logo
معرفی 6 مورد از بهترین کتاب های کارآفرینی
0

معرفی 6 مورد از بهترین کتاب های کارآفرینی

آیا مي‌دانيد وجه مشترک همه کارآفرینان موفق چیست؟ بله! آنها کتاب می‌خوانند.

وارن بافت حدود ۸۰ درصد از هر روز را به مطالعه اختصاص می‌دهد، بیل گیتس تلاش می‌کند هفته‌ای یک کتاب بخواند و مارک زاکربرگ هر دو هفته یک کتاب خوانده و آن را در باشگاه کتاب آنلاین خود به اشتراک می‌گذارد. اما نکته مهم این است که این افراد در مورد آنچه می‌خوانند بسیار گزینشگر هستند و به جای سرگرمی، کتاب را برای آموزش برمی‌گزینند.

کارآفرینان بهترین کتاب های کارآفرینی را می‌خوانند تا اسرار بازاریابی را کشف کنند و در مورد استراتژی‌های کسب و کار مشاوره بگیرند. همچنین آن‌ها از طریق مطالعه مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند و ایده‌ها و انگیزه‌های جدید کارآفرینی را به دست می‌آورند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

خوشبختانه برخی از کارآفرینان موفق، درس‌های زندگی، تحقیقات، مطالعات، نکات و توصیه‌های خود را در قالب کتاب ثبت کرده‌اند. ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب های مدیریت کسب و کار را برای آشنایی شما جمع‌آوری کرده‌ایم که برای راه‌اندازی کسب و کار جدید، الهام‌بخش شما خواهند بود.

معرفی 6 مورد از بهترین کتاب های کارآفرینی

۱- آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد، نویسنده: دیل کارنگی (۱۹۳۶)

آیین دوست‌یابی و تاثیرگذاری بر افراد یکی از ۱۰۰ کتاب برتر غیر داستانی مجله تایم است و به عنوان یکی از اولین کتاب‌های خودیاری جهان شهرت دارد. همین امر باعث شده کتاب آیین دوست یابی و تاثیرگذاری بر افراد جزء پرفروش ترین کتاب های کسب و کار شناخته شود.

نویسنده این اثر، دیل کارنگی، یکی از بزرگترین سخنرانان و نویسندگان حوزه موفقیت می‌باشد که یکی از اساتید وارن بافت نیز بوده است. این کتاب به شما می‌آموزد برای اینکه یک کارآفرین موفق باشید، باید هنر برخورد با مردم را نیز یاد بگیرید. دیل کارنگی این مهارت را از سال ۱۹۳۶ به خوانندگان خود آموزش می‌دهد.

تاکنون میلیون‌ها نفر در جهان، با مطالعه این کتاب، راه‌هایی را آموخته‌اند که با اتکا به آن، نه تنها در حرفه خود بلکه در زندگی نیز بهتر عمل می‌کنند. در واقع، کتاب کارنگی به عنوان یک تغییر تضمین شده زندگی در نظر گرفته می‌شود.

این کتاب به بخش‌‌های متعددی تقسیم می‌شود که شامل مراحلی است که به شما کمک کند چیزهایی مانند «تکنیک‌های بنیادین در برخورد با مردم» یا «رهبر بودن: چگونه افراد را بدون توهین یا برانگیختن خشم تغییر دهید» را به آسانی آموخته و به کار ببندید.

۲- داستان موفقیت نخبگان، نويسنده: مالکوم گلدول (۲۰۰۸)

این کتاب برای کسانی است که می‌‌خواهند مهارت‌های خاص و مزیت‌های اساسی افراد موفق نسبت به دیگران را بفهمند. نویسنده این اثر به بررسی پیشینه نژادی و خانوادگی می‌پردازد تا راز موفقیت افراد برتر را توضیح دهد.

سومین کتاب ستون نویس مشهور نیویورکر، داستان موفقیت نخبگان است که در مورد پشت پرده موفقیت افرادی بزرگی مانند بیل گیتس یا گروه های جهانی موفقی مانند بیتلز، سخن می‌گوید. این کتاب که جزء بهترین کتاب های کارآفرینی شناخته می‌شود به سبک ژورنالیستی نوشته شده است.

