logo
بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم
2

برای شیمی دهم چی بخونم؟ – معرفی بهترین کتاب های کمک درسی شیمی دهم

دانش آموزان با ورود به پایه دهم و دوره متوسطه دوم، به تفکیک و در کتاب‌هایی جداگانه به مطالعه شاخه‌های مختلف درس علوم می‌پردازند. در نتیجه واضح است که تعداد دروس این دوره افزایش یافته و از نظر محتوایی نیز سنگین‌تر خواهد شد.

به طور کلی پایه دهم در دوران تحصیل بسیار مهم محسوب می‌شود و دانش آموزان این پایه باید با تسلط بر مفاهیم کتاب به تدریج، خود را آماده شرکت در آزمون سراسری کنند. در این میان دانش آموزانی که شیمی دهم را می‌گذرانند در پی این هستند که بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم را بشناسند. اگر شما نیز جزو این دانش آموزان هستید، با ما و این مقاله همراه باشید.

 

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

شیمی دهم را چگونه باید مطالعه کنیم؟

سعی و تلاش خود را برای درس شیمی در مرحله اول بر روی کیفیت مطالعه بگذارید و توجه زیادی روی بررسی عمیق مفاهیم کتاب درسی داشته باشید. همچنین با نگاهی ریزبینانه با چاشنی دقت، مباحثی مانند آرایش الکترونی کوانتومی، نور، جرم اتمی میانگین، رفتار گازها، ترکیب یونی و ساختار لوییس، محلول‌ها (که در سال‌های بعد در کتاب درسی به آن پرداخته نمی‌شود و تکرار نخواهند شد، اما قابلیت ترکیب با مباحث سال های یازدهم و دوازدهم را دارد) را یاد بگیرید. انتخاب بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم در مرحله بعدی باید اتفاق بیفتد.

 

مهم ترین مباحث شیمی دهم کدامند؟

علاوه بر این، مباحث بسیار مهمی مانند استوکیومتری و مفهوم مول که 60 الی 70 درصد پایه مسائل شیمی را شامل می شود، از سال دهم شروع می‌شود. تعداد زیاد و تنوع بالای مسائل در کنکورهای 1399 و 1400 که بسیار پرمسئله و وقت‌گیر بودند، به همه ثابت کرد که در درس شیمی باید مهارت و هنر حل مسئله خودشان را تقویت کنند. در اصل چیزی که می‌تواند درصد و تراز یک داوطلب را ارتقا بدهد، هنر حل مسئله است.

 

چگونه در درس شیمی رشد کنیم؟

وقتی به پرسش های وقت گیر یا سخت که می‌رسید اصلا رهاشان نکنید؛ با تست کلنجار بروید و بدون درنظرگرفتن زمان، تست را حل کنید، اگر نتوانستید به جواب برسید، به پاسخ‌های تشریحی رجوع کنید و آن تست را یاد بگیرید. یادتان باشد که بررسی تست‌های سخت، به مرور درصد و ترازتان را بالا می‌برد. خیلی وقت‌ها ممکن است به طوراتفاقی یا از راه نادرست به جواب درست یک تست برسید؛ برای همین حتما توصیه می‌شود که پاسخ‌های تشریحی را بررسی کنید.

در سال دهم با توجه سبک و سیاق کنکورهای اخیر، کار کردن هر نوع تستی فارغ از سطح، اما با کیفیت و در راستای کنکور و کتاب درسی، صرفاً برای آشنایی با دیدگاه های مختلف توصیه می‌شود. با این مقدمه تعدادی از کتاب های کمک درسی مطرح شیمی در بازار را بررسی می‌کنیم.

 

بهترین کتاب های آموزش و تست شیمی دهم کدامند؟

شیمی دهم تست نشر الگو

درسنامه‌های شیمی دهم نشر الگو در بخش پاسخ تشریحى با متنى روان و متناسب برای هر سطح علمى بیان شده است. درسنامه‌ها اکثرا کامل هستند و توجه ویژه به تمارین، اشکال و نمودار‌هاى کتاب درسى شده‌است تا دانش‌آموزان تمام مطالب را به طور کامل فرا‌گیرند.

