logo
کتاب هایی برای قبل خواب
1

کتاب هایی برای قبل خواب

بر کسی پوشیده نیست که خواندن رمان، بهترین فعالیت شبانه برای کمک به خوابیدن است! گفته می شود که مطالعه قبل از خواب سطح استرس را کاهش می دهد و به شما کمک می کند قبل از خواب، احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

ممکن است به این فکر کنید که بهترین کتاب ها برای خواندن قبل از خواب کدامند؟ این سؤال واقعاً خوبی است زیرا در حالی که همه ما می خواهیم چیزی را بخوانیم که کاملاً دوستش داریم، ولی ممکن است بهترین زمان خواندن آن قبل از خواب نباشد.

اگر شما فردی هستید که شب ها احساس استرس و اضطراب می کند، بدون تردید وارد شدن به یک داستان هیجان انگیز و سریع، به جای آرام کردنتان، سطح استرس تان را افزایش خواهد داد. پس کاملاً واضح است که نوع کتابی که می خوانید مهم می باشد.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

بنابراین هنگام انتخاب کتاب توجه داشته باشید کتابی را انتخاب کنید که از آن لذت می ببرید و سعی کنید مطالبی را که تمرکز زیادی می طلبد نخوانید. اکنون که می دانید هنگام انتخاب کتاب برای قبل از خواب به چه نکاتی توجه کنید، وقت آن است که به پیشنهادات برتر ما نگاهی بیندازید.

«رابینسون کروزوئه» نوشته «دانیل دفو» (۱۷۱۹)

شما نمی توانید یک نفر را پیدا کنید که رمان «رابینسون کروزو» معروف را که توسط نویسنده بزرگ و شناخته شده انگلیسی «دانیل دفو» نوشته شده دوست نداشته باشد. این یک کتاب بسیار سبک و ماجراجویانه است که می تواند شما را به دنیایی دیگر ببرد.

این رمان داستان مردی به نام رابینسون کروزوئه را بازگو می کند که عاشق سفر و ماجراجویی است و به همین دلیل تصمیم می گیرد زادگاهش را ترک کرده و قایق سواری طولانی را آغاز کند. اما متأسفانه قایق رابینسون غرق می شود، بنابراین او اجباراً به یک کشتی تجاری می پیوندد.

این پایان بدبیاری های ماجراجوی جوان داستان نیست زیرا پس از مدتی دزدان دریایی به این کشتی حمله می کنند و او را چندین سال به اسارت می گیرند. پس از چند سال رابینسون موفق می شود فرار کند و به تنهایی در یک جزیره بیابانی بماند. می خواهید بدانید که در ادامه چه اتفاقی می افتد؟ پس حتما باید چند صفحه ای از این کتاب شگفت انگیز و افسانه ای را هر شب بخوانید.

 

«مردی به نام اوه» نوشته «فردریک بکمن» (۲۰۱۲)

«مردی به نام اوه»، اولین و مهم ترین رمان نویسنده سوئیسی «فردریک بکمن» می باشدکه تمام توقعات شما از یک رمان عالی را برآورده خواهد کرد. داستان حول محور مرد ۵۹ ساله ای به نام «اوه» می گردد که پس از مرگ همسرش به شدت دچار افسردگی شده است.

«اوه» به تازگی از محل کار خود اخراج شده و هنوز نتوانسته با مرگ همسرش کنار بیاید، به همین دلیل نیز بار ها اقدام به خودکشی می کند اما هربار به طرز عجیبی شکست می خورد. این اتفاقات باعث شده که او چهره ای عبوس و شخصیتی ناخوشایند از خودش پیش چشم همسایه ها بسازد. اما با وارد شدن یک همسایه ایرانی به محله، همه چیز تغییر برای اوه تغییر می کند.

 

«شازده کوچولو» نوشته «آنتوان دو سنت اگزوپری» (۱۹۴۳)

داستان «شازده کوچولو» اثر «آنتوان دو سنت اگزوپری» یک پیشنهاد عالی قبل از خواب برای همه، اعم از کودکان و بزرگسالان است. این شاهکار ابدی که عنوان پرترجمه ترین کتاب کودک جهان را به خود اختصاص داده است، از محبوب ترین و مشهور ترین داستان های جهان محسوب می شود.

این کتاب از بخش های مساوی از فانتزی و الهام تشکیل شده است که تخیل شما را نیز درگیر می کند. روانشناسان در رابطه با مطالعه قبل از خواب معتقدند که یک کتاب چیزی بیش از صرفاً حواس پرتی، و یک نوع درگیر کردن فعال تخیل است. یکی از بهترین کتاب های آرامش بخش با داستان پسر کوچولوی مسافری که از آسمان به زمین فرود آمده است.

