logo
برچسب ها:
برای ریاضی تجربی کنکور چی بخونم؟
0

برای ریاضی تجربی کنکور، چی بخونم؟

دانش آموزان رشته تجربی که می خواهند در رشته های پرطرفدار این رشته پذیرش شوند نباید از اهمیت درس ریاضیات غافل شوند و بدانند که عموم رتبه های برتر این رشته در درس ریاضی نتایج خوبی را کسب می کنند.

همچنین حضور امتحانات نهایی در پایان ترم دوم سال دوازدهم و اثرگذاری مستقیم آن از کنکور 1402 می تواند انگیزه مناسبی باشد تا برای این درس اهمیت زیادی را قائل شویم و برای آن وقت بگذاریم. در این بخش منابع مهم ریاضیات دوازدهم و پایه و کتاب های جامع را بررسی می کنیم.

بهترین کتاب های آموزش و تست جامع ریاضی تجربی

بدلیل اینکه معمولا داوطلبان کنکور تجربی از این درس گریزان هستند، کتاب های زیادی برای آن تولید شده تا با ارائه متفاوت مطالب باری از روی دوش خواننده بردارد. بنابراین در این درس با ترافیک کتاب های کمک درسی روبرو هستیم که اکثرا بدلیل رقابت بالا به کیفیت بالایی رسیده اند. در این بخش کتاب های جامع ریاضیات تجربی را با هم بررسی می کنیم.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

جزوه ریاضی تجربی راه ابریشم آلاء

  • قیمت: 98400
  • تعداد صفحه: 328
  • مولف: صادق ثابتی

جزوه ریاضی تجربی راه ابریشم آلاء بسیار خلاصه و تا حدی متکی به فیلم های آموزشی سایت آلاء است که مکمل این محصول هستند. بهتر است دانش آموزانی این کتاب را تهیه کنند که فیلم های ریاضی تجربی راه ابریشم آلاء را خریده باشند. تست های متنوع و متعدد در مقابل درسنامه خیلی خلاصه آن چشمگیر است.

کل موضوعات مشابه همه راه ابریشم های آلاء به 9 فرسنگ تقسیم شده و برای هر یک تعدادی تست سطح بندی شده و آزمون هایی تحت عنوان کنکورچه قرار گرفته است. پاسخ کلیدی این تست ها از چی بخونم قابل دانلود است ولی پاسخنامه تشریحی ندارند. در صورتی که محصول راه ابریشم را از سایت آلا خریداری کنید می توانید پاسخ ویدیوئی تست ها را در همین سایت ببینید.

دانلود نمونه این کتاب؟

کتاب تست آنلاین ریاضی تجربی منیاز

  • قیمت: 40000
  • تعداد صفحه: –
  • مولف: علی مقدم نیا، محمد مصطفی ابراهیمی

کتاب تست آنلاین ریاضی تجربی منیاز همان طور که از اسمش پیداست نسخه چاپی ندارد و به شکل فایل به دست خواننده می رسد. این کتاب درسنامه ندارد و تست های آن به شکل آزمون های 10 تایی و 15 تایی است که به صورت فایل پی دی اف قابل دانلود است.

پاسخ تست ها هم ویدیو است که در صورت خرید می توانید در سایت منیاز آنها را هر چند بار که می خواهید مشاهده کنید. بنابراین از پاسخ تشریحی به شکل متن خبری نیست. چون تست ها آزمون محور هستند سعی شده استاندارد باشند.

بنابراین برای دانش آموزان با سطح متوسط یکی از انتخاب های مناسب محسوب می شود. یکی از ویژگی های مهم کتاب های آنلاین منیاز بروزرسانی دائمی آن است. هر هفته که به اکانت خود سر بزنید با تست ها و آزمون های جدید روبرو خواهید شد.

دانلود نمونه این کتاب؟

بانک تست ریاضی تجربی میکرو گاج

  • قیمت: 285000
  • تعداد صفحه: 767
  • مولف: سجاد عظمتی، علی منصف شکری

همان طور که از اسم کتاب بانک تست ریاضی تجربی میکرو مشخص است این کتاب تک جلدی درسنامه ندارد. حجم بالای کتاب و نداشتن درسنامه نشان از تعداد بالای تست ها دارد. تعداد تست ها به قدری زیاد است که از تیپ های مختلف چند تا برای تمرین بیشتر وجود دارد.

از دیگر ویژگی های کتاب سطح بندی تست ها است. تست های اولیه خودشان به قدری زیاد هستند که اگر دانش آموزانی فقط آنها را حل کند بیش از یک کتاب تست معمولی تست زده است. سطح تست ها متوسط است و عموما در سطح مرسوم است و ایده های جدید چندان در آن به چشم نمی خورد.

دانلود نمونه این کتاب؟

درسنامه و بانک تست ریاضی تجربی آیکیو گاج

  • قیمت: 166000 / 259000
  • تعداد صفحه: 814 / 362
  • مولف: علیرضا شعبانی نصر، محمد حسین صابری

درسنامه ریاضی تجربی آیکیو گاج در جلد دوم قرار دارد. برخلاف آنچه که ممکن است از اسم آیکیو بربیاید درسنامه برای سطح متوسط هم قابل قبول است و بدلیل تعدد مثال های تشریحی و تستی درسنامه کمی از حالت نکته گو به حالت خودآموز نزدیک شده است.

