logo
برچسب ها:
نحوه ثبت نام و شرکت دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری
0

نحوه ثبت نام و شرکت «دانشجویان انصرافی» در کنکور سراسری 1400

ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری مشروط به قوانین و مقررات ویژه ای می باشد. دانشجویانی که مدت زیادی از انصرافشان می گذرد، نیازمند تطبیق واحدهای درسی بنابر نظر مدیر آموزش دانشگاه محل تحصیلشان می باشند. ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1400 در صورتی انجام خواهد شد که انصراف از تحصیل خود را ثبت نمایند. در ادامه نحوه انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری را مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه ثبت نام و شرکت دانشجویان انصرافی دوره های غیر روزانه در کنکور سراسری

دانشجویان دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، پیام نور، مجازی، پردیس خود گردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام کنند و در صورت قبولی باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

 

نحوه ثبت نام و شرکت دانشجویان انصرافی دوره های روزانه در کنکور سراسری

دانشجویان دوره روزانه شامل ورودی سال 98 و قبل از آن در همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته همچنین دکتری عمومی یا تخصصی برای شرکت در آزمون سراسری سال 1400، باید تا 99/12/25 با تایید دانشگاه محل تحصیل، انصراف قطعی خود را اعلام کنند و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

 

نحوه ثبت نام و شرکت پذیرفته شدگان کنکور 99 در کنکور 1400

كسانی كه در آزمون سراسری سال 1399 در دوره روزانه قبول شده اند، در صورت شركت در آزمون سراسری سال 1400، به شرط انصراف تا تاریخ 99/12/25، فقط می توانند رشته محل های دوره های غير روزانه را انتخاب نمايند. لازم به تاکيد است که حتی اگر افراد مذکور در رشته قبولی دوره روزانه سال 1399 ثبت نام نکرده باشند، در صورت ثبت نام در کنکور سراسری سال 1400 و مجاز شدن به انتخاب رشته، حق انتخاب رشته های دوره روزانه را ندارند.

 

سه نکته مهم:

  1. دانشجویان رشته های روزانه، که بدون انصراف، در آزمون سراسری قبول شوند، متخلف محسوب می شوند و اجازه ثبت نام در رشته جدید را ندارند.
  2. دانشجویانی که انصراف می دهند، حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبلی خود را ندارند.
  3. دانشجويانی كه در سال های قبل، انصراف قطعی داده اند و به تحصيل بازنگشته اند، برای شركت در کنکور سراسری 1400، فقط كافی است بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

 

 

مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور سراسری 1400

مدارک لازم برای ثبت نام دانشجویان انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به این صورت می باشد که باید فرم انصراف را تکمیل (پس از تایید مراجع) و به همراه داشته باشند. دانشجویان انصرافی نیز مانند سایر دانشجویان باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

  1. اصل و تصویر شناسنامه دانشجو از کلیۀ صفحات (3 سری)
  2. اصل و تصویر کارت ملی دانشجو از پشت و روی کارت (3 سری)
  3. اصل یا گواهی موقت مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی (هر دو مدرک لازم است) مبنی بر اینکه بر حسب ضوابط، دوره ی پیش‌ دانشگاهی را حداکثر تا تاریخ 99/6/31 به پایان خواهند رساند (3 سری تصویر از هر یک)
  4. اصل و تصویر ریز نمرات کامل دیپلم و پیش‌ دانشگاهی (هر دو ریز نمره لازم است) با مهر و تأئید سازمان آموزش و پرورش یا آموزش و پرورش منطقه (3 سری)
  5. فرم تکمیل شده تایید محل تحصیل سه سال آخر (در دفترچه شماره یک آزمون سراسری) با مهر و امضای آموزش و پرورش
  6. مراجعه به "دفاتر پستی" یا "دفاتر پیشخوان خدمات دولت" به همراه کپی مدارک 1) دیپلم و 2) پیش‌دانشگاهی جهت درخواست تأئیدیه تحصیلی جداگانه برای دیپلم و پیش ‌دانشگاهی (فیش پستی درخواست هر دو تائیدیه در زمان ثبت نام لازم است) و همراه داشتن رسیدهای پستی آنها
  7. 12 قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده کامل و جدید
  8. تکمیل فرم ‌های ثبت نام (قابل تهیه در محل ثبت نام) و ارائه در زمان مراجعه جهت تشکیل پرونده فیزیکی
  9. مشخص بودن وضعیت نظام وظیفۀ دانشجویان پسر و ارائۀ گواهی های معتبر نظام وظیفه برای ایشان
  10. واریز شهریه تعیین و اعلام شده