خلاصه‌هاى جعبه‌اى و نمودارى در ابتدای هر فصل با هدف مرور و در انتهای آن با هدف تثبیت ارائه شده است. همچنین قسمت‌هایى تحت عنوان »براى فهم بیشتر» نکات اضافی را شامل می‌شوند.

 

شیمی دهم تست خیلی سبز

کتاب شیمی دهم تست خیلی سبز، را می‌توان بهترین کتب کمک درسی شیمی دهم دانست که سعی کرده (چه در درسنامه و چه در تست ها) اکثریت مخاطبان یعنی دانش آموزان ضعیف و متوسط را راضی نگه دارد. درسنامه به صورت خلاصه و با بیانی بسیار خودمانی است که در خلال آن تست‌های منبع دار همراه با رفرنس از کتاب، آورده شده است.

بعد از تست‌های سری A، تست‌های سری Z برای دانش‌آموزان با سطح بالاتر آورده شده‌اند. برخی تست‌ها کنارشان یک علامت + گذاشته شده که نمونه‌ای از بهترین تست‌ها برای زمان‌های مرور و جمع‌بندی هستند.

 

شیمی دهم تست مبتکران (تک جلدی)

درسنامه‌های شیمی دهم مبتکران در قالب “ایستگاه های درس و نکته” در قسمت پاسخ‌نامه تشریحی قرار گرفته‌اند. تعداد مباحث و زیرعناوین در فصل دوم (ردپای گازها در زندگی) بیشتر از دو فصل دیگر کتاب است (21 زیر عنوان). تست ها به صورت میکروطبقه بندی همانند درسنامه‌ها، قدم به قدم با کتاب درسی پیش می‌روند و تعداد آن‌ها در هر موضوع بسته به اهمیت آن موضوع متفاوت است. اما در مجموع از نظر تعداد، منبع کاملی برای تسلط دانش آموزان بر مطالب شیمی دهم است.

بیشترین تعداد تست‌ها مربوط به فصل سوم (آب، آهنگ زندگی) است که حدود 400 تست دارد. تیپ تست‌های مختلف با سطوح متفاوت دیده شود. گاهی در میان تست‌ها، تست‌های خوب با ایده‌ خلاقانه مشاهده می‌شود که بالاتر از سطح کنکور سراسری است.

پاسخ تشریحی تست‌ها کاملاً فراتر از یک پاسخ تشریحی عادی است و درسنامه‌ای کامل در آن‌ها گنجانده شده‌است. اگر این کتاب را انتخاب می‌کنید، از ابتدای سال در کنارش برنامه‌ای برای بررسی تمامی تست‌ها داشته باشید. مباحثی مانند «یافتن بهترین رسانای یونی» در فصل سوم (آب، آهنگ زندگی) که جزء حذفیات فصل 1، 2 و 3 است، با تابلوی «10 ممنوع» مشخص شده‌اند. این ویژگی‌ها، این کتاب را در زمره بهترین کتاب های شیمی دهم قرار می‌دهد.

 

شیمی دهم IQ گاج

محتوای کتاب شیمی دهم آیکیو گاج با قسمت شیمی دهم کتاب «شیمی جامع میکروطبقه‌بندی» همین ناشر یکسان بوده و اگر دانش آموز سال دوازدهم هستید و آن کتاب را تهیه کرده‌اید، نیازی به تهیه این کتاب ندارید. درسنامه به صورت بخش‌بخش ارائه شده‌است و بعد از هر قسمت تست‌های مربوط به آن قرار‌گرفته‌است.

سطح اکثر تست‌ها متوسط است و اندکی تست‌ ترکیبی در کتاب و در فصل‌های 2 و3 وجود دارد که آن‌ها هم اکثرا در ترکیب با فصل یک هستند. (با توجه به آدرس جلوی هر تست که تست با مباحث چه فصلی ترکیب شده است)

اما تست‌های ترکیبی بین پایه‌های مختلف در هیچ تستی دیده نمی‌شود. (یا اگر هست در جلوی تست‌ها به آدرس آن اشاره نشده است) علائم اختصاری در کنار تست‌ها و قسمت پاسخ‌نامه‌ی تشریحی قرار دارد که تست‌های واجب و اورژانسی (علامت ستاره)، بدون زمان، تست‌های ترکیبی و تست‌های خیلی سخت را مشخص می‌کنند.