سادگی و روان بودن درسنامه هم کاملا برای خواننده مطالعه آن را دلچسب می کند. اما در جلد اول تست ها قرار گرفته اند که بازهم قبل از شروع هر فصل درسنامه ای خلاصه و چند صفحه ای وجود دارد که برای شب امتحان بدرد بخور است.

تست های کنکور در لابه لای تست ها قرار دارند و تست های کمی سخت تر با علاما iq+ از بقیه جدا شده اند. در مورد سطح تست ها هم مشابه درسنامه برای دانش آموزان متوسط نیز قابل استفاده است.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی تگزاس راه اندیشه

  • قیمت: 105000 / 65000
  • تعداد صفحه: 352 / 192
  • مولف: آریان حیدری، حسین کاویانی

کتاب ریاضی تجربی تگزاس راه اندیشه درسنامه ندارد و به آوردن بعضی نکات و تذکرها در پاسخنامه بسنده شده است. این کتاب مجموعه ای دو جلدی است که تعدادی از فصول در جلد اول و باقی مانده در جلد دوم قرار دارند. با توجه به تعداد تست های کتاب می توان از این کتاب به عنوان اولین منبع تستی استفاده کرد.

تست ها در هر یک از فصول به شکل طبقه بندی شده آورده شده اند. یعنی در هر فصل با آوردن تیترهای جداکننده به موضوعات کوچکتری تقسیم شده اند. در میان تست ها، تست های کنکورهای سراسری دیده می شوند. با توجه به نداشتن درسنامه سعی شده در بخش پاسخنامه با مفصل نویسی بخشی از نیاز های آموزشی خواننده برطرف شود.

ریاضی تجربی جامع خوشخوان

  • قیمت: 169000 / 249000
  • تعداد صفحه: 588 / 863
  • مولف: محمد امین نباخته، محمد پورسعید

ریاضی تجربی خوشخوان مجموعه ای دو جلدی است که درسنامه و تست های آن در جلد اول و پاسخنامه تشریحی در جلد دوم قرار دارد. درسنامه ها نسبتا مفصل هستند و تا جای ممکن از ارائه نکات بدون دلیل پرهیز شده است. سوالات تشریحی و تستی متعدد حل شده در درسنامه آن را به خودآموز نزدیک کرده است.

تست ها نیز در چهار بخش ساده، متوسط، سخت و ترکیبی قرار گرفته اند و تست های کنکور در پایان هر فصل یکجا آمده اند. سطح تست ها بطور کلی نسبتا بالا است و دانش آموزان قوی که دنبال تست های چالشی هستند از تست های سخت این مجموعه بهره می برند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع منتشران

  • قیمت: 184000
  • تعداد صفحه: 558
  • مولف: علی شهرابی، علی مقدم نیا، محمد مصطفی ابراهیمی

درسنامه کتاب ریاضی تجربی منتشران در قسمت پاسخنامه و کاملا حداقلی است تا حجم کم کتاب را حفظ کند. درسنامه کم مثال و کم تست است و خیلی خواننده را درگیر خود نمی کند و بیشتر برای مرور و طبقه بندی مطالب مناسب است. از تعداد تست ها گرفته تا چینش و سطح آنها همگی دانش آموزان ضعیف و متوسط را هدف قرار داده است.

تعداد کم تست ها و حجک کم کتاب در مقایسه با رقبای خود می تواند برای دانش آموزان ضعیف و فراری از ریاضی امیدوار کننده باشد. تست های آزمون های قلم چی و کنکور در میان تست ها تالیفی قرار گرفته اند و در عین حال چارچوب کنکور بخوبی رعایت شده است.

دانلود نمونه این کتاب؟

جامع ریاضی تجربی + موج آزمون نشر الگو

  • قیمت: 60000 / 205000
  • تعداد صفحه: 324 / 672
  • مولف: ارشک حمیدی، کاظم اجلالی

درسنامه های موج آزمون ریاضی تجربی ساختاری مشابه کتاب های سری تست همین ناشر دارند و بعد از ارائه نکته یا مفهومی چند مثال تشریحی که معمولا تعدادشان کم است ارائه و بعد از آن چند تست نمونه حل می شوند. یکی از خلاقیت های این کتاب تعریف گام برای هر یک از بخش های درسنامه است.

در ادامه در بخش تست ها نیز برای هر تست تعدادی از این گام مشخص شده که اگر خواننده قادر به حل آن نبود بداند که از کدام بخش درسنامه این تست طراحی شده است. تست های دست گرمی هم یکی از قسمت های جذاب ریاضی تجربی الگو است که بعد از هر درسنامه تعدادی تست ساده برای آمادگی بیشتر خواننده آمده است. بعد از آن تست ها آزمون محور هستند. آزمون پایان فصل و آزمون سوالات منتخب کنکور از دیگر ویژگی های مهم کتاب است.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع گلابی

  • قیمت: 133000 / 227000
  • تعداد صفحه: 540 / 831
  • مولف: حسین کاویانی

درسنامه کتاب ریاضی تجربی گلابی درسنامه ای روان و جذاب و در عین حال پر نکته است. تعدد نکات درسنامه ممکن است برای دانش آموزان خیلی ضعیف که علت آن ها را درک نکنند و دانش آموزان خیلی قوی که از حفظ کردن این مدل نکات گریزان باشند خسته کننده باشد.