 

نکات انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در دوره روزانه آزمون سراسری 1400

  • داوطلبان می بایست پس از شرکت در کنکور سراسری و قبولی، حداقل تا 2 ترم به تحصیل خود ادامه دهند. چنانچه متقاضیان در ترم 1 یا 2 از دانشگاه انصراف دهند و در آزمون سراسری سال جاری شرکت کنند، حق انتخاب کد رشته های روزانه را نخواهند داشت.
  • متقاضی می بایست پس از وارد شدن به دانشگاه، 1 سال کامل را پشت سر بگذارد و نمرات ترم 2 نیز ثبت شود. سپس با شروع ترم 3 می توانید هماهنگی های لازم را با دانشگاه محل تحصیل انجام داده و مراحل انصراف را طی کند. بعد از پایان مراحل انصراف، حضور متقاضی در آزمون سال بعد، حتی برای دانشگاه های روزانه بلامانع است.
  • مشمولین خدمت دوره ضرورت در تمام دوران تحصیلی خود تنها یک مرتبه امکان انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور همان مقطع را دارند.
  • اگر مورد پذیرش در در دانشگاه روزانه قرار بگیرید، چه ثبت نام کنید و چه نسبت به ثبت نام خود اقدامی انجام ندهید، از شرکت در آزمون دوره روزانه سال بعد محروم خواهید بود.
  • چنانچه جزء دانشجویان دوره روزانه باشید و بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در آزمون سراسری شرکت کرده و مورد پذیرش قرار گیرید، قبولی شما باطل خواهد شد. زیرا دانشجویان روزانه باید پیش از ثبت نام در کنکور سراسری، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

 

حتمن بخونید: آیا دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند در کنکور سراسری 1400 شرکت کنند؟

حتمن بخونید: شرایط ثبت نام و شرکت «دانشجویان اخراجی» و «فارغ التحصیلان» در کنکور سراسری 1400

3 دیدگاه
  • مینا پاسخ دهيد 4 / 07 / 1401

    سلام من سال 92 دانشجوی روزانه فرش دانشگاه کرمان بودم قبل از امتحانات ترم یک انصراف دادم وقتی میخواستم پروندمو بگیرم گفتن یه ملیون باید بدی چون نداشتم پرونده رو نگرفتم و برگشتم، حالا اگه بخوام کنکور بدم هیچ مدرکی برا ثبت نام ندارم چیکار کنم فقط دولتی داره اپن رشته ای که الان میخوام، اگرم بخوام پروندمو بگیرم نمیدونم چقد هزینه میگیرن.

  • محمد هادی پاسخ دهيد 14 / 06 / 1401

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی انصرافی هستم و مهلت یک ساله من آذرماه تموم میشه
    اگر امسال دانشگاه قبول بشم و اون دانشگاه ورودی نیمسال دوم یعنی بهمن ماه باشه میتونم برم دانشگاه یا قبولیم لغو میشه باید برم سربازی ؟

  • مهدی پاسخ دهيد 30 / 03 / 1401

    با سلام من از نظر نطام وظیفه مشکلی ندارم و دیپلم نظام جدید هستم ورودی مهر سال ۹۹ هستم به دانشگاه پیام نور حدود ۴۰ واحد = ۴ ترم پیام نور پاس کردم متوالی معدل ۱۷ خورده ای و مشروطی نداشتم سال سومم هست ک دارم شرکت میکنم سال های قبل به دلایلی شرکت کردم ولی نخوندم الان در کنکور ۱۴۰۱ اگه به احتمال قبول نشوم میتوانم سال یعنی ۱۴۰۲ شرکت کنم؟