logo
برچسب ها:
همه چیز درباره سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری
0

همه چیز درباره «سهمیه رزمندگان» در کنکور سراسری 1400

سهمیه رزمندگان صرفا برای افرادی که در یکی از دو گروه زیر باشند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد:

  1. رزمندگانی که حداقل شش ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته اند، لازم است ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط سازمان بسیج مستضعفین یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تائید نهایی قرار گیرد. این افراد در صورت تائید نهایی توسط ارگان های ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می گردند.
    یادآوری مهم: متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان سازمان بسیج مستضعفین و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند.
  2. آن دسته از کارکنان کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که علاوه بر میزان موظفی، از تاریخ 1359/06/31 تا 1367/06/31 حداقل ۶ ماه پیوسته و یا ۹ ماه ناپیوسته شرکت در عملیات به صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته اند، با تأیید بالاترین مقام هر یک از نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجاه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دودج» و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران «ناجا» می توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند.

 

این افراد می توانند ابتدا به سازمانهای تابعه مراجعه و پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ذیربط، کد پیگیری ۱۲ رقمی دریافت نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید نهایی قرار گیرد.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان لازم است بند مربوط به سهمیه خود را در تقاضانامه ثبت نامی علامت گذاری و نسبت به درج کد ۱۲ رقمی پیگیری در محل مربوط اقدام نمایند. این افراد در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط در سهمیه رزمندگان گزینش می گردند.

 

نکات و تذکرات مهم:

  • متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان (سازمان بسیج مستضعفین، نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) در صورت عدم تائید سهمیه و درج سهمیه مناطق بر روی کارت شرکت در آزمون، به واحدهای تابعه شهرستان های محل تشکیل پرونده مراجعه نمایند.
  • کد پیگیری ۱۲ رقمی سازمان بسیج مستضعفین و یا نیروهای مسلح برای هر آزمون در هر سال متفاوت است. لذا متقاضیان ضرورت دارد برای ثبت نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوطه، نسبت به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.
  • مدت حضور در جبهه برای افراد دارای تعهدات و مأموریت های خدمتی کارکنان وزارتخانه ها، سازمانها و ارگان های نظامی در جبهه و نیز طرح شش ماهه دانشجویان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، حضور داوطلبانه تلقی نمی شود.

 

آیا نیروهای فعال بسیج در کنکور سهمیه دارند؟

  • نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه رزمندگان نمی شوند.
  • متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون سراسری سنوات گذشته شرکت کرده اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق الذکر عمل نمایند.
  • چنانچه ارگان تأیید كننده سهمیه، ستاد مشترك سپاه پاسداران و یا ستاد كل نیروهای مسلح باشد، لازم است كد پیگیری (12 رقمی) از ناحیه محل اعزام دریافت شود (كد پیگیری 12 رقمی ایثارگران برای هر آزمون متفاوت می باشد). به عبارت بهتر چنانچه در آزمون سراسری سال 1399 برای شما از سوی ارگان مربوطه کد 12 رقمی مربوطه صادر شده باشد و شما به هر دلیل متقاضی ثبت نام در آزمون سراسری سال 1400 می باشید باید مجددا کد مذکور را دریافت نمائید.

 

کد 12 رقمی سهمیه وزارت جهاد و کشاورزی در کنکور سراسری 1400

  • چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه وزارت جهاد کشاورزی باشد، کد 12 رقمی ایثارگران ترکیبی از کدملی فرد و عدد 55 خواهد بود. به عنوان مثال: 550321644670
  • متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان سازمان بسیج مستضعفین در صورت عدم تأیید سهمیه شان، باید به واحدهای تابعه شهرستان های محل تشكیل پرونده خود مراجعه كنند.
  • متقاضیان ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران «آجا» كه شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند، برای دریافت كد پیگیری (12 رقمی) به نشانی اینترنتی www.aja.ir مراجعه كنند.

 

حتمن بخونید: همه چیز درباره سهمیه بهیاران در کنکور 1400

حتمن بخونید: همه چیز درباره سهمیه ایثارگران در کنکور 1400

1 دیدگاه
  • Man پاسخ دهيد 23 / 05 / 1401

    سلام خسته نباشید
    ببخشید فرزند کارکنان سپاه در صورتی که حتی در جبهه‌ حضور نداشته باشند سهمیه دارند ؟ برای مثال فرزند یک رتبه ی بالا در سپاه ؟