logo
پر مخاطب ترین رمان های عاشقانه برای شروع کتابخوانی
3

پر مخاطب ترین رمان های عاشقانه برای شروع کتابخوانی

تاحالا شده که بخواهید کتابخوانی را به صورت جدی شروع کنید اما به دلیل خواندن نابجای کتاب های سخت و نامناسب در همان ابتدا، یا آشنا نبودن با کتاب های مناسب، خیلی سریع از کتاب خواندن خسته شده باشید؟

برای شروع درست هر کاری، انسان نیازمند رعایت یک سری نکات و تکنیک هاست. کتابخوانی نیز یکی از بهترین و والاترین عادت ها، تفریح ها و کارهای انسانی است. برای شروع درست و حسابی کتاب خوانی، یکی از مهم ترین نکات، انتخاب درست کتاب در اوایل دوره کتابخوانی است. انتخاب درست کتاب به شما کمک می کند تا تجربه ای هرچه بهتر از کتابخوانی داشته باشید و اشتیاق بی نظیری در شما برای ادامۀ راه ایجاد می کند. انتخاب کتاب درست برای شما به چندین و چند عامل بستگی دارد؛ از جمله سادگی، ژانر و سبک آن کتاب.

ما در این مقاله سعی داریم تا با معرفی 5 رمان عاشقانه پر مخاطب و خوش خوان، به علاقه مندانِ رمان های عاشقانه برای شروع کتابخوانی کمک کنیم. همچنین، برای انتخاب یک رمان مناسب جهت شروع کتابخوانی، می توانید از مقاله های «چه کتابی را کِی بخوانیم؟»، «یک کتاب یا چند کتاب همزمان؟» و «نحوه انتخاب بهترین مترجم یک اثر» استفاده کنید.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

 

یک عاشقانه آرام نوشتۀ نادر ابراهیمی

«یک عاشقانه آرام» یکی از مشهورترین و بهترین آثار نادر ابراهیمی است که در سال 1374 برای اولین بار منتشر شد. این رمان یکی از زیباترین داستان های عاشقانه معاصر ایرانی را در دل خود جای داده است که علی رغم اینکه در حال و هوای سال 1357 ایران نقل می شود، هیچگاه ریتم عاشقانه خود را از دست نمی دهد. رمان یک عاشقانه ارام، یکی از بهترین رمان ها برای شروع کتابخوانی در ژانر عاشقانه است، زیرا در عین سادگی و تازگی، ترکیبی جذاب و خاص از تقابل مشکلات و تیره بختی ها با زیبایی های عاشقانه را در قالبی بسیار دلنشین و قابل تامل بیان می کند.

کتاب یک عاشقانه آرام، روایتی است از دو عاشق با نام های “گیله مرد” و “عسل”. گیله مرد شمالی و عسل آذری می باشد. آن ها علارغم تمامی اختلافات موجود در فضای جامعه و محیط زندگی شان، با یکدیگر ازدواج می کنند و زندگی بسیار عاشقانه ای را شروع می کنند، اما سرنوشت با آن ها سرِ ناسازگاری دارد. از طرفی، روزمرگی و ملال به آن ها هجوم می آورد و از طرفی، ساواک، گیله مرد را از شغل معلمی اش ممنوع الکار می کند و او مجبور به فروختن کتاب هایش در گوشه خیابان می شود. در این کتاب ما داستان زیبای این دو نفر را در خلال خوشی ها و ناخوشی ها، فقر و فشارهای ساواک و بسیاری دیگر از دغدغه ها می خوانیم.

 

بیچارگان نوشتۀ فئودور داستایفسکی

کتاب «بیچارگان» اولین اثر منتشر شده از فئودور داستایوفسکی است که مورد استقبال عموم مردم و تحسین منتقدان قرار گرفت. این رمان در بازۀ 9 ماه بین سال های 1844 و 1845 نوشته شد. رمان بیچارگان به علت سادگی متن، محتوای عمیق و جذاب خود، یکی از بهترین گزینه های برای شروع خواندن کتاب های ادبیات روسیه، و به خصوص آثار داستایفسکی می باشد. کتاب بیچارگان در واقع اثری است که از دید منتقدان، از آثار اشخاص بزرگ همچون نیکولای گوگول و الکساندر پوشکین تاثیر گرفته است.

رمان بیچارگان در قالب نامه های عاشقانه، رابطه رمانتیک میان یک دختر خیاط با درآمد ناچیز و مردی فقیر که خواستگار اوست و در همسایگی یکدیگر زندگی می کنند را به تصویر می کشد. بیچارگان نمادی از مردم جامعه روسیه است. داستان تراژیک آن نشان دهنده وضعیت تمام انسان های محروم و بیچاره قرن 19ام در روسیه است. داستایفسکی در کتاب بیچارگان بر روی بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند فقر تمرکز کرده است.