گلدول در این کتاب افراد باهوشی مانند کریستوفر لانگان و جی رابرت اوپنهایمر را با هم مقایسه کرده تا به شکل قانع کننده‌ای نشان دهد که پیشینه خانوادگی این افراد مستقیماً عامل اصلی تبدیل شدن اولی به یک دامدار بزرگ اسب و تبدیل شدن دومی، به پدر بمب اتمی بوده است.

همچنین شما با خواندن این کتاب پاسخ به این سوالات را پیدا می‌کنید که چرا بازیکنان هاکی روی یخ اغلب متولد نیمه اول سال هستند و چرا آسیایی‌ها در ریاضیات بهتر عمل می‌کنند. یکی از جالب‌ترین موضوعات این کتاب قانون ۱۰,۰۰۰ ساعت است. قانونی که می‌گوید شما برای حرفه‌ای شدن در یک کار، باید چقدر تمرین کنید تا به اوج موفقیت برسید.

۳- تفکر سریع و کند – بهترین کتاب های کارآفرینی (۲۰۱۱)

دانیل کانمن یکی از بزرگ‌‌ترین نام‌ها در روان‌‌شناسی و اقتصاد، برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۰۲ در علوم اقتصادی است. فکر کردن، سریع و آهسته وقایع نگاری از شخصیت های بارز کانمن است. در فصل‌های آغازین شما را با دو سیستمی که به وسیله آنها فکر می‌کنید آشنا میسازد، یکی سریع و شهودی، دیگری کند و منطقی و در ادامه با عملکرد این سیستم‌ها در زندگی روزمره آشنا می‌شوید.

در ادامه این کتاب به جزئیات سیستم‌، نحوه عملکرد مغز ما از طریق این سیستم‌ها، نحوه استفاده از این سوگیری‌های شناختی و همچنین به تبیین «نظریه چشم‌انداز» کانمن می‌پردازد که همین امر باعث شده کتاب تفکر سریع و کند برنده جایزه نوبل شود.

خواندن این کتاب برای هر کسی در هر حرفه‌ای یا حتی برای زندگی عادی نیز مفید است. اما از همه مهم‌تر کارآفرینان با مطالعه این کتاب می‌توانند مفاهیم اساسی را برای فهمیدن و حل مشکلات پیچیده بیاموزند و در عین حال در مورد چگونگی تأثیر ساختار شرکت‌ها بر روی استراتژی‌های سازمان را به خوبی درک کنند.

۴- پدر پولدار، پدر بی پول، نویسندگان: رابرت کیوساکی (۱۹۹۷)

پدر پولدار پدر بی‌پول از موفق‌ترین کتاب‌های برنامه‌ریزی مالی سال‌های اخیر است که باعث شده این اثر در بین بهترین کتاب های مدیریت کسب و کار قرار گیرد. کتاب پدر پولدار پدر بی پول یک راهنمای بسیار مفید برای آن افرادی است که باید یاد بگیرید تا چگونه پول خود را عاقلانه مدیریت کنید.

شما در این کتاب تمام اصطلاحات مالی ضروری را با بیانی شیوا و بصورت ساده و سرگرم‌ کننده می‌خوانید. این موارد شامل درس‌هایی است که در مدرسه تدریس نمی‌شوند، اما پس از خواندن آن، می‌توانید به نحوه رسیدن اهداف خود را به خوبی یاد بگیرید.

رابرت تی. کیوساکی نویسنده این کتاب، دیدگاه اقتصادی منحصر به فرد خود را از دو فرد بسیار متفاوت یعنی دو پدرش تأثیر گرفته است. او در این کتاب این افسانه را که برای ثروتمند شدن باید درآمد بالایی کسب کنید، باطل می‌کند. او همچنین این باور که خانه شما یک دارایی است را به چالش می‌کشد، و به والدین نشان می‌دهد که چرا نمی‌توانند برای آموزش مسائل مالی به فرزندان خود به سیستم مدرسه تکیه کنند.