 

شیمی دهم آبی قلم چی

قالب کلی کتاب شیمی دهم قلم‌چی به گونه ای است که برای هر فصل ابتدا درسنامه‌ها، سپس تست‌ها و در آخر پاسخ‌های تشریحی قرار دارند. درسنامه‌ها به دلیل کامل نبودن و نکته وار بودن، برای رشد سطح علمی دانش آموزان ضعیف مناسب نمی باشند. تست ها با اینکه از نظر تعداد زیاد هستند، اما به شکل میکرو‌طبقه‌بندی و پیمانه‌ای آورده شده‌اند و تیپ‌های مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهند.

در بین تست‌های تالیفی تست‌هایی با ایده‌های نو دیده نمی‌شود و همچنین برخی از تست‌های تالیفی از سطح کنکور‌های سراسری پایین‌تر هستند. در پایان هر فصل «آزمون جمع‌بندی» 20 سؤاله آمده که شامل سؤالاتی غالباً ترکیبی از کل فصل است که دانش‌آموز بعد از مطالعه‌ی کل ‏فصل برای تشخیص میزان تسلط خود می‌تواند به آن پاسخ دهد.‏

 

کاپ شیمی دهم زیر ذره بین

کتاب‌های آموزشی پیشرفته زیر‌ذره‌بین با عنوان “کاپ” منتشر می شوند. قرار است در این کتاب کج گویی‌های کتاب رفع شود، اما کتاب درسی گاهی دچار کم‌گویی است و نه کج‌گویی! درسنامه همان مطالب و مفاهیم کتاب است اما به صورت کلیدی و نکته‌ای بیان می­شود. از موارد قابل توجه این کتاب می‌توان به ارائه تمامی شکل‌ها و جداول کتاب درسی و چاپ تمام‌رنگی و ارائه‌ی نکات ترکیبی هر درس و تست‌های مرتبط با آن اشاره کرد.

 

کتاب شیمی دهم سری میکرو طبقه بندی قرن جدید

اگر همچنان به دنیال بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم هستید، بد نیست بدانید در ویرایش جدید کتاب شیمی دهم میکرو گاج (قرن جدید) با بیانی روان و پربار سعی بر این داشته تا درسنامه های پربارتری ارائه کند و به طور دقیق مباحث و نکات را روشن سازد. رنگ تست‌ها، اهمیت و سطح تست ها را نشان می‌دهد.

1300 تست موجود در کتاب (700 تست‌ واجب (با رنگ سبز)، 400 تست‌ تسلط (با رنگ مشکی) و 200 تست‌ iQ (با رنگ بنفش)) با نگاه ویژه‌ای به پوشش انواع تست ها از مفهومی تا محاسباتی گام به گام پیش می‌روند. در پایان هر فصل، 9 آزمون جامع طراحی شده است. پاسخنامه تقریبا به طور کامل تست‌ها را بررسی کرده است تا چیزی از قلم نیفتد.

 

شیمی دهم تست کاهه

درسنامه شیمی دهم کاهه در قالب مشاوره بیان شده است و دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای حل بهتر و راحت‌تر تست‌ها و نمونه سوالاتی که در ادامه‌ی فصل آمده، بهره ببرند. درسنامه‌ از چند بخش مختلف تشکیل شده که مباحث به صورت جز‌به‌جز و موضوعی در آن تحلیل شده‌اند.

این کتاب بعنوان یکی از بهترین کتاب های شیمی دهم مشابه جزوه‌ای کاربردی برای دانش‌آموزان است که برای آمادگی لازم جهت شرکت در امتحانات پایان ترم می‌توان از آن استفاده کرد. در حدود 800 تست تالیفی و کنکور سال های اخیر بررسی شده اند و در آخر دارای دو آزمون در انتهای هر فصل قرارگرفته‌ است.

 

سیر تا پیاز شیمی دهم گاج

درسنامه‌های شیمی دهم سیر تا پیاز گاج بی مقدمه سراغ اصل موضوع رفته‌اند و فقط به متن کتاب درسی اکتفا کرده‌اند. شیمی نیاز به مثال‌های ملموس دارد که مخاطب را جذب درسنامه کند و فضای خشک درسنامه را شیرین کند. مثال‌های آورده شده در درسنامه ترتیب خاصی از لحاظ سطح دشواری ندارند. مثلا بعضی درسنامه‌ها با مثال سخت و مبهم شروع شده است.

