logo
فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک در چیست؟
0

فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک در چیست؟

شاید برای خیلی از افراد جای سوال باشد که فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک چیست؟ قبل از اینکه به تفاوت‌های آن‌ها اشاره کنیم باید توضیحاتی در مورد این نوع دفاتر بدهیم، در چند سال اخیر دفاتری با مضمون برنامه‌ریزی و ثبت وقایع بیشتر شده است.

تفاوت بولت ژورنال و اسکرپ بوک در چیست
فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک در کاربرد آنهاست.

دفاتر برنامه‌ریزی برای ایجاد نظم به زندگی روزمره و حتی نظم تحصیلی افراد ایجاد شده تا بتوانند به تمام کارهای روزمره خود و دروس تحصیلی رسیدگی کنند بدون اینکه با کمبود زمان مواجه شوند. دفاتری که برای ثبت وقایع کاربرد دارند بیشتر جنبه تفریحی داشته و باعث می‌شوند هر وقت آن‌ها را ورق می زنید یاد خاطرات گذشته زنده شود.

فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک در شکل ظاهری آنهاست.

اسکرپ بوک چیست؟

اسکرپ بوک یک دفتر خالی است که آن را می‌توانیم با خاطرات و مطالب جالب با استفاده از خودکار پر کنیم دقیقا مثل یک آلبوم. این فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک است در واقع، اسکرپ بوک یک نوع دفتر یادداشت است که می‌توان تمام علاقه مندی‌هایتان را به صورت کلاژ داخل آن بچسبانید و اگر توضیحی دارد به آن اضافه کنید مثل آلبوم‌های گذشته که در داخل آن عکس به همراه توضیحات قرار می‌گرفت.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp
اسکرپ بوک یک دفتر یادداشت است.

آیا فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک را می‌دانید؟

همچنین می‌توانید عکس فیلم‌ها، سریال‌ها و یا حتی بازیگرهای مورد علاقه ، دوستان و … را در داخل اسکرپ بوک خود بچسبانید. در گذشته اسکرپ بوک‌ها را با نام دفترچه خاطرات هم می‌شناختید، احتمالا یادتان می‌آید که در پایان سال تحصیلی از دوستانتان می‌خواستید که برایتان یک صفحه از خاطراتی که با هم داشتید در داخل دفتر مشق بنویسند و آن‌ها هم آن صفحه را با تصاویر و نوشته‌ها پر می‌کردند.

اسکرپ بوک می تواند نوعی دفتر خاطرات باشد.

تکنیکی که بیشتر برای اسکرپ بوک مورد استفاده قرار می‌گیرد، کلاژ است اما برای بولت ژورنال بیشتر از ماژیک هایلایت، روان نویس و مداد‌ رنگی استفاده می‌شود، این هم فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک است، شما می‌توانید به کمک لوازم تحریر هم یک اسکرپ بوک جذاب خلق کنید تا از دیدن آن لذت ببرید.

بولت ژورنال چیست؟

بولت ژورنال یک مدل دفتر برنامه‌ریزی است که خودتون خلق و در داخل آن انجام کارهای روزانه، کتاب خواندن، ورزش کردن، خوابیدن، آب خوردن و نوع تغذیه را با کمک مداد ثبت می‌کنید.

بولت ژورنال یک نوع دفتر برنامه ریزی است.

فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک تا حدی در جنبه ظاهری آنهاست.

هر فردی ممکن است که بولت ژورنال را به منظور خاصی با مداد نوکی یا هر ابزار نوشتاری دیگری طراحی کند، برای مثال محصلین و کسانی که برای کنکور درس می‌خوانند نوع بولت ژورنالی که طراحی می‌کنند با فردی که در زمینه خیاطی و یا هر زمینه شغلی دیگری قصد برنامه‌ریزی کارهای خود را دارد متفاوت است.

بنابر کاربرد مورد نظر ممکن است افراد از بولت ژورنال نقطه ای یا بولت ژورنال خطی استفاده کنند.

در مجموع اگر قصد دارید که همه فعالیت‌های موردنظر خود را به طور منظم و دقیق انجام دهید، بولت‌ ژورنال‌ها گزینه مناسبی برای برنامه‌ریزی هستند فارغ از این‌ که زمینه کاری شما چیست.

وجه تشابه بولت ژورنال و اسکرپ بوک در چیست؟

در پاراگراف‌های قبل به صورت جدا در مورد بولت ژورنال و اسکرپ بوک توضیح دادیم و احتمالا متوجه شده‌اید که فرق بولت ژورنال و اسکرپ بوک در چیست!! علاوه بر فرقی که این دو با هم دارند، تشابه‌هایی هم می‌توانند داشته باشند. از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.


1. در طراحی بولت ژورنال و اسکرپ بوک، سلیقه فرد مهم است و هر کس خلاقیت خود را برای خلق دفتر موردنظر خود به کار می‌برد.

2. می‌توان برای طراحی هر دو از دفاتر نقطه‌ای، بی خط و یا خط دار استفاده کرد.

مفید بود؟
5
1
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.