logo
شرایط آزمون تیزهوشان
0

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان

هر ساله دانش آموزان بسیاری متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم بوده و برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان تلاش می کنند. مدارس تیزهوشان به دلیل برخورداری از کیفیت و امکانات آموزشی بالا نسبت به سایر مدارس، مورد توجه بسیاری از والدین و دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

مرکز ملی سنجش و پذیرش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان (سمپاد) برای جذب دانش‌آموزان مستعد و توانمند اقدام به برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان در دو پایه هفتم و دهم می‌نماید. به دلیل رقابت سنگین بین دانش‌آموزان مستعد، قبولی در این آزمون نیازمند داشتن برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با نیازها و روحیات دانش‌آموزان است.

دانش آموزانی که می خواهند در مدارس تیزهوشان به ادامه تحصیل بپردازند، می‌بایست با برنامه‌ریزی صحیح برای آزمون ورودی تیزهوشان، تمامی مباحث لازم را مطالعه کرده و در این آزمون امتیاز بالاتری را نسبت به رقیبان خود کسب نمایند.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

با توجه به زمان‌بندی برگزاری این آزمون، دانش آموزان زمان کافی را برای مطالعه تمامی مباحث خواهند داشت، اما اگر از مدیریت زمان خود غافل شوند، موفق به جمع‌بندی نشده و زمان را به راحتی از دست خواهند داد. داشتن یک برنامه دقیق برای موفقیت در آزمون تیزهوشان امری بسیار ضروری بوده و کسب نمره قبولی بدون آن امکان پذیر نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره المپیاد ریاضی


چگونه باید برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ اقدام کرد؟

فرآیند ثبت‌نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ در هر پایه ششم به هفتم و نهم به دهم، به صورت اینترنتی انجام می‌شود. بنابراین داوطلبان در هر یک از دو این پایه، باید به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند و اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه راهنما نمایند. از شرایط نام نویسی مطلع شده و سپس اقدامات لازم را جهت شرکت در آزمون انجام دهند. داوطلبان می‌توانند در دو مقطع از تحصیل خود شانس خود را برای ورود به این مدارس امتحان کنند.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی آموزش و پرورش، زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ از 15 فروردین ماه در سایت my.medu.ir آغاز شده و تا 28 فروردین ماه ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است، هر دو آزمون ششم به هفتم و نهم به دهم در یک بازه زمانی انجام می‌شود. تمامی متقاضیان هر دو آزمون بایستی در زمان های مقرر، نسبت به ثبت نام آزمون تیزهوشان اقدام کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان چیست؟

شرکت در آزمون تیزهوشان نیز همانند دیگر آزمون‌ها مستلزم داشتن ;شرایطی می‌باشد. داوطلبان برای ورود به این مدارس باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند. چنانچه داوطلبی شرایط و قوانین الزامی را دارا نباشد طبیعتا امکان پذیرش و ورود به مدارس تیزهوشان را نخواهد داشت.

در ادامه ابتدا به بررسی شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌پردازیم که برای داوطلبان هر دو مقطع یکسان می‌باشد. و پس از آن شرایط اختصاصی که در آزمون پایه ششم به هفتم و آزمون نهم به دهم متفاوت می‌باشد، را مشاهده می کنید.

شرایط عمومی

  • دانش آموزان باید تابیعت ایرانی داشته باشند و دارای شناسنامه و کارت ملی ایرانی باشند.
  • داوطلبان اتباع خارجی با توجه به شرایط خاص می‌توانند پذیرفته شوند.

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی از اولین شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 می باشد.
  • کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم و ششم ابتدایی
  • کسب مقیاس خوب در یک درس و در باقی دروس پایه ششم کسب نمره خیلی خوب نیز ممکن است.
  • اولویت‌بندی پذیرش دانش آموز بر اساس محل سکونت آن‌ها می‌باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.
  • چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش‌آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.
  • در صورت قبولی دانش‌آموز در یک منطقه تحصیلی امکان جابه‌جایی به مدارس دیگر مناطق وجود ندارد.

