logo
برچسب ها:
مقاطع و دوره های تحصیلی جهت ادامه تحصیل دیپلمه های فنی حرفه ای و کار دانش
0

مقاطع و دوره های آموزشی جهت ادامه تحصیل دیپلمه های فنی حرفه ای و کار دانش

دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و كاردانش به روش های زیر می توانند ادامه تحصیل بدهند:

آموزشکده های فنی و حرفه ای

آموزشکده های فنی و حرفه ای، یک واحد آموزش عالی است که با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، تحت وزارت آموزش و پرورش اداره می شود و مجری دوره های کاردانی می باشد. دوره های تحصیلی دانشکده های فنی و حرفه ای شامل دوره های روزانه و شبانه می باشد.

دانشکده های فنی و حرفه ای تا چه مقطعی امکان ادامه تحصیل دارند؟

مقطع تحصیلی در این دوره، کاردانی می باشد و طول مدت تحصیل برای دوره روزانه 2 تا 3 سال و برای دوره شبانه حد اکثر 3.5 سال پیش بینی می شود. کلیه مقررات آموزشی مطابق آیین نامه آموزشی سایر دانشگاهها می باشد.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های فنی و حرفه ای چیست؟

شرایط اختصاصی ادامه تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای دارا بودن گواهینامه پایان دوره تحصیلات متوسطه نظام جدید (دیپلم) در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش تا پایان شهریور ماه سال تحصیلی جاری می باشد. هر داوطلب منحصرا میتواند در یک رشته امتحانی، متناسب با دیپلم خود شرکت نمایند. ضمن آن که مجاز خواهد بود حد اکثر 15 کد رشته محل تحصیلی را اعم از دوره های روزانه یا شبانه، مرتبط با همان رشته انتخابی در فرم ثبت نام درج نماید.

دانشگاه جامع علمی- کاربردی

هدف از دوره های دانشگاه علمی-کاربردی ارتقا دانش افراد و ایجاد مهارتهای لازم برای احراز شغل و حرفه مناسب می باشد. پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای دوره های کاردانی از بین دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا جدید (نظری، فنی حرفه ای و کاردانش) و به صورت داوطلب آزاد یا شاغل می باشد.

دوره های کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشگاه آزاد

ثبت نام در این دوره ها خاص فارغ التحصیلان کاردانش و فنی حرفه ای می باشد. طول تحصیل در دوره های کاردانی حداقل 2 سال بوده و تا 3 سال نیز ممکن است ادامه یابد. کلیه فارغ التحصیلان کاردانش و فنی و حرفه ای و همچنین دیپلمه های هنرستان نظام قدیم فقط مجاز به ثبت نام در یکی از رشته های کاردانی متناسب با نوع دیپلم خود مطابق با جداول مربوطه در دفترچه ثبت نامی می باشند.

حتماً بخونید: نحوه گزینش و ادامه تحصیل دیپلمه‌های فنی و حرفه ای و کاردانش

ورود به دانشگاه از طریق کنکور سراسری

با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در کنکور سراسری دو دسته از هنرستانی‌ها و کار و دانشی‌ها مجاز به شرکت در آزمون سراسری هستند:

  1. فارغ التحصیلان هنرستان و کار و دانش نظام جدید (3-3-6)
  2. فارغ التحصیلان هنرستان و کار و دانش نظام قدیم که مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دارند

فارغ‌التحصیلان هنرستان و کار و دانش مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمی‌شوند. در واقع معدل و نمرات هنرستانی‌ها و کار و دانشی‌ها در کنکور سراسری به تنهائی از کنکور آنها رقم می‌خورد.

دوره های فراگیر پیام نور در مقطع کارشناسی

یکی دیگر از زمینه های ادامه تحصیل دانش آموزان دیپلمه ی فنی و حرفه ای و کاردانش، شرکت در دوره های فراگیر پیام نور می باشد. بر این اساس کلیه دانش آموزان که موفق به اخذ دیپلم خود شده اند، مجاز هستند در این دانشگاه ثبت نام و شرکت نمایند.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.