 

خالکوب آشوویتس نوشتۀ هدر موریس

خالکوب آشوویتس رمانی از هدر موریس و برگرفته از داستانی واقعی است که در سال 2018 منتشر شد. این کتاب در سال 2018 رتبه اول در کتاب های پرفروش نیویورک تایمز را کسب کرد و تا سال 2019 در سراسر دنیا رکورد فروش بالای 3 میلیون را زده است. در وهلۀ اول تفاوت رمان خالکوب آشوویتس با دیگر کتاب ­های مربوط به جنگ جهانی دوم، محتوای جذاب آن با درونمایۀ عشق و سادگی این کتاب است. در سایه همۀ اتفاقات ضد انسانی، شکنجه ها و کشتار­های آشوویتس، این رمان روایتی از عشقی جاودان، شجاعانه و امیدوار کننده را نقل می کند.

شخصیت اصلی رمان، “لالی سوکولُف”، جوانی با استعداد و زرنگ است که در سال 1942 طی فراخوانی برای کار کردنِ اجباری به اردوگاه آشوویتس می رود. او خالکوب اردوگاه می شود. قصۀ کتاب خالکوب آشوویتس از جایی شروع می شود که لالی دست دختری را با شماره 34902 خالکوبی می کند؛ و یک دل نه صد دل دلباختۀ او می شود. در ادامۀ رمان، اما شاهد وقایعی بسیار تلخ و ناگوار در اردوگاه هستیم که باید دید آیا عشق حماسی و امیدوار کنندۀ میان این دو نفر انقدر قوی هست که بر چنین فجایعی پیروز شود یا خیر.

 

پی یر و لوسی نوشتۀ رومن رولان

«پی یر و لوسی» نام رمانی کوتاه از رومن رولان است که برای اولین بار در سال 1920 منتشر شد. در این رمان رولان کوشیده است تا با استفاده از ادبیات، پرده از اثرات مخرب جنگ جهانی اول بر مردم و حتی فشار بی اندازه اش بر زیباترین خصلت انسانی یعنی عشق بر دارد. این نویسنده پرآوازه در سال 1915 موفق به دریافت جایزۀ نوبل ادبیات شده است.

کتاب پی یر و لوسی، یکی از خاص ترین رمان های جنگی است؛ نه فقط به علت درون مایۀ عاشقانۀ آن در خلال جنگ (که در کتاب خالکوب آشوییتس هم نمونه آن دیده می شد)، بلکه به دلیل عشقی پاک و خالصانه میان دو نوجوان. دو نوجوان این رمان، “پی یر” و “لوسی”، به دور از تمامی دغدغه های جنگی و تاثیرات مخرب جنگ بر شخصیت افراد، عاشق یگدیگر می شوند. ما در این رمان کوتاه روند عشق آن ها و فضاسازی های قابل تامل نویسنده را می خوانیم. سایۀ جنگ دست از سر آن ها بر نمیدارد و از طرفی نظرات متعصبانه خانواده پی یر و رفتار عجیب مادر لوسی، فشارهای فراوانی را بر این دو نوجوان تحمیل می کند و با یک پایان تراژیک، نفس را در سینه شما حبس کند.

 

رنج های ورتر جوان نوشتۀ گوته

«رنج های ورتر جوان» رمانی است تقریبا به سبک زندگی نامه که در سال 1774 منتشر شد. این رمان یکی از بهترین نمونه های مکتب ادبی رمانتیسم است که بر آثار پس از خود، تاثیر زیادی داشته است. رمان رنج های ورتر جوان، در کنار نمایشنامه بزرگ فاوست، یکی از بزرگ ترین آثار گوته است که موجب شهرت بسیار زیاد او شد.

این رمان بر محوریت نامه های “ورتر” جوان، هنرمندی بسیار احساسی و حساس، به دوست خود، “ویلهلم” پیش می رود. داستان کلیِ کتاب واکنش بسیار شدید ورتر است به شکست در عشقی یک طرفه و بسیار جان گداز و عاشقانه. این عشق یک طرفۀ ورتر نسبت به دختری به نام “شارلوت” است که همسر دوست اوست. در لا به لای نامه ها، ما علاوه بر زندگی تراژیک ورتر، از کاوش در مسائلی عمیق مانند مرگ، معنای زندگی، سعادت و عشق حقیقی می خوانیم.

بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.