logo
نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن
0

نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

آیا تا به حال آرزوی چیزی را داشته‌اید و به نظر برسد جهان برای تحقق آن توطئه کرده است؟ یا آیا تا به حال روی چیزهای منفی تمرکز کرده و متوجه شده‌اید منفی گرایی بیشتری به سراغ شما می‌آید؟ اگر چنین است، احتمالا با مفهوم قانون جذب آشنا هستید، یعنی این ایده که افکار و احساسات ما تاثیر زیادی بر رویدادها و تجربیاتی دارند که ما به زندگی خود جذب می‌کنیم.

«راندا برن» در کتاب خود، «The Magic یا معجزه شکرگزاری»، قدرت قدردانی، قانون جذب و دیگر اصولی را که می‌تواند به ما در ایجاد زندگی مورد نظرمان کمک کند، بررسی می‌کند. برن نویسنده کتاب و فیلم پرفروش «راز» است که مفهوم قانون جذب را به مخاطبان بیشتری معرفی کرد.

نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن
نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن

در معجزه شکرگزاری، او عمیق‌تر به آموزه‌های «راز» می‌پردازد و نکات و تکنیک‌های عملی را برای به کارگیری این اصول در زندگی روزمره ارائه می‌دهد. با نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن همراه «چی بخونم» باشید.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

محصولات مرتبط: ملت عشق


نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری

معجزه شکرگزاری سومین کتاب از مجموعه کتاب‌های راز راندا برن است که توجه مخاطبان زیادی را از سرتاسر جهان به خود جلب کرده و منجر به بیداری جهانی شده است. این کتاب ما را یک قدم جلوتر از «راز» می‌برد و نشان می‌دهد قدردانی کلید تغییر زندگی است.

در نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری، هر فصل حاوی تمرین‌هایی است که به شما کمک می‌کند قدردانی را یاد بگیرید و آن را به شیوه درست اجرا کنید تا از این طریق بتوانید رویاها و خواسته‌هایتان را به حرکت دربیاورید.

نقد و بررسی پارت اول کتاب معجزه شکرگزاری: آیا به معجزه اعتقاد دارید

راندا برن از شما یک سوال می‌پرسد «آیا به معجزه اعتقاد دارید». او می‌گوید افرادی که به معجزه اعتقاد ندارند، هرگز آن را دریافت نخواهند کرد. در این پارت از نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری، نویسنده می‌خواهد روزهای کودکی‌تان را به یاد بیاورید.

او می‌گوید زمانی که بچه بودید و با تعجب به زندگی نگاه می‌کردید را به یاد دارید؟ زندگی دوران کودکی بسیار هیجان‌انگیز است و هر چیز کوچکی بچه‌ها را به وجد می‌آورد. در این دوران فرد مجذوب هر چیز کوچکی می‌شود، مجذوب یخ روی چمن‌ها، پروانه‌ای که در هوا بال میزند یا هر برگ عجیبی که روی سنگ یا زمین افتاده است.

در این دوران وقتی کودک دندانش را از دست می‌دهد هم هیجان‌زده خواهد شد، چون معتقد است پری دندان شب می‌آید. نویسنده همه این‌ها را به این دلیل می‌گوید که در کودکی همیشه آن حس خوشایند و نفیس را در درونمان داشتیم که همه چیز عالی و دوست داشتنی است.

این احساس را داشتیم که زندگی بسیار زیبا و سرشار از هیجان، شادی و معجزه است. از این رو، معجزه‌ای که زمانی به آن اعتقاد داشتید حقیقت دارد و این دیدگاه بزرگسالی‌تان از زندگی است که درست نیست. در واقع، معجزه زندگی واقعی است، به همان اندازه که شما واقعی هستید.

زندگی می‌تواند بسیار شگفت‌انگیزتر از آن چیزی باشد که در دوران کودکی فکر می‌کردید و نفس‌گیرتر، الهام‌بخش و هیجان‌انگیزتر از هر چیزی که قبلا دیده‌اید. وقتی بدانید برای به وجود آمدن معجزه باید چه کاری انجام دهید، زندگی رویاها و تصوراتتان را خواهید داشت. آن وقت تعجب خواهید کرد که چگونه می‌توانستید از باور به معجزه زندگی دست بکشید!