 

«سه شنبه ها با موری» نوشته «میچ آلبوم» (۱۹۹۷)

یک کتاب دیگر که هم آرامش بخش و هم الهام آفرین باشد، «سه شنبه ها با موری» است. این کتاب که تلفیقی جذاب از رمان، زندگی نامه، خودیاری و فلسفه تلقی می شود، داستان واقعی از مردی به نام میچ آلبوم (نویسنده) است که در چند ماه آخر عمر استادش «موری شوارتز»، هر سه شنبه به ملاقات او می رود.

میچ به تازگی متوجه شده که موری به سرطان پیشرفته مبتلاست و هر روز به مرگ نزدیک تر می شود، اما رویکرد متفاوت او به زندگی چیزی است که میچ را شگفت زده می کند. در طی این بازدید ها، «میچ» درس های تاثیر گذار بسیار عمیق و فراوانی در مورد زندگی، مرگ، امید و اندیشه از استاد خود می آموزد؛ که پس از مرگ «موری» آن ها را از طریق این کتاب با جهان به اشتراک می گذارد.

خواندن این رمان یک تجربه فوق العاده قبل از خواب است که شما را به سفری در میان بزرگ ترین شادی ها و غم های زندگی می برد. اگر به مطالعه رمان هایی با همین حال و هوا علاقه دارید، احتمالا از خواندن مقاله «رمان روانشناسانه چی بخونم؟» هم خوشتان می آید.

 

«پیر مرد و دریا» نوشته «ارنست همینگوی» (۱۹۵۲)

«پیر مرد و دریا» بی شک یکی از مشهور ترین کتاب های ادبیات جهان و از برجسته ترین کتاب های «ارنست همینگوی» می باشد که همه نام آن را شنیده اید. داستان این رمان در مورد یک ماهیگیر پیر کوبایی و تلاش قهرمانانه وی برای حفظ غرور جاه طلبانه اش است.

همینگوی در این کتاب قصه زندگی سانتیاگو را تعریف می کند؛ مردی که در تمام عمر خود یک ماهیگیر بوده است و باید با بزرگ ترین چالش زندگی خود، یعنی صید بزرگ ترین ماهی دریا، روبرو شود.

این رمان چهار شخصیت اصلی به نام های «سانتیاگو» پیر مرد ماهیگیر، «مانولین» پسر نوجوانی که دستیار سانتیاگو است، «مارلین» ماهی عظیم الجثه ای که سانتیاگو را به مبارزه طلبیده و در نهایت «دریا» که هم دوست سانتیاگو به شمار می آید و هم دشمنش.

این داستان از جایی شروع می شود که پس از ۸۴ روز عدم موفقیت در شکار حتی یک ماهی، سانتیاگو تصمیم می گیرد دوباره دل به دریا بزند و تا بزرگ ترین ماهی را صید نکرده، باز نگردد. برای انتخاب بهترین نسخه از این کتاب، مطالعه مقاله «بررسی و مقایسه تطبیقی ترجمه های مختلف رمان پیرمرد و دریا» پیشنهاد می شود.

 

«پنج زبان عشق» نوشته «گری چاپمن» (۱۹۹۲)

شب ها قبل خواب شاید بهترین زمان برای بازنگری روابط عاطفی خود و سرو سامان دادن به افکارتان باشد. به همین منظور کتاب «پنج زبان عشق» یک گزینه عالی است. این کتاب محصول نهایی یک تحقیق روانشناختی می باشد که توسط «گری چاپمن»، نویسنده مشهور کتاب های خودیاری انجام شده است.

او، توضیح می دهد پنج زبان عشق عمومی وجود دارد که عبارتند از:

  • «هدیه دادن»
  • «اختصاص زمان»
  • «لمس فیزیکی»
  • «کلمات ستایش آمیز»
  • «خدمت به معنای کمک کردن»

چاپمن در این کتاب راهکار های جزئی واضح و شفافی را ارائه می دهد که آن را از بسیاری کتاب های خودیاری متمایز می سازد. زیرا اغلب کتاب ها فقط به بیان علت اختلاف ها می پردازند بدون آن که راهکاری ارائه بدهند؛ اما این کتاب مثال های مختلفی از انواع اختلاف های زناشویی می زند و سپس راهکار حل اختلاف را ارائه می دهد.

 

جمع بندی

به شما توصیه می کنیم قبل از خواب کتابی را که قرار است بخوانید به درستی بررسی کنید. این کتاب باید آرامش بخش، اما به اندازه کافی جالب باشد تا باعث نشود وقت خود را با خواندن یک کتاب بی فایده تلف کنید.

بدیهی است که کتاب باید چیزهای زیادی به شما بیاموزد، اما توصیه می کنیم کتاب هایی را بخوانید که به نوعی در زندگی شما مورد نیاز نیز هستند. به همین منظور مطالعه مقاله «چه کتابی را کی بخوانیم؟» به شما پیشنهاد می شود.

مفید بود؟
1
0
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.