شرایط اختصاصی نهم به دهم

  • اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم از اولین شرایط ثبت نام تیزهوشان 1402 – 1403 می باشد.
  • دارا بودن معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم
  • اولویت‌بندی پذیرش دانش‌آموز بر اساس محل سکونت آن‌ها می‌باشد و داوطلبان توجه کنند مدارس نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.
  • چنانچه در یک محدوده چندین مدرسه تیزهوشان وجود داشته باشد، دانش‌آموزان حداکثر می توانند 3 مدرسه را انتخاب نمایند.

برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه مدارکی نیاز است؟

دانش‌آموزانی که قصد ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارند، لازم است که قبل از مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان مدارک خود را تهیه کنند تا در هنگام بارگذاری مدارک، دچار مشکل یا وقفه نشوند. لازم به ذکر است که این مدارک برای هر دو دوره اول و دوم متوسطه یکسان می باشد.

  1. وارد نمودن اطلاعات فردی همچون نام و نام خانوادگی، نام استان یا محل سکونت، استان یا شهرستان مورد تقاضا، رشته تحصیلی مورد تقاضا و لیست مدارس تیزهوشان.
  2. بارگذاری جدیدترین عکس متقاضی با کیفیت و وضوح لازم (سایز عکس بایستی 200 در 300 و یا 300 در 400 باشد. همچنین، حجم عکس باید 70 کیلوبایت باشد).
  3. واریز وجه خواسته شده از طریق کارت بانکی عضو شتاب (داشتن رمز دوم ضروری است).

راهنمای گام به گام ثبت نام در آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

راهنمای گام به گام ثبت نام در آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم دهم، بایستی برای تکمیل مراحل ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان به سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند. این فرآیند در سال های گذشته از طریق سایت pada.medu.ir انجام می‌شد، اما پس از اعلام نتایج آزمون دوره قبل از طرق سایت my.medu.ir از سال جاری نیز مراحل نام‌نویسی در آزمون تیزهوشان از طریق همین سایت صورت می‌گیرد.

به منظور ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 باید مراحل زیر را در این سایت طی کنید:

  1. به سایت آموزش و پرورش به نشانی اینترنتی ” my.medu.ir ” مراجعه کنید.
  2. در کادرهای مشخص ابتدا نقش خود دانش آموز را انتخاب کنید. سپس ملیت و کد ملی و شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه خود را وارد کنید.
  3. در پنجره صفحه جدید بر روی آزمون سمپاد در ردیف سوم کلیک کنید.
  4. فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان را با اطلاعات صحیح پر کنید.
  5. مدارس مورد نظر خود را با توجه به دسترسی و محل سکونت خود انتخاب کنید.
  6. هزینه ثبت نام تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ را از طریق کارت بانکی خود به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.
  7. در پایان پس از ورود به پنل کاربری خود می‌توانید کد پیگیری ثبت نام تیزهوشان را دریافت کنید که به منزله اتمام فرآیند نام نویسی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره المپیاد کامپیوتر


آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 چه زمانی برگزار می شود؟

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان، هر ساله برای هر یک از پایه های هفتم و دهم متفاوت است. بنابراین در ادامه به شرح زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌پردازیم.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

متقاضیان پایه هفتم مدارس تیزهوشان پس از ثبت نام در آزمون سنجش هوش می‌بایست در زمان برگزاری آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم 1402 – 1403 حضور یابند. همچنین لازم به ذکر است که در تاریخ اعلام شده نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سنجش هوش مدارس تیزهوشان پایه هفتم از طریق سایت my.medu.ir اقدام نمایند.

همچنین نتایج آزمون سنجش هوش تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، احتمالا یک ماه پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. زمان برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌ شنبه مورخ اول تیر ماه ۱۴۰۲ اعلام شده است.

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ :

در سال جاری، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، ساعت 9 صبح روز 2 تیر ماه 1402 می باشد که داوطلبان می بایست قبل از برگزاری آزمون با ورود به سایت my.medu.ir اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان پایه دهم نمایند.

نتایج آزمون تیزهوشان پایه دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ نیز ، حدودا 3 الی 4 هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور از نتیجه آزمون خود آگاه شوند.

همچنین داوطلبانی که پس از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم به نتیجه اعلام شده خود اعتراض دارند، می‌بایست در فرصتی که بعد از اعلام نتایج در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان خود را ثبت نمایند تا نتیجه آزمون آن‌ها مجددا مورد بررسی قرارگیرد.

مفید بود؟
2
1
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.