سوالات دارای دو بخش تستی و تشریحی است. تعداد تست ها جز در بعضی قسمت ها (مثل مبحث جدول دوره‌ای) تقریبا خوب است. سوالات تشریحی نیز مطابق با قسمت‌های درسنامه تقسیم بندی شده و برای امتحان نهایی و جمع بندی در شب امتحان مناسب است. تعداد سؤالات تشریحی خوب است و به خوبی مطالب را پوشش داده و در مسیر امتحان نهایی قرار دارد.

 

آموزش و کار شیمی دهم مهروماه

کتاب آموزش و کار شیمی دهم مهروماه هم می‌تواند تحت عنوان بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم قرار بگیرد. این کتاب درسنامه‌های نسبتا کاملی دارد و مطالب کتاب درسی را با بیانی روان و رسمی ارائه کرده است. همچنین برای یادگیری مسائل شیمی، کارگاه‌های حل مسئله وجود دارد.

اولین نکته در مورد این کتاب تنوع پرسش‌ها و تمارین (جای خالی، عبارات درست و نارست، ارتباطات تصویری، مفهومی، انتخاب گزینه و…) آن است که تا جای ممکن، اجازه نداده تقریبا هیچ نکته‌ای از کتاب درسی از قلم بیفتد و همه مطالب کتاب درسی مثل متن، حاشیه، شکل، جدول و… به طور کامل در قالب سوال پوشش داده‌شده‌است. در انتها، پاسخ آخر همه‌ مسائل و پاسخ تشریحی بعضی مسائل (دشوار) آورده شده تا خواننده از درستی پاسخش مطمئن شود.

 

بهترین کتاب های جمع بندی شیمی دهم کدامند؟

فیل شیمی دهم مبتکران

سری کتاب‌های شیمی فیل مبتکران برخلاف کتاب پایه (شیمی تک جلدی) سعی کرده تا به جای عمق دادن به مطالب (البته در بعضی مبحث‌های این فصل این گونه نیست) به آموزش نکته وار روی بیاورد که این رویکرد برای مرور و یادآوری سریع مطالب در نظر گرفته شده‌است.

درسنامه‌ها با توجه به اینکه جامع و کامل هستند، می‌توانند باعث رشد علمی دانش‌آموزان ضعیف نیز بشوند. برای هر مبحث تعدادی مثال تستی قرار داده شده است که تعداد آنها در مواردی، کم است. نکته‌های تستی تماما سعی شده که در قالب درسنامه‌ها بیان شود تا نیازی به آوردن آن‌ها در پاسخ‌های تشریحی نباشد.

 

جمع بندی شیمی دهم نشر الگو

به گفته مولفین، کتاب جمع بندی شیمی دهم نشر الگو را هم می‌توان بهترین کتاب کمک درسی شیمی دهم دانست. این کتاب برای آماده سازی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور سراسری است به گونه‌ای که بتوانند مطالب فراموش ‌شده را به یاد بیاورند و مروری خیلی سریع نیز داشته باشند.

هر فصل شیمی پایه دهم به چهار زیر فصل تقسی بندی شده است و در انتهای هر زیر فصل یک آزمون کوچک شامل سؤال‌های درست و نادرست و سه تست و در پایان هر فصل، دو آزمون تستی ده سواله قرار داده شده است. تعداد تست‌ها کافی نیست اما سعی شده که از ترتیب مناسبی به لحاظ آموزشی برخوردار باشند، زیرا حجم کتاب با عنایت به اینکه کتاب جمع‌بندی است در حد مطلوبی قرار دارد.

 

شیمی دهم لقمه مهروماه

قالب کلی کتاب شیمی دهم لقمه مهروماه شامل ۶ بخش تصاویر و نمودارها، واژه ها و اصطلاحات، عنصرها، ترکیبات، ساختار لوویس و واکنش‌ها می‌باشد.

این کتاب عملاً درسنامه‌ مجزایی ندارد. مثلا در بخش تصاویر و نمودارها فقط نکات عکس‌ها بیان شده است یا در بخش دوم، واژه‌ها و اصطلاحات انتهای کتاب که در لابه‌لای صفحات کتاب وجود دارد، معنا شده و معنی آن آورده شده‌است. در حالت کلی این کتاب چیزی فراتر از کتاب درسی به همراه ندارد و در آن فقط موضوعات دسته‌بندی شده‌اند.

