logo
لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان
1

لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان

شروع سال تحصیلی جدید به معنای حس تازگی و خرید وسایل نو و تازه است. خیلی از خانواده‌ها فکر می‌کنند برای اینکه فرزندشان هیچ کم و کاستی نداشته باشد، باید از همه چیز زیادش را بخرند! از همین رو به سراغ لوازم تحریری می‌روند که مناسب سن فرزند و مقطع تحصیلی او نیست.

برخی دیگر از خانواده‌ها هم چون در مورد لوازمی که باید برای کودک بخرند اطلاعاتی ندارند، نمی‌توانند به خوبی نیازهای او را تامین کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مطلب از چی بخونم تصمیم گرفته‌ایم شما را با لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

خرید لوازم تحریر کلاس اول دبستان

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

انواع دفتر مورد نیاز برای دانش آموز کلاس اولی

لوازم تحریر محصولی است که دانش آموزان با استفاده از آن‌ها می‌توانند بنویسند، ترسیم کنند و نقاشی بکشند. لوازم تحریر یک واژه عربی بوده و واژه فارسی آن نوشت افزار است. لیست لوازم تحریر کلاس اول تنوع خیلی زیادی دارد و ضروری ترین آن شامل موارد زیر می‌شود:

دفتر هشتاد برگ

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید دفتر مشق برای کلاس اولی‌ها باید به آن توجه شود، در نظر گرفتن تعداد صفحات دفتر مورد نظر است. برای دروسی مانند فارسی، ریاضی و نگارش که به تعداد صفحات بیشتری نیاز دارند، دفتر 80 برگ مناسب است.

برای دانش آموزان کلاس اول دبستان دفترهایی بخرید که حاشیه‌دار هستند؛ چون ممکن است سفید بودن کاغذ دفتر باعث خسته شدن دانش آموز شود.

دفتر شصت برگ

برای درسی مانند علوم هم یک دفتر شصت برگ کافی است و استفاده از دفترهایی با تعداد صفحات بیشتر توصیه نمی‌شود. هر چه تعداد صفحات یک دفتر بیشتر باشد، سنگین‌تر است و ممکن است حمل آن در کیف برای کودک سخت باشد.

دفتر یادداشت در لیست لوازم تحریر کلاس اول نقش مهمی دارد.

دفتر یادداشت

دانش آموزان کلاس اولی ممکن است تکالیفی را که معلم به آن‌ها محول کرده است متوجه نشوند یا آن‌ها را به خاطر نسپارند. به همین دلیل دفتر یادداشت یکی از وسایل ضروری در لیست لوازم تحریر کلاس اول است. معلم می‌تواند تکالیف روز بعد دانش آموز را روی دفتر یادداشت بنویسد تا والدین در خانه روی عملکرد دانش آموز در انجام تکالیف نظارت کنند.

دفتر نقاشی

کودکان تا قبل از اینکه به مدرسه بروند تنها از دفتر نقاشی استفاده می‌کردند. برای کلاس اولی‌ها هم دفتر نقاشی در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان قرار گرفته است. از آنجایی که کلاس اولی‌ها نمی‌دانند چطور باید از وسایلشان نگه‌داری کنند، توصیه می‌شود دفتری بخرید که معمولی باشد و به سراغ دفتر سیمی یا فنری نروید.

چون این دفترها برخلاف ظاهر زیبا و جذابی که دارند، اصلا مناسب کودکان نیستند و نگهداری از آن‌ها سخت است. همچنین به سراغ دفترهایی بروید که طرح‌ها و شخصیت‌های ایرانی دارند. چون شخصیت‌های خارجی، الگوهای خوبی برای کودکان نخواهند بود.

پوشه دکمه دار

در بسیاری از مواقع کودکان کلاس اول ابتدایی برای اینکه بتوانند کاغذهایشان را به راحتی از خانه به مدرسه و برعکس جابجا کنند، به پوشه‌های دکمه‌دار نیاز دارند. داخل این پوشه می‌توان برگه‌های کاغذ و نوشت افزار را جای داد. این پوشه‌ها از جنس پلاستیک هستند و از وسایل داخلشان در برابر آب و گرد و غبار محافظت می‌کنند.

مداد تراش

از آنجا که کلاس اولی‌ها بیشتر با مداد مشکی، قرمز و مداد رنگی سر و کار دارند، تراش یکی دیگر از محصولاتی است که باید در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان جای بگیرد. تراشی برای دانش آموزان مناسب است که خیلی راحت در دست جای بگیرد و تیغه‌ای داشته باشد که به انگشتان کودک صدمه‌ای وارد نکند.

نکته مهم این است که مداد تراش هایی که مخزن دارند، گزینه مناسبی برای کودکان کلاس اولی محسوب می‌شوند. مخزن باعث می‌شود مدادی که تراش می‌شود زمین ریخته نشود و به رعایت بهداشت و نظافت کمک زیادی می‌کند.

مداد مشکی

مداد مشکی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین محصولاتی است که در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان جای می‌گیرد. دانش آموزان کلاس اولی با مداد نوشتن را یاد می‌گیرند. مدادی را بخرید که طراحی آن چند ضلعی باشد تا وقتی کودک آن را طولانی مدت در دستش می‌گیرد، احساس خستگی نکند.

از طرف دیگر دقت کنید که درجه سختی یا مغز گرافیکی مداد نرمال و مناسب باشد. اگر مداد مشکی مغزی خیلی پررنگی داشته باشد دفتر را خیلی زود کثیف می‌کند.

