logo
کتاب هایی برای هدیه دادن با ژانر عاشقانه
2

کتاب هایی برای هدیه دادن با ژانر عاشقانه

برای یک عاشق کتاب، هیچ چیز بیشتر از توصیه، قرض دادن یا هدیه دادن کتاب های محبوب خود به دوستانی با ذوق ادبی مشابه، شادی آور نیست. خواندن اغلب یک فعالیت انفرادی است، اما با به اشتراک گذاشتن یک کتاب با شخص دیگری، آن ها را به سفری با خود دعوت می کنید تا با شما بخندند، گریه کنند، یاد بگیرند، با شخصیت ها ارتباط برقرار کنند و در ماجراجویی غرق شوند.

چه خوب است وقتی کتابی را به دوستی هدیه می دهید، از ژانر عمومی فراتر رفته و موضوعات داستانی خاص را با علایق او تطبیق دهید. این نه تنها هدیه را شخصی تر می کند، بلکه شما را مطمئن می کند که حداقل برخی از قسمت های کتاب را دوست خواهند داشت.

یکی از کم ریسک ترین و محبوب ترین ژانر های کتاب که تقریبا همه از خواندن آن لذت می برند، داستان های عاشقانه می باشند. با در نظر گرفتن این موارد، مجموعه ای زیبا از بهترین کتاب های عاشقانه برای هدیه دادن در این مقاله فراهم شده است. صرف نظر از اثری که از این لیست انتخاب می کنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که یکی از بهترین کتاب های عاشقانه را انتخاب خواهید کرد.

https://media.chibekhoonam.net/2024/04/products-Desktop.webp

«غرور و تعصب» نوشته «جین آستین» (۱۸۱۳)

بهترین آغاز برای این فهرست، یک کلاسیک عاشقانه بسیار مشهور انگلیسی به نام «غرور و تعصب» است. این داستان در انگلستان قرن نوزدهم می گذرد، و داستان زندگی آقا و خانم «بنت» و پنج دختر مجرد آن ها را روایت می کند. خانواده بنت در تلاش اند تا خواستگار مناسبی برای دختران شان بیابند زیرا برای آن ها بسیار مهم است که حداقل یکی از دخترها با خانواده ای ثروتمند ازدواج کند.

داستان از جایی آغاز می شود که آقای «بینگلی» ثروتمند و دوستش آقای «دارسی» به خانه ای در همسایگی بنت ها نقل مکان می کنند. در حالی که بینگلی فورا به دختر بزرگ بنت ها، جین، علاقمند می شود، دارسی بارها با دومین دختر خانواده، الیزابت، درگیر می شود.

این دو دائما با هم سر جنگ دارند زیرا الیزابت آقای دارسی را مردی مغرور و سرد تصور می کند و دارسی نیز صراحت بیش از حد و شوخ طبعی الیزابت را غیر قابل تحمل می داند. اما ظاهراً سرنوشت برای این دو نقشه مشترکی کشیده است.

 

«سال بلوا» نوشته «عباس معروفی» (۱۹۹۲)

برای کسانی که می خواهند یک رمان عاشقانه پر سوز و گداز و اصیل ایرانی را هدیه بدهند، هیچ انتخابی بهتر از «سال بلوا» نیست. این رمان، اثر «عباس معروفی» از شناخته شده ترین و تاثیر گذار ترین نویسندگان ایرانی است که کتاب هایش بیشترین محبوبیت را در میان خوانندگان دارد.

«سال بلوا» را می توان عاشقانه ترین رمان معروفی تلقی کرد؛ داستانی که تلخی نفرت و شیرینی عشق را با هم درمی آمیزد. این داستان ماجرایی عاشقانه را روایت می کند که در روزگاری رخ می دهد که زنان تحت شدید ترین خشونت ها در خانه و اجتماع قرار دارند. داستان در مورد عشق ممنوع و نافرجام دختری ثروتمند به نام «نوشا» و پسری کوزه گر به نام «حسینا» است.

نوشا علیرغم عشقش به حسینا، به خاطر شرایط فرهنگی و اجتماعی مجبور می شود با دکتر معصوم، تنها دکتر شهر شان، ازدواج کند. او و دکتر زندگی شادی ندارند ولی زندگی شان زمانی کاملا تلخ می شود که دکتر معصوم بعد از چند سال زندگی، شایعه هایی از عشق و عاشقی حسینا و زنش می شنود..

 

«دختری که رهایش کردی»، نوشته «جوجو مویز» (۲۰۱۲)

آیا تا به حال هدیه ای دریافت کرده اید که در یک جعبه بزرگ قرار داده شده باشد و فقط با باز کردن جعبه های کوچکتر و تو در تو بتوانید به هدیه واقعی برسید؟ این همان حسی است که خواندن رمان «دختری که رهایش کردی» میتواند در شما ایجاد کند!

این رمان یکی از مشهور ترین و پرفروش ترین کتاب های ملکه داستان های عاشقانه، «جوجو مویز» است که دو داستان احساسی را در دو دوره تاریخی مختلف پیوند می دهد. یک داستان در دوره جنگ جهانی اول سال ۱۹۱۷ رخ می دهد؛ زمانی که سربازی به نام «ادوارد»، پرتره ای بسیار فریبنده از همسرش «سوفی» می کشد.

داستان دوم در سال ۲۰۰۶ می گذرد، زمانی که چهار سال از مرگ «دیوید»، همسر «لیو هالستون» می گذرد. دیوید قبل از مرگش یک نقاشی با عنوان «دختری که رهایش کردی» به عنوان هدیه ازدواج به «لیو» داده است که ارزش معنوی زیادی دارد.