نقد و بررسی پارت اول کتاب معجزه شکرگزاری
نقد و بررسی پارت اول کتاب معجزه شکرگزاری

نقد و بررسی پارت دوم کتاب معجزه شکرگزاری: یک راز بزرگ فاش می‌شود

در پارت دوم نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری، نویسنده می‌گوید که باید همیشه شکرگزاری کنیم کسی که شکرگزاری کند، خداوند نعمت‌های بیشتری به او می‌دهد و کسی که هرگز شکرگزاری نکند، آنچه به او اعطا شده، از او گرفته خواهد شد.

راندا برن معتقد است شکرگزاری مانند یک قانون جهانی عمل می‌کند که بر کل زندگی حاکم است. طبق قانون جذب که بر تمام انرژی‌های جهان حاکم است «مانند، همانند را جذب می‌کند». به دلیل قانون جذب، سلول‌های هر موجود زنده و همچنین جوهر هر جسم مادی در کنار هم قرار دارند.

در زندگی، قانون روی احساسات و افکار اعمال می‌شود، زیرا آن‌ها نیز انرژی هستند؛ بنابراین به هر چه فکر کنید و هر چه را احساس کنید، به سمت شما جذب خواهند شد. ممکن است جملاتی مانند «آنچه بکارید درو می‌کنید» و «اگر با این دست بدهید، با آن دست پس خواهید گرفت» را شنیده باشید.

همه این گفته‌ها یک قانون و یک اصل از جهان را توصیف می‌کنند که دانشمند بزرگ، سر آیزاک نیوتن آن را کشف کرد و آن هم این است:

«هر عملی، عکس‌العملی مخالف و برابر دارد». وقتی ایده قدردانی را در قانون نیوتن به کار می‌گیرید، می‌گوید شکرگزاری همیشه عکس‌العملی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین و آنچه دریافت می‌کنید همیشه برابر با میزان سپاسگزاری شما خواهد بود. هرچه صمیمانه و عمیق‌تر احساس سپاسگزاری کنید (به عبارت دیگر، هر چه بیشتر سپاسگزاری کنید)، بیشتر دریافت خواهید کرد.

نقد و بررسی پارت سوم کتاب معجزه شکرگزاری: رشته طلایی شکرگزاری

همیشه شکرگزار چیزهایی باشید که در زندگی دارید. راندا برن می‌گوید «وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، به خاطر نور صبحگاهی، زندگی و توانایی‌هایتان تشکر کنید. به خاطر شادی و زندگی‌تان شکرگزار باشید. اگر دلیلی برای تشکر پیدا نکردید، تقصیر خودتان است».

نقد و بررسی پارت چهارم کتاب معجزه شکرگزاری: کشف من

در بخش چهارم از نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری، راندا برن می‌گوید وقتی فردی نسبت به قدردانی ناآگاه است زندگی چگونه خواهد بود و وقتی قدردانی را بخشی از زندگی‌اش قرار می‌دهد چه اتفاقی می‌افتد. او داستان خودش را به اشتراک می‌گذارد و می‌گوید اگر شش سال پیش کسی از او می‌پرسید که آیا فرد سپاسگزاری هستی، می‌گفتم بله من فردی سپاسگزار هستم.

نقد و بررسی پارت چهارم کتاب معجزه شکرگزاری: کشف من
نقد و بررسی پارت چهارم کتاب معجزه شکرگزاری: کشف من

وقتی کسی در را به روی من باز می‌کند، وقتی کسی چیزی به من هدیه می‌دهد و وقتی کسی کاری برای من انجام می‌دهد تشکر می‌کنم؛ اما در واقع، من اصلا سپاسگزار نبودم. من حتی نمی‌دانستم قدردانی چیست و گفتن تشکر وقتی چیزی دریافت می‌کنید به این معنی نیست که سپاسگزار هستید.