۵- عادت های اتمی (تغییرات کوچک، نتایج عالی)، نویسنده: جیمز کلیر (۲۰۱۸)

همه ما می‌توانیم قبول کنیم که ایجاد عادات خوب دشوار، اما ایجاد عادت‌های بد فوق‌العاده آسان است. کدام یک از شما زمان خود را برای سرگرمی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه خود تلف نکرده است، در حالی که باید کاری سازنده‌تر انجام می‌داده؟

بهبود خود و توسعه شخصی مستلزم ایجاد انواع عادات خوبی است که شما را به سمت اهدافتان سوق می‌دهند. این کار همچنین برای ارتقای کسب‌ و کار شما به سطح بعدی ضروری است، اما نمی‌توانید به طور تصادفی به آن سطح نزدیک شوید، زیرا این اتفاق طی یک فرآیند روی می‌دهد.

در کتاب عادت‌های اتمی، جیمز کلیر روند خود را برای انجام این کار به اشتراک گذارده است. کلیر می‌گوید واقعیت این است که به عنوان کارآفرین، شما به سطح اهداف خود نمی‌رسید، بلکه به سطح سیستم‌های خود سقوط می‌کنید. این جاست که این کتاب وارد می‌شود.

کتاب عادت های اتمی یک فرآیند کاملاً مستند را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای حذف عادات بد و ایجاد عادت‌های خوب استفاده کنید. از این کتاب ترجمه‌های متعددی در بازار نشر موجود می‌باشد که همگی از کیفیت لازم برخوردار نیستند. برای انتخاب بهترین ترجمه از این کتاب، ما مطالعه مقاله «نحوه انتخاب بهترین ترجمه یک اثر» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۶- از خوب به عالی (چرا برخی از شرکت‌ها جهش می‌کنند و دیگران نمی‌کنند)، نویسنده: جیم کالینز (۲۰۰۱)

کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز، نویسنده، و متخصص در مورد چگونگی رشد کسب‌ و کارها، در معروف‌ترین کتابش، چگونگی دستیابی به عملکرد برتر و اینکه چگونه شرکت‌های خوب می‌توانند به شرکت‌های بزرگ تبدیل شوند را برای کارآفرینان تازه‌کار شرح می‌دهد. او بیش از یک دهه روی این موضوع تحقیق و سرمایه‌ گذاری کرده است.

این کتاب همه چیز در مورد تحویل گرفتن یک شرکت خوب و تبدیل آن به یک شرکت عالی را توضیح می‌دهد. ممکن است تعجب کنید که تفاوت چیست و چرا این قدر مهم است، اما همه این‌ها در این کتاب ذکر شده است. بی دلیل نیست که این کتاب در لیست بهترین کتاب های کارآفرینی قرار داده شده است.

برای اکثر کارآفرینانی که شروع به کار می‌کنند، تقریبا غیر ممکن است که فکر کنند چگونه می‌توانند کسب و کار خود را به سازمان‌های چند میلیون دلاری تبدیل کنند، یا حتی در زمان شروع به کار دست به چه انتخاب‌هایی بزنند، و این جایی است که کتاب خودش را نشان می‌دهد.

کلام آخر

حتی با وجود مطالعه لیست برگزیده بالا، ممکن است انتخاب کتاب‌های تجاری که ارزش خواندن دارند، همچنان برای شما چالش‌برانگیز باشد. با این وجود، خوب است بدانید هر کتابی که انتخاب می‌کنید، ابزار آزاد اما قدرتمند شما برای توسعه مهارت‌هایی هستند که بر نحوه انجام کار و در نتیجه موفقیت شما تأثیر می‌گذارند.

برای مطالعه بیشتر در حوزه موفقیت و خودیاری، خواندن مقاله «برای آموزش برنامه‌ریزی و مدیریت زمان چه کتابی بخوانیم؟» پیشنهاد می‌شود.

مفید بود؟
0
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.