logo
شرایط ثبت نام غیر دوازدهمی ها در کنکور 1402
0

شرایط ثبت نام غیر دوازدهمی ها در کنکور 1402

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور 1402

دانشجویان اخراجی یا انصرافی حق ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ را دارند. البته این داوطلبان می بایست با محل دانشگاه قبلی خود تسویه حساب کرده و محدودیت خاصی برای ثبت نام نداشته باشند.

توجه: دسته ای از داوطلبان که جزء دانشجویان انصرافی هستند، می توانند برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بند 32 تقاضانامه کنکور سراسری را علامت بزنند.

 

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

شرایط ثبت نام دانشجویان در حال تحصیل در کنکور 1402

پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه کنکور 1401 دارای شرایط ثبت نام کنکور می باشند و محرومیتی ندارند.

دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه، همانند دیگر دوره ها پس از قبولی در دانشگاه جدید می توانند در هنگام ثبت نام از مقطع قبلی انصراف دهند. این دسته از داوطلبان دیگر نیاز نیست پس از اتمام مهلت ثبت نام از مقطع خود انصراف دهند.

دانشجویان دوره های غیر روزانه دانشگاه سراسری، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی در کنکور سراسری 1402 شرکت کنند. ثبت نام نهایی در کد رشته محل قبولی جدید، نیازمند این است که متقاضیان از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند.

توجه: داوطلبان در صورتی که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند، مجاز به ادامه تحصیل در رشته قبلی (انصرافی) خود نخواهند بود.

 

شرایط ثبت نام در کنکور سراسری سال 1402 با دیپلم غیر مرتبط به چه صورت می باشد و تاثیر سوابق تحصیلی آن چطور خواهد بود؟

به طور مثال فردی با دیپلم تجربی می تواند در کنکور ریاضی شرکت کند یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که در شرایط ثبت نام کنکور هیچگونه تجانس رشته ای وجود ندارد و همه داوطلبان با هر مدرک دیپلم در هر گروه آزمایشی که مایل می باشند می توانند شرکت کنند.

اما نکته اصلی تاثیر سوابق تحصیلی ۴۰ درصدی می باشد که طبق اطلاعیه های سازمان سنجش تمامی داوطلبانی که از سال ۸۴ به بعد دیپلم خود را اخذ کرده اند، تاثیر ۴۰ درصدی قطعی (مثبت یا منفی) در کنکور خواهند داشت.

داوطلبان دارای دیپلم غیر مرتبط ممکن است تاثیر سوابق تحصیلی منفی داشته باشند، به طور مثال اگر یک داوطلب دارای مدرک دیپلم ریاضی می باشد و خواهان شرکت در کنکور تجربی باشد، به دلیل نداشتن نمرات دروسی مانند زیست شناسی نمره این داوطلب صفر می باشد و تاثیر سوابق تحصیلی در این درس ممکن است منفی شود.

 

شرایط ثبت نام کنکور 1402 برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به چه صورت می باشد؟

برخی از داوطلبان که سابقه تحصیل در دانشگاه را داشته ولی مایل به ثبت نام مجدد هستند باید درنظر داشته باشند که مقررات خاصی پیش روی خود دارند و در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ مجاز به شرکت مجدد می باشند.

داوطلبانی که جزء فارغ التحصیلان مقاطع كارشناسی ارشد ناپيوسته و پيوسته و دكتری پزشكی عمومی، دندانپزشكی، داروسازی و دكتری حرفه ای دامپزشكی هستند، می توانند بدون محدودیت در انتخاب دوره، از طریق کنکور سراسری در مقطع دكتری عمومی رشته های پزشكی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند.

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته اپتیک، می توانند پس از ثبت نام در کنکور تجربی و کسب رتبه و تراز لازم، در مقطع کارشناسی پیوسته بینایی سنجی، ادامه تحصیل دهند.

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی رشته های گروه پزشکی در صورت اتمام کامل تحصیلات خود تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول و تا پایان بهمن ماه برای نیمسال دوم، مجاز به ثبت نام کنکور سراسری هستند. این افراد باید خدمات قانونی خود را به اتمام رسانند و گواهی پایان طرح نیروی انسانی را تا تاریخ مجاز دریافت کنند.

امتیازی نیز برای پذیرفته شدگان رشته های پزشکی، دامپزشکی و داروسازی درنظر گرفته شده است. پذیرفته شدگان این سه رشته درصورت داشتن طرح اجباری می توانند ابتدا ادامه تحصیل دهند. سپس طرح تعهد خدمت خود را بگذرانند. این امتیاز تنها برای قبولی همین رشته صدق می کند.

 

شرایط شرکت در کنکور سراسری سال 1402 برای داوطلبان دارای مدرک کاردانی به چه صورت می باشد؟

داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش هستند، برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی پیوسته نیازمند مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی هستند. البته تعدادی از داوطلبان رشته های نظری دارای شرایط ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ که دارای مدرک کاردانی هستند، می توانند از طریق مدرک کاردانی خود در آزمون سراسری شرکت کنند.

توجه داشته باشید درصورت شرکت در آزمون سراسری مدرک کاردانی دیگر تاثیر سوابق تحصیلی برای شما لحاظ نشده و البته در زمان ثبت نام باید اطلاعات آزمون مدرک کاردانی را ثبت کنید.

 

شرایط شرکت داوطلبان یازدهمی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ چگونه می باشد؟

داوطلبانی که در سال جاری در پایه یازدهم مشغول به تحصیل هستند و مدرک دیپلم خود را در سال بعد اخذ می کنند نیز در صورت دارا بودن دیگر شرایط ثبت نام کنکور سراسری مجاز به شرکت در این آزمون هستند. این دسته از داوطلبان بیشتر باید به صورت آزمون آزمایشی در کنکور شرکت کنند.

با توجه به تغییرات قوانین کنکور در صورت کسب رتبه مورد لازم این رتبه برای ۲ سال برای داوطلب ذخیره می شود. پس از اخذ مدرک دیپلم پیش از اتمام ۲ سال می توانند با رتبه ی کسب شده انتخاب رشته خود را انجام دهد و وارد دانشگاه شوند.

مفید بود؟
2
0
2 دیدگاه
  • زهرا پاسخ دهيد 25 / 04 / 1402

    سلام من فنی خرفه ای درس خوندم و کاردانی کامپیوتر رشته نرم افزار دارم, الان میخوام کنکور تجربی بدم برای سابقه تحصیلی باید قبل از کنکور درس های دبیرستانی تجربی رو پاس کنم؟

    • چی بخونم (مدير) در پاسخ به زهرا پاسخ دهيد 28 / 04 / 1402

      سوابق تحصیلی‌تون حتما باید کامل کامل باشه.