مداد قرمز

یکی دیگر از لوازم تحریر پرکاربرد کلاس اولی‌ها، مداد قرمز است که از آن برای گذاشتن علائم نگارشی هنگام نوشتن مشق یا خط کشی استفاده می‌کنند. مداد قرمزی بخرید که بافت نرمی داشته باشد تا دانش آموز بتواند به راحتی با آن بنویسد. از طرف دیگر، مداد قرمزهای دارای بافت نرم کمتر دچار شکستگی شده و حین تراشیدن هم به بهترین شکل پرداخت می‌شوند.

مداد رنگی

دانش آموزان کلاس اول ساعاتی را به کشیدن نقاشی اختصاص می‌دهند. نقاشی کردن یکی از دوست داشتنی ترین سرگرمی‌ها برای آنهاست که نه تنها جنبه سرگرمی دارد، بلکه می‌تواند تاثیر مثبتی در رشد ذهنی، مهارت‌های دستی و خلاقیت کودکان داشته باشد.

به همین دلیل است که در مدارس و مهد کودک‌ها توجه زیادی به آن می‌شود؛ بنابراین، یکی از ضروری‌ترین موارد در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان مداد رنگی است. یک مداد رنگی 12 رنگ برای دانش آموزان کلاس اولی کفایت می‌کند.

پاک کن

یکی دیگر از وسایل مهمی که در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان قرار می‌گیرد، پاک کن است. پاک کن‌هایی را بخرید که اندازه بزرگ‌تری دارند تا نگهداری از آن راحت باشد و کودک آن را نبلعد. همچنین توصیه می‌شود پاک کن‌های رنگ روشن برای آن‌ها بخرید؛ چون پاک کن‌های رنگ تیره بعد از کشیده شدن روی کاغذ، ردی از کثیفی بر جای می‌گذارند.

خط کش

در لیست لوازم تحریر کلاس اول دبستان یک خط کش ساده و یک خط کش شابلون دار با طرح‌های هندسی هم جای می‌گیرد. توجه داشته باشید خط کش هایی که برای فرزندتان می‌خرید از نوع فلزی نبوده و لبه‌های تیزی نداشته باشند.

خط کش هایی هم که از جنس پلاستیک یا شیشه هستند، به دلیل شکنندگی بالا، عمر پایینی دارند؛ بنابراین مناسب ترین و بهترین خط کشی که می‌توانید برای کودکان سال اول تهیه کنید، انواع ژله‌ای بوده که دارای لبه‌های گرد و ظاهری انعطاف پذیر هستند.

قیچی

از سرگرم کننده ترین و لذت بخش ترین فعالیت‌ها برای کودکان کار با قیچی است که باعث تقویت مهارت‌های دست ورزی می‌شود. کودکان با استفاده از قیچی می‌توانند با برش دادن انواع کاغذها، کاردستی‌های مختلفی درست کنند. قیچی‌های پلاستیکی بی‌خطرترین و بهترین قیچی برای کلاس اولی‌ها هستند.

انواع چسب

یکی دیگر از وسایلی که برای ساخت کاردستی‌های کاغذی کودکان مناسب است چسب ماتیکی است. در این نوع چسب‌ها، یک چسب جامد داخل یک محفظه ماتیکی شکل قرار گرفته و با چرخاندن قسمتی از محفظه، چسب خارج می‌شود. یکی دیگر از چسب‌های مناسب برای کلاس اولی‌ها چسب نواری است که با استفاده از آن می‌توان انواع کاغذها را به هم چسباند.

شابلون

یکی دیگر از لوازم تحریر پرکاربرد برای کلاس اولی‌ها خط کش شابلون دار بوده که دارای اشکال هندسی است. دانش آموزان می‌توانند از این اشکال برای درس ریاضی کمک بگیرند.

برچسب

برچسب محصولی برای نوشتن نام و نام خانوادگی دانش آموزان و چسباندن آن روی وسایل مختلف است تا گم نشوند. سایز بزرگ برچسب‌ها برای کتاب و دفتر و سایز کوچک آن برای مداد و سایر نوشت ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برچسب‌ها دارای طرح‌های متنوعی بوده و در ابعاد متفاوتی موجود هستند.

چرا لوازم تحریر فرزند خود را از وب سایت چی بخونم تهیه کنم؟

اگر قصد خرید لوازم تحریر برای فرزند کلاس اولی خود را دارید، می‌توانید به فروشگاه چی بخونم مراجعه کنید. چی بخونم یک بانک کتاب واقعی است که در کنار فروش کتاب‌های کمک آموزشی، در زمینه فروش انواع لوازم تحریر مانند انواع مدادها، پاک کن، تراش، لاک غلط گیر ، دفتر و کاغذ و غیره فعالیت دارد

برندهای مطرحی که در چی بخونم عرضه میشود شامل فابر کاستل، کرند، پیکاسو، سی کلاس، کنکو و غیره هستند. تمامی محصولاتی که توسط این فروشگاه به فروش می‌رسند، دارای قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به سایر فروشگاه‌های آنلاین هستند و شامل تخفیف ویژه هم می‌شوند.

با در دست داشتن لیست لوازم تحریر کلاس اول، می‌توانید خیلی راحت وارد صفحه فروشگاه چی بخونم شوید و بعد از انتخاب محصولات مورد نظر، نسبت به پرداخت وجه و نهایی کردن سفارش اقدام کنید و آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید.

مفید بود؟
42
6
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.