بنابراین سطوح متوسط بیشترین ارتباط را با این کتاب می گیرند. موارد خارج از محدوده کتاب درسی هم در میان نکات دیده می شود. تست ها در پایان هر فصل به شکل سطح بندی شده در قالب سه آزمون قرار گرفته اند که آزمون انتهایی سخت تر است. اتصال ویدیوهای آموزشی، اپلیکیشن رفع اشکال و … از دیگر ویژگی های کتاب است.

دانلود نمونه این کتاب؟

آموزش فضایی ریاضی تجربی مهروماه

  • قیمت: 198000
  • تعداد صفحه: 653
  • مولف: عباس اشرفی، محمود داورزنی

ریاضی تجربی آموزش فضایی مهروماه همان طور که از اسمش پیداست بیشتر آموزش را هدف قرار داده و همین موضوع باعث شده تعداد تست ها کمتر و درسنامه حجم بیشتری داشته باشد. البته در مقایسه با فضایی ریاضی دوازدهم درسنامه آنچنان حجیم نیست و تعداد سوالات تشریحی آن قبل از ورود به تست ها کم است.

ولی تست های درسنامه به خوبی انتخاب شده اند و سطح ساده ای دارند تا خواننده را به ادامه کار امیدوار کنند. تست ها همان طور که گفته شد تعداد کمی دارند و شاید برای خیلی از دانش آموزان کافی نباشد. تست های کنکور و آزمون های قلم چی در میان تست ها دیده می شوند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع تخته سیاه

  • قیمت: 220000
  • تعداد صفحه: 876
  • مولف: بابک سادات

درسنامه های ریاضی تجربی تخته سیاه مفصل اند و پر حجم. درسنامه یک فصل را نمی توان در یک وعده مطالعه کرد و باید آن را بخش بخش کرد. مثال های تشریحی و تستی متعددی در درسنامه ها وجود دارد. البته کمی ناهمگونی در درسنامه ها دیده می شود و بعضی از درسنامه ها کم حجم ترند.

در مجموع می توان گفت دانش آموزان ضعیف بیشترین استفاده را از درسنامه ها می برند. تست ها به صورت سطح بندی در سخ سطح قرار گرفته اند. تست های کنکور و آزمون های آزمایشی قلم چی و گزینه دو نیز در میان تست ها دیده می شوند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضیات کنکور تجربی آبی قلم چی

  • قیمت: 170000 / 220000
  • تعداد صفحه: 428 / 552
  • مولف: ایمان چینی فروشان، حسین حاجیلو، فرزانه دانایی، فرهاد حامی

درسنامه های ریاضی تجربی قلم چی نسبتا خلاصه و در عین حال جامع است. نکات و مفاهیم بدون فوت وقت توضیح داده شده و بعد از آن معمولا مثال تشریحی وجود دارد و سپس تست های نمونه. سعی شده از تیپ های مهم تستی در درسنامه حل شده باشد.

نکته مهم این است که درسنامه ها به شکل کاملا میکروطبقه بندی شده در میان تست ها قرار گرفته اند و حجم بالایی ندارند. می توان گفت اکثر درسنامه ها چیزی بین 2 تا 3 صفحه هستند. بعد از آن تست ها را می بینیم که تلاش شده ضمن داشتن ترتیب ساده به سخت از تمام منابع استفاده شده باشد.

تمارین کتاب درسی تبدیل به تست شده اند و ضمنا تست های کنکور سراسری و آزمون های قلم چی هم در میان تست ها وجود دارند. با توجه به سطح تست ها و استانداری آنها، می توان گفت دانش آموزان ضعیف و متوسط بیشترین بهره را از این کتاب می برند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع خیلی سبز

  • قیمت: 130000 / 210000
  • تعداد صفحه: 396 / 640
  • مولف:

درسنامه های ریاضی تجربی خیلی سبز هر فصل را به بخش های کوچکی تقسیم کرده است که در بازه زمانی کمی قابل مطالعه است. در این حالت تست ها در لابه لای درسنامه ها آمده اند و بلافاصله بعد از مطالعه هر بخش از درسنامه میتوان تست های آن را بررسی کرد.

زبان ساده درسنامه، مثال های تشریحی (هرچند کم) قبل از ورود به تست ها و تست های متنوع درسنامه خواندن آن را شیرین می کند. تست های تمرینی کتاب نیز تعداد بالایی دارند و از تنوع و تعدد خوبی در هر تیپ برخوردارند.

