فیلتر محصولات logo
مرتب سازی بر اساس
  • 8 کالا
کتاب خنده و فراموشی - اثر میلان کوندرا - انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
کتاب خنده و فراموشی
مولف:  میلان کوندرا
مترجم:  فروغ پوریاوری
سال چاپ:  1398
تعداد صفحه:  168
9789645512840
دسته محصول:
سلاخ خانه ی شماره‎ پنج
60,000 10% 54,000 تومان
1 عدد در انبار
مولف:  کورت ونه گات جونیر
مترجم:  علی اصغر بهرامی
سال چاپ:  1399
تعداد صفحه:  263
9789646751491
دسته محصول:
مرتب سازی بر اساس

انتشارات روشنگران و مطالعات زنان

زمان تأسیس و تاریخچه

در سال ۱۳۶۳ «شهلا لاهیجی» به عنوان اولین زن ناشر ایرانی، «انتشارات روشنگران و مطالعات زنان» را پایه گذاری کرد. این نشر با هدف پرداختن به موضوعات ادبی و اجتماعی و فرهنگی، اقدام به چاپ کتاب‌هایی در این حوزه نمود. نشر روشنگران از معدود نشرهایی ست که روشن کردن جایگاه زنان و تاکید به برابری زن و مرد را در دستور کار خود قرار داد و به خوبی در مسیر این هدف گام برداشت.

تعداد بسیاری از نویسندگان، مؤلفان و مترجمان مشغول در نشر روشنگران، زنان توانمند ایرانی هستند که با تلاش خود، آثارشان را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. آدرس نشر روشنگران و مطالعات زنان در منطقه یوسف آباد تهران و کتاب های این نشر در چی بخونم در دسترس است.

شهلا لاهیجی در اردیبهشت ۱۳۲۱ در تهران متولد شد. او از دوره نوجوانی مشغول به فعالیت‌های ادبی و فرهنگی بود. در زمینه نویسندگی و ترجمه قدم بر می‌داشت و جوایز متعددی از جمله جایزه آزادی نوشتن از انجمن آزادی قلم را دریافت کرده است. شهلا لاهیجی را می‌توان اولین ناشر زن ایرانی دانست که با تأسیس نشر روشنگران و مطالعات زنان، گامی بزرگ به سمت پیشرفت برداشته و دیگر زنان اهل فرهنگ و ادب سرزمین خویش را، به قدم نهادن در این مسیر تشویق کرده است.

 

حوزه فعالیت نشر روشنگران و مطالعات زنان

انتشارات روشنگران و مطالعات زنان بنا به دغدغه‌هایی که داشته در حوزه «برابری حقوق زن و مرد»، «عدالت اجتماعی»، «حقوق بشر»، «دموکراسی»، و «موضوعات اجتماعی فرهنگی» و «اقتصادی» فعالیت می‌کند.

انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در طی سی و هفت سال فعالیت خود، بیش از ششصد جلد کتاب منتشر کرده است. از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر روشنگران و مطالعات زنان می توان به کتاب های «مرگ یزدگرد»، «سلاخ خانه شماره ۵»، «ونسا و ویرجینیا»، «نگاهی به تجارب زنان کارآفرین در ایران» و «مثل آب برای شکلات» اشاره کرد.

 

دسته بندی های نشر روشنگران و مطالعات زنان

دسته بندی کتاب‌های نشر روشنگران به شرح زیر می‌باشد: «ادبیات داستانی»، «دفتر شعر»، «سیاسی و اجتماعی»، «درسی و دانشگاهی»، «فلسفه»، «تاریخ»، «زنان و خانواده»، «ادبیات نمایشی» (آثار بهرام بیضائی)، «ادبیات نمایشی» (دیگران)، «روان‌شناسی»، «ادبیات داستانی (خارجی)».

بیشتر