 

بهترین کتاب های مناسب برای امتحانات تشریحی و نهایی شیمی دهم کدامند؟

شب امتحان شیمی دهم خیلی سبز

درسنامه شب امتحان خیلی سبز شیمی دهم یک بخش 21 صفحه‌ای است که در واقع مدل طبقه بندی شده کتاب درسی است. آزمون‌های نوبت اول و دوم فصل به فصل 20 نمره‌ای و آزمون‌های جامع نوبت اول و نوبت دوم، آزمون‌های طبقه بندی شده و طبقه بندی ‌نشده، بخش های دیگر این کتاب هستند. در آخر هم پاسخ تشریحی آزمون‌ها در کادر توضیحات تکمیلی ارائه شده‌است.

 

پرسمان شیمی دهم گاج

سری کتاب‌های پرسمان درس‌نامه‌های کاربردی و کوتاه برای مرور دارند و بلافاصله بعد از آن‌ها، سؤالات و تمارین کاربردی به خواننده کمک می‌کنند تا سطح اطلاعات و یادگیری‌اش را در سطح مفاهیم کتاب درسی ارزیابی کند.

اگر به متن کتاب درسی تسلط داشته باشید، سوالی برای شما باقی نمی‌ماند که شما را به چالش بکشد، حتی اگر قادر به پاسخگویی نبودید، پاسخ‌های تشریحی در انتظار شماست تا حداقلی‌ها را به شما بیاموزند. در پایان کتاب چند دوره آزمون نوبت اول و نوبت دوم نیز قرار دارد.

 

کتاب کار شیمی دهم خیلی سبز

حجم کتاب کار خیلی سبز شیمی دهم از نظر درسنامه‌ها کم است و توضیحات و آموزش مطالب بسیار مختصر آورده شده‌اند، اما از نظر تعداد تمرین‌ها مناسب و کافی است. درسنامه‌ها ساده و قابل فهم با حجم کم و سطحی هستند و به صورت مفهومی و عمیق آموزش مطالب را آموزش نمی‌دهند.

در طراحی سوالات و تمرین‌ها، از مطالب کتاب درسی و بخش‌های مختلف، تمرین های دوره ای آخر فصول و گاهی از برخی سوالات امتحانات نهایی استفاده شده است. نداشتن ایده‌های نو و جدید در کتاب به چشم می‌خورد و سعی شده تا از تمرین‌هایی بالاتر از سطح کتاب و امتحانات نهایی استفاده نشود.

 

شیمی نامه دهم مبتکران

در کتاب شیمی نامه دهم مبتکران که از جمله بهترین کتب کمک درسی شیمی دهم است،سعی شده تا مجموعه ای از تمارین با تنوع زیاد ارائه شود که برای دانش‌آموزان و معلمان قابل استفاده باشد، بنابراین حاوی انواع پرسش‌ها شامل سردوراهی، پر کردنی، وصل کردنی، درست یا نادرست، تشریح کوتاه، محاسباتی و آزمون‌های میان‌ترم و پایان‌ترم و تمامی پرسش‌های مطرح شده در کتاب درسی به همراه پاسخ تشریحی تمامی آن‌ها می‌باشد.

 

ماجراهای من و درسام شیمی دهم خیلی سبز

برای کسب نمره خوب در امتحانات کتاب ماجراهای من و درسام به شدت توصیه می‌شود. ساختار کتاب علی‌رغم اینکه تست هم دارد، منبع مناسبی برای تست‌زنی نیست و بیشتر برای موفقیت در امتحانات تالیف شده است.

در درسنامه های کامل این کتاب، مثال‌های به موقع و به‌جای آن در ابتدای هر درس، که پوشش دهنده تمارین و تست‌ها هستند، با زبان رسمی و روان بیان شده‌اند. در ادامه ارائه انواع نمونه سوال‌های امتحانی در قالب‌های مختلف و همچنین آزمون‌های استاندارد نیم‌سال اول و دوم و در انتها نیز پاسخ‌های تشریحی قرار گرفته‌اند.