مثل همه کتاب های خیلی سبز ترتیب تست ها ترتیب ساده به سخت و در عین حال موضوعی است که پیشروی موازی با درسنامه را دارد. تست های کنکور و آزمون های قلم چی را در میان تست ها می بینیم و تست های سخت تر هم با علامت رعد از بقیه متمایز شده اند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع مهروماه

  • قیمت: 130000 / 220000
  • تعداد صفحه: 406 /647
  • مولف: رسول محسنی منش، سروش موئینی، کوروش اسلامی

درسنامه ریاضی تجربی مهروماه تا جای ممکن سعی در طبقه بندی مطالب در ذهن خواننده دارد و استفاده زیاد از جدول برای این موضوع در درسنامه به چشم میخورد. بعد از توضیح یک مطلب معمولا مثال های خواندنی تحت عنوان ببین در نظر گرفته شده است. بعد از تست های متنوع قرار گرفته اند.

در فصل صفر کتاب مطالب پایه ای و اشتباهات متداول دانش آموزان آمده است که ایده بسیار خوبی است. همچنین در پایان هر فصل خلاصه بسیار فشرده ای قرار دارد که در روزهای قبل از امتحان راهگشا خواهد بود. تست ها در سه بخش آموزش، تثبیت و تسلط از هم جدا شده اند.

این به معنی سطح بندی تست ها نیست بلکه بسته به هدفی که خواننده دنبال می کند میتواند تست های بخش های مختلف را حل کند.  مثلا اگر رسیدن به درصد 45 برای او کافی است می تواند فقط بخش آموزش را حل کند و … . تست های کنکور و آزمون های قلم چی نیز به شکل پراکنده در میان تست ها آمده اند.

دانلود نمونه این کتاب؟

مقاله مرتبط: نتایج نظرسنجی بهترین کتاب های کنکور 1401

کتاب سال چاپ تعداد صفحه قیمت پشت جلد درسنامه تعداد تست سطح
راه ابریشم آلاء 1400 328 98,400 خیلی خلاصه 2,481 ★ ★ ☆
کتاب تست آنلاین منیاز 1400 40,000 ندارد 905 (تا 1/9/1400) ☆ ★ ☆
بانک تست میکرو گاج 1400 767 285,000 ندارد 4,362 ☆ ★ ☆
درسنامه و بانک تست آیکیو گاج 1400 362/814 166,000/259,000 کم حجم و پر مثال 2,899 ☆ ★ ★
تگزاس راه اندیشه 1399 192/352 65,000/105,000 ندارد 1,868 ☆ ★ ★
جامع خوشخوان 1400 863/588 249,000/169,000 نسبتا مفصل 4,041 ☆ ☆ ★
جامع منتشران 1400 558 184,000 خلاصه در پاسخنامه 2,025 ★ ★ ☆
جامع + موج آزمون نشر الگو 1400 672/324 205,000/60,000 نکته و تستی 2,928 ☆ ★ ★
جامع گلابی 1400 831/540 227,000/133,000 نکته و تستی 3,935 ★ ★ ☆
آموزش فضایی مهروماه 1400 653 198,000 خلاصه 1,507 ★ ★ ☆
جامع تخته سیاه 1400 876 220,000 مفصل و ناهمگن 3,101 ★ ★ ☆
آبی قلم چی 1400 552/428 220,000/170,000 خلاصه و مفید 3,130 ★ ★ ☆
جامع خیلی سبز 1400 640/396 210,000/130,000 نکته و تستی 3,312 ☆ ★ ☆
جامع مهروماه 1400 647/408 220,000/130,000 خلاصه و مروری 3,190 ☆ ★ ★
راهنمای سطح: ضعیف: ★ ☆ ☆، متوسط: ☆ ★ ☆ و قوی: ☆ ☆ ★

بهترین کتاب های آموزش و تست ریاضی دوازدهم تجربی

اگر در سال های دهم و یازدهم برای ریاضی کتاب تست تهیه کرده اید و الان میخواهید کتابی تهیه کنید که فقط مطالب ریاضی دوازدهم را پوشش بدهد این بخش را از دست ندهید. مهم ترین کتاب های ریاضیات دوازدهم تجربی را در این بخش بررسی می کنیم.

ریاضی تجربی دوازدهم میکرو گاج

  • قیمت: 153000
  • تعداد صفحه: 429
  • مولف: حسین اسفینی، یوسف داستان

درسنامه های ریاضی 12 میکرو گاج در لابه لای تست ها قرار گرفته و همین باعث شده کم حجم و طبقه بندی شده باشند. نکته جالب این است که در درسنامه ها مثال تشریحی متعددی حل شده ولی خبری از تست نمونه حل شده نیست. تست ها نیز از میان تست های تالیفی، تست های کنکور و تمارین کتاب درسی انتخاب شده اند.

