logo
برچسب ها:
شرایط ثبت نام دانشجویان اخراجی و فارغ التحصیلان در کنکور سراسری 1400
0

شرایط ثبت نام و شرکت «دانشجویان اخراجی» و «فارغ التحصیلان» در کنکور سراسری 1400

در این مقاله به امکان و چگونگی ثبت نام و شرکت دانشجویان اخراجی و فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای در کنکور سراسری 1400 می پردازیم.

 

شرایط ثبت نام و شرکت دانشجویان اخراجی و دارندگان مدارک کاردانی در کنکور سراسری 1400

دانشجویان اخراجی موارد مرتبط با آئین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را دریافت کرده‌اند، نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه و اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه حق ثبت نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

این دسته از متقاضیان می‌توانند تمامی تعهدات مربوطه را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند. لازم به ذکر است که دانشجویان شاغل به تحصیل مقطع کاردانی (فوق دیپلم) که حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ فارغ التحصیل می‌شوند، برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1400 نیاز به انصراف ندارند.

این دسته از دانشجویان که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، به منظور ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام کنند.

 

شرایط ثبت نام و شرکت مجدد دانش آموختگان (فارغ التحصیلان) مقطع کارشناسی در کنکور سراسری 1400

دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی با رعایت شرایط زیر می‌توانند ادامه تحصیل دهند:

  1. فارغ التحصیلان رشته‌های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۰ (برای رشته‌های با پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱) خدمات خود را به پایان رسانده باشند. چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، می‌توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند.
  2. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی، تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.
  3. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

 

شرایط ثبت نام و شرکت مجدد دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای در کنکور سراسری 1400

دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته تمامی رشته‌های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه‌ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، می‌توانند با رعایت شرایط زیر از طریق قبولی در آزمون سراسری 1400 در مقطع دکتری عمومی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند و محدودیتی در انتخاب دوره‌های مختلف (روزانه و شهریه پرداز) ندارند:

  1. انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی است.
  2. دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه‌های اجرایی و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.
  3. نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.

دانش آموختگان مقطع کاردانی رشته «اپتیک» که قبل از سال ۱۳۸۹ پذیرفته شده باشند، درصورت شرکت در گروه آزمایشی علوم تجربی و احراز نمره علمی و شرایط لازم، می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته رشته بینایی سنجی ادامه تحصیل دهند.

 

حتمن بخونید: آیا دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند در کنکور سراسری 1400 شرکت کنند؟

حتمن بخونید: نحوه ثبت نام و شرکت «دانشجویان انصرافی» در کنکور سراسری 1400

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.