 

کتاب کار شیمی دهم گاج

کتاب دیگری که قصد معرفی آن را داریم یعنی کتاب کار شیمی دهم گاج کتابی کم‌حجم در سطح خیلی آسان و با چیدمان سوالات از آسان به سخت است که شما را قبل از امتحان، با انواع سوالات امتحانی (چهارگزینه‌ای، جای خالی، درست یا نادرست، انتخاب کنید، پرسش‌های مفهومی، تکمیل جدول و سؤالات تشریحی) آشنا می‌کند. در آخر کتاب هم می‌توانید پاسخ سوالات منتخب را ببینید.

 

بهترین منابع دوم برای زدن تست پیشرفته یا آزمون محور برای شیمی یازدهم کدامند؟

آزمون شیمی دهم فار

در درسنامه کتاب فار آزمون شیمی دهم با بیانی عادی و رسمی و نگاه وسواسانه ای سعی شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. مهم‌ترین نکته مثبت کتاب، رعایت سرفصل‌های کنکور در درسنامه‌ها است. درسنامه کاملا با سناریو موجود در تست‌ها همخوانی دارد. مخاطب درسنامه دانش‌آموزان متوسط و قوی هستند. احتمالا به علت حجم درسنامه و کتاب، دانش‌آموزان ضعیف کمتر حوصله می‌کنند که در این حد مطالعه کنند. آزمون‌ها در نقش تست‌های تمرینی هستند.

به طورکلی روال این کتاب این است که از فصل اول، دوم و سوم، به ترتیب 5، 6 و 6 آزمون 20 سواله وجود دارد، یعنی به ترتیب 100، 120 و 120 تست 4 گزینه ای. همچنین 8 آزمون مروری و 5 آزمون جامع نیز وجود دارد. سعی شده‌است که در هر آزمون سطح سوالات سخت‌تر و عمیق‌تر شود و در پاسخ تشریحی نیز سطح سوالات مشخص شده است. تست‌ها گه‌گاه از مسیر کنکوری به مسیر آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور و موسسات مختلف نیز منحرف می‌شود .

 

پاور تست شیمی دهم مهروماه

اینکه سعی شده در درسنامه و تست‌ها هیچ جا از چارچوب کتاب درسی تجاوز نشود، بسیار مشهود و دقیق است. تعمیق مطالب و آموزش تستی، هر دو در کتاب «پاور تست شیمی دهم مهروماه» قرار گرفته‌است و ارائه نکات تستی و روش‌های کوتاه برای حل سؤالات در درسنامه، به زیبایی انتخاب شده‌اند.

در پایان هر قسمت از درسنامه، تعدادی تست به ترتیب از ساده به دشوار قرارداده شده است و درس‌نامه‌ها تا حد مطلوبی برای پاسخگویی به تست‌ها کافی هستند. در پایان هر فصل 10 آزمون عبارات قرار داده‌ شده‌است.

تعداد تست‌های متوسط و دارای استاندارد کنکور زیاد است، اما به طور کلی تعداد تست‌ها برای هر موضوع مناسب نیستند. به عنوان مثال تعداد تست‌هایی که در قسمت درصد جرمی، غلظت مولار و انحلال‌پذیری فصل سوم آورده شده، کم است.

 

سه سطحی شیمی دهم قلم چی

مانند همه کتاب‌های سه سطحی، این کتاب سه سطحی شیمی دهم قلم چی درسنامه ندارد و تست‌های متوسط رو به بالای آزمون‌های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی)، به صورت شناسنامه‌دار بودن و در سه گروه نسبتاً دشوار، دشوار و دشوارتر جمع‌آوری شده‌اند.

پاسخ تشریحی ناکافی در اکثر موارد، یکی از نقاط ضعف اين كتاب است. چندین سال این کتاب بدون ویرایش و تغییرات سوالات در حال چاپ است و اکثر سوالات به چند سال قبل برمی­گردد، درصورتی که انتظار می‌رود سوالات جدید آزمون‌های کانون را نیز در این کتاب ببینیم تا به شعار اصلی کتاب {امكان برنامه‌ريزي براي مطالعه‌ي عميق‌تر و درگير شدن با “چالش‌هاي دلپذير” علمي باشد}، برسیم.

مفید بود؟
6
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.