بعضی از تست ها سخت ترند و آنها با علامتی از سایرین جدا شده اند. دانش آموزان متوسط بیشترین ارتباط را با این کتاب خواهند گرفت. یکی از نقاط قوت کتاب پاسخنامه تشریحی آن است که تک ستونه است و فشرده نیست. توضیحات آن مفصل است و از زبان فارسی و ریاضی توامان استفاده شده است.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی دوازدهم تجربی سه بعدی نشر الگو

  • قیمت: 148000
  • تعداد صفحه: 478
  • مولف: ارشک حمیدی، کاظم اجلالی

کتاب های سه بعدی نشر الگو عموما آموزش را هدف قرار می دهند و بخش زیادی از کتاب به درسنامه اختصاص دارد. لذا در کتاب ریاضی دوازدهم سه بعدی الگو هم درسنامه ها طولانی اند و روند آرامی دارند که برای دانش آموزان ضعیف و متوسط کارآمد خواهند بود. با توجه به حجم بالای درسنامه تعداد سوالات تشریحی و تست ها خیلی زیاد نیست.

تمارین تشریحی علاوه بر مرور مطالب و آمادگی برای امتحانات تشریحی، شما را برای ورود به تست ها نیز آماده می کنند. تست ها تقریبا ساده به سخت چیده شده اند و میکروطبقه بندی نیستند. تست های کنکور سراسری هم در پایان تست ها قرار گرفته اند. تست های همراه با ایده های جدید هم در میان تست ها دیده می شوند که این بخش از کتاب برای دانش آموزان قوی تر جذاب خواهد بود.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی دوازدهم تست نشر الگو

  • قیمت: 135000
  • تعداد صفحه: 412
  • مولف: ارشک حمیدی، کاظم اجلالی

درسنامه های کتاب ریاضی دوازدهم تست نشر الگو خلاصه و جمع و جور هستند و تلاش شده در آنها مفاهیم و نکات تستی بدون هدر رفتن وقت در اختیار خواننده قرار بگیرد و تیپ های مهم تستی بررسی شوند. عموما این سری از کتاب های الگو بدلیل تنوع و ایده های جدید تست ها مورد استقبال قرار می گیرند.

با توجه به تیپ های نو به کار رفته در تست ها عموما دانش آموزان متوسط و قوی مخاطب این کتاب هستند. البته سعی شده با چینش ساده به سخت تست ها در هر موضوع خواننده احساس بدی از حل تست ها نداشته باشد و رفته رفته مطلب را فرابگیرد.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی دوازدهم تجربی شگفت انگیز خیلی سبز

  • قیمت: 147000
  • تعداد صفحه: 392
  • مولف: محمد مصطفی ابراهیمی

کتاب ریاضی دوازدهم شگفت انگیز خیلی سبز هم مشابه سه بعدی نشر الگو منبعی خودآموز محسوب می شود که درسنامه های طولانی و مفصلی دارد و بدرد دانش آموزانی می خورد که کلاس درس را از دست داده اند. دانش آموزان با سطح ضعیف تر که نیازمند آموزش عمیق هستند نیز می توانند از درسنامه های این کتاب استفاده کنند و پس از حل سوالات تشریحی به سراغ تست های کتاب بروند.

هر چند تعداد تست ها با توجه به حجم بالای آموزش در کتاب، کم است ولی برای دانش آموزان ضعیف و متوسط کافی است. دانش آموزان حرفه ای تر باید منبع مکملی را بعد از این کتاب حل و بررسی کنند. تست های کنکور و آزمون های آزمایشی قلم چی و گزینه دو در میان تست ها دیده می شوند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی دوازدهم سه سطحی قلم چی

  • قیمت: 55000
  • تعداد صفحه: 156
  • مولف: هیئت مولفان کانون

کتاب های سه سطحی قلم چی درسنامه ندارند و هدف آن ارائه کتاب تست مکمل است. با توجه به تعداد تست ها مشخص است که دانش آموزان متوسط و قوی می توانند در ایام جمع بندی و یا طی سال تحصیلی از این کتاب در کنار کتاب دیگری استفاده کنند.

ویژگی مهم این کتاب سطح بندی تست های آن است که به علمی ترین شکل ممکن اتفاق افتاده است و آن هم براساس نتایج دانش آموزان در آزمون های قلم چی است. در واقع تست های ریاضی 12 سه سطحی تماما تست های آزمون های قلم چی است که براساس درصد پاسخگویی دانش آموزان در آن آزمون، به سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تقسیم شده اند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی دوازدهم سیر تا پیاز گاج

  • قیمت: 161000
  • تعداد صفحه: 455
  • مولف: علی اکبر طالبی

کتاب ریاضی دوازدهم سیر تا پیاز گاج درسنامه چندان مفصلی ندارد و حدفاصل بین کتاب خودآموز و نکته محور است. مثال های تشریحی متعدد در درسنامه تا حدی کتاب را از نکته محور به خودآموز نزدیک کرده است.

اما مثال های تشریحی بعد از درسنامه تفاوت محسوسی با کتاب های سه بعدی الگو و شگفت انگیز خیلی سبز دارند و آن هم این است که این مثال ها کاملا از میان سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته انتخاب شده اند و خیلی هدف آماده سازی برای ورود به تست ها را ندارند.