او ادامه می‌دهد وقتی از مفهوم قدردانی آگاه نبودم، زندگی خوبی نداشتم. هنگامی که سرانجام به معنای واقعی سپاسگزاری پی بردم، زندگی‌ام کاملا تغییر کرد و با خوشحالی شروع به زندگی کردم.


محصولات مرتبط: مردی به نام اوه


نقد و بررسی پارت پنجم کتاب معجزه شکرگزاری: معجزه را به زندگی بیاورید

نویسنده می‌گوید سپاسگزاری را وارد زندگی خود کنید تا شاهد معجزه باشید. سپاسگزاری می‌تواند روابط شما را به روابطی شاد و معنادار تبدیل کند. مهم نیست چه کسی هستید، مهم نیست کجا هستید و مهم نیست شرایط فعلی شما چگونه است، معجزه قدردانی کل زندگی شما را تغییر خواهد داد.

نقد و بررسی پارت ششم کتاب معجزه شکرگزاری: آیا زندگی شما جادویی است؟

اکنون می‌توانید بگویید که چقدر از قدردانی استفاده کرده‌اید. به تمام زمینه‌های مهم زندگی خود نگاه کنید: پول، سلامتی، شادی، شغل، خانه و روابط. بخش‌هایی از زندگی‌تان که عالی است، همان جاهایی هستند که سپاسگزار و قدردان بوده و در نهایت معجزه را تجربه کرده‌اید.

مطمئن باشید هر بخشی که عالی نیست، ناشی از عدم سپاسگزاری است. این یک واقعیت ساده است که وقتی شکرگزار نباشید نمی‌توانید در ازای آن بیشتر دریافت کنید. در واقع با این کار مانع از ادامه معجزه به زندگی خود می‌شوید.

وقتی شکرگزار نباشید جلوی جریان سلامتی بهتر، روابط بهتر، شادی بیشتر، پول بیشتر و پیشرفت شغلی را می‌گیرید. بدون شکرگزاری، شما خودتان را از معجزه و دریافت هر آنچه در زندگی می‌خواهید محروم می‌کنید.

نقد و بررسی پارت هفتم کتاب معجزه شکرگزاری: فرمول جادویی

پارت هفتم نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری با ضرب‌المثل «دانش گنج است، اما تمرین کلید آن است» شروع می‌شود.

  • فرمول جادویی: فکر کنید و کلمات جادویی مانند متشکرم، سپاسگزارم و غیره را بگویید.
  • هر چه بیشتر فکر کنید و کلمات جادویی را بگویید، احساس قدردانی بیشتری خواهید داشت.
  • هرچه قدردانی بیشتری را فکر و احساس کنید، فراوانی بیشتری دریافت می‌کنید.

این پارت پایانی نقد و بررسی کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن است. این کتاب شامل 28 تمرین جادویی است که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه می‌توانید از قدردانی در زندگی خود برای متحول کردن سلامت، پول، شغل و روابط خود استفاده کنید و چگونه می‌توانید کوچک‌ترین آرزوها و بزرگ‌ترین رویاهای خود را محقق کنید.

نتیجه گیری

در پایان، معجزه شکرگزاری، کتابی است که به بررسی قدرت قدردانی، قانون جذب و سایر اصولی می‌پردازد که می‌توانند به ما در ایجاد زندگی که می‌خواهیم کمک کنند. از طریق قدردانی، می‌توانیم طرز فکر خود را از حالت کمبود به حالت فراوانی تغییر دهیم و چیزهای خوب بیشتری را به زندگی خود جذب کنیم.

کتاب معجزه شکرگزاری راندا برن مملو از نکات و تکنیک‌های عملی برای پرورش قدردانی، استفاده از قدرت قانون جذب و استفاده از تجسم برای نشان دادن اهداف و خواسته‌ها است. توصیه می‌کنیم این تکنیک‌ها را امتحان کنید و شاهد تغییرات مثبتی که می‌تواند از به کار بردن این اصول در زندگی روزمره شما به وجود بیاید، باشید.

اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد این اصول و نحوه به کارگیری آن‌ها در زندگی خود هستید، می‌توانید این کتاب را از فروشگاه آنلاین چی بخونم تهیه کنید.

مفید بود؟
5
1
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.