logo
چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفتر کار
0

چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفتر کار

آیا دلتان می‌خواهد یک چک لیست از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار داشته باشید؟ آیا برای نوشتن این لیست به کمک نیاز دارید اما نمی‌دانید باید سراغ چه کسی بروید؟ خرید لوازم اداری ممکن است در وهله اول ساده به نظر برسد، اما اگر در یک اداره کار کرده باشید، قطعا می‌دانید که لیست اقلام مورد نیاز بسیار طولانی است!

فرقی نمی‌کند در منزل یک دفتر کار کوچک داشته باشید یا این چک لیست را برای یک فضای کاری بزرگ بخواهید، در هر صورت، در این مطلب کاربردی از چی بخونم، فهرستی از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار را برایتان جمع کرده ایم. با ما همراه شوید.

دفتر یادداشت

اولین لوازم مورد نیاز برای دفتر کار در این لیست، دفتر یادداشت است. ساده ترین کاربرد این محصول، یادداشت وظایفی است که در طول روز قرار است انجام دهید. وقتی صبح پشت میزتان می‌نشینید و به این فکر می‌کنید که اولویت‌های روزتان چیست، می‌توانید در دفتر یادداشت آن‌ها را از مهم ترین تا کم اهمیت ترین فهرست کنید. حتی یک دفتر مشق ساده هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

با این حال، این تنها کاری نیست که می‌توانید با دفتر یادداشت انجام دهید. می‌توانید بخشی از دفتر یادداشت را برای ترسیم اهداف مورد نظرتان در نظر بگیرید. این اهداف می‌توانند ماهانه، سه ماهه یا حتی سالانه باشند. برای این منظور می‌توانید از انواع پلنر استفاده کنید.

هر کاری که می‌خواهید به صورت حرفه‌ای انجام شود یادداشت کرده و تاریخ آن را تعیین کنید. تعیین تاریخ دستیابی به آن هدف را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید از دفتر یادداشت برای یادداشت برداری نکات مهم در طول جلسات نیز استفاده کنید.

دفتر یادداشت یکی از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار است.

خودکار

یکی از محبوب ترین و قدرتمند ترین لوازم مورد نیاز برای دفتر کار، خودکارها هستند. آنها هم در خانه، هم در مدرسه و هم در دانشگاه برای تهیه پیش‌نویس اسناد، یادداشت برداری، انجام تکالیف و امتحانات ضروری هستند. در ادارات هم برای یادداشت برداری نکات ضروری یک کنفرانس، جلسه فروش یا ارائه به این لوازم التحریر نیاز دارید.

ماژیک هایلایت

اگر در حال خواندن یک کتاب یا روزنامه هستید و یک نکته مهم را می‌بینید که باید به آن توجه شود، باید نشانگرهایی برای خط کشی زیر نقل قول‌ها یا جملات مهم داشته باشید. این نقل قول‌ها را می‌توان در سمینارهای مهم استفاده کرد یا می‌توانند در تابلوهای اعلانات ادارات به عنوان جملات الهام بخش مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی از بهترین نشانگرهایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، هایلایتر یا ماژیک هایلایت است. ماژیک‌های هایلایت اغلب به عنوان یکی از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار طبقه بندی می‌شوند. دلیلش هم این است که از آن‌ها برای انواع وظایف اداری مانند برجسته کردن اطلاعات مهم در اسناد، یادداشت برداری و خط کشیدن زیر متن استفاده می‌شود.

مداد نوکی

مدادهای نوکی می‌توانند به دقت و جزئیاتی دست پیدا کنند که مداد چوبی معمولی نمی‌تواند. با استفاده از نوک‌های ریز این مداد می‌توانید خطوط ظریفی بکشید که برای افزودن جزئیات به هر پروژه خلاقانه‌ای عالی است. اگر دلتان می‌خواهد در تمام جملاتی که می‌نویسید، خط شما مرتب دیده شود، مداد نوکی بهترین انتخاب است.

مداد نوکی یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار است؛ چرا که علاوه بر داشتن ظاهر زیبا، دغدغه تراش و سیاه شدن لباس کارمندان را نخواهید داشت. توصیه می‌شود به سراغ مداد نوکی‌هایی بروید که کیفیت بالایی دارند تا موقع استفاده از آن دچار مشکلاتی مانند خرد شدن نوک، جدا شدن قسمت‌های مختلف مداد نوکی از هم و در کل خراب شدن زود هنگام آن نشوید.

​​خودکار یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز برای دفتر کار می باشد.

دفتر to do list

To do list ها دفترهای برنامه‌ریزی ساده‌ای هستند که کمک میکند تا کارهایی که قرار است در طور روز انجام دهید از یاد نبرید. این محصول فوق العاده برای ادارات و دفاتر کار، گزینه‌ای عالی است و به کارمندان کمک می‌کند ذهنشان را چهارچوب بندی کنند تا بتوانند به کارهای متعدد روزانه رسیده و در آن‌ها نظم و ترتیب ایجاد کنند.

با نوشتن لیست برنامه‌ها و کارها در دفترهای to do list، انجام دادن آن‌ها آسان‌تر و عملی‌تر می‌شود. این کار باعث می‌شود ترس از نرسیدن به همه کارها از بین برود و مغز راحت‌تر بتواند برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

دفتر دیگری که ممکن است با توجه به نوع برنامه ریزی شما برایتان مفید باشد بولت ژورنال است.