 بنابراین دانش آموزانی که به دنبال این هستند که یک کتاب بخرند و تمام نیازهای خود را برطرف کنند این کتاب گزینه مناسبی محسوب می شود. با وجود اینکه کتاب هم درسنامه دارد و هم سوال تشریحی و تست، تعداد تست های قابل قبولی دارد و برای بسیاری از دانش آموزان کافی بنظر می رسد.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی دوازدهم تست خیلی سبز

  • قیمت: 143000
  • تعداد صفحه: 452
  • مولف: رسول محسنی منش، سروش موئینی، کوروش اسلامی

کتاب ریاضی دوازدهم تست خیلی سبز درسنامه های خلاصه و مفیدی دارند که برای خواننده ای که اطلاعات اولیه از موضوع را دارد مناسب هستند و تمام نکات و چالش های تستی را مرور و طبقه بندی می کنند. در تست ها سعی شده علاوه بر پوشش تیپ های مرسوم، از تست های کنکور بهره گرفته شود. در پایان تست های هر فصل، تست های سخت تر تحت عنوان سری z آمده اند. با توجه به سطح تست ها و درسنامه، دانش آموزان متوسط بیشترین بهره را از کتاب می برند.

دانلود نمونه این کتاب؟

کتاب سال چاپ تعداد صفحه قیمت پشت جلد درسنامه تعداد تست سطح
ریاضی دوازدهم میکرو گاج 1400 429 153,000 بدون تست 1,152 ☆ ★ ☆
ریاضی دوازدهم سه بعدی الگو 1400 478 148,000 خودآموز و مفصل 956 ★ ★ ★
ریاضی دوازدهم تست الگو 1400 412 135,000 خلاصه 1,845 ☆ ★ ★
شگفت انگیز خیلی سبز 1400 392 147,000 خودآموز و کامل 709 ★ ★ ☆
ریاضی دوازدهم سه سطحی قلم چی 1400 156 55,000 ندارد 600 ☆ ★ ★
ریاضی دوازدهم سیر تا پیاز گاج 1400 455 161,000 خلاصه و مروری 1,091 ☆ ★ ☆
ریاضی دوازدهم تست خیلی سبز 1400 452 143,000 خلاصه 1,364 ☆ ★ ☆

بهترین کتاب های جمع بندی ریاضی تجربی

اهمیت کتاب های جمع بندی در روزهای دی ماه و همچنین ماه های فروردین و اردیبهشت مشخص می شود. در این زمان شاید مطالعه مجدد جزوه دبیر یا درسنامه کتاب که حجم بالایی دارند زمان بر باشد و بهتر باشد از کتابی با حجم کمتر برای مرور مهم ترین مفاهیم و نکات استفاده کنیم. ضمنا دانش آموزانی که به دنبال گرفتن نمره حداقلی برای قبول شدن در امتحان نهایی هستند قاعدتا باید منابع کم حجم تری را مطالعه کنند. در این بخش کتاب های جمع بندی ریاضی تجربی را مورد توجه قرار می دهیم.

ریاضی تجربی دوپینگ راه اندیشه

  • قیمت: 185000
  • تعداد صفحه: 311
  • مولف: بابک سادات

در درسنامه ریاضی تجربی دوپینگ سعی شده تیپ های مهم و پرتکرار تستی مورد بررسی قرار بگیرند. در واقع در بررسی هر تست اگر لازمه بوده مطالب آموزشی هم مرور شده است. تست های کتاب همان هایی هستند که در خلال درسنامه قرار گرفته اند و تعدادشان البته کم نیست. در پایان کتاب نیز 6 آزمون جامع برای ارزشیابی قرار داده شده است.

فرم و تست ریاضی تجربی مینی میکروطلایی گاج

  • قیمت: 65000
  • تعداد صفحه: 352
  • مولف: آرین تفضلی زاده، مسعود غزالی بینا

فرم و تست ریاضی تجربی مینی دارای دو بخش است. در بخش اول که آموزش است مطالب به شکل سریع مرور شده اند و خبری از مثال حل شده تستی و تشریحی در این بخش نیست. در بخش دوم تست های کنکورهای دهه 90 به شکل فصل به فصل قرار گرفته اند. در پایان نیز پاسخ تشریحی تست ها آمده اند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضیات تجربی دوازدهم جیبی خیلی سبز

  • قیمت: 25000
  • تعداد صفحه: 192
  • مولف: حسین هاشمی طاهری، فرخ فرشیان

ریاضی دوازدهم جیبی خیلی سبز به شکل فوق فشرده اقدام به مرور و طبقه بندی مطالب می کند. در درسنامه آن مطالب مهم سریعا مرور شده و مثال های کمی برای آنها حل شده است. در پایان هر فصل 10 تست نمونه نیز به شکل آزمون قرار گرفته که بعضا تست های کنکور نیز در میان آنها هستند. همچنین در پایان کتاب مجددا یک مرور فوق فشرده روی مطالب صورت گرفته است که برای شب امتحان مناسب است.

دانلود نمونه این کتاب؟

جمع بندی ریاضی تجربی خیلی سبز

  • قیمت: 70000
  • تعداد صفحه: 469
  • مولف: سروش موئینی، کوروش اسلامی

درسنامه های جمع بندی ریاضی تجربی خیلی سبز، واقعا فشرده و کم حجم هستند و برای ایام بعد از عید بسیار مناسب اند. در روزهای جمع بندی می توان به جای مطالعه جزوه یا درسنامه های حجیمی که طی سال مطالعه شده، از آنها استفاده کرد.

