کاربرد دارند. کسانی که قصد دارند به زندگی خود نظم دهند، می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. دفترهای برنامه ریزی، انواع مختلفی دارند: درسی و روزانه.

پلنر روزانه برای عموم قابل استفاده است و شما می‌توانید برای خرید، ورزش، برنامه غذایی و… از این نوع دفتر استفاده کنید. برندهای مختلفی سعی کرده‌اند که انواع دفتر برنامه ریزی را تولید کنند، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع استفاده خود اقدام به خرید کنید.

ماژیک وایت برد

این نوع ماژیک‌ها برای نوشتن بر روی تخته‌های سفید و یا تخته هایی با پوشش مخصوص و سطوح صاف کاربرد دارند. اثر ماژیک وایت برد به راحتی از روی تخته پاک می‌شود و لکه ای از خود به جا نمی گذارد. ماژیک های وایت برد دارای رنگ بندی‌های متنوع هستند.

این نوع ماژیک ها با کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه می شود. در نمونه های باکیفیت این محصول، اگر ماژیک را بدون درپوش کنار بگذارید خشک نمی شود، جوهر آن بدون بو است و خیلی زود بر روی تخته خشک می‌شود. بعضی از ماژیک‌های وایت برد قابل شارژ، ولی بعضی دیگر یکبار مصرف هستند.

ماژیک‌های وایت برد به دو صورت نوک گرد و نوک تخت تولید می‌شوند که هر فردی با توجه به سلیقه خود آن را خریداری می‌کند. بدنه بعضی از این نوع ماژیک‌ها طوری طراحی شده است که می‌توانید مایع درون ماژیک را ببینید و در صورت اتمام جوهر مطلع شوید.

از نکات مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه شود این است که جوهر آن به پوست دست آسیب وارد نکند. از دید شما، هنگام خرید ماژیک وایت برد، کدام مهم‌تراست کیفیت یا قیمت؟ می‌توانید نظر خود را در بخش انتهایی صفحه و در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

جامدادی

جامدادی

جامدادی، ابزاری است که خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند و لوازم تحریر خود را در آن قرار می‌دهند تا از بی نظمی و شلختگی جلوگیری کنند. انواع جامدادی، جنس‌های مختلفی دارند؛ اما پرکاربردترین آن‌ها پلاستیکی، برزنتی، پارچه‌ای، چرمی و … هستند. این ابزار در سایزهای مختلف تولید می‌شود.

انواع این محصول از یک زیپ گرفته تا سه زیپ یا بیشتر هر چه جادارتر باشد طبیعتا بر قیمت آن هم اضافه می‌شود. از ویژگی‌هایی که درهنگام خرید جامدادی باید به‌آن توجه شود قابل شستشو بودن آن است، سایز مناسب مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد تا بتوان به راحتی آنرا در داخل کیف قرار داد.

خیلی ها از جامدادی به عنوان کیف لوازم آرایش هم استفاده می‌کنند. پس هنگام خرید همه نیازهای خود را در نظر بگیرید. آیا شما هم از جامدادی استفاده می‌کنید؟ در هنگام خرید جامدادی به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مفید بود؟
2
1
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.