لاک غلط گیر

بعضی از مواقع هنگام نوشتن متون مختلف روی برگه، ممکن است جاهایی را اشتباه بنویسیم و مجبور شویم کلمه اشتباه را خط بزنیم. از آنجا که خط خوردگی‌ها روی کاغذهای اداری ظاهر جالبی ندارند، برای پاک کردن آن‌ها می‌توانیم از لاک غلط گیر کمک بگیریم. لاک غلط‌گیر محصول فوق‌العاده ای است که برای پاک کردن اشتباهات خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

غلط‌ گیرها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که ازجمله آن‌ها می‌توان به غلط‌گیر خودکاری و غلط‌گیر لاکی اشاره کرد. غلط‌گیرهای خودکاری به دلیل داشتن استفاده آسان، پرفروش‌تر هستند. علاوه بر این، خیلی زود روی کاغذ خشک می‌شوند و شما می‌توانید ادامه متن‌تان را بنویسید.

پاک کن

پاک کن یکی دیگر از لوازم التحریری است که ممکن است در ابتدا کوچک و کم استفاده به نظر برسد، اما اگر روی میز کار نباشد، در خیلی از موارد می‌توانیم دچار مشکل شویم. انواع پاک کن برای پاک کردن خط خوردگی‌های حاصل از مداد و مداد نوکی خیلی به دردمان می‌خورد.

توصیه می‌شود از خرید پاک کن‌های بی‌کیفیت خودداری کنید. این دسته از محصولات فقط نوشته‌ها و برگه‌های شما را سیاه و کثیف می‌کنند.

کاغذ یادداشت

کاغذهای یادداشت محصولاتی هستند که می‌توان روی آن‌ها نکات مهم یا یادآوری‌ها را نوشت و آن‌ها را روی یک سند یا سطوح دیگر چسباند. برخی از انواع کاغذ یادداشت چسب دار هستند؛ به این معنی که می‌توان آن‌ها را به راحتی روی سطوح مختلف چسباند و خیلی آسان بدون اینکه اثری باقی بماند آن‌ها را کند.

کاغذهای یادداشت در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را بر روی میز کار، مانیتور و یا بر روی صفحات مختلف کتاب چسباند و نکات مهم را بر روی آن‌ها یادداشت نمود.

چسب نواری از جمله مهم ترین لوازم مورد نیاز برای دفتر کار است.

چسب نواری

برای مواقعی که یک پاکت باید به طور ایمن مهر و موم شود یا تکه‌های یک سند پاره شده دوباره به هم چسبانده شوند و کنار هم قرار بگیرند، چسب نواری یک راه حل عالی است. از آنجایی که این محصول روی بسیاری از سطوح نامرئی است، بسیار پرطرفدار بوده و یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار محسوب می‌شود.

نوار چسب اداری قدرت چسبندگی بالایی داشته و به راحتی قابل استفاده است. اگر خیلی زیاد از چسب نواری استفاده می‌کنید و کندن چسب با استفاده از قیچی یا دندان برایتان سخت است، می‌توانید یک پایه چسب نواری تهیه کنید تا کارتان راحت‌تر شود.

قیچی و لوازم مورد نیاز برای دفتر کار

قیچی

قیچی اداری که یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار است، با عنوان قیچی استاندارد، چند منظوره، همه منظوره یا ترکیبی نیز شناخته می‌شود. در برخی از کارهای اداری نیاز است هر روز کاغذها برش داده شوند و این کار تنها با استفاده از قیچی است که به بهترین شکل انجام خواهد شد.

قیچی‌های اداری در اندازه‌ها، مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. در بیشتر آن‌ها بخش تیغه‌ها با غلافی پوشانده شده تا آسیبی به دست وارد نشود. هرچه جنس تیغه‌ها باکیفیت‌تر باشد، قیمت قیچی بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل رنگ بندی متنوع، می‌توان قیچی‌ها را با رنگ دیگر لوازم التحریر اداری ست کرد.

سخن پایانی

موارد نام برده شده در بالا، ضروری‌ترین لوازم مورد نیاز برای دفتر کار هستند. لوازم تحریر اداری دیگری مانند تمبر، تقویم رومیزی، کلربوک، کاربن، استامپ، دستگاه پانچ و غیره نیز وجود دارد. هر یک از این اقلام را می‌توان بسته به نیاز و نوع کسب و کار خریداری کرد.

چی بخونم یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاینی است که می‌تواند تمامی نیازهای لوازم تحریر اداری و تجاری شما را تامین کند. تنها کافیست وارد سایت این فروشگاه شوید و بعد از انتخاب محصول مورد نظر، نسبت به ثبت سفارش و نهایی کردن خرید اقدام کنید.

شما کدام یک از لوازم مورد نیاز برای دفتر کار را توصیه می‌کنید؟ دلیل شما برای این انتخاب چیست؟ نظرات خود را در زیر همین صفحه مطرح کنید تا سایر کاربران بتوانند در پیدا کردن لوازم اداری مورد نیازشان موفق‌تر باشند.

مفید بود؟
1
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.