مثال های تشریحی خواندنی و چند تست نمونه در بخش آموزش کتاب آمده و بررسی تیپ های مهم که احتمال آمدن آنها در کنکور زیاد است به تست های آخر فصل سپرده شده است. در انتهای کتاب هم سه آزمون نمونه مشابه کنکور در نظر گرفته شده است. در تست ها نهایت سعی صورت گرفته تست های عجیب و غریب حذف شوند و فقط تست هایی که احتمال حضور در کنکور را دارند مورد بررسی قرار بگیرند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضیات تجربی لقمه مهروماه

  • قیمت: 35000
  • تعداد صفحه: 317
  • مولف: عباس اشرفی، منور حریری

در بخش درسنامه ریاضی تجربی لقمه، نکات طلایی و مهم سریعا مرور شده و تست های نمونه ای نیز برای آنها حل شده است. اما خبری از تست برای تمرین بیشتر وجود ندارد. البته تست های کنکورهای سال های اخیر در درسنامه ها دیده می شوند.

دو ضمیمه مهم در این کتاب وجود دارد. یکی تست های کنکور سال 98 که با پاسخنامه قرار گرفته اند و ضمیمه دوم فرمول نامه است که تمام فرمول های ریاضی به شکل فصل بندی شده برای خواننده مرور می شوند و برای شب امتحان مناسب اند.

دانلود نمونه این کتاب؟

جمع بندی ریاضی تجربی مهروماه

  • قیمت: 89000
  • تعداد صفحه: 444
  • مولف: کیان کریمی خراسانی، محمد گودرزی، میلاد منصوری

جمع بندی ریاضی تجربی مهروماه هم با ساختاری مشابه جمع بندی خیلی سبز، دارای درسنامه هایی ست که با سرعت دانسته های مهم و ضروری را مرور می کنند. تفاوت مهم آن با جمع بندی خیلی سبز، این است که تست های هر فصل به شکل آزمون محور در قالب دو آزمون 10 و 15 تایی آمده اند و می توانند در زمان مشخص برای خودسنجی مورد استفاده قرار بگیرند. وجود یک اطلاعات اولیه از اهمیت هر فصل و تعداد تست های آن در کنکور در ابتدای فصل از ویژگی های جمع بندی مهروماه است.

دانلود نمونه این کتاب؟

کتاب سال چاپ تعداد صفحه قیمت پشت جلد قطع
دوپینگ راه اندیشه 1400 311 185,000 رحلی
فرم و تست مینی میکروطلایی گاج 1400 352 65,000 جیبی
ریاضی دوازدهم جیبی خیلی سبز 1400 192 25,000 جیبی
جمع بندی خیلی سبز 1400 469 70,000 وزیری
لقمه مهروماه 1400 317 35,000 جیبی
جمع بندی مهروماه 1400 444 89,000 وزیری

بهترین کتاب های امتحان نهایی و کار ریاضی دوازدهم تجربی

از امتحان نهایی نمی شود غافل شد بخصوص با تغییراتی که در قوانین کنکور و نحوه پذیرش از سال 1402 اتفاق افتاده است. برای اینکه در درس ریاضی نتیجه خوبی بگیرید بدون شک باید سبک و سیاق امتحان نهایی را بشناسید و نمونه سوالات سال های گذشته را دیده باشید. همچنین می توانید از ابتدای سال از کتاب کار استفاده کنید که در این صورت علاوه بر آشنایی با سوالات تشریحی، مفاهیم هم به خوبی در ذهن شما پرورش خواهد یافت.

پرسمان ریاضی دوازدهم تجربی گاج

  • قیمت: 87000
  • تعداد صفحه: 183
  • مولف: علی اکبر طالبی

پرسمان ریاضی 12 تجربی هر فصل به بخش بسیار کوچک تقسیم کرده و در هر بخش درسنامه نسبتا خلاصه قرار گرفته که البته در آن چند مثال تشریحی هم حل شده است. پس از سوالات تشریحی برای تمرین بیشتر آمده اند که تمارین کتاب درسی نیز در طراحی آنها دیده شده اند و بلافاصله بعد از آن پاسخنامه تشریحی سوالات آمده است و همین روند تا پایان کتاب ادامه دارد.

دانلود نمونه این کتاب؟

ماجراهای من و درسام ریاضی دوازدهم خیلی سبز

  • قیمت: 85000
  • تعداد صفحه: 219
  • مولف: کوروش اسلامی

ماجراهای من و درسام ریاضی دوازدهم خیلی سبز نیز ساختاری شبیه به پرسمان گاج دارد. در بعضی موارد بنظر درسنامه کمی مفصل تر است و به نکاتی که شاید در آزمون های تستی کارآمد باشد نیز مجهز شده است. تمارین تشریحی مشابه پرسمان بعد از باکس های درسنامه قرار گرفته است و پاسخ تشریحی کل فصل اما در پایان فصل قرار گرفته است.