پس از مدتی اتفاقی می افتد که ارزش مادی واقعی این تابلو را روشن کرده، و پای مدعی تازه ای برای مالکیت آن را باز می کند که زندگی لیو را تغییر می دهد. زمانی که داستان های بالا در طول زمان، اندک اندک در هم تنیده می شوند، نتیجه یک داستان شگفت انگیز می شود که شما را متحیر می کند.

 

«خطاب به عشق، (نامه های عاشقانه آلبر کامو و ماریا کاسارس)» نوشته «آلبر کامو» (۲۰۰۷)

خواندن داستان های عاشقانه خیالی خیلی لذت بخش است، ولی آیا تا بحال چیزی از عشق های واقعی خوانده اید؟ «خطاب به عشق»، یکی از همین کتاب ها می باشد که به طرز شگفت انگیزی بیانگر کمال عشق نفسانی و معنوی است.

این کتاب باشکوه شامل نامه های خصوصی و عاشقانه ای است که بین «آلبر کامو»، نویسنده مشهور فرانسوی، و معشوقه جوانش، «ماریا کاسارس» رد و بدل می شد. این کتاب خیلی بیشتر از یک مکاتبه صمیمی بین این دو عاشق دور از هم است، زیرا علاوه بر آن، افکار، استدلال ها، دغدغه های اساسی زندگی و طیف وسیعی از احساسات این دو نفر را نیز به تصویر می کشد.

شما با مطالعه این کتاب می توانید شریک احساسات عمیقی شوید که باعث می شود به قلب زندگی، به قلب ادبیات، به قلب یک عصر سفر کنید. شما با خواندن این مکاتبات، شور متعالی، و نابود ناشدنی بین دو انسان را که هزاران چیز مشترک دارند، درک می کنید و چیز های بسیاری درباره عشق می آموزید.

 

«عشق سال های وبا» نوشته «گابریل گارسیا مارکز» (۱۹۸۵)

در بیشتر داستان های عاشقانه، چهره ای زیبا و پیراسته شده از عشق، بدون تلخی و زشتی ها، به تصویر کشیده می شود. اما یک نویسنده جهانی وجود دارد که تصویری واقعی، و بدون کم و کاست از عشق و ناملایمات اش را در کتابش نمایش می دهد. رمان «عشق سال های وبا» یکی از عاشقانه های معروف جهان، نوشته «گابریل گارسیا​» افسانه ای، از همین دست رمان ها می باشد.

این داستان کلاسیک، ماجرای زندگی و عشق ناکام «فلورنتینو»، جوانی نحیف از خانواده ای معمولی است که به «فرمینا» دل بسته است. او فرزند نامشروع مردی است که صاحب یک شرکت کشتیرانی بوده ولی در کودکی یتیم شده و با مادرش که مغازه ای خرازی دارد زندگی می کند.

عشق این دو از زمانی شروع می شود که «فلورنتینو» برای رساندن یک تلگراف به خانه «فرمینا» وارد شده، و در نگاه اول عاشق او می شود. «فرمینا» هم مادرش را در کودکی از دست داده است با پدرش زندگی می کند. این دو در ابتدا درگیر عشقی سوزان می شوند؛ اما با دور شدن دختر از آن شهر، عشق پسر نیز در دلش کم رنگ می شود و …

 

«مثل آب برای شکلات» نوشته «لورا اسکوئیول» (۱۹۸۹)

«مثل آب برای شکلات» یک داستان عاشقانه از دل مکزیک است که بوی عطر خوش غذاها و ادویه های جنوبی را برای شما تداعی می کند. این رمان مشهورترین کتاب «لورا اسکوئیول» و از پرفروش ترین کتاب های معاصر مکزیک است. روایت این رمان در یک مزرعه بزرگ در طول انقلاب مکزیک اتفاق می افتد و به زندگی «تیتا د لا گارزا»، کوچک ترین دختر قبیله می پردازد.

«مامان النا»، به دلیل شوکه شدن از شنیدن مرگ شوهرش، تیتا را زودتر از موعد به دنیا می آورد. او قادر به شیر دادن به تیتا نیست و بنابراین نوزاد تحت مراقبت «ناچا»، آشپز دامداری قرار می گیرد. آشپز او را با چای و آبگوشت به جای شیر تغذیه می کند و به او درس هایی از زندگی می آموزد که فقط در آشپزخانه می توان آموخت.

طبق سنت خانواده، تیتا متعهد است که هرگز ازدواج نکند یا فرزندی نداشته باشد تا بتواند از مادرش، تا روز مرگ وی، مراقبت کند. پس از اینکه تیتا به سن بلوغ می رسد، با پسری به نام پدرو آشنا می شود و تصمیم به ازدواج می گیرد. اما سنت های خشن قبیله ای مانع وصال این دو جوان می شوند و آن ها را به مبارزه می طلبند…

 

کلام آخر

داستان های عاشقانه باعث می شوند که زندگی دلپذیرتر به نظر برسد. در این مقاله سعی شد تعدادی از محبوب ترین کتاب ها با محوریت عشق به شما معرفی شود تا شما را در یافتن یک هدیه ارزشمند یاری نموده و به این شکل، دنیا را به جایی زیباتر تبدیل کند. اگر هنوز در انتخاب کتاب های بیشتری برای هدیه دادن به دوستانتان به کمک احتیاج دارید، مقاله «کتاب هایی برای هدیه دادن: روانشناسی» و مقاله «کتاب هایی برای هدیه دادن: غیر داستانی» را نیز بخوانید.

مفید بود؟
2
1
بدون دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.