دانلود نمونه این کتاب؟

کتاب سال چاپ تعداد صفحه قیمت پشت جلد درسنامه
پرسمان ریاضی دوازدهم گاج 1400 183 87,000 خلاصه با مثال تشریحی
ماجراها ریاضی دوازدهم خیلی سبز 1400 219 85,000 خلاصه با مثال تشریحی

بهترین کتاب های تست پیشرفته و آزمون ریاضی تجربی

این بخش مخصوص دانش آموزان قوی است که به دنبال منبعی قوی هستند. ممکن است از این کتاب به عنوان منبع مکمل استفاده بکنند یا اینکه از همان اول از آن به عنوان کتاب بهره بگیرند.

ریاضی تجربی جامع فار آزمون

  • قیمت: 125000
  • تعداد صفحه: 472
  • مولف: آرش عمید

ریاضی تجربی فارآزمون برخلاف خیلی از کتاب های آزمون محور درسنامه دارد و درسنامه آن نه خیلی طولانی و نه خیلی خلاصه است و برای روزهای پایانی قبل از آزمون مناسب است. هر فصل دارای تعدادی آزمون 10 تایی استاندارد است که تعداد کم تست ها در هر آزمون باعث می شود در زمان کمی قابل حل و بررسی باشد.

در پایان کتاب هم آزمون های جامع و سوالات کنکور سال های گذشته قرار گرفته اند. سطح سوالات طوری است که برای دانش آموزان متوسط و قوی که به دنبال منبع مکمل هستند مناسب است. هرچند جهت حفظ استاندارد بودن کتاب از آوردن تست های سخت تر و ایده دار پرهیز شده است.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضی تجربی جامع نردبام خیلی سبز

  • قیمت: 245000
  • تعداد صفحه: 848
  • مولف: ریحانه محمدی نژاد، میثم حمزه لویی

درسنامه های ریاضی تجربی نردبام خیلی سبز از کتاب تست همین ناشر خلاصه ترند و مثال های تشریحی بسیار کمی در آنها وجود دارد. با توجه به تعداد بالای تست های کتاب نیز شاید انتظار استفاده از این کتاب به عنوان کتاب مکمل انتظار بجایی نباشد. بنابراین دانش آموزان قوی می توانند مستقیما از این کتاب برای تست زنی استفاده کنند.

بخصوص که تست های اولیه ساده هستند و سعی شده روند ساده به سخت تست ها رعایت شود. تست های کنکور و آزمون های قلم چی در میان تست ها دیده می شوند. تک جلدی بودن کتاب باعث شده درسنامه و پاسخنامه تشریحی چندان طولانی نباشند.

دانلود نمونه این کتاب؟

ریاضیات تجربی فصل آزمون خیلی سبز

  • قیمت: 98000
  • تعداد صفحه: 224
  • مولف: رسول محسنی منش، سروش موئینی، میثم حمزه لویی

فصل آزمون ریاضی تجربی درسنامه ندارد. تست های هر فصل آزمون محور هستند. در هر فصل چند آزمون اول موضوعی هستند و مربوط به بخش های جزئی تر از آن فصل هستند. در پایان هر فصل دو آزمون جامع آن فصل (یکی استاندارد و یکی سخت تر) قرار دارد.

با توجه به اینکه سعی شده آزمون ها استاندارد باشند بهتر است از این کتاب به عنوان منبع مکمل در کنار کتاب تست اصلی در طول سال تحصیلی استفاده کنید. دانش آموزان قوی تر هم شاید بتوانند در سه ماه بعد از عید تست های این کتاب را بررسی کنند.

دانلود نمونه این کتاب؟

موج آزمون ریاضی تجربی نشر الگو

  • قیمت: 124000
  • تعداد صفحه: 396
  • مولف: ارشک حمیدی، کاظم اجلالی

کتاب موج آزمون ریاضی تجربی نیز مشابه فصل آزمون خیلی سبز درسنامه ندارد. در هر فصل چند آزمون جزئی تر با موضوعات کوچک تر قرار گرفته اند و بعد از آن آزمون های جامع فصل آمده اند. در میان آزمون های جامع هر فصل یکی با نام برگزیده کنکورهای سراسری شامل تست های کنکور است.

بعد از اتمام تست های فصل به فصل، متناسب با آزمون های قلم چی آزمون هایی در نظر گرفته شده است و در پایان آزمون های جامع شبیه ساز کنکور. با توجه به تعداد بالای تست ها در این کتاب، دانش آموزان قوی می توانند به عنوان منبع تکمیلی از ابتدای سال از آن استفاده کنند.

دانلود نمونه این کتاب؟

کتاب سال چاپ تعداد صفحه قیمت پشت جلد درسنامه تعداد تست
جامع فار آزمون 1400 472 125,000 خلاصه و مروری 1,276
جامع نردبام خیلی سبز 1400 848 245,000 کاملا خلاصه 2,440
فصل آزمون خیلی سبز 1400 224 98,000 ندارد 1,120
موج آزمون نشر الگو 1400 396 124,000 